מפתחת השבבים חצתה רף הכנסות יוקרתי של 3 מיליארד דולר בתוך שלושה חודשים, ונראה כי היד עדיין נטויה ורק השמיים הם הגבול עבורה
יש חברות שעבורן הבלתי רגיל כבר הפך למעין שגרה, ו-NVIDIA בהחלט מתאימה להגדרה הזו, אחרי דיווח כלכלי חדש (עבור הרבעון הראשון של שנת הכספים 2019 שלה) שמבשר על שיא הכנסות וזינוק של 66 אחוזים (!) לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
NVIDIA הכניסה 3.21 מיליארד דולר בשלושת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית, עם שולי רווח יוקרתיים במיוחד ועם רווח נקי נהדר של 1.24 מיליארד דולר, שהוא זינוק גדול עוד יותר של 145 אחוזים לעומת הרווח הנקי עליו דיווחה המפתחת רק לפני שנה. החברה ללא ספק מחזקת את מעמדה בתור אחד מהשמות הגדולים ביותר בעולם החומרה, וכזה שכבר מזמן לא מקושר אך ורק למשפחת מוצרי ה-GeForce ועולם הגיימינג בלבד.
כלל החטיבות העסקיות רשמו עלייה בהכנסותיהם ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר תחום העיבוד למשחקים ממשיך להוות את המנוע הכלכלי המרכזי עם כמחצית מההכנסות הכלליות של NVIDIA, כשבמקביל עולם הדאטה סנטר אשר מאחד תחתיו גם את יישומי הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה צומח במהירות ומהווה כבר מעל ל-20 אחוזים מכלל עסקיה. גם תחום השבבים המותאמים אישית פורח בתקופה זו, בעיקר בזכות ההצלחה היוקרתית המפתיעה של קונסולת ה-Switch מבית נינטנדו שמבוססת כידוע על חומרה ממשפחת ה-Tegra.
המשך הדרך נראה מבטיח מאוד עבור ג'ן-סון הואנג ואנשיו, עם הכנסות צפויות של כ-3.1 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, כאשר הנקודה השלישית היחסית היחידה היא זו שקשורה דווקא בתחום כריית המטבעות הדיגיטליים.
ב-NVIDIA חשפו לראשונה את היקף ההכנסות שלהם מהתחום הצומח המתבסס בעיקרו על יחידות עיבוד גראפיות עם כ-290 מיליון דולר, אך הבהירו כי הם מודעים לכך שמדובר בתחום בלתי צפוי ותנודתי – ובכך העריכו כי ההכנסות בהמשך יהיו כשליש בלבד מאלו הנוכחיות, מה שאולי יפחית במעט את ההכנסות הכלליות אך מצד שני יביא ליציבות חשובה בקטגוריות האחרות ולנורמליזציה הדרגתית של המחירים, לשמחתם של כל אלו המעוניינים בכרטיסי מסך לגיימינג בעלות שפויה. שיהיה בהצלחה!