במה אתם מאמינים? - עמוד 12 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

במה אתם מאמינים?


the kon

איזה סוג מאמין אתה?  

582 הצבעות

  1. 1. איזה סוג מאמין אתה?

    • אני מאמין בה' ושומר על כל המצוות
    • אני מאמין בה' ושומר על חלק מהמצוות
    • אני מאמין בה' אבל רק אוכל כשר
    • אני מאמין בה' אבל לא יותר מזה
    • אני לא מאמין בה'
    • אני בכלל לא יהודי
    • אני לא מאמין בשום אל


Recommended Posts

ההתגלות ההמונית הייתה בסיני אם אני זוכר נכון... כשמושה ירד מההר עם התורה ה' התגלה אל העם או משהו כזה... לא זוכר את הסיפור המדוייק...

IRIVERMAN, פעם הבאה תטרח לקרוא לפחות את העמודים האחרונים... כבר איזה 10 עמודים יש וויכוח על הסיבה להמצאת\ קייום אלוהים...

חפש בבקשה ב-2 עמ' האחרונים שאכן קראתי לפני פרסום התגובה שלי משהו בסגנון שאני כתבתי...כי אני לא מצאתי יותר מדי..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 173
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני בספק כמה הוא האמין בזה (סביר להניח שלא יותר מידי כי הוא בעצמו לא היה ארי)

אתה גם מפספס את הנקודה

זה לא העניין של כמה הוא האמין או לא האמין בדברים האלה

העניין הוא שבעזרת ה"מוסר האלוהי" ניתן להצדיק כל פעולה אנטי מוסרית כמו רצח עם או ראה ערך-"רצח ראש ממשלה"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להשכיל...

אדם מאמין לא ייתחיס לתיאוריית המפץ הגדול כאל משהו שניתן להשכיל ממנו, מקסימום כאל תיאוריה תימהונית שנחמד לשמוע עליה, כשם שנחמד לשמוע על דתות שונות וקדמוניות- הרי אותו אדם "יודע" שאלוהים ברא את היקום והתיאוריה הזאת לא תזיז לו והוא בטח לא ייתפוס אותה כעובדה שממנה הוא יכול להשכיל- שכן אז הוא בעצם ייסתור את קיום אלוהים (העברי לפחות).

כמובן שהוא ייתיחס גם בביטול מוחלט לעובדה שלא מצאו את תיבת נוח וסביר להניח שהוא ייחשוב: "אז לא מצאו אותה, אז מה? זה לא אומר שזה לא קרה" והוא לא יינסה אפילו להסיק שיש סיכוי שהסיפור הזה לא היה.    סוג כזה של אנשים מאפיין את גילי למשל.

כנ"ל גם לכיוון ההפוך- אנשים מסוגו של גילי יוכלו לשפוך מבחר טענות משכנעות לקיום אלוהים אך לא נתייחס אליהם כהערות משכילות- אלא רק לניסיון לשטיפת מוח דתית. גם על כל טיעון שאדם מאמין יביא נוכל לומר שזה לא מוכיח חד משמעית שיש אלוהים ולפיכך לא נשכיל אלא רק נתכחש לכל טיעון משכנע באשר הוא כל עוד לא הוכח קיומו של אלוהים. (או לכיוון השני- אי-קיומו של אלוהים).

הדברים יוכלו להשפיע רק על האנשים שעדיין לא נתנו דעתם בנושא זה, ולפי הלך הרוחות- לא נראה שאנשים כאלו מצויים בשפע.

לכן אמרתי- זה נחמד להתדיין- אבל להשכיל?   כל טיעון "משכיל" שנביא לגילי למשל (מייצג את המאמינים) ייזכה להסבר אלטרנטיבי או להבעת ביטול מצידו, וכל הסבר "משכיל" שגילי יביא יגרור תגובה זהה אצלנו.

מעמוד 14...

אבל אל תיקח את זה קשה... זו זכותך להביע דיעה ;)

לא נראה לי... אני אשמח לקבל את הספר והפס' המדוייק של ההתגלות ההמונית...

אממ זה שהיטלר השמיד את כל המתנגדים לו לא אומר שזה היה באמונה שלהם... לפי תורת הגזע הוא היה צריך להשמיד רק את הנכים היהודים ו"הצבעונים"

הוא פשוט השתמש בזה על מנת לבסס את המעמד שלו... אני בספק כמה הוא האמין בזה (סביר להניח שלא יותר מידי כי הוא בעצמו לא היה ארי)

גם אני... פעם אחרונה שפתחתי ספר תנ"ך (והסתכלתי על הכתב) הייתה בכיתה יא' ::) לפני 3 שנים בערך... אני זוכר את זה מאיזה סרט שראיתי על מושה :P אמרו שהוא נאמן למקור אז אני מניח שזה היה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בסך הכל תיקנתי את מה שדריה אמרה...

בכל הקטע של ההצדקה אני חושב שזה פשוט תירוץ... ולאנשים שבאמת מאמינים זה הדרך לישון טוב בלילה...

גם אני לא ממש ראיתי ספר תנ"ך כבר שנתיים (הייתי צריך לפתוח אותו בי"ב בשביל עבודת גמר)

אבל עכשיו חיפשתי קצת בספר "במדבר" ולא ממש ראיתי משהו שמזכיר... מה שכן היה זה הרבה ברקים ורעמים ושטויות כאלו... אבל לא התגלות...

חוץ מזה שאני שוב חייב לציין שכל מי שרואה את ה' "מות ימות"...

והדבר הזה (המוות) היה קיים לפני לוחות הברית מכיוון שבסיפור השנא (איך לעזזל כותבים את זה?!) גם היה קטע על זה (המוות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובקשר למי שאמר פה שהוא לא מעוניין להיות חלק מהדת עקב עניין של עמלק...

תשובתי היא לו הרי זו היא הייתה בקשה של ה' למחות את זכר עמלק ומי הוא אתה שתקבע לה' את מוסריותו. המוסר האלוקי הוא שונה מזה של בני האדם ואצלו העניין של מוסר לא שייך לגביו ה' הוא אדון המוסר,ה' הוא זה שטבע בנו את יסודות המוסר ולכן היה צורך בציווי אלוקי להשמיד את זרע עמלק.

בדרך-כלל אני נוהג להיות יותר מאופק, אבל באמת! אל תהיה כל-כך טיפש.   :kopfpatsch:

תקרא את מה שכתבת שוב פעם- מה מוסר? ממתי רצח מתיישב עם מוסר?  אתה קבעת שאלוהים, דמות פיקטיבית- הוא אדון המוסר.   המוסר הזה במקרה הטוב הוא מוסר יהודי אגואיסטי לגמרי שנועד לתת לעם אישור לפגוע בעמלקים בחזרה שע"פ התנ"ך פגעו בעם

ניתן להציג את זה באנלוגיה למצב כיום- זה כמו שתגיד שיש מוסר אלוהי שמחייב את עם לרצוח את כל הפלשתינאים שפוגעים בנו.   ותראה איזה פלא, מה המוסר האלוהי של הפלשתינאים? (התסייגות- של חלקם), להרוג את כל היהודים ולהשליך אותם לים!   מוסר אלוהי של אללה אומנם, אבל מוסר אלוהי.

שני משפטים שמתארים מצוין את המצב:

"ישנן פעולות שנחשבות לרעות אך למעשה הן רק טיפשיות- הן נחשבו לרעות כיוון שרמת האינטילגנציה שהחליטה לגביהן היתה נמוכה מאוד"  - פרידריך ניטשה. 

 

"הדרקון שקרוי "אני מצווה עליך", טוען שכל הערכים כבר הומצאו וכולם בתוכו - לכן לא נוכל יותר להביע את רצוננו" -פרידריך ניטשה. 

  זה בדיוק מה שאתה חושב ואומר.  וניטשה, בניגוד אליך, אמר את זה מנקודת מבט אתאיסטית- כלומר, ברצון להראות עד כמה מגוחך הרעיון הנ"ל, בעוד שהינך מתייחס אליו בשיא הרצינות.

ו-Burton צודק לגמרי.  אין כל הבדל בין נקודת המבט שלך לגבי העמלקים לבין זאת של היטלר.  גם הוא - כביכול- הונע ע"י ערך עליון (אלוהים\אוטופיה) לרצוח עם שלם - ממש כמו אלו שמצדיקים לחלוטין את ההחלטה להרוג את כל העמלקים מבלי להפוך בדבר.     

אנשים כאלו משולים לכבשים שרועם הוא אלוהים, ושהרועה מעולם לא היה קיים- נוצרת בעיה.

ישנן כבשים יותר מתוחכמות משאר העדר (נכנה אותם בשם הקוד "רבנים") שמתחפשים לרועים ומוליכים את העדר בעינים קשורות לכל מקום שאליו הם יחפצו להגיע.      רוב המאמינים הינם בובות על חוט ותו לא- שלא מוצאים אפילו מקום להרהר שנית במוסר של רצח עם ופותרים זאת בנימוק שזהו צו אלוהי שהאדם מנוע מלהתחיל להבין אותו, בעוד שאת הצו נתן פאנט גאון שיודע כיצד לתמרן אנשים תחת המילה מעוררות היראה- "אלוהים".     

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יהודי ואני לא מאמין בשום אל.

באמת שאין לי כוח להסביר למה, אבל לדעתי, אדם שמאמין בה' צריך להיות בו חלק מטומטם כלשהו, איך אפשר שלא לשלול את קיומו של ה' אחרי כלכך הרבה זמן?! קצת מחשבה ואין ה'

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...