ראוטר - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ראוטר


maor1212
 Share

Recommended Posts

היי,

אחרי עיכוב של כמה חודשים פרטנר הגיעו אלינו, ולוקחים כסף על ממיר סיב, אבל נמצא אחד. רוצה לקנות ראוטר

1. מתלבט בין ל TPLINK, ובין דגמי ה AX1800 ל AX3000. ממה שאני מבין במהירות של 1000 מגה אין יתרון ל AX3000 מבחינת מהירות כי המקסימום שלו ב 2.4 זה 574 וב 5 2400. למישהו יש ניסיון איתם?

א. ההבדל שראיתי שאולי חשוב זה רוחב פס של 160 לעומת 80. האם זה משנה? מה הקשר בין זה לבין המהירות המקסימלית (האם זה משפיע על המהירות גם אם האינטרנט הוא 1000 מגה?)

ב. מה ההבדל בין 2X2 ל 4X4? חשבתי שזה קשור לאנטנות אבל גם בדגם עם ה 4 אנטנות של זה 2X2.

ג. אשמח להסבר על רוחב הפס של wifi לבין רוחב פס שנמדד ב mbps. האם בסיבים הוא עולה ומה הקשר ביניהם?

 

2. כנראה שאצטרך בנוסף לראוטר גם להגדיל קליטה בסלון. אני מבין שהיום הולך mesh. הראוטר של יכול לשמש כיחידה ראשית של mesh, ושל tplink עובד עם מגדיל טווח שלהם שתומך ב mesh.

א. האם עדיף לקנות שתי יחידות mesh שאחת תהיה הראוטר, או להשתמש בתמיכה של tplink במגדיל טווח שהוא זול ב mesh? מה ההבדל בין ראוטר כמו AX20 ל mesh? למה mesh יותר יקר? (נגיד 550 יחידה אחת לעומת ראוטר 450)

ב. אם הראוטר בחדר עדיף לשים את ה mesh בסלון שם יש מכשירים עם קליטה גרועה או בחדר שנמצא בין החדר של הראוטר לסלון (ה mesh יקבל אותה קליטה גרועה של המכשירים אם אשים אותו בסלון?)

 

3. לגבי ההגדרה של הראוטר לפרטנר - הוא מתחבר עם חייגן או DHCP? מה ההבדל ביניהם? והאם DHCP זה dynamic ip או שזה לא קשור? כל מה שצריך זה להכניס את פרטי החייגן?

נערך על-ידי maor1212
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט

כל מה שצריך זה להכניס את פרטי החייגן?

 

אני אענה רק על השורה האחרונה כי אין לי מושג בנוגע לשאר - אין צורך להזין פרטים. אני לא כזה מומחה למחשבים והסתדרתי עם החיבור (עם ראוטר של שיאומי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אשתדל לענות על הכל.

11.      דבר ראשון מה שאתה קורא לו ax1800  או ax3000 זה סימון שמרמז על המהירות התיאורטית שנתמכת. אם אני זוכר נכון ax1800 אומר 1200 ב5ghz ועוד כ600 ב2.4ghz  - לגבי ה3000 זה 2400 ב5ghz.  עכשיו המהירות הזאת היא מהירות תיאורטית ומתאפשרת על ידי כמה דברים.

א.      ערוץ פס של 160 mhz לדוגמא יאפשר מהירות כפולה מאשר ה80. אבל אם אין לך התקן שתומך ב160 אז המהירות המקסימלית תוגבל למה שמתאפשר ב80 שזה חצי מזה. לגבי האינטרנט אז תבין שגם אם כל הדברים תומכים ואתה עובד עם חיבור של 1200 (ax1800) אז עדיין בwifi  המהירות הפרקטית תחתך בערך בחצי כשאתה קרוב לראוטר וכשאתה רחוק אז כמובן יותר. ההבדל לרוב בין 1800 ל3000 זה התמיכה בערוץ 160 שמאפשר עד פי2 מהירות חיבור כשנתמכת.

ב.       לגבי 2x2   או 4x4  אז מדובר בכמה אנטנות יש לראוטר שמשדרות. למעשה על אנטנה מגבילה אותך לבערך 600 מגהביט ב5ghz בax ומכפילה את השידור אם מדובר ב160mhz. כדי להנות מהמהירות המקסימלית אתה צריך שיהיה לך התקן שגם תומך בהכל ויש לו כמות אנטנות פנימיות חופפות. למעשה זה דוגמא לכך שיש הרבה עם אנטנה אחת בac שיוגבלו במהירות התיאורטית לMb433 או בתקן N הישן לאיזה 150 Mb.

ג.       לגבי הרוחב פס אז צריך להבין שעצם העובדה שאתה משדר בwifi  אז דבר ראשון גם אם המהירות חיבור בין הראוטר למחשב היא מקסימלית – המהירות הפרקטית נחתכת, אלא אם כן יש מספיק רוחב פס במהירות התיאורטית של החיבור שיהיה גבוה יותר מהמהירות של החיבור שלך.

22.      לגבי mesh ומגדילי טווח אז דבר ראשון בלי קשר לדגמים ספציפים – חשוב להבין שהם עובדים בצורה קצת שונה. Mesh אמיתי מאפשר חיבור על אותה הרשת ומעביר אותך ל Mesh השני בצורה שהיא אמורה להיות חלקה מבלי לנתק אותך מהאינטרנט. לעומת זאת שימוש במגדיל טווח לרוב ייצור נפרדת עם ssid  שונה וגם אם המחשב שלך או הטלפון יעשה את ה roaming בעצמו – אתה אולי תרגיש ניתוק קל כזה או אחר.

א.      ההחלטה אם לקנות Mesh  או מגדיל טווח תלוי אם אתה עם המכשירים ברשת ואם יש לך כוח לשחק עם החלפת אם אתה נמצא באזור ביניים שבו אחד מהרשתות חזק יותר מהשני אבל לא מחליף אותך אוטומטית. מצד שני – אם אתה יודע מראש שיש לך לדוגמא 2 קומות בבית ומי שמחובר בקומה אחת לא יתחבר לשנייה אז אולי זה לא ישנה ועדיף לך.

ב.      המיקום צריך להיות עם חיבור כמה שיותר אופטימלי ועדיך שהmesh יהיה קרוב יותר לראוטר ויחזק במעט את השידור. בתיאוריה יש גם אופציה לחבר יותר מmesh אחד.

33.      לגבי החיבור אז לפעמים פרטנר יחברו אותך רק לdhcp  שמשדר כל הזמן ואז אתה לא צריך להתעסק עם כלום. מצד שני אם תרצה חיבור ipv6 או מבחינה מסוימת תעדיף שיהיו לך כתובות Ip יותר מגוונות (מבחינת לבלבל את האויב וגוגל – אבל רוב האנשים לא יתעסקו עם זה) אז החיבור יצטרך להיות pppoe שזה פשוט חייגן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@N.R תודה רבה!

קודם כל לגבי ה 4X4 אז איך יש ראוטר של עם 4 אנטנות שהוא 2X2? AX58

פרטנר באו היום והתקינו, לא הצליחו להעביר את הסיב עד לחדר ולכן הראוטר בסלון, העברנו את האינטרנט לחדר על גבי הכבלים של יס. מצליח להגיע לאותה מהירות

עכשיו יש לי wifi טוב בסלון, חיבור קווי של האינטרנט למחשב, הבעיה שאין wifi טוב בחדר, כמו שלפני לא היה בסלון. זה לא מוזר שבדירה של 60 מטר הקליטה לא טובה?

מה שכתבתי לגבי המגדיל טווח זה שיש ל tp link מגדיל טווח שתומך ב mesh כלומר אני לוקח ראוטר ומגדיל טווח והם כמו mesh. לא יודע אם זה טוב כמו הרגיל אבל לא צריך לעבור בין . האופציה פחות מועדפת כי מגדיל טווח זה דבר גדול.

אני מתכוון להחליף ראוטר ויש שתי אפשרויות -

ראוטר עם 4 אנטנות נניח ax50

deco x20 שתי יחידות, אחת תהיה בסלון במקום הראוטר והשנייה בחדר. זו שבחדר תחובר ישירות לכבל של יס, אליו מחובר עכשיו המחשב, וכך תיתן wifi טוב גם בחדר. אבל זה עולה פי 2, בערך 950 שקל. כלומר גם ה deco לא באמת יהיה mesh כי הוא יקבל ישירות מכבל ולא באלחוטי מהיחידה השנייה. השאלה אם במצב הזה הם בכלל יוצרים אחודה?

אני יכול גם לקחת את הראוטר הישן ולהפוך אותו ל access point אבל אז יהיו לי שתי .

 

מה דעתך? האם ראוטר רגיל יספיק או שצריך mesh? ואם mesh גם אם שתי היחידות מחוברות קווית הם ייצרו אחודה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

2x2 זה אומר שיש 2 אנטנות שמשדרות ומקבלות ערוץ אחד עם רוחב פס מוגדל של פי 2. אם תשים לב אז כנראה האנטנות הפיזיות הן 2 ל5ghz ועוד 2 ל2.4ghz.

לגבי זה שאין קליטה בדירה של 60 מ"ר אז זה נשמע מבאס וכמובן שיש ראוטרים שיכולים לעשות עבודה טובה יותר ממה שנותנים בפרטנר.

קשה לי להמליץ על משהו כשאני לא יכול לדעת איזה הפרעות יש באזור של הדירה ואני לא רוצה להמליץ על משהו ובסוף תבזבז כסף וזה לא יספיק או יהיה overkill.

לגבי הMesh אז לרוב המטרה שלהם זה ליצור אלחוטית אחת שמתקשרת אחת עם השנייה. אני לא יודע אם חיבור של אחת מהם באופן חוטי לא יבטל את העובדה שהם mesh כי לא היה לי ניסיון עם זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@N.Rתודה, נראה מה נעשה

אתה יודע למה בבדיקת מהירות ב ookla אני אכן מקבל בסביבות ה 300, אבל באתרים אחרים כמו m test מקבל בערך 30? אגב מהירות ההעלאה באותם אתרים דווקא יותר גבוהה מההורדה והיא בערך 30. אני לא מבין למה. יש דרך יותר אמינה לבדוק את זה? אני מדבר על המחשב שמחובר בכבל כמובן אבל תוצאות דומות נראו גם אלחוטית

אגב כשהרצתי ookla ובמקביל את האתר השני המהירות פתאום הייתה דומה בשניהם. נראה שפרטנר לא מכירים את האתר וזו המהירות האמיתית. אבל מדובר ב 30 מגה על חבילה של 300, נשמע שמשהו לא בסדר, למרות שמהירות ההעלאה כן כמו שצריכה להיות.

נערך על-ידי maor1212
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסופו של דבר כל הבדיקות האלו מציגות מהירות הורדה משרתים פיזים שממוקמים בשלל מקומות ומוגדרים בצורות שונות.

כל שרת והיכולות שלו וגם כלל הניתוב שאתה עובר דרכו וההגבלות לעומסים שיש עליו.

מה שחשוב שהכל מגיב מספיק מהר ואין משהו אצלך שמגביל אותך.

יש אופציה לדוגמא בוינדוס לבדוק בהגדרות מה המהירות חיבור התיאורטית בין המחשב לראוטר ותוכל לבדוק אותה בכלל המחשבים (וגם בטלפונים).

תמיד המהירות הפרקטית תהיה אולי חצי מזה. אבל זה ייתן לך אינדיקאציה אם החיבור בין המחשב לראוטר הוא חלש או לא בלי קשר לבדיקות חיצוניות שכן כל בדיקה משהו משתנה בה והשרתים מתחלפים.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה

דבר נוסף להגדרות הראוטר - בברירת מחדל ה LAN IP היה 192.168.50.1

ראיתי שעם זה הוא נותן static ip אז ניסיתי לשנות וזה עובד אבל עכשיו אני לא בטוח מה הכתובת המומלצת

192.168.1.100 או 192.168.1.1

ב DHCP sevrer בהתאם למה שהגדרתי עם ה 100 בסוף, שיניתי את IP poll starting ל 192.168.101 וה ending 192.168.1.254, הזמן ברירת מחדל 86400

איזה כתובת מומלץ להגדיר ב LAN וב DHCP?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הבנתי נכון אז הגדרת כתובת שדרכה אפשר להגיע לראוטר עצמו.

לפי דעתי אין ממש חשיבות בלשנות את זה, אלא אם כן יש לך מכשיר חופף על אותו רצף מספרים.

לגבי מאיזה מספר זה מתחיל אז גם אני לא רואה חשיבות מלבד שייתן לך מספיק כתובות למכשירים שלך ועוד רווח בגלל שחרורי הIp שעליהם אדבר עוד שנייה.

בסופו של דבר מי שמשנה כתובות כדי לבלבל את "האויב" צריך לדעת שבפקודות פשוטות אפשר לאתר את כלל הכתובות.

לגבי המספר 86400  (שניות) זה אומר שהוא ישחרר את הip המוקצה לאותו מכשיר שתפס אותו לאחר 24 שעות.

לכן צריך להקצות את ההתחלה של הכתובות ip הרבה יותר מוקדם מאשר מספר המכשירים שיש לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכן צריך להקצות את ההתחלה של הכתובות ip הרבה יותר מוקדם מאשר מספר המכשירים שיש לך - כלומר כדאי להעביר ל 3600?

זה עשה לי בעיות והייתי צריך לאפס שוב, חזר ל 192.168.50.1. שוב מופיע לי עכשיו שהמכשירים מחוברים עם static ולא DHCP - אלה שב LAN. זה משפיע איכשהו לרעה על האינטרנט? רציתי להגדיר 192.168.1.1 כי זה מה שהיה מוגדר בראוטר של פרטנר אבל כאמור זה עשה בעיות.

 

עוד בעיה שהופיעה זה שהטלוויזיה של לא מצליחה להתחבר לראוטר, וכותבת לוודא שה DHCP מופעל. והוא עובד ב wifi, פשוט לא עובד מול הטלוויזיה.

 

בעיה שנראית לי לא קשורה, זה שעכשיו הראוטר מחובר לממיר yes ultra שיש בו moca מובנה, ולא ל moca הטובה שהם מספקים בנפרד (לא הסכימו להביא עוד אחת). האם ייתכן שבגלל זה המהירות ירדה במחשב שמחובר דרכה? אולי moca שתומכת בפחות מהירות (180 במקום כמעט 300 mgps ב speed test ובעוד אתר - תיאורטי אבל בהשוואה לקודם נמוך). הפתרון זה רק לקנות moca פרטי?

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...