האם הדור הראשון של arc הולך להיות הlarrabee הבא של אינטל? - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם הדור הראשון של arc הולך להיות הlarrabee הבא של אינטל?


Moon-Mage
 Share

Recommended Posts

בזמן שנראה שהמחסור בכרטיסי המסך הולך ונעלם והמחירים ממשיכים במגמת ירידה נראה שאינטל כהרגלה פועלת לאט מדי.

ממידע מוקדם שניתן מזמן(ואין לי יכולת לאמת אותו כמובן) נאמר שהכרטיס הגבוה ביותר בדור הראשון של יהיה בערך ברמה של ה3070\6700XT, ז"א שגם במידה והכרטיס היה יוצא היום הוא בכל מקרה לא היה מרשים מבחינת ביצועים, בנוסף מההצהרות של נראה שהכרטיסים אמורים להגיע רק ברבעון השני של השנה הנוכחית וזה כאשר נראה שהדור הבא של נוידיה יגיע ברבעון האחרון ואמור להביא איתו שיפור משמעותי עקב מעבר לליטוגרפיה מתקדמת יותר.
האם לכרטיסים של תהיה זכות קיום? מה הסבירות שהם יוכלו למכור את הכרטיסים שלהם במחיר שיהפוך אותם לרלונטיים?
כמה לדעתכם אדם ישלם עבור כרטיס לא מוכח שלא יודע כיצד יתפקד מבחינה תוכנתית כאשר יש כבר פתרונות שנמצאים בשוק שנים שיכולים לתת ביצועים דומים וטובים יותר?

 

בנוסף נראה שכריית מטבעות קריפטוגרפיים נהיית פחות ופחות רווחית, האם נראה בקרוב שוב מכירה המונית של במחירי רצפה שיהרגו לחלוטין את השוק כמו ב2017\18 בהם ניתן היה להשיג 1080TI(דומה ל3060TI בביצועים) באזור ה1000 שקלים מכורים?

 

מה לדעתכם צריך להיות המחיר של אותו דמוי 6700XT על מנת שצרכנים יעדיפו אותו על פני התחרות?
האם אנחנו הולכים לקבל מרג'ה כדורי עוד RX480 ואז 580 ואז 590 שהם בדיוק אותו דבר לאורך שנים או שאינטל תביא בשורה אמיתית בדורות הבאים?

אשמח לדעת מה דעתכם והאם אתם תשקלו מעבר לכרטיס כחול בהמשך השנה.
 

 

נערך על-ידי Moon-Mage
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדברים שאני רואה ושומע זה הטייק שלי על ARC:

- דור ראשון בכניסה לשוק עם שני זאבים ותיקים שמכירים את עולם הגרפיקה מזה עשרות שנים, אז לא לצפות לביצועים גרנדיוזיים

- שימוש נכון בתהליך N6 של מבטיח סיליקון בתהליך הכי טוב שהם יכולים לאפשר לעצמם 

- מחיר זו עדיפות עבור דור הראשון, כי רוצים דבר ראשון כמה שיותר משתמשים, זה למה יושבים על לא פחות מ-4 מליון כרטיסי מסך השנה. המטרה היא להגר כמה שיותר משתמשים לאקוסיסטם של שימוש ב-, זה עוזר המון לפיתוח מוצרים עתידיים ותוכנה.

- כותרת מעולה שמזמנת להכנס לדיון, על אף האבסורדיות שמאחוריה (בא לך לכתוב לזון? :)  )

- האתגר הגדול והברור ביותר הוא תוכנה. תוכנה לכרטיס מסך זה הח*א הכי גדול לפיתוח בעולם שמנגיש בין גיימינג לבין חומרה, זה מאבק אינסופי של קדימה ואחורה עם ביצועים, תאימות, פיצ'רים על גבי משחקים. זה לדעתי נקודת התורפה של והחסרון הגדול שלהם מול שוק מבוסס, אפילו יותר מהברזלים עצמם

 

התקווה שלי שדור כן יביא משהו לשוק של 200-350 דולר, זה השוק הכי חשוב בעולם הגיימינג. רק להחזיק אצבעות, המוצרים כבר באריזות, חלקם הגדול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים שהשוק הכי חשוב הוא 200-350, במיוחד כרגע. השוק הזה פשוט מת לחלוטין. למי שמחזיק בכרטיסי ביניים מ-2016-17 (או יותר חדשים) אין שום יכולת לשדרג בלי להכפיל ולהשליש את העלות.
השדרוג היחיד מ-RX 480/580, שיצאו ב-2016/17, הוא ל-RX 6600 XT או 3060 שעולים כרגע 2400 שח.
את ה-RX 580 שלי עלה בערך 900-920 שח מאמזון, בארץ משהו כמו 1100-1200 וזה כשהמחיר היה מנופח מבועת הקריפטו של אז. גם ה-GTS Black Edition של וה-NITRO+ היו באותו מחיר.

עד כמה שזכור לי המחיר של ה-1080 או 1070 Ti היה בערך 2400 אז, כלומר 2400 היה המחיר של דגם אחד או שניים מתחת לספינת הדגל ועכשיו זה המינימום של שוק הביניים.

היחידים שיש איזשהו היגיון עבורם לשדרג את הכרטיס לכרטיסי 1650-1660 או 6500 זה מי שמחזיק בכרטיס ביניים משנת 2013-15 כמו R9 270X או GTX 960.

 

בטווחים הגבוהים יש כרטיסים שמהווים קפיצות דוריות נורמליות, גם אם הם יקרים. ב-mid range השוק פשוט ריק וגם יד 2 נחלב לגמרי. 580 נמכרים ב-1000-1400 שח יד שנייה, יותר ממה שעלו ב-2018 יד ראשונה. כרטיסים יותר חדשים נמכרים במחירי יד ראשונה או פשוט לא קיימים כבר.

 

אם אינטל יצליחו לספק ביצועיים ראויים לשוק הביניים עם היצע מספיק רחב במחיר טוב הם ישיגו המון לקוחות שאין להם שום אפשרות אחרת. אם יציעו כרטיס עם ביצועים קרובים ל- 6700 XT/RTX 3060 Ti ב-350$ הם עשו את שלהם.
אגב, ה-3060 Ti הושק ב-400$ לפני קרוב לשנה וחצי, ככה שזו באמת לא דרישה מוגזמת או אפילו מרשים במיוחד, אבל זה יספיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז בסופו של דבר כמה לדעתכם בשקלים הדגם הגבוה ביותר של הדור הראשון אמור לעלות כדי להצליח(בשקלים בחנות בארץ, לא MSRP)?
כמה אתם הייתם מוכנים לשלם עבור ביצועים דומים ל3070\6700XT מבית אינטל?

נערך על-ידי Moon-Mage
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוקדם וקשה להגיד כמה הם צריכים לעלות. הכלכלה העולמית השתנתה לנצח, חוקי תמחור מוצרים השתנו לעד.

מה שנראה עד כה סביר וראוי כנראה כבר לא סביר ולא ראוי, ורק תחרותיות וזמינות נורמאלית של חומרה תוביל לנורמה חדשה. זה משהו שעלול לקחת עוד הרבה זמן, גם אחרי שהקורונה תעלם לחלוטין.

 

ברמה הגיונית, צריך שיהיה כרטיס מסך באיזור אלף שקלים שידע לתת פוש אמיתי למשחקים חדשים ולכלול טכנולוגיות טריות מכל הסוגים, ממשיך דרך רוחני ל-GTX 1060 ו-GTX 1660.

 

כמו כן, אשמח לראות כרטיס מסך ברמת 1500-1700 שקלים שיוכל להעניק חווית גיימינג טובה ב-1440P לרוב המוחלט של המשתמשים. מדובר ברזולוציה שמהר מאוד הופכת לסטנדרט בקרב הרבה משתמשים, יש היום מסכים שתומכים בה בגרושים. מצד שני, זה מקבל גם קונטרה מטכנולוגיות לסקיילינג מ-1080P אל 1440P. ברמת ביצועים של 3060 Ti / 6700 XT לכאן תתאים.

 

אם אפשר לקחת את הקונספט של ספינת דגל להמונים, עם כח של RTX 3070 Ti / RX 6800 ולהצמיד לו תג מחיר של 2400-2600 שקלים בשביל ביצועים מירביים ב-1440P או שימוש בסקיילינק על זה יהיה נחמד לראות.

 

איך אומרים - אינשאללה הללויה בעזרת השם, ראמן, וכל חתיכת שום פלפל ושמן זית שאפשר לזרוק לתוך ריטואל אפשרי שיוליד מצב שבו לאנשים בכל הגילאים ולכל המצבים הכלכליים תהיה חומרה נגישה. לי אישית מאוד קשה לראות את השוק כמו שהוא היום.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

אני עם 970GTX ומחכה עד שיגיע מחליף ראוי במחיר ראוי וצריכת חשמל ראויה (150W~) וסביב 1200-1500 שח. יש לי סבלנות.

עבור כרטיס מסך של שיודע לעבוד בסינרגיה טובה עם מעבד שלהם וכרטיס מסך מובנה על המעבד אני מוכן לשלם אקסטרה. לא יודע אם זה משהו שהם עובדים עליו אבל בטוח שיש פוטנציאל לאקוסיסטם CPU-GPU שלהם שיתן ערך מוסף.

 

בכלליות השוק הפך משעמם בעקבות הזמינות והמחיר שנמצאים עמוק במחוזות האבסורד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תהיה סוג של סינרגיה בין הליבות הגרפיות המובנות לבין כרטיסי המסך, כן. זה משהו שאינטל כבר הראתה חלק מהשימושים אליו ותיישם אותו כשכרטיסי המסך ינחתו. כרגע זה משהו שהם מיישמים גם בכרטיסי המסך הראשונים שיצאו ללפטופים כמו A350M ו-A370M.

 

החלק של האצת וידאו זה דבר שאותי באופן אישי מאוד מעניין, כאחד שעובד עם וידאו 10bit 4:2:2 ומאוד רוצה את הדברים האלה ב-Davinci Resolve. כרגע ההאצות שמקבלים בדור 11 ו-12 מאוד יפות כן, אבל עוד תוספת של כח עם כרטיסי מסך חזקים משמעותית לדעתי תתבטא במחשבים עוצמתיים הרבה יותר לוידאו ועריכת תמונות, לפחות עד ש-NVIDIA ו- יחליטו לקפוץ לעתיד ולהוסיף מקודדים איכותיים יותר לתוכן 10 ביט ב-4:2:2 והאצות כלליות ל-H265 שיהיו יעילות יותר. אני חושב ששוק ה- מדמם ברמות המקצועיות מול בסגמנט הזה, והגיע הזמן לסגור את הפער

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עיבוד וידאו זו גם הסיבה שאני מחכה לדור 13 של אינטל או 7000 של , לראות מי יציג מערכת עדיפה בשילוב GPU לעבודה בסביבת אדובי.

את ה-GPU המתאים אני אקנה בעתיד כשהשפיות תחזור לשוק אבל CPU ראוי לא יכול לבוא מוקדם מדי והכיוון של לאחרונה בהחלט מבטיח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

הקפצה, TLDR התשובה לשאלה בכותרת היא כן.

כרגיל אינטל חיכתה יותר מדי וכמו שזה נראה כמעט כל סדרת הGPU תהיה DOA גם עקב ביצועים וגם עקב דרייברים ועכשיו שהשוק רווי לחלוטין בדור 3000 של נוידיה או 6000 של הדבר היחיד שיכול אולי להציל את אינטל זה אם ונוידיה ידחו את ההשקה של הדור הבא.

ובנוגע לסינרגיה בין הכרטיס המובנה לדיסקרטי בינתיים זה נראה שייקח שנים עד שהדרייברים של יהיו יציבים מספיק לשימושים רגילים, אולי ישקיעו בזה ואולי זה יישאר על שולחן השרטוט בשנים הקרובות.
ואני אהיה מאד מופתע אם כיחידה נפרדת הGPU של יהיה טוב יותר מנוידיה בקידוד.

נערך על-ידי Moon-Mage
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יצא מבחן ביצועים של A380 (ברמת 6400RX) ואינטל הציגה מבחנים משלה ל A750 (ברמת 3600RTX\RX6600)

נראה שכל משחק שעבר אופטימיזציה מציג ביצועים יפים כשהגורם העיקרי שקובע הוא עד כמה המשחק מנצל direct storage. כנראה עושים שימוש מוצלח בתקן\פיצ'ר הזה. 

 

"המשחק" יהיה עד כמה תצליח לבצע אוטימיזציה למשחקים קיימים ועתידיים.

בדור הנוכחי הם בעיקר צריכים לצבור ניסיון על חשבון early adopters ובעיקר לא להיות על הקרשים מבחינת באגים.

 

אני לא מסכים שהם פיספסו הזדמנות טובה (במצב בו השוק שיווע לכרטיסים והיה קונה הכל) כי להוציא מוצר לא אפוי לשוק, להצליח למכור אותו בהמונים ואז לקבל פידבק רע יגרום יותר נזק מלהשיק מוצר באיחור (לפחות בסיטואציה שהם נמצאים בה).

אם הם מאמינים במוצר שלהם ומאחר ואין להם בעיית מזומנים עדיף להם לספוג את "ההפסדים" של השקה מאוחרת לדור הראשון ובדור הבא להציג שיפור משמעותי.

 

נערך על-ידי omertgm
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחירי כרטיסי המסך קורסים ואפשר לקנות כבר 3060 ב1700~ שקל בארץ וביד שניה אתה כבר יכול לקנות 3080 ב2500.
עד כמה שאני רואה הם  יגיעו ממש מאוחר מדי ואני אישית הייתי לוקח 3060 על פני הA750 במחיר דומה בכל יום בשבוע כי אני מקבל עם זה את התמיכה התוכנתית המאד מאד משמעותית של נוידיה(nvidia broadcast ובכלליות עמידים יותר).
אם הA750 יעלה 200$ יהיה על מה לדבר, אבל אני בספק מאד גדול שהם יכולים לתמחר את זה במחיר כזה.
נראה עוד חודש חודשיים מה המחירים ונהיה חכמים יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים, עבור הצרכן ומנקודת המבט שלו איחרה את הרכבת. המחיר זו הבעיה הכי קטנה שלהם והכי קל לטפל בה, יכולת הפצה, לא מספקים ובאגים שהם לא נתקלו בהם יהיו המכשול העיקרי בדור הראשון.

מי שבקיא בפרטים טוב שלא יקנה את הדור הראשון ("האלכימאי") אלה אם הוא מחפש את החוויה של מוצר בתולי, לטוב ולרע.

 

אבל הנקודה היא שכל זה לא אמור, לדעתי, להזיז לאינטל כהוא זה. 

הם מראש לא כיוונו לשוק הגבוהה, עושים נכון כמו לפני כמה שנים שהתמודדו בשוק הכניסה ובביניים שם נמצא הרוב המוחלט, וישיגו את ה-DATA שכה חשוב להם ע"מ לשפר את התמיכה לסדרות הבאות.

 

כל עוד הם לא יכשלו זה יחשב כהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

אז כמו שנאמר פה, נראה שדווקא התמיכה בקידודים תהיה מה שאולי יעזור לאינטל למכור.
כמו שזה נראה כרגע למישהו שרק משחק אין סיבה להסתכל על שAMD בסביבה(שלא נדבר בכלל על סדרה 3000 ביד שניה שעכשיו 3080 נמכר מתחת ל2000)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...