ההפתעה של NVIDIA: עקיבת קרניים גם ללא חומרה ייעודית

כרטיסי ה-GTX מסדרת Turing ואפילו כרטיסי דור ה- עתידים לקבל תמיכה בטכנולוגיות ה-DXR – באופן שמצביע על פוטנציאל לכך גם עבור מוצריה של AMD

אירוע ה-GTC של אמנם לא סיפק לנו פרטים כלשהם על ארכיטקטורת ה-Ampere, לצערנו, אך כן סיפק לנו בשורות מעניינות עבור הארכיטקטורות הקיימות של מפתחת השבבים הירוקה – כל כרטיסי דור ה-Turing וחלק גדול מדגמי דור ה-Pascal עתידים לקבל בקרוב עדכונים שיאפשרו להם לתמוך בטכנולוגיית ה-DXR תחת 12 ליישומי עקיבת קרניים (Ray Tracing) שונים.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


כבר ידענו כי תקן ה-DirectX 12 כולל תמיכה ב-DXR בהתבסס על מאיצים ייעודיים לנושא, כמו אלו שהופיעו לראשונה בדגמי ה-GeForce RTX המתקדמים של וזכו לתמיכה מהמפתחים בכותרים כמו V ו-Metro: Exodus, והן תמיכה ב-DXR בהתבסס על ליבות עיבוד גראפי כלליות בהתבסס על מה שמכונה Fallback Layer, שהוא מעין כלי המאפשר לתרגם את פקודות העיבוד הייחודיות לשפה שאותה יממשו גם צנועים יותר – כך שלמעשה כמעט כל כרטיס מסך מהשנים האחרונות יכול להציע תמיכה באותם אפקטים מתקדמים של דגמי ה-, אם כי טיב היישום יהיו תלוי מאוד בהתאמות התוכנתיות הן מצב יצרניות הליבות והן מצד יוצרי המשחקים.

למרות שתחילת הדרך לא הייתה חלקה לגמרי או נטולת בעיות – ב- ממשיכים להתבסס על עקיבת קרניים בתור טכנולוגיית העתיד שעומדת לכבוש את שוק הגראפיקה בסערה

עדכונים שיגיעו במהלך החודש הבא יאפשרו לכרטיסי מסך משני הדורות האחרונים, החל מה-GeForce GTX 1060 6GB בקצה התחתון, דרך ה-GTX 1660 וה-GTX 1660 Ti וכלה ב-Titan V בקצה העליון, לתמוך בטכנולוגיות ה-DXR בכותרים הזמינים בשוק – אם כי מזהירה מראש שהביצועים שיתקבלו עתידים להיות פחותים משמעותית בהשוואה לכרטיסי ה- שכוללים כאמור ליבות RT ייעודיות לביצוע חלק מחישובים אלו (אשר בכל זאת אינן מונעות נפילה מורגשת בביצועים בהשוואה להפעלה ללא עקיבת קרניים).


המטרה בהוספת התמיכה היא לרצות גם את הצרכנים וגם את יוצרי התוכן, כך נראה – כאשר ברור למדי כי לא כל היכולות יהיו זמינות לכל כרטיסי המסך שברשימה

ישנה סיבה טובה להניח כי לפחות חלק מכרטיסי המסך החדשים שנכנסים תחת כנפי ה-DXR לא ממש יוכלו להתמודד עם הטכנולוגיה ולהמשיך לספק קצבי תצוגה סבירים עבור גיימינג, אך עצם התמיכה מאפשרת ל- להתפאר טכנית בעשרות מיליוני יחידות עיבוד בידי לקוחות שתומכות בעקיבת קרניים – ובכך לקרוץ לעוד ועוד מפתחים להשקיע ולהוסיף תמיכה בטכנולוגיות ביצירותיהם. במקביל, עם הוכחת היכולת הזו ניתן לצפות כי תבחר לבצע צעד רשמי דומה ולהוסיף תמיכה משלה ב-DXR, הן עבור מוצרי ה- והן עבור מוצרי ה- השונים.

במידה ואתם מתבססים על אמצעי תצוגה ברזולוציה צנועה וקצב רענון נמוך יחסית, ביחד עם כרטיס מסך מודרני ועוצמתי שמתעלה על פוטנציאל התצוגה המירבי – תוכלו בהחלט לנסות את מזלכם בהוספת אפקטים של DXR וקבלת חוויה מתקדמת ועשירה יותר

גימיק או בשורה חשובה? ספרו מה אתם חושבים בתגובות.

כרטיסי מיועדים להיות עדיפים משמעותית בהפעלת יכולות עקיבת קרניים, גם ללא ליבות RT ייעודיות, תודות למעבדי המספרים השלמים (INT) הייעודיים שאינם קיימים בארכיטקטורת ה-Pascal