לא כל מסכי הגיימינג נולדו זהים: NVIDIA מדגימה את אתגרי ה-Adaptive Sync

סרטון חדש מתוך הביתן של מפתחת השבבים בתערוכת CES 2019 אמור לסייע לנו להבין מדוע רק קמצוץ מכל מסכי ה- יזכו לתמיכה מובנית ורשמית של כרטיסי ה-GeForce

ההכרזה של NVIDIA על תמיכה במסכי VESA Adaptive Sync, או FreeSync כפי שהם ידועים תחת המיתוג של המתחרה , הפתיעה רבים לחיוב – אם כי במקביל גרמה להרמתן של הרבה גבות כשבאה לצד הצהרה על כך שרק קמצוץ של 12 דגמים מתוך 400 שנבחנו אכן יזכו לתמיכה רשמית ומלאה על ידי דגמי משני הדורות המודרניים, בעוד שכל השאר אינם מספקים איכות תצוגה או חוויית שימוש איכותית מספיק בכדי להצדיק החלקת תנועה בתמונה באמצעות התאמת קצב הרענון האנכי לקצב הפריימים המעובדים בזמן אמת.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


קל היה לחזות מראש טענות על כך שמדובר בעוד טריק שיווקי שמטרתו להטות צרכנים לרכישת דגמים מתקדמים ויקרים יותר, ונראה כי גם במפתחת השבבים הירוקים ציפו לכך – והצטיידו בצמד מסכים אנונימיים (שמות היצרניות כוסו לטובת שמירה על יחסים עסקיים טובים) שתומכים רשמית ב-Adaptive Sync אך ממחישים היטב את הבעיות הפוטנציאליות במסגרת מימוש שאינו איכותי מספיק.

מאות רבות של מסכים מצהירים על תמיכה ב-VRR – אך כידוע הם ממש לא זהים ביכולותיהם, וקשה מאוד להשוות בין דגם בעלות של 200 דולר לדגם בעלות גבוהה פי 4 או פי 5

אחד המסכים הציג טשטוש משמעותי בתצוגה בתזוזה מהירה בשם תופעה המוכרת כ-Pixel Overdrive, ואילו השני הציג חוסר יכולת של בקר תצוגה לשמור על סנכרון משתנה לאורך זמן שתוגרם ל"הבזקי" חושך רגעיים מדי כמה שניות שם ללא תזוזה בתצוגה, כל זאת לצד מסכי מאומתים תוכנתית או חומרתית שהציגו חוויה אחידה וחלקה כמובן.

תקן ה-FreeSync, או Adaptive Sync, הוא חופשי לשימוש ואינו דורש שום בחינות או תקינה, כך שאין זה מפתיע כי במסכים בסיסיים וזולים ישנה התפשרות על האיכות בדרך אל יעד המחיר – מצד אחד סביר להעריך כי בחרה במודע מקרי קצה בולטים במיוחד להציג למבקרים בכדי להגדיל את אפקטיביות ההוכחה, אך מנגד ניתן לשמוח על כך שכעת יהיה נסיון כלשהו לעשות סדר בבלאגן ולהפריד בין הטובים ביותר לכל השאר, גם עבור צרכנים שמחזיקים בכרטיסי GeForce וגם עבור צרכנים להם כרטיסי Radeon, כאשר נציגי מצהירים כמובן כי התופעות השליליות במסכי הגיימינג אינן בלעדיות לכרטיסים הגראפיים של החברה.


הסטנדרטים שמנסה להכניס לתחום עשויים להשפיע לחיוב גם על המתחרה שלה, שעד עתה קיבלה את כל הדגמים בברכה ואיפשרה להם להכריז על תאימות לטכנולוגיית ה-FreeSync בכרטיסי ה- ללא תלות באיכות

התמיכה הרשמית ב-Adaptive Sync עתידה להגיע בעדכון למנהלי ההתקנים של ב-15 בינואר, עם יכולת הפעלה ידנית עבור כל מסך התומך בתקן והפעלה אוטומטית ישירה למסכים אשר עברו את שלה ההסמכה הרשמי של החברה.