זהו ? אפשר לזרוק את כל מצלמות ה - DSLR ו - RED ? כי אייפיון 13 נותן את כל הפתרונות !? - עמוד 8 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זהו ? אפשר לזרוק את כל מצלמות ה - DSLR ו - RED ? כי אייפיון 13 נותן את כל הפתרונות !?


A-10
 Share

Recommended Posts

מנקודת מבט שלי, רוב ה"ביקורות" עם וללא גרשיים התייחסו לשיפור באייפון 13 לעומת 12,

ולגבי מה שכתבת - כבר אמרתי ולדעתי מוסכם שהתשובה לשאלה שבכותרת היא " לא",

ומכאן שההשוואות נעשות יותר "במגרש הביתי " של האייפון, שם לכאורה הוא נותן

פייט לא רע לציוד מקצועי.

נכון שזה ( התנאים ) לא מקצועי, אבל זו לא השאלה בכלל, ולא ראיתי שאיפה שהוא

מישהו טען שהגיע הקץ ל- PRO GEAR  בגלל 13, אלה יותר הטענה לטעמי

היא שהנה, עכשיו הצילום עלה מדרגה שנותנת תוצאות טובות / סבירות + ברוב המקרים.

כי מה שכן אומרים ברשת, שגם אם מנצחת בניקוד הכללי, זה רק בנקודות, וגם אם 

פערים קיימים, הם לא כאלה גדולים / דרמטיים, שנגד זה אני מניח יש לך הרבה מה לומר ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 125
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

דווקא על הזאת נתפסת? מדובר בכלל במצלמת ווידאו High-End שמתומחרת ב-$3,500 שבמקרה גם מסוגלת לצלם באיכות טובה. היוטיוברים האלה משתמשים בה לצורך צילומים בשביל הערוץ שלהם אז היה להם קל לעשות השוואה מול האייפון. אם כבר אתה צריך לשאול את עצמך למה הם לא משתמשים באייפון לצורך הפקת וידיאו ליוטיוב אם המצלמה שם כל כך טובה. :) 

 

בכללי ב-$1,000 - $1,500 אפשר לקנות יופי טופי של מצלמת Mirrorless + עדשה 1-2 לא רעה בכלל שיתנו לך גמישות ואפשרויות צילום שלא תקבל עם שום טלפון סלולרי, אבל זה דורש סחיבה של + לימוד תפריטים + לימוד צילום/עריכה.  

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא נתפסתי לשום .

פשוט בעוד כמה סקירות הופיעה של ,

אז כתבתי  " " .

לא חשבתי שדווקא אתה תחשוב ש"נתפסתי".

 

ולעצם העניין -

כל אחד ומה שמתאים לו ולדרישותיו / ידיעותיו ותקציבו.

לא תמיד זריקת ציוד הוא רעיון טוב,

כנראה גם במקרה הזה ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הייתי צריך להשתמש במילה "נתפסת". סליחה.

 

לא סתם רואים את הסוני הרבה. היא מאוד מבוקשת בקרב יוצרי וידיאו. סוס עבודה. 

 

אתמול בשביל הסקרנות עשיתי השוואה בין ה-Canon R6 שלי ו-Samsung S20 בצילום ערב. הטלפון קלט שמדובר בסיטואציה מורכבת, עבר למצב והצליח להוציא תמונה לא רעה בכלל. ב-Canon נאלצתי לבצע עריכה בשביל להוציא פחות או יותר את אותה תמונה. כמובן כאשר עושים peeping רואים שהתמונה של Canon יותר מפורטת עם הרבה יותר fine details. על מסך קטן לא רואים שום הבדל. שאפו לסמסונג.

 

הגרף הזה מראה כל מה שצריך לדעת. בסופו של דבר משתמשים רגילים נטשו את השוק מזמן. השאלה היא אם יגיעו למצב שהם יגרמו גם לצלמים מקצועיים/חובבנים hardcore לעבור לסמארטפון במקום DSLR/Mirrorless שלהם. זמן יגיד. 

 

אישית, אני לא רואה את עצמי נוסע לטיול רק עם טלפון סלולרי. לדעתי האפשרות להשתמש בעדשות ורסטיליות כמו 24-200 או אפילו 24-300 + עדשת פריים מהירה לצילום תנועה באור נמוך עולה בחשיבות על אוטומטי ותפירה פנורמה חלקה יותר. 

 

מצד שני אני לא רואה סיבה למה צילום עם סמארטפון לא יכול ללכת לצד צילום עם ייעודית. לכל כלי יש יתרונות וחסרונות. 

 

 

image.thumb.png.36638122728ea35742f32e29f361fe4a.png

 

 

 

 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתיאוריה אם מסתכלים על מערך מצלמות כמו שיש לsamsung s21 ultra - אז הטווח של העדשות חופף בין 13mm ל240Mm בלי זום דיגיטלי.

כך שגם בקטע הזה אז כל מי שרוצה לטייל לו ושתהיה לו אופציה גם לעדשה אולטרה רחבה וגם לזום - אז הטלפון מכסה לו את האופציה.

במיוחד שהעדשות 24-200 למיניהם הם לא בדיוק העילית של איכות אופטית (אמנם יותר טובות בהרבה מהטלפון).

בסופו של דבר ההבדל היחיד שבאמת יבדיל בין כלל המצלמות זה איכות החיישן והאופטיקה ולפעמים צורת שימוש ומהירות שימוש.

לגבי אופן שימוש והכל אז אני רואה הרבה כאלו שמצלמים במירורלס שלהם דרך המסך הגדול תוך כדי מתיחה של הידיים אז כנראה זה סימן שהטלפון לא כל כך רחוק מאופן השימוש שלהם.

ההדגמה הכי טובה שאני יכול לתת זה בין מסך מקצועי מכויל לבין מסך עם אולי לגיימינג.

מצד אחד מישהו כמוני שחייב מסך עם כיול מתחת ל0.5 delta-e עם אולי כיול חומרה אז לא ייקח מסך גיימינג שאולי יכסה מרחב צבעים של srgb ויותר, אך רמת הדיוק שלו או רמת הבהירות המינימלית ועוד מלא פרמטרים לא יתאימו לשימוש מקצועי למי שחשוב לו דיוק צבע ותמונה.

נערך על-ידי N.R
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הלוואי וזה היה ככה, אבל אנחנו עוד לא שם.

 

יצרניות הצליחו to nail את העדשה "הסטנדרטית" שלהם ה-26mm. ברגע שהולכים לאולטרה רחבה או טלה האיכות יורדת דרסטית. 

 

בעדשה 24-200 מקבלים טווח רצוף של 24 עד 200 מ"מ. המצלמות בסמסונג או כל טלפון אחר לצורך העניין זה כמו להסתובב עם 2-4 עדשות פריים באיכות נמוכה וכל פעם לחבר אותה לחיישן בגודל משתנה. שלא נדבר על עניין הייצוב האופטי שהופך להיות יותר ויותר קריטי ככל שאורך המוקד עולה + מחייב שימוש במהירות תריס מינימלית הרבה יותר גבוהה שעלולה להגביר את החסרון של החיישן הקטן. 

 

מצד שני במצלמה ייעודית כל עדשה שאני ארכיב תהיה מחוברת לחיישן full-frame. איכות אופטית של עדשה 24-200 מודרנית היא מעולה 

 

https://www.nikonusa.com/en/nikon-products/product/mirrorless-lenses/nikkor-z-24-200mm-f%2f4-6.3-vr.html

 

בנוסף הנעלם הגדול הוא אם קצב התקדמות פיתוח מצלמות ימשיך להיות גדול מדור לדור או שהתנופה תיבלם כאשר יגיעו לגבול כמה computational photography יכולה לפצות על חיישן זעיר + אופטיקה ירודה. מה שאומר שצריך להגדיל את החיישן ואת העדשות. 

 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי שהקליפ הזה יכול לתת עוד קצת פרטים. בסופו של דבר כדי שהאייפון ושאר הטלפונים יוכלו להתחרות איכשהו בתנאים חשוכים אז הם מורידים את מהירות התריס בדרך כלל. ניתן לראות את זה בנורות בקטעים חשוכים יותר שהם מסתובבים סביב עצמם. עדיין יחסית נראה שיש קצת אור איפה שהוא מצלם.

 

נערך על-ידי N.R
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של N.R

נראה לי שהקליפ הזה יכול לתת עוד קצת פרטים. בסופו של דבר כדי שהאייפון ושאר הטלפונים יוכלו להתחרות איכשהו בתנאים חשוכים אז הם מורידים את מהירות התריס בדרך כלל. ניתן לראות את זה בנורות בקטעים חשוכים יותר שהם מסתובבים סביב עצמם. עדיין יחסית נראה שיש קצת אור איפה שהוא מצלם.

 

 

לא ממש חשוך שם. הוא צילם בסביבה עירונית עם המון ambient light. אני הוצאתי איכות וידיאו הרבה יותר טובה ב-2013 עם RX100 דור 2. 

 

ציטוט של N.R

מוסיף הדגמה בתנאי תאורה עוד יותר בעייתים שצילמתי לא מזמן בsamsung Galaxy s21 ultra ב4k שזה אפילו בלי הייצוב המובנה.

 

 

היעדר ייצוב תמונה זו הבעיה הכי קטנה כאן. 

 

glitches, warping, תמונה מגורענת וחסרת פירוט. 

 

Olympus EM5 Mark III  + עדשת פריים קטנה תיתן תוצאה שנות אור יותר טובה.  

 

תסתכל איזה איכות צילום הם הוציאו במערה עם חיישן Micro four thirds. (רבע מגודל של חיישן FF) 

 

 

 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדובר באחד משקרי המרקטינג הגדולים של עד כה. למעשה מדובר בשני שקרים חופפים

האחד הוא שחיישני 1 אינצ' הם לא באמת 1 אינצ'

השני הוא שהעדשה של אותו החיישן בסמרטפון הזה עושה קרופ ענקי של 40% לחיישן כי היא לא יכולה לכסות את כולו.

מה שמקבלים בסופו של דבר זה שטח חיישן ממוצע ביותר לספינת דגל היום.

 

נ.ב, עדיף להמנע לחלוטין מתוכן בערוץ של טוני, רעיל לחלוטין, נוטף מקרטינג מזויף. לעיתים תוכן שקרי.

 

נ.ב 2 - כן, מצלמות מיקרו 4 שלישים קומפקטיות עדיין נמצאות רחוק מקדימה בכל הנוגע ליכולת של ברזלים וזכוכיות בהפקת תמונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של djelectric

מדובר באחד משקרי המרקטינג הגדולים של סוני עד כה. למעשה מדובר בשני שקרים חופפים

האחד הוא שחיישני 1 אינצ' הם לא באמת 1 אינצ'

השני הוא שהעדשה של אותו החיישן בסמרטפון הזה עושה קרופ ענקי של 40% לחיישן כי היא לא יכולה לכסות את כולו.

מה שמקבלים בסופו של דבר זה שטח חיישן ממוצע ביותר לספינת דגל היום.

 

וואלה? הייתי בטוח שמדובר בחיישן 1 אינץ בגודל מלא. אפילו באתי לכתוב על זה. באסה.

 

צודק. קראתי את המפרט המלא ב-Dpreview

 

  • 20MP 1"-type stacked-CMOS Exmor RS sensor with built-in DRAM (2.4µm pixels)
    *only 12MP, or ~60%, central portion used for 4:3 stills
  • 315 PDAF points with 90% coverage on main, wide 24mm equiv. camera
  • 16mm equiv. F2.2 ultra-wide camera with 1/2.5" Dual-PD Exmor RS for mobile sensor (1.4µm pixels)
  • 50mm equiv. F2.4 telephoto camera with 1/2.9" Dual-PD Exmor RS for mobile sensor (1.2 µm pixels)
  • 4K/120p native recording with Real-time tracking and Eye AF
  • 3D iToF sensor aids autofocus for all rear cameras (ultra-wide, wide, telephoto)
  • Real-time tracking available for all rear cameras (ultra-wide, wide, telephoto)
  • Dedicated Bionz X processor with front-end LSI for dedicated image processing
  • Anti-distortion shutter, 12-bit Raw output


אם היו מכניסים רק עדשה 16mm ו-50mm תחת חיישן 1 אינץ בגודל מלא הטלפון הזה יכל להיות פורץ דרך. 
 

נ.ב, עדיף להמנע לחלוטין מתוכן בערוץ של טוני, רעיל לחלוטין, נוטף מקרטינג מזויף. לעיתים תוכן שקרי.

ציטוט של djelectric

 

מסכים. פח זבל של ערוץ. הוא ואשתו הדוחה שני חאפרים.

 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • צור חדש...