העברת אחריות במכירת מוצר ליד שנייה - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

העברת אחריות במכירת מוצר ליד שנייה


R3ntedMule
 Share

Recommended Posts

לגולשי האתר שלום רב,

לאחרונה רכשתי כרטיס מסך באמצעות אתר האינטרנט של חנות מוצרי מחשוב ידועה בארץ, ואפילו לא פתחתי את הקופסא שבה הוא הגיע. כרגע אני מעוניין למכור את כרטיס המסך משום שהוא לא מתאים לצרכיי, וברצוני לאפשר לקונה להנות מהאחריות הניתנת על הכרטיס (3 שנים ע"י היבואן). למיטב ידיעתי, בכדי שבעל המוצר יוכל לממש את האחריות, עליו להציג לחנות את הקבלה שקיבל מבית העסק ממנו היא נרכשה, אך יש לי שלוש שאלות בנושא:

ראשית, השם שיופיע על הקבלה וודאי לא יהיה שמו של מי שירכוש ממני את הכרטיס, האם החברה בכלל תכבד את האחריות על המוצר אם מי שיציג את הקבלה לא יהיה מי שרכש את המוצר מידי החנות?

שנית, כרטיס המסך נרכש יחד עם מוצרים רבים אחרים שאינני מתכוון למכור, והייתי מעדיף שלא לחשוף בפני הקונה מפאת צנעת הפרט. האם ניתן לבקש מסמך נוסף מבית העסק שאוכל להעניק לקונה ובו מופיע רק כרטיס המסך? ומה יהיה מעמדו המשפטי של מסמך זה?

שלישית, יחד עם כרטיס המסך, נרכשו מוצרים אחרים שגם עליהם חלה אחריות. אם אתן לקונה את הקבלה היחידה שלי, לא אוכל לממש את האחריות על המוצרים האחרים שרכשתי ונשארו ברשותי. האם ניתן לספק לקונה העתק (מצולם ומודפס) של הקבלה? האם אוכל להשאיר העתק של הקבלה אצלי ולתת לקונה את הקבלה המקורית במידה ואדרש? האם בכלל ישנו תוקף חוקי להעתק קבלה, או שרק קבלה שהודפסה על ידי בית העסק ובבית העסק תקפה לצרכים משפטיים, לרבות לצורך מימוש האחריות?

תודה על תשובתכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

https://www.nevo.co.il/law_html/law00/74025.htm

 

סעיף 17.

בכל אופן במדינתו אין דין ואין דיין, אז אני משער שכל חנות והראש שלה.

 

בנוגע לשינוי שם - בספק גדול אם מישהו ישנה שם. רכשתי בעבר באחת הרשתות הגדולות והם רשמו בחשבונית שם של לקוח אחר והם לא היו מוכנים לשנות זאת אחרי זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על תשובתך law89,
ומה לגבי הקבלה? האם אצטרך למסור לקונה את הקבלה שקיבלתי מבית העסק? ומה אעשה עם המכשירים האחרים שיש לי? אני לא מעוניין לוותר על האחריות שיש עליהם. אני מתנצל על השאלות הטרחניות, מעולם לא מכרתי ציוד מחשוב ליד שנייה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...