האם 100 מגה-ביט לשנייה הוא באמת הסטנדרט החדש?

מבצע השדרוג החינמי העדכני של מהירות תשתית האינטרנט עליו הכריזה בזק עשוי להתפרש בטווח הארוך לתוספת של עשרות שקלים בחשבונם של לקוחות שכלל לא זקוקים לתוספת המהירות הפוטנציאלית

חברת בזק הודיעה לפני מספר ימים על מבצע שדרוג נוסף לפיו כל לקוחות האינטרנט שלה, המנויים על השירות במהירות 40Mbps, ישודרגו באופן אוטומטי וללא תוספת מחיר למהירות 100Mbps.

bzs2

במקביל, לקוחותיה המנויים למהירויות 5Mbps ו-10Mbps ישודרגו למהירות 15Mbps, שתהפוך להיות מהירות המינימום המוצעת על ידה.  בנוסף, תוזל עלות החיבור לללקוחות שכבר מחוברים היום לחבילה במהירות 100Mbps, ומהיום הם ישלמו עבורה 119 שקל לחודש, זאת לעומת 129 שקל כיום.

אין זו הפעם הראשונה שבזק יוזמת מבצע שדרוג וקביעת מהירות מינימום גבוהה יותר ומהלכים דומים ננקטו על ידה גם בשנת 2013 וגם ב-2012.  בעבר כבר עמדתי על הבעייתיות של מבצעי שדרוגים אלה, המסתמכים על זכרונו הקצר של הלקוח ועל העובדה שכל לקוחות בזק נמצאים במבצע מחירים כלשהו.

השדרוג אמנם מספק ללקוח מהירות חיבור גבוהה יותר, תמורת אותו סכום כסף, אך הטבה זו מוגבלת בזמן ובסיומה הוא יאלץ לשלם לבזק על מחיר החיבור המשודרג, שהוא כמובן יקר יותר.  כך למשל לקוח קיים במהירות 40Mbps, שמשלם היום לבזק מחיר מחירון של 99 שקל, ישלם בתום המבצע שלו מחיר של 119 שקל, אלא אם יזכור להתקשר לבזק ולשנמך (downgrade) את מהירות החיבור.

עוד נקודה בעייתית במבצעים אלה היא שעל מנת להינות מהמהירות המשודרגת על הלקוח להתקשר לספק האינטרנט שלו (ה-ISP) ולשדרג גם שם את המהירות, כשלעיתים קרובות פעולה זו כרוכה בעלות נוספת (לדוגמא בספקיות נטוויז'ן או Triple C).

עוד מ-NetCHIEF

יש גם ספקיות שלא יחכו לטלפון שלכם, יגלו "יוזמה", יתקשרו אליכם וישכנעו אותכם שחוסר תאימות בין מהירות התשתית למהירות הספק גורמת לבעיות.  אם אינכם זקוקים למהירות המשודרגת, שלעיתים כרוכה בעלות כספית משודרגת, אל תתפתו – חיבור האינטרנט עובד מצויין גם כשיש אי תאימות בין מהירות התשתית למהירות הספקית.

במבצע הספציפי הזה קיימת בעיה נוספת והיא יכולתה המוגבלת של בזק לספק מהירות 100Mbps אמיתית. כיוון שכך, מרבית לקוחות המנויים על מהירות של 40Mbps, שישודרגו במסגרת המבצע ל-100Mbps, יקבלו בפועל מהירות של בין 50Mbps ל-65Mbps ורק בתנאים פיזיים וטכניים ספציפיים, מהירות גבוהה מכך.  כתוצאה מכך, בתום תקופת המבצע ישלם הלקוח בין 20 שקל ל-30 שקל נוספים זאת תמורת שדרוג מינורי במהירות החיבור.

הפרסומת מצחיקה וקלילה, אך המציאות עשויה להיות קצת פחות זוהרת

ב-NetCHEIF תוכלו למצוא סקירות ומדריכים נוספים בנושאי נתבים רשתות ביתיות

  1. natee

    מרגיז מאוד.
    קרה לי בעבר שהוסיפו אותי "חינם" למבצע וארחי שנה פתאום לא הבנתי מאיפה בא המחיר החודשי היקר.

    15/11/2014 בשעה 17:57
  2. Art Tatum

    הייתי אומר: "אני לא מבין איך משרד התקשורת מאפשר להם לעשות את זה", אבל אני יודע בדיוק איך.
    משרד התקשורת מושחת.

    הדברים ה"טובים" שמשרד התקשורת עושה הם רק בלחץ ציבורי ענק, ואחרי עוגמת נפש אדירה של הציבור.
    וגם אז באיחור קטסטרופלי שמאפשר לחברות תקשורת לנצל בפועל את הציבור כל הזמן.

    המצב הוא שמשרד התקשורת משתף פעולה עם חברות התקשורת הנצלניות.
    עוזר להם בפועל לנצל את הציבור בשלל שיטות ודרכים.
    ומדי פעם לעיתים נדירות, כשכבר נגמרים למשרד התקשורת כל התירוצים והגרירות והעיקובים והסיבוכים והשיבושים והמריחות, אז מישהו במשרד התקשורת תופס מספיק אומץ לומר לחברים הטייקונים שלו "אין ברירה".

    15/11/2014 בשעה 18:14
  3. Googleness

    מה הבעיה? זה ללא עלות וקיימת חבילה בHOTNET של עד 100 מגה ב20 ש"ח.

    15/11/2014 בשעה 18:24
  4. Milford Cubicle

    נותנים לך תיקח, מרביצים לך תברח.
    נותנים לך 100 מגה ב"חינם" (באותו מחיר) למשך שנה. תגיד תודה ותסתום. הספקית עולה בדיוק אותו דבר – 20 שקל לכל המהירויות עד 100 מגה (הוטנט). מי שמשלם יותר הוא פשוט פראייר.
    אחרי שנה המחיר יעלה? יופי נחמה, אבל הוא היה עולה אחרי שנה גם אם לא היו משדרגים אותך בחינם. אז איפה פה בדיוק היתרון בלהישאר תקוע במהירות נמוכה לאורך השנה הזאת?
    מי שרוצה, מוזמן בסוף השנה לשנמך בחזרה.

    סתם כתבה בכיינית…

    15/11/2014 בשעה 18:32
  5. Art Tatum

    הם נותנים ב"חינם" לאנשים את מה שהם לא רוצים, ואחרי שנה הם גונבים את מי שלא "עמד על המשמר".

    זה דבר אחד לעשות זאת במבצעים שמשווקים לאנשים, בהם האנשים בעצמם בוחרים! לקחת את האחריות להתקשר לבטל/לשנות/לייעל אחרי שהמבצע נגמר(וגם זה חוצפה גדולה שלפעמים חוצה את גבולות הסביר עם תוואי נצלני ומעניש).
    זה דבר אחר לגמרי לכפות זאת על הלקוחות שלא רוצים בכך, ובהרבה מהמקרים גם לא מסוגלים להבין ולבצע את ה"נדרש" מהם כדי לא להיות מנוצלים.

    המציאות בה אנו חיים מאוד מורכבת, יש כל כך הרבה דברים שצריך להספיק לעשות.
    כל כך הרבה דברים שבורחים מהראש.
    כל כך הרבה אנשים שלא יודעים להתנהל בסדר מופתי כמו רואי חשבון.
    שאין להם ראש להבין לגמרי את הדברים כשמתחילים לסבך אותם.
    והם לא יזכרו, ולא ידעו, ולא יוכלו להתמודד עם המבצע הכפוי שמעלה להם מחיר אחרי שנה.

    לא סבלנו מספיק מחברות הסלולר המנוולות עם מסלולי הקנסות שלהם?
    כל חברה שכופה על לקוחות, מלכודות זמן ותתי סעיפים בהם יענשו על חוסר עירנות והקפדה על ניווט באותו המבוך, מוסיפה למציאות מזעזעת ורחבת היקף של התעמרות וניצול לקוחות ע"י עסקים בישראל.

    הם צריכים להתבייש במה שהם עושים.
    כל מי שמדבר כאילו זה בסדר ומאפשר להם לבצע את זממם צריך להתבייש.

    15/11/2014 בשעה 19:01
  6. needacomp

    ואוו, כמה שטויות. תקראו את התקנון של המבצע הזה (אין לי מושג על איזה שטיקים אחרים אתם מדברים):
    http://www.bezeq.co.il/media/PDF/selfSales_terms/upgrade.pdf

    גם ככה כולם היום במבצעים של שנה, זאת אומרת שאמור להיות לכם רשום ביומן בתאריך X הולך להיגמר לי המבצע. ואז אתם מסתכלים בחשבונית / מתקשרים כמה ימים לפני לבזק ומגלים שלא, יש לכם באותו מחיר כמו ששילמתם עד היום ו/או אתם צריכים מבצע חדש. הם יכלו סתם להעלות את המחירים לאנשים אחרי המבצע גם ככה (שזה בעיה אחרת, אבל לא קשורה לכל התלונות שיש פה).

    15/11/2014 בשעה 19:18
  7. Milford Cubicle

    הם נותנים ב"חינם" לאנשים את מה שהם לא רוצים, ואחרי שנה הם גונבים את מי שלא "עמד על המשמר".
    כזאת תגובה ארוכה וכבר במשפט הראשון אתה משקר? לא הצלחת להתאפק?
    כתבתי כבר קודם אבל בחרת להתעלם - אחרי שנה המחיר עולה גם אם ישדרגו אותך 
    
    

    וגם אם לא.
    אין לזה שום קשר למבצע השדרוג.

    15/11/2014 בשעה 19:24
  8. Art Tatum

    זה לא מבצע שדרוג.
    זאת תוכנית מרמה, בה בזק מעלים מחירים לחבילות הנמוכות מ100 מגה, מבלי להבהיר להם את הדבר, תוך כדי מצג שווא בו הם כביכול נותנים להם מתנה.

    15/11/2014 בשעה 19:29
  9. Milford Cubicle

    לא, זה לא נכון.
    אתה פשוט משקר.
    אתה שקרן.
    אתה משקר במודע ובכוונה.

    בזק לא מעלה שום מחיר של שום דבר.
    בזק נותנת לך 100 מגה באותו מחיר כמו שאתה משלם היום – בלי להעלות לך שקל מהמחיר.
    אחרי שנה המחיר יעלה? יופי נחמה, אבל הוא היה עולה אחרי שנה גם אם לא היו משדרגים אותך בחינם.
    אתה מתעלם מהנקודה הזאת וממשיך לשקר במצח נחושה. גם בלי מבצע השדרוג הזה, המחיר הנוכחי הוא עבור שנה בלבד ואחריה המחיר עולה.
    אז איפה פה בדיוק היתרון בלהישאר תקוע במהירות נמוכה לאורך השנה הזאת?
    מי שרוצה, מוזמן בסוף השנה לשנמך בחזרה.

    תפסיק לשקר.

    15/11/2014 בשעה 19:55
  10. Art Tatum

    הם מעלים מחירים, רק עושים זאת בDELAY.
    כשהמחיר עולה אחרי שנה זה מוצג כ"מבצע שנגמר".
    מצג מטעה ושקרי שמטרתו לסמא את עיני הציבור למשמעות האמיתית של המהלך.

    אם היו אומרים ללקוחות עוד שנה, הי אנחנו מבטלים את חבילות הXX מגה ומעבירים את כולם ל100 מגה ומתחילים לגבות ממכם יותר, אז לקוחות היו יכולים להגיב למעשה.
    בין אם במעבר לחברה אחרת שנותנת תשתית זולה יותר בנפחים פחות גדולים, ובין אם בזעקה וביקורת ציבורית על המתרחש.

    אך במקום זה הם יוצרים מצב בו "לכאורה" אין ללקוחות "סיבה" לעבור חברה או להרים קול.
    וכעבור שנה הדבר כבר נעשה והלקוחות שותפים למעשה ללא שבחרו או הסכימו לכך.

    לך כל זה נראה פשוט, מה הבעיה אחרי שנה בדיוק להתקשר ולעבור למבצע או חברה או מסלול אחר?
    בפועל הרבה אנשים ישלמו יותר, לא ידעו על מה, לא ידעו מה יש, מה אין, מה קורה, מה וקרה.
    למה? כי רימו אותם.

    15/11/2014 בשעה 20:27
  11. Milford Cubicle

    SIZE=4][U][B]גם עם וגם בלי[/B][/U][/SIZE] השדרוג הנ"ל.

    מעניין אם אני אצטרך לכתוב את זה גם בפעם הרביעית או ששלוש פעמים יספיקו לך.
    אני כותב את זה כבר בפעם השלישית:
    אנשים שיתקשרו בסוף תקופת המבצע ויעברו למבצע או חברה או מסלול אחר – סבבה.
    אנשים שלא יתקשרו – המחיר שלהם יעלה והם "ישלמו יותר, לא ידעו על מה, לא ידעו מה יש, מה אין, מה קורה, מה וקרה" –

    
    

    גם עם וגם בלי השדרוג הנ"ל.

    מעניין אם אני אצטרך לכתוב את זה גם בפעם הרביעית או ששלוש פעמים יספיקו לך.

    15/11/2014 בשעה 20:32
  12. Art Tatum

    החוק מחייב אותם להודיע על העלאת מחירים.
    בעזרת מעשה הרמיה הזה הם עוקפים את החוק.
    לכן ללא מעשה המרמה הציבור כן היה "אמור" להיות מודע להעלאת המחירים.
    במקום זאת, הם מכניסים ללקוחות את העלאת המחירים בדלת האחורית של הסכם החוזה החדש אותו הם כופים על הלקוחות במסווה של "מבצע מתנה".

    גם הוט התחכמו בעבר ופירשו את החוק המחייב אותם להודיע על העלאת מחירים, לפרסום צנוע שנקבר בערוץ 600.

    זאת לא פעם ראשונה שהדואופולים החזירים האלו מרמים את הציבור בנושא.
    יש כאן רמיה שיטתית של הציבור והלקוחות.

    15/11/2014 בשעה 20:42
  13. Milford Cubicle

    יש לך יכולת מדהימה להתעלם לחלוטין מהעובדות ולהמציא לעצמך מציאות נפרדת.
    זה כלכך קיצוני שאתה אפילו בעצמך מציין את העובדה שמחיר ה"מחירון" אפילו יורד (!) – אבל עדיין מצליח (במציאות המעוותת שלך) להציג את זה כמשהו שלילי.
    מה הקשר בכלל בין נושא הדיון הזה ובין החוק שמחייב אותם להודיע על העלאת המחיר? שוב, בדיוק כמו בתגובות הקודמות, גם פה אין שום קשר בין השניים – את אותה הודעה (שמופיעה בחשבונית, ואכן רוב הציבור לא שם לב אליה אבל זה נושא אחר לגמרי) הם שולחים בסוף השנה כך או כך, עם או בלי אותה הטבת מהירות.

    15/11/2014 בשעה 21:40
  14. KingRyu

    מהבחינה הזאת, בזק לא מסוגלת לתת 100MB לכל לקוח, אני גר בראשון, ניסיתי לשים 100MB – הכי הרבה שאני יכול לשים זה 10MB, מ י ישמע אני גר בירוחם! אז נאלצתי לחזור להוט ששמה אני מקבל לפחות את זה.
    בזק העיקר מתהדרים בזה שיש להם NGN פרוס בכל הארץ! מזיינים תשכל בזק!

    15/11/2014 בשעה 22:12
  15. Art Tatum

    זה כלכך קיצוני שאתה אפילו בעצמך מציין את העובדה שמחיר ה"מחירון" אפילו יורד (!) - אבל עדיין מצליח (במציאות המעוותת שלך) להציג את זה כמשהו שלילי.
    אתה יכול לקרוא לזה גשם.
    אתה יכול לקרוא לזה גשם עם ספריי של בושם.
    אבל זה עדיין שתן.
    
    בזק על הלקוחות של החבילות תשתית הנמוכות, וקוראים לזה גשם.
    מכריכים את הלקוחות לעלות חבילה לתשתית יקרה יותר, ומציגים את זה כמתנה כי בשנה הראשונה הם לא התוספת הכפויה היא ב"חינם".
    
    כל הסיפור מגיע כתרגיל הטעיית הלקוחות.
    הDELAY REACTION של תוספת התשלום על החבילה היקרה, הוא DELAY REACTION אצל הלקוחות למציאות החדשה אותה הם לא בחרו.
    צעד קדימה שני צעדים אחורה.
    אשליה אופטית.
    כך בזק יוצרים נתק בין השינוי לרעה הגלובלי, לבין התגובה של הלקוחות אליו.
    ומבשמת את השינוי לרעה עם שינוי לטובה נקודתי, שלאותם לקוחות הוא ממילא מיותר וחוטא לבחירתם ורצונם במכלול ההשלכות.
    
    אם לא ההטעיה, חלק מאותם הלקוחות היו עוברים לחבילות תשתית נמוכות אצל הוט.
    אם לא ההטעיה, חלק מאותם הלקוחות היו מתרעמים על המהלך.
    אם לא ההטעיה, העיתונים היו מלאים בכתבות על ביטול החבילות הנמוכות מ100, וכפיית תשתית יקרה שבמקרים רבים(שלא כמו החבילות הזולות) אינה תואמת למהירות המפורסמת.
    
    בפועל הפרסומים של בזק, וכמעט כל אמצעי התקשורת הנשלטים ע"י אינטרסים של חברות הטייקונים, מטעים את הציבור.
    הציבור לא מבין את מה שאני ואתה יודעים עכשיו.
    תקרא מה כתוב שם, ותגיד לי אם הציבור יכול להבין מכך מה באמת קורה.
    
    http://www.bezeq.co.il/gallerypress/9_11_2014/
    
    
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000860946
    
    
    http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3595789,00.html
    
    
    http://www.kamaze.co.il/%D7%91%D7%96%D7%A7-%D7%9E%D7%A9%D7%93%D7%A8%D7%92%D7%AA-%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%9D-%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%A9%D7%94.aspx
    
    
    http://rotter.net/forum/scoops1/153452.shtml
    
    
    http://www.alanet.co.il/index.php?go=articals&id=27&lang=h
    
    
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4589912,00.html
    אפילו באחת מהכתבות האלו אי אפשר להבין שעוד שנה הם ישלמו יותר, ואולי אפילו לא יוכלו לחזור למהירות/מחיר הקודמים.
    
    בקיצור.
    הטעיית הציבור.
    מעשה רמיה.
    
    קאפיש?!
    15/11/2014 בשעה 23:12
  16. needacomp

    ואוו, עד שבזק לא מבטלת אף מהירות (עדיין מוכרת T15, T40, T100, ולא אי אפשר לעבור מ T15 ל T100). וגם לא העלתה מחירים בשנתיים האחרונות, מה כל הרעש שלך סביב משהו שעדיין לא קרה ?

    15/11/2014 בשעה 23:14
  17. Milford Cubicle

    B](ומשלמים עליו כמו שהם יכולים לשלם היום על 40Mb/s)[/B]
    באופן שיטתי בזק אכן מבטלת מסלולים במהירות נמוכה – ככה זה – העולם מתקדם ולא נשאר תקוע בימי הביניים.
    אבל המחירים לא עולים בהתאם (אחרת מעניין לאן הם היו מגיעים היום…) – דווקא להיפך! המהירות עולה והמחיר יורד = זו תוצאה של הקידמה. ברוך הבא לשנת 2014.
    לא, לא קאפיש, אתה פשוט מתעלם בבוטות מהמציאות.
    בפועל אם זה היה תלוי בך אנשים עדיין היו מחוברים היום במנוי 750Kb/s

    (ומשלמים עליו כמו שהם יכולים לשלם היום על 40Mb/s)
    באופן שיטתי בזק אכן מבטלת מסלולים במהירות נמוכה - ככה זה - העולם מתקדם ולא נשאר תקוע בימי הביניים.
    אבל המחירים לא עולים בהתאם (אחרת מעניין לאן הם היו מגיעים היום...) - דווקא להיפך! המהירות עולה והמחיר יורד = זו תוצאה של הקידמה. ברוך הבא לשנת 2014.
    15/11/2014 בשעה 23:16
  18. needacomp

    האמת שהיה טוב בארץ שיהיה אתר שמרכז מחירים של כל מני דברים לאורך זמן בממשק פשוט כמו של google finance, כולל אופציה של התחשבות באינפלציה, היה נחמד לראות כל מני השוואות לאורך זמן.

    15/11/2014 בשעה 23:19
  19. Art Tatum

    לקוחות שרוצים להישאר בחבילות הקיימות יכולים ליזום התקשרות עם בזק לצורך עצירת השדרוג הכפוי.
    אבל מלקוחות אלו מסתירים מידע חיוני.
    הלקוחות לא יודעים שאחרי שנה הם ישלמו יותר על משהו שהם לא באמת צריכים או רוצים גם מבחינת ביצועים וגם מבחינת עלות.

    טימטום לא לראות שזה לא בסדר.
    רמאות והטעיה בקנה מידה פרסומי/שיווקי/תקשורתי.
    מבחינה עקרונית אין הבדל בין זה לבין גביה חורגת.

    15/11/2014 בשעה 23:26
  20. pppuser

    שאלה קצת מצחיקה…
    מישהו יודע האם הוט-נט חוסמת טורנטים?
    תודה מראש

    16/11/2014 בשעה 08:34
  21. omrij

    מהניסיון שלי – לא

    16/11/2014 בשעה 09:22
  22. omertgm

    השלב הבא הוא להעביר את כולם ל 40מגה VDSL "בחינם" ואז לחייב אותך להשכיר מודם תומך ב 10 שח לחודש או לקנות אותו ב 550. אי אפשר לקנות מודם VDSL מחנויות אחרות בארץ כיום. מונופול מוחלט של בזק.
    זה בדיוק התרגיל שהם עשו לי: עברתי דירה והם אמרו "היי, אנחנו נשדרג אותך חינם בדירה החדשה". נשמע סבבה נכון?
    אז שאלתי כמה יעלה לי השדרוג חינם הזה- כמובן שאמרו שזה בחינם. שאלתי שוב, כמה יעלה לי השדרוג בחינם. הבטיחו לי שאין שום עלות לא חד פעמית ולא חודשים. רק צריך ללכת לחנות בזק-סטור להחליף למודם VDSL שכבר מחכה לי שם. וכמה עולה המודם שאלתי? "גם המודם בחינם, פשוט ללכת ולקחת". את זה אמר לי נציג טלפוני שלהם.
    אז הלכתי "בתמימותי" וראו זה פלא! בעצם על המודם החדש כן משלמים.
    אז שדרגו אותי חינם אבל אני צריך לשלם יותר. מילא היו אומרים מראש אבל שאלתי ושאלתי ושאלתי שוב כמה עולה ה"שדרוג חינם". והם פשוט שיקרו בטלפון בפרצוף. ביטלתי הכל, הסברתי להם שהם בזבזו לי חצי יום ושינמכתי את החבילה חזרה ל 15מגה שלא יחייבו אותי בעתיד.
    איך זה מסתדר להם בתור אסטרטגיה להשאיר אותי בתור לקוח מרוצה-אין לי מושג.
    גועל נפש, חבל שהם מתנהלים ככה. משאר הבחינות הם בסדר אבל מקרים כאלו הורסים מבחינתי הכל.

    17/11/2014 בשעה 11:29