עדכון: נראה שחברת Activision הפיצה כעת טלאי המסדר את בעיות היציבות הללו או חלק מהן. משתמשים מדווחים על חווית משחק חלקה בהרבה. חשוב כמובן להזכיר שהשיפורים ימשיכו לבוא, בין אם בדמות מנהלי ההתקנים של NVIDIA ו-AMD ובין אם בדמות פאטצ'ים נוספים. שאפו.
הכתבה המקורית: רוצים להריץ על המחשב האישי את הכותר החדש בסדרת Call of Duty בצורה חלקה? אולי כדאי שתחכו קצת, כי הוא שבור לחלוטין
כבר היינו בסרט הזה: עוד משחק AAA עטור ציפיות יוצא אל השוק בגרסת המחשב האישי כשהוא שבור לגמרי ולא ניתן להרצה בצורה חלקה גם על המחשבים החזקים, והפעם – הכותר החדש של Activision לסדרת Call of Duty שיצא לא מכבר, Black Ops III.
מה שמשתקף כרגע במבחני הביצועים ברחבי הרשת דווח כבר קודם לכן, כאשר נעשה ניסיון הרצה של המשחק בגרסתו הסופית עם מפרט של מעבד Core i7 מרובע ליבות מסדרת Hasewall, זיכרון RAM בנפח 12GB וכרטיס מסך מסוג GTX 980 Ti, על רזולוציה של 2560×1600.
גם עם מפרט שכזה, הרצת המשחק בהגדרות ה-Ultra הובילה לחווית משחק מקורטעת למדי, ולגילוי העובדה התמוה – המשחק עושה שימוש בכל זיכרון ה-RAM של המערכת, כ-12GB של RAM. בחינה נוספת נעשתה על מערכת בעלת נפח זיכרון RAM של 8GB "בלבד", שם נרשמו קריסות הולכות ונשנות במהלך המשחק.
זה לא נגמר בזיכרון ה-RAM הראשי: עבור כרטיס המסך, GTX 980 Ti כאמור, העושה שימוש ב-6GB של RAM, הראתה התוכנה GPU-Z צריכת זיכרון הנושקת ל-100% גם כן. כאשר הותקן במערכת זו כרטיס מסך מסוג GTX Titan X, כרטיס מסך בעל זיכרון RAM של 12GB, חווית המשחק המקורטעת נעלמה, ואף צריכת זיכרון ה-RAM של המערכת כולה ירדה לאזור ה-8.4GB.
מבחני ביצועים: עדיין לא יציב
מבחני הביצועים לאחר יציאתו של המשחק מראים תמונה זהה, אם כי פחות שבורה: מערכות בעלות 8GB RAM וכרטיסים בעלי זיכרון RAM מועט מסוגלים להריץ את Black Ops III, זאת בתנאי ששומרים על הגדרות מסויימות תחת רמת ה-Ultra, כגון הגדרות ההצללה. במידה ותפרצו את הגבולות האלו – תקבלו את אותה חווית משחק מקורטעת. אף על זאת, ברחבי הרשת עדיין ישנם תלונות על חוסר יכולת להריץ את המשחק באופן נורמלי או בכלל.
אם מתעלמים מכל אלו, עדיין ניתן להבין ממבחני הביצועים שהמשחק די תובעני, וכרטיסים בעלי נפח זיכרון RAM גדול יותר מטפסים מעל המתחרים מולם גם אם אלו חזקים מהם. כמו כן, הבוחנים מקפידים להזכיר שמדובר בקצב פריימים ממוצע, וגם אם כרטיס המסך שלכם מרנדר אזור מסויים על קצב של 60 פריימים לשניה, סביר מאוד שתקבלו בהרבה מצבים אחרים קצב פריימים נמוך יותר, עד כחצי מזה.
מקור: guru3d.com
מה הלאה? כמו בשאר המשחקים שעמדו במצב זה, יש לקוות שנראה פאטץ' רשמי בקרוב הפותר את בעיות האופטימיזציה הללו. כמו כן, יש לצפות לשיפורי ביצועים גם מצד מנהלי ההתקנים של NVIDIA ו-AMD. עד אז – הרצה חלקה של Black Ops III עומדת בגדר מותרות.
קישורים נוספים