כתובת IP ציבורית - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כתובת IP ציבורית


kalda01
 Share

Recommended Posts

אני אשמח אם תעשו לי סדר בעניין כתובת ה IP הציבורית שהנתב מקבל מספק האינטרנט בחיבור עם חייגן PPPOE. יש לי כעת 2 חיבורים פעילים בבית דרך 2 ספקים שונים. החיבור הישן על תשתית DSL וספק בב"ל, וחיבור חדש על גבי סיבים של וספק . החיבור הישן עם ראוטר FRITZ 3490 והחדש עם TPLINK AX10. יש לי מצלמות IP שמפנות פורטים אוטומטית באמצעות UPNP, ובחיבור הישן דרך בב"ל לא היתה לי בעייה לגשת אליהם מבחוץ. ברגע שהעברתי את המצלמות אל החיבור החדש דרך ה AX10 אין אפשרות להגיע אליהם מבחוץ. הנה הפואינטה המעניינית. אין לי בבב"ל כתובת IP קבועה. איך אני יודע? כי לא משלם להם על שרות כזה וכל פעם שאני מתנתק מהאינטרנט הראוטר מקבל כתובת IP ציבורית חדשה. אבל, הכתובת הציבורית שמופיעה בממשק ניהול הנתב והכתובת שאני רואה בדפדפן דרך IP CHICKEN היא אותה כתובת בנתב הישן, אך בנתב החדש הכתובות אינן זהות וכנראה זו הבעייה. השאלה אם זו בעיית הגדרות בנתב או שבב"ל עובדים אחרת מבזק בנוגע להקצאת הכתובת הציבורית. (אגב, את השיוך של הכתובת הציבורית אל הדומיין הפרטי שלי אני עושה דרך שרות NO-IP.)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתובת ה IP מתחילה ב "100."

הבנתי כבר שבזק שמו אותי מאחורי CGNAT

אז יש לי שתי שזאלות:

1. איך איי-פי-צ'יקן יודע מתוך הדפדפן אצלי מה הכתובת הציבורית החיצונית ?

2. אם הכתובת הציבורית משוייכת אל דומיין באמצעות DDNS, (ולא הכתובת שהראוטר מקבל מ CGNAT) אז הכניסה מבחוץ אל תוך הרשת שלי באמצעות הדומיין אמורה להצליח ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אי פי ציקן וכל אתר אחר רואה את הכתובת שאיתה אתה מגיע אליו, זה תמיד הכתובת הציבורית ולא הפנימית.

2. זה לא יעבוד, הכתובת הציבורית משויכת להרבה כתובות פנימיות ולא רק לך. דברים שנשלחים לשם לא מועברים חזרה לכתובת הפנימית שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק כמו שהנתב הביתי שלך יודע להעביר את התשובה למכשיר הנכון ברשת הביתית ואין לו שום בעיה שיש לך ברשת הפנימית 5 מכשירים שונים שגולשים ופונים לפורט 80 ואפילו אם הם גולשים בו זמנית לאותו אתר.

 

אבל הנקודה היא שהנתב רק מעביר תשובות לבקשות שיוצאות מהרשת הפנימית, אם אתר חיצוני ינסה ליזום את החיבור ולשלוח משהו לנתב שלך מבחוץ ללא port forwarding (או UPNP) הוא לא ידע לאיזה מכשיר ברשת הפנימית לשלוח את האינפורמציה.

נערך על-ידי etal
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אין בעייה לצאת החוצה דרך שני נתבים שמפעילים NAT, אבל כניסה יזומה מבחוץ עם הכתובת הציבורית ופורט כלשהוא, לא תעבור את הנתב של הספק כי הוא לא יודע אל מי מהקליינטים שמשתפים אותה כתובת להעביר את הבקשה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דרך אחת לצאת משם ללא עלות היא להחליף ספק .

אתה גם יכול לנסות לאיים עליהם שיוציאו אותך בחינם או שפשוט תעבור לספק אחר, אולי זה יספיק ואולי לא. מקסימום כאמור תממש את האיום ותעבור לספק אחר, לא תפסיד הרבה בכל מקרה כי בזב"ל גם ככה סתם יקרים בלי סיבה.

 

בזמנו בהוטנט היה קטע כזה שבשביל לצאת מה-CGNAT צריך להפעיל "סינון אתרים" (שירות שחוסם גישה לאתרי פורנו וכו'), בחינם. זה היה נותן לך כתובת חיצונית אמיתית ואז היית יכול פשוט לבטל את הסינון הטיפשי באמצעות שימוש בשרתי DNS נפרדים מהספקית (שזה משהו שבמילא אתה רוצה לעשות, להשתמש ב-1.1.1.1 וב-8.8.8.8) .

 

אני לדוגמה נמצא על תשתית סיבים של עם ספק (עשיתי דרכם את התשתית בשוק סיטונאי, בלי דמי התקנה), מקבל אייפי אמיתי וכנראה גם משלם פחות מכמה שאתה משלם 🙂 (119 ש"ח עבור 1000Mb כולל הכל, וכאמור אייפי אמיתי)

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי עדיפות להתחבר אל כי אני גם מנוי בטלויזה אצלם. מצד שני להבנתי בחבילת 300 הם לא נותנים העלאה של 100.

והשאלה אם זה יחייב אותי להחליף/להוסיף ציוד שסלקום דורשים שיהיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסתכלתי באתר של . הם לוקחים 119 ש"ח על 300 הורדה ו-100 העלאה...

כמה אתה משלם על הטלוויזיה של סלקום? אני רואה באתר שלהם שזה עולה 99... ושיש להם חבילה של טלוויזיה עם 1,000 הורדה ו-100 העלאה ב-199, כלומר תוספת של 100 שקל בלבד על 1,000/100 - מאוד משתלם אם בכל מקרה אתה צריך את הטלוויזיה.

 

סלקום לא דורשים כלום. אתה יכול להשתמש בראוטר שלהם, ואתה גם יכול להשתמש בראוטר שלך והם יביאו לך ממיר סיב בחינם.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...