שוקל לעבור ל-mac אבל רוצה לברר כמה פרטים - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שוקל לעבור ל-mac אבל רוצה לברר כמה פרטים


sma

Recommended Posts

אני מתאר לעצמי שזו השאלה הכי נפוצה אבל חיפשתי ולא מצאתי תשובות.

יש לי PC ואני שוקל להחליף ל- אבל רציתי לברר מספר דברים:

1. אני משתמש במחשב שלי בעיקר לאינטרנט, הורדת סרטים וצפייה בהם בטלויזייה, אימיילים ו-office. האם ה- יענה לי על צרכים אלה, כולל תמיכה בעברית שהבנתי מהתכתובת באתר שהיא בעייתית.

2. אין לי יכולת לכמת יכולות של ה- מול ה- ע"מ להשוות בין יחס עלות תועלת.

האם מישהו יכול לעזור לי בהתלבטות?

3. יש בעיות להתחבר לאינטרנט המהיר הקיים שיש לי (ADSL של בזק)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מסכים.

מק כבר מזמן הוא לא מחשב לעריכת סרטים מוסיקה וכו' במיוחד עם היציאה של המיני החדש.

אבל יש כמה נק' שצריך לדעת.

1. יש קצת בעיות עם עברית ב MAC בכמה אספקטים: באינטרנט יש אתרים שעושים בעיות (בעיקר אתרים שעושים בעיות ב FIREFOX וזה לא בגלל המק זה בגלל אתרים שיש להם תמיכה רק ל IE וגם ב MAC זו בעיה. ושנית ב OFFICE יש בעיה קלה - אומנם יש את OPENOFFICE שהיא נותנת פתרונות כמעט לכל הצריכים של משתמש בסיסי מחבילת אינטרנט אבל עדיין היא לא ברמה של OFFICE של מיקרוסופט.

2. משחקים - ישנם מעט משחקים ל MAC - כמובן בהשוואה ל PC במיוחד כי DIRECTX של מקרוסופט לא יכול להיות מומר למערכות אחרון (קנייני של מיקרוסופט) ורוב המשחקים כתובים ל DIRECTX - מה שכתוב ב OPENGL בדרכ תמצא גרסאות גם ל MAC - כמובן שיש גם משחקים שמיועדים למק אבל הרבה פחות.

מק שונה מ PC בעיקר בסגנון ובמחשבה - זוהי מערכת הפעלה שחווית השימוש שבה שונה מכל מה שהתרגלת לחשוב עליו בעבודה מול מחשב.

הייתי ממליץ לך לקרוא קצת בפורומים של מק בארץ ולקבל מידע הרבה יותר משמעותי -

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=603

אגב - אישית אין לי אבל אני צריך לקנות מחשב נוסף הביתה ונראה לי שזה הולך להיות ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל תודה על העזרה,

הבנתי שלגבי אינטרנט ויישומי , יכולות להיות קצת בעיות עם עברית (אני ממש לא משתמש במחשב למשחקים אז זה פחות רלבנטי). מה לגבי תוכנות שיתוף להורדת , תוכנות לצפייה (תמיכה בתרגומים וכו') - אני משתמש במחשב יותר כמרכז מדיה של VOD.

וכמובן מה לגבי סעיפים 2 ו-3 שציינתי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור בעלים של מק וPC יש לי כמה דברים להגיד

קודם כל התמיכה בעברית של OS 10.3 היא מעולה ויש ממש קצת בעיות איתה רוב הבעיות הן באמת עם אתרים שמותאמים רק ל IE אבל שמתי לב שיש בספארי (הדפדפן של אפל) פחות בעיות עם רוב האתרים מאשר עם פיירפוקס על ה PC שלי (לדוגמה אני יכול להכנס לאתר של הבנק שלי מספארי ואני לא יכול מפיירפוקס)

בקשר לאופיס לא יצא לי לנסות לא את OFFICE FOR MAC וגם לא את OPEN OFFICE אני יודע שאמורות להיות בעיות עם העברית ב OFFICE הרשמי של מייקרוסופט כי אין מספיק משתמשי מק ישראלים בשביל להצדיק פיתוח של גרסה מיוחדת בשבילנו

לעומת זאת עם OPEN OFFICE יצא לי להתנסות על ה PC וזה אמור להיות אותו הדבר וכל עוד הדרישות שלך הן פשוט להיות מסוגל לפתוח את הקבצים פה ושם ולא באמת עבודה 24/7 אז זה פתרון סביר

משחקים לרוב יוצאים גם למק אבל באיחור קל (למרות שיש חברות שדואגות שתמיד זה יצא ביחד עם ה PC למשל BLIZZARD) ואפילו מייקרוסופט מוציאה את המשחקים שלה למק (למשל HALO)

בכל מקרה אם השימושים שלך הם יותר בתור תחנת מולטימדיה ולא בשביל משחקים כבדים וחדשים אז אתה הולך להנות מאוד מהמק לפי דעתי

מבחינת יחס עלות תועלת מק זה עניין אחר מ PC אתה לא קונה מק בגלל הביצועים אתה קונה אותו בגלל שהוא נוח לשימוש והוא פשוט כיפי לעבוד איתו למרות שאת אם הברירה היא למשל בין MAC MINI לבין אז פתאום תראה שהמיני לא כ"כ יקר יחסית

בנוסף זה ממש קל להתחבר ל ADSL ממנו אבל... רוב הספקיות לא נותנות תמיכה טלפונית למק במק אני הצלחתי להתחבר לבד בלי בעייה מיוחדת אבל אולי לך אין כ"כ ידע ברשתות וכו'

נ.ב. בקשר לשיתוף קבצים יש למק גרסאות לכמעט כל התוכנות המוכרות אבל ברוב המקרים זה לא הגרסאות הרשמיות אלא כל מיני תוכנות קוד פתוח שמתחברות לאותן שיתוך קבצים ואני חייב להודות שגם בזה לא יצא לי כ"כ להתנסות על המק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם בתור אחד שיש לו מאק וpc

מאוד מאוד קל להתחבר לאינטרנט/רשת עם המאק, לא כל כך קל לשתף קבצים ככה שהpc יראה אותם אבל הפוך זה יותר קל.

בקשר להורדת עדיין לא מצאתי תוכנה מספיק טובה בשביל זה (אם למישהו יש inlight me :) ) בקשר לאינטרנט/שמיעת מוסיקה/סרטים באמת שאין בעיה עם המאק, עושה את הכל כמו שצריך. בקשר לגלישה באינטרנט דבר ראשון יש IE למאק אבל הוא מעוצב נוראי, הוא נראה כמו הנסקייפ הראשון =/

המערכת הפעלה פשוט גאונית, אומנם תופסת הרבה הארד דיסק אבל זה שולי במחשבים החדשים. זה פשוט מדהים, לא צריך שום דרייבר לשום דבר!

וגם אפשר להגיד ביי ביי לקריסות ונפילות, המערכת פשוט ליגה מעל .

אני ממליץ להחזיק גם בpc בעיקר בשביל הורדות ותוכנות שיש רק לpc.

חוץ מזה, תתחדש :yelclap:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב אשמח לענות לך על השאלות , ואני שמח לראות שלאט לאט כולם מבינים שהפתרון האידאלי זה מקינטוש.

לגבי השימושים שלך בפיסי מול המקינטוש... גם מבחינת סרטים מוסיקה צפיה הורדה וכדומה ישנן פתרונות למקינטוש... אומנם יש בעיות ויש הטוענים שהמהירויות הורדה לא מספיק מהירות כמו בפיסי... אם אתה כל כך רוצה להמשיך להוריד תשמור את הפיסי הישן שלך או שתשתמש בוירטואל פיסי שזאת תוכנת אימולטור שנותנת לך להריץ פיסי (חלונות) על המק שלך... הביצועים לא משהו אבל זה מספיק כדי לגלוש באתרים מועדפים שלא עובדים בספארי או בפיירפוקס וכן להורדת קבצים ברשת.

בנוגע לעבודה באופיס... אני הייתי ממליץ על תוכנת מלל שהיא באמת אחת התוכנות הראשונות שיצאו למערכת איקס והיא תומכת בעברית בצורה מצויינת.. ניתן גם לפתוח איתה קבצי וורד , אומנם לא בתצוגה הכי נכונה תמיד אבל אפשר לטפל בקבצים ולצפות בהם בצורה מספקת.

בעניין היחס בין פיסי למק זאת היא דעתי: מק יציב יותר יפה יותר נוח יותר ומנצל את המעבד שלך יותר לעומת הפיסי שהוא לא יציב מספיק ידידותי כמו הצרות שלי... ושלא לדבר שגם אם יש לך מחשב פנטיום 500 עם זיכרון של 50 גיגה תמיד יצוץ באג במערכת שיתקע לך התקנה באמצע או יקריס לך פתאום את הדפדפן.

טוב זה על קצה המזלג ויש עוד המון דברים... תנסה להתקין תוכנה במק ותראה שזה ממש כמו להעתיק שיר ממקום למקום. ולא מצריך בילבולי מוח מיותרים... אני מקווה לעלות לאתר שלי בקרוב סקירה מקיפה על המק מול הפיסי ומדריך לסוויטצ'ר מה שנקרא.

ולהוסיף סקירה של מה זה מק בכלל ולמה הוא מומלץ.

כולכם מוזמנים לבקר במקומונה, אני מקווה שבעזרתכם האתר הזה יפרח.

http://macommune.macpire.com

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

אני רוצה להודות לכול אלה שהגיבו כאן ועזרו לי מאוד והוסיפו לי ידע רב בנושא.

אני מקווה כבר השבוע להיות "אבא גהה" ל מקינטוש g4. תודה לכולם על התגובות. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...