איך האינטרנט בנוי? - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך האינטרנט בנוי?


DrDeath

Recommended Posts

זה לא מתקשר ישירות לאינטרנט מהיר אבל לא ברור לי בדיוק איך כל העניין הזה של אתרי http וftp בנוי.

למשל האתר הזה, HWzone , יש לו סיומת .co.il. איפה כל התוכן שלו נמצא, בשרת של ספק ישראלי כלשהו או על מחשב פרטי של יוצר האתר? איך יש לו כל כך הרבה bandwidth?

ובכלל, יש אתרים שמוכרים כתובות אינרטנט. מי החליט שדוקא להם יש בעלות על השמות האלה? הם בטח קנו אותם, אבל ממי? אם הם קנו אותם ממישהו אז סימן שהמישהו הזה החליט שהכתובת שייכת לו...

עוד שאלה אחרונה, מה ההבדל בין http ו-ftp? אני יודע שftp הוא רק סרבר שאפשר להוריד ממנו דברים אבל איך העסק הזה בנוי בדיוק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי ההבדל בין FTP ל HTTP:

FTP הוא פרוטוקול שמטרתו להגדיר באופן סטנדרתי העברה של קבצים על תווך תקשורת מבוסס IP

HTTP הוא פרוטוקול להצגה של מידע,תוכן בכלי שנקרא browser ולמעשה משמש לצפייה ב web pages.

שני הפרוטוקולים לא קשורים אחד לשני ובעלי מטרות שונות לחלוטין.

בנושא מיקום שרתי WEB: יש שרתים הממוקמים בבתים פרטיים של אנשים, יש שרתים הממוקמים ברשתות של חברות (קטנות או גדולות ככל שיהיו) ויש שרתים אשר ממוקמים ב hosting farms אשר יכולות להיות בבעלות ISP's או חברות אחרות. חוות ה hosting מספקות את כל התשתשיות הדרושות לקישור שרתי web לאינטרנט וכל מי שמעונין משלם לבעל החווה כדי שיחזיק את ה"אתר" שלו על גבי אחד השרתים.

שמות האתרים נקנים מגופי תקינה עולמיים אשר הוגדרו לשם חלוקה, שליטה ושימור הסדר של שמות באינטרנט.

לגבי רוחב הפס - יש דרכים שונות לקשר שרת או כל התקן רשתי אחר לאינטרנט או כל תקשורת. פרוטוקולים וממשקים אלו חורגים מגבולות ה dial-up/adsl/cable שאתה מכיר. החל מקישור frame-relay, קווי E1/T1 וכלה ב OC-48 ואף יותר.

מקווה שעזרתי :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ג'ו בלו כתב לך תגובה דיי מקיפה וממצה אך שכח רק פרט שולי אחד קטן והא מדוע בכלל יש את הסיומת CO.IL וזה מכיוון שכתובות האתרים הן אינן מילוליות מחשב לא יודע איך לתקש עם מחשב שני ע"פ שם הוא יודע על מספרים (במקרה של האינטרנט המשתמש בפרוטוקול TCP\IP) בכתובות IP אולי שמעת על שרתי DOMAIN NAME SERVER אלה הם השרתים הלוקחים את בקשת השם שלך לדוגמה www.walla.co.il ומקשרים אותה לכתובת אי פי הנכונה ישנו סדר היררכי לשרתים בגלל כמות הרבה של כתובות הישנה ברשת לכן הראשי הוא COM האמרקאי שממנו יוצאות שלוחות לשאר המדינות כגון מקסיקו זה COM.MX בריטניה זה CO.UK וכמובן זה CO.IL אם המחשב אינו מוצא אותו באף אחד מהשרתים הוא יפנה ל HOSTNAME ולשרת WINS אך באינטרנט זה לא ממש יועיל (לפעמים גם ל LMHOST)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיומת com שייכת לאתרים עיסקיים.מסחריים (מהמילה commercial) ויש גם למשל סיומת gov עבור אתרים ממשלתיים. דרך אגב com הוא לא בהכרח אמריקני. יש גם בארץ ובעוד מדינות רבות בעולם אתרים שכתובתם מסתיימת ב com.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר לכתובות אני אפרט יותר:

יש ארגון ששכחתי את שמו (שהוא ארגון ללא מטרות רווח דרך אגב) שהוא אחראי על מתן השמות ועל הDNS.

הארגון מחזיק 10 שרתי DNS מרכזיים שמהם כל הספקיות מתעדכנות, פעם ב72 שעות. וזאת כי אם כל משתמש בעולם היה מתחבר לכל ה10 שרתים הם היו קורסים מזמן.

הארגון בנוסף מוכר לחברות את הזכות לרשום שמות אתרים, והם מוכרות את השמות לכיסוי ההוצאות ולרווח.

ד.א

אתה בטח שואל איך הם מוכרים אם הם ללא מטרת רווח אז זה למטרת תחזוקה של השרתים שלהם ושל כל הדברים שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האינטרנט, הוא כמו בסיסית בין 2 מחשבים, רק פי כמה מליון :+)

ממש לא ! יש כל כך הרבה טכנולוגיות שאתה לא מכיר שמעורבות באינטרנט ולא קיימות בכלל ברשתות קטנות ופשוטות (למשל שימוש בפרוטוקולי BGP, שימוש ב Autonomous systems ועוד).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...