תעודות הזהות החדשות - בעד או נגד - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תעודות הזהות החדשות - בעד או נגד


tomz

Recommended Posts

מיסים? ממתי המדינה מכריחה לשלם מיסים?

אני יודע שאני לא משלם, כשאני יעבוד אני ישלם,

כנל לגבי ביטוח חובה, אני לפחות לא משלם כרגע ביטוח חובה,

כל הדברים האלה מכריחים אותך, זה כמו לשלם שכר דירה, אתה מקבל תמורה,

פה המדינה מכריחה אותי להישתמש בתעודת זהות, שמצידי שלא יהיה לי אפילו , זה לא כמו שלא יהיה לי אוטו או עבודה שאני רוצה ובגלל זה אני משלם

פה מגיע הבעיה של הכסף, שאני מחויב לשלם , ו50 שקל, גם לי זה כלום, אני עושה את זה בחלוקת עיתונים אחת, ועוד כסף ללאוכל ושתייה אחרי זה, אבל יש אנשים שכל שקל חשוב להם, בעיקר משפחות מרובות ילדים.

ידידי, אל תנסה ללכת סחור סחור ולחפש בקטנות - זה לא לעניין כל ההתחכמויות שהבאת לי על מיסים וביטוח חובה - אנחנו לא בבית משפט פה ומנסים להוציא תביעה על האותיות הקטנות (שנינו באותו ראש - "למען" האזרח). רוצה דוגמה? בבקשה:  - ביטוח לאומי (שכולל ביטוח בריאות) אתה חייב לשלם - כשאתה מעל גיל 18 חובתך לשלם (כן אפילו שהיתי בחול כמעט שנה ושילמתי מאות דולרים על ביטוח שמן הסתם המדינה לא נותנת לי בחול - הם עדין רוצים שאני ישלם להם 132 שקל על כל חודש שלא עבדתי בארץ) ורק אל תתחכם ותגיד לי שאם אתה חתול כורדי בצבע שחור שנולד בחלל אז אתה לא חייב לשלם ביטח לאומי. על צבא גם שמעת ?  אז בבקשה - לא לחפש בקטנות - זה העיקרון של מדינה דמוקרטית סוציאלית ומערבית - יש דברים שהם "כביכול" לטובתך ועליהם אתה חייב לשלם , אתה חלק ממערכת שאתה משקיעה בה והיא משקיעה בך וזה מאפיין של מדינה מתקדמת לעומת מדינה פרימיטיבית.

ולגבי זה שיש אנשים שאין להם כסף - אז בבקשה , אל תהיה תמים , מי שבאמת רוצה כסף ישיג כסף - אמנם לא כדי לקנות מרצדס אבל כן בשביל לאכול - יש אוכלוסיות שיותר קשה להם - זה נכון , אבל מי שבאמת משקיע את כל כולו מסתדר , ואם מישהו נמצא עמוק בעוני וממשיך להביא ילדים לעולם בקצב - גם זה לא הכי חכם ובטח לא אמור להגביל את רוב האזרחים של המדינה - באמת אל תהיה תמים - המון אנשים שבוכים במדינת ישראל בוכים כי הם פשוט רוצים כסף או רוצים חיים קלים , ראה דוגמה כמה אנשים באים לקבל דמי אבטלה בביטוח לאומי עם מרצדס (וגם חונים באדום לבן בדרך). יש כמובן את האוכלוסייה שבאמת קשה לה - אבל אין מה לעשות , יש לנו דברים אחרים שתוכל לדבר עליהם כמו תוכנית , תרבות , נוף , והרבה דברים שאפשר להגיד "אבל יש אנשים שאין להם מה לאכול" , מדינה מתקדמת משקיעה גם בקידמה ובתדמית - זה הכלל וזה בסופו של דבר גם מועיל. וגם בארה"ב יש אנשים עניים שאין להם מה לאכול - אתה לא יכול להגיע למצב וורוד בחיים - זה חוק מרפי.

וכמו שלך 50 שקל זה חלוקת עיתונים אחת - אז גם לאותו בן אדם עני שעליו דיברת זה חלוקת עיתונים אחת , אנחנו לא פה בדרום אמריקה שאין משכורת מינימום, 50 שקל זה 2.5 שעות עבודה במינימום. וקידמה זה גם משהו שהמדינה צריכה להשקיע בו - ואם תתיחס ברצינות ליתרונות שרשמתי בתרד הקודם תבין ש ה 2.5 שעות עבודה שוות את היתרונות עליהם מדובר - דברים כאלו יכולים להציל חיים  - ואם רק תוריד את מסכת האנטי שאתה לובש ותפתח את הדמיון שלך תגלה לא מעט יתרונות שבהחלט שווים את ה 2.5 שעות עבודה.

חשוב לציין - בישראל יש מן אופי כזה להתלונן על כל דבר גם אם הוא לא במקום - להיות אנטי - לחשוב שדופקים אותך מכל דבר ולחפש את זה , ראה דוגמה התרד הזה.

אותו דבר אנשים שלא עובדים - קשה להם ללא ספק - אבל חלק מהם לא עושים את המאמצים כדי להשתנות או אפילו להשיג עבודה ("בנייה ? אני ?", -מכיר את המשפט?) וחלק גדול ממנו זה בכי של עצלנים.- שיעברו לגור בכמה מדינות בדרום אמריקה ואז הם יבינו שכשאין ברירה ואין דבר כזה ממשלה שמקשיבה או בכלל דואגת לאזרחים, וכשמבינים שצריך להפשיל שרוולים ולעבוד בשביל כסף - פתאום זה אפשרי.

אז שוב - כדי שתבין נכון - על חוק של המדינה שיחייב אותי לשים שמשות בצבע כהה באוטו או ללכת עם מכנסיים ארוכות כי זה יותר יפה - אני אתלונן , אבל כשאני צריך לשלם 50 ש"ח (או שעתיים וחצי עבודה מהחיים שלי) על משהו שהוא ללא ספק לטובת האזרח או גם כלל האזרחים (וזאת נקודה חשובה פה) ומדובר במשהו שעלול להציל חיים או משהו שקשור ביעילות בכל מה שקשור לבריאות או אפילו משטרה ופשע , ולא רק זה - יש גם "תופעת לוואי" של יותר קידמה במדינה , במיקרה כזה אשלם ואשמח שהמדינה עוסקת באיך לשפר את חיי היום יום של האזרח ולשפר את רווחת האזרח במדינה שהיא לא כמו ברזיל עם עם שרובו עני (בכל זאת אנחנו לא עולם שלישי).

ולגבי המשפחות מרובות ילדים - באמת כבר הגיבו על זה פה - בתור ילד אתה לא צריך תעודת זהות - מי שיצתרך לשלם הוא לרוב מישהו שעובד או מישהו שיוכל לעבוד לפי החוק , והאחוז של משפחות מרובות ילדים עם 3 4 ילדים בני 17 - אני חושב שהאחוז כלכך אפסי , וגם אם הוא לא היה כבר הבנת למה זה לא משנה.

ועוד יותר מיזה - מן הסתם , בדיוק כמו ביטוח לאומי , המדינה שלנו סוציאלית , ואם באמת יוציאו את התעודות זהות האלו בתשלום , אז יהיו הקלות למי שקשה לו או הקלות אם גם ילדים יצתרכו תעודות כאלו (כמו שילד לא משלם על חינוך או ביטוח לאומי) (למרות ששוב , אתה כנראה לא מבין באילו סכומים מדובר , אני רק יכול לנחש שאתה עדיין לא בגיל שבו אתה משלם דברים בעצמך וכבר לא תחת חסות הההורים או המדינה , כשתגיע לגיל הזה תראה כמה אתה צריך לשלם כל חודש רק בשביל להיות האזרח הכי בסיסי במדינה מודרנית - אתה תצחק שתבין מה המשמעות של 50 שקל למשהו חד פעמי שהוא לטובת הכלל (ושוב תחשוב על כל היתרונות שמניתי).

מקווה שהבנת....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

עדיף כבר לקפוץ כמה שלבים קדימה

התקנה של ציפ' בתוך הגוף

בארה"ב יש כבר ניסויים של הדבר

הוא בגודל של גרגיר אורז ויכול להכיל הרבה מידע

שמים 2 כאלה , אחד בכל כף יד

וסבבה

אי אפשר לשכוח את זה , אי אפשר לגנוב את זה

מושלם

עוד יכרתו לאנשים ידיים בגלל זה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז שמים את זה במקום אחר

אבל לא יכרתו ידיים ולא כלום

והנה לך למה

תוקעים את הצ'יפ כך שיהיה לי עצב כלשהוא

עם יש פולסים הציפ עובד

אן פולסים הצ'יפ מת

ככה שאין שום סיכוי שהוא יגנב יחד עם היד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישהו אמר

עוד גל פיטורים עצום של פקידים ועוד המון זועם ברחובות ועוד אבטלה?

אמן.

למה כל משלמי המיסים צריכים לשלם כסף לעובדי ציבור מיותרים ? הם לא אותם מובטלים של מפעל טקסטיל או מפוטרי היי טק, הם פשוט מקבלים כסף מהקופה הציבורית בישיבה בסניפים שהניהול שלהם מעורר רחמים וגם השירות והיחס... על דרקונים גם אני חושב משלמים היום אם אני לא טועה, על בגרויות אתה משלם פי 4 יותר, על רשיון נהיגה משלמים, אז כולה 50 שקל זה לא מה שיזעזע אותי, אני ממש בעד.

לי כרגע אין ממש דעה של נגד או בעד, מכיוון שאני ממש בעד הרעיון, ויקל על כולם, אבל לשלם על זה.. ומה עם משפחות מרובות ילדים? הוצאה של כמה מאות שקלים..

משפחות מרובות ילדים מקבלות הרבה כסף על הילדים, ואל תשכח שתעודות זהות זה חובה רק מגיל 18, מהגיל הזה אתה אזרח ולא מעט אנשים בגיל הזה כבר עובדים ככה שמשפחות מרובות ילדים יקבלו המון קצבאות כל השנים והוצאה אחת של 50 שקל לבנאדם כמעט מבוגר, זאת לא בעיה של אף אחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מיטב הבנתי בתקופה הקרובה ידפיסו גם את תעודות הזהות החדשות וגם את הישנות, כאשר מי שירצה ישלם, ומי שלא יסתפק בתעודות הישנות.

עם זאת אני חייב להסכים שהרעיון להחליף תעודות זהות בהחלט נדרש, שכן היום כל אחד עם באיכות סבירה יכול לזייף בקלות מביכה את תעודות הזהות הקיימות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...