המתחרה של החברה לטכנולוגיית ה-DLSS תקבל את השם המעודכן Radeon Super Resolution – ותאפשר הפעלה עקיפה גם אם המפתחים ביצעו הטמעה ייעודית שלה
חצי שנה חלפה מאז השיקה AMD את טכנולוגיית ה-FidelityFX Super Resolution שלה, או FSR, במטרה לספק תחרות ל-DLSS (ר"ת Deep Learning Super Sampling) ולשפר את ביצועי כרטיסי המסך עם שיפור חכם ואפקטיבי לתמונה שנוצרת במקור ברזולוציה נמוכה יותר – ללא שימוש בהאצה מליבות חומרתיות ייעודיות לשם כך כמו אצל המתחרה. הטכנולוגיה הוכיחה את עצמה באופן לא רע עם הבדלים מינוריים באיכות התוצר הסופי בהשוואה למתחרה הוותיקה יותר ברוב המקרים, אך הפער העיקרי נותר בצורך לשכנע את מפתחות המשחקים לבצע צעדים אקטיביים לתמיכה בטכנולוגיה, כך שהיצע הכותרים שמתגאים ביכולות ה-FSR נותר מצומצם משהו.
ב-CES 2022, קיבלנו את האישור לקיומה של טכנולוגיית Radeon Super Resolution, או RSR, טרייה – שתוכל לעשות את ההבדל עבור המשתמשים כאשר תתווסף למנהלי ההתקן של AMD במהלך השנה. RSR תוסיף את היכולת להפעיל את טכניקת שיפור התמונה של מפתחת השבבים בעקיפה ברמת הדרייבר, ללא צורך בהתערבות או פעולה מקדימה כלשהי מצד המפתחת עצמה, כך שלמעשה כל כותר באשר הוא יקבל אוטומטית את היכולת לפעול עם FSR (בהנחה שיש לכם כרטיס Radeon ומנהל התקנים תומך במערכת).
AMD מודעת ומבהירה כי יישום שכזה עלול לגרור תוצאות בלתי צפויות ובעיות טכניות מסויימות, וכמו כן יהיה יעיל ואיכותי פחות מיישום FSR תקין עם תמיכת היוצרים של כל משחק – אך בהתחשב בכך שמדובר ביכולת עם פוטנציאל לשפר את הביצועים בעשרות אחוזים (ביחס להפעלה של משחק ברזולוציה נתונה באופן 'טבעי'), בחברה משוכנעים כי מדובר באפשרות שראויה להיות בידיהם של המשתמשים עצמם, כאשר לכל אחד יהיה החופש להתנסות ולהחליט מה הכי טוב עבורו.
סביר להניח כי תוספת של ה-RSR תוכל לעורר עניין מצד מפתחות נוספות, אולי לצד לחץ כלשהו מצד השחקנים, ללכת על שילוב FSR מלא במשחקיהן – ובכך לתת רוח גבית מחודשת למאמצים אלו.
רוצים עוד? כל החדשות מתערוכת CES 2022 במקום אחד
עם טכנולוגיית ה-XeSS של אינטל שנמצאת באופק ותתמוך בכל כרטיסי המסך באשר הם, FSR שתומכת כבר עכשיו בכל כרטיסי המסך ללא הגבלות על זהות היצרנית ובגיבוי עתידי מ-RSR, ועם DLSS של NVIDIA שנמצאת בתהליך הפיכה לקוד פתוח שיאפשר שימוש בה על כל סוגי החומרות – אין ספק כי Upscaling נבון של הרזולוציה עומדת להפוך לבסיס משמעותי עבור עולם הגיימינג העתידי, ומפתח לתמיכה רחבה ב-4K וגם ב-8K (בקבצי תצוגה גבוהים) ללא המתנה של שנים רבות לזינוק של פי כמה בכוח העיבוד הזמין. לא מן הנמנע כי כבר במהלך 2022 יוכלו חובבי הגיימינג ב-PC לקבל משחקים בהם תהיה לכם היכולת לבחור בין DLSS ל-FSR ול-XeSS, ולבצע השוואות ישירות של שלושת הטכניקות אל מול הפעלת Native בתור עוגן ההשוואה.