חדש: המדבקות שיעזרו לכונן ה-SSD שלכם לשמור על טמפרטורות קרירות

גם החברה האמריקאית Silverstone מצטרפת אל התחום הצומח של כונני מתקדמים, ומבטיחה להוריד את הטמפרטורות שלהם בעד 15 מעלות

המודעות לצורך בקירור עבור כונני בתצורת M.2 ממוזערת ממשיכה להתרחב בזריזות, עם עוד ועוד חברות שמנסות "לעלות על הגל" בתחילתו – ובעוד שיש סבירות שמספר בלתי מבוטל מהכוננים העתידיים שיגיעו לשוק כבר יכללו מדבקות תרמיות לפיזור חום אפקטיבי ואחיד מעט יותר או אפילו גופי מתכתיים של ממש, כנראה שהרבה דגמים נוספים ימשיכו לנחות במדפים ללא שום הגנה, תוך התעלמות מכל ההמחשות שכבר נוכחנו לקבל.


עבור הקבוצה השנייה, חברת Silverstone משיקה כעת את TP01-M2 שלה – מדבקות תרמיות קטנות שאמורות לשמור על חיי הכוננים ואף לשפר את הביצועים שלהם, בכל אותם מקרים בהם היצרנית המקורית העדיפה ולחסוך כסף על המאפיין.

מוצר פשוט מאוד, אבל בעל פוטנציאל להוכיח את עצמו גם כחשוב מאוד

מדובר במארז עם צמד פסי פיזור חום עשויי סיליקון, שמותאמים לכונני M.2 מכל האורכים (כולל 110 מילימטרים שניתן למצוא רק לעתים נדירות) – פס אחד בעובי של כ-0.5 מילימטרים בלבד למצבים בהם זמין רק מקום מינימלי ביותר לתוספת הקירור, ופס נוסף של כ-1.5 מילימטרים שאמור לספק טובים יותר כשיש את הגובה המתאים לכך.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


מומלץ לשימוש עם מתאמי עבור הכוננים, אבל אפשר גם לנצל אותו בלעדיהם

ב-Silverstone פירסמו נתונים עבור מערכת בדיקה שהרכיבו עם כונן ה-SM951 המתקדם  של , ובה נצפתה לכאורה ירידה של לא פחות מ-15 מעלות בטמפרטורה המקסימלית בעת מאמץ כבד, מ-86 מעלות צלסיוס ל-71 מעלות צלסיוס בלבד, אבל גם אם אתם לא ממש משוכנעים באפקטיביות של הפתרון הזה – החדשות הטובות הן שמדובר במוצר בעל עלות מיועדת של כ-5 יורו בלבד, כמה עשרות שקלים בודדים שיוכלו להוות השקעה הגיונית וכדאית גם אם התרומה תהיה מתונה הרבה יותר ותאופיין בהורדת מעלות בודדות.

מערך הבדיקה המוצהר של החברה מציג שיפור ניכר בטמפרטורות העבודה – נקווה שגם בעולם האמיתי התוצאות הן מרשימות בצורה דומה

עמוד המוצר הרשמי מצהיר כי שימוש מיטבי ב-TP01-M2 יהיה בשילוב עם כרטיסי PCI-Express ייעודיים להרחקת הכונן מלוח האם וממגוון הרכיבים החמים האחרים שעליו, אך אין שום מניעה נראית לעין מלהשתמש בפסים גם עבור כוננים שמעוגנים במחברים הייעודיים שניתן למצוא כמעט בכל מודרני.


יש כבר פתרונות קירור בשוק לכונני , אך הם בדרך כלל יקרים ומוגבלים משמעותית בהשוואה לפיתוח הטרי הזה של Silverstone

האם פתרון עממי שכזה הוא מיותר או נהדר לבעיה הטריה של עולם החומרה? בואו לשתף אותנו בדעותיכם בתגובות.