זהו ? אפשר לזרוק את כל מצלמות ה - DSLR ו - RED ? כי אייפיון 13 נותן את כל הפתרונות !? - עמוד 5 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זהו ? אפשר לזרוק את כל מצלמות ה - DSLR ו - RED ? כי אייפיון 13 נותן את כל הפתרונות !?


A-10
 Share

Recommended Posts

טוב

 

הנה מעין סיכום מגוון תרחישים בין למצלמה מקצועית -

 

https://www.youtube.com/watch?v=OIIJYHSQ8Pg

 

 

ספויילר -

התוצאות לא שונות מהנאמר לעיל בדיון  ...

אבל ... ההבדלים לא תמיד כאלה גדולים .....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 125
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

קח בחשבון שהם משווים RAW עם עריכה מאסיבית במחשב....

תמונות ישירות מהמצלמה - בהרבה מאוד מהדוגמאות שם האייפון היה מפרק את הסוני. במיוחד בלילה, שים לב שהוא גם מדבר על זה בסרטון - night mode מחבר הרבה מה שמאפשר בלחיצת כפתור פשוטה לקבל חשיפה מדהימה עם טווח דינמי ענק ומינימום רעש, תוך שמירה על תמונה חדה.. והכל בקליק פשוט אחד. בזמן שבסוני הוא היה צריך לעשות הרבה ניסיונות, לבחור את התמונה הכי טובה, לערוך אותה מאסיבית במחשב... ועדיין לקבל תמונה פחות טובה ומרוחה בגלל זמן החשיפה הארוך... באחת התמונות הוא אשכרה אמר שהוא השקיע 5 דקות (!) על עריכה של תמונה בודדת, שוב בהשוואה לקליק וביי באייפון.. והתמונות נראות זהות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Milford Cubicle

קח בחשבון שהם משווים RAW עם עריכה מאסיבית במחשב....

 

גם נכון ! ( לקחת בחשבון ).

וגם אם כבר, עלה נושא העריכה,

מעניין עד כמה אפשר למטב את התמונות מאייפון , היכן שאפשר כמובן .....

 

מצד שני, בווידאו התוצאות הרבה יותר לטובת המצלמה,

ועם כל הכבוד, היא לא בדיוק RED ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Milford Cubicle

לא הבנתי על סמך מה אתה אומר את זה..

דווקא לא התכוונתי מבחינת קומפיזיציה (מין הסתם) אלא מבחינת החשיפה המדויקת, הטווח הדינמי וכו' - שם דווקא לטלפון יש יתרון.

שוב, אני לא יודע מה היו תנאי הצילום באותה סיטואציה, יכול להיות שהם היו אידיאליים (ולא אופיניים) ויכול להיות התמונה פשוט עברה עיבוד מאסיבי, אבל בכל מקרה ברוב המקרים בצילומי נוף כאלה עם איזורים מוצלים + שמיים, צילום בחשיפה בודדת ב-DSLR לא נותן טווח דינאמי מספק, בזמן שבטלפון (עם HDR חכם מאוד) מקבלים תוצאות עדיפות משמעותית, אפילו שלכאורה לחיישן ה-FF הגדול יש על הנייר טווח דינמי עדיף.

 

נותן ועוד איך נותן. כל מה שאתה צריך זה להפריד בין נקודת מדידת האור ובין נקודת הפוקוס. תמדוד את החשיפה של השמיים (תציל את הטווח הדינמי הבהיר) ותתפקס על הפנים של האנשים שאתה מצלם. תרים את הצללים בעריכה של 5 שניות ב-LR ותקבל טווח דינמי, חדות וצבעים ששום טלפון סלולרי לא מסוגל להציע. אפילו לא צריך ללכת עד מצלמת full-frame בשביל לקבל את זה. מצלמת MFT או חיישן 1 אינץ' נותנת יכולות טכניות עדיפות על כל מה שיש כרגע בעולם הסלולר.

 

ציטוט של Milford Cubicle

 

לגבי הטענה הנדושה של "הדפסה בגדול", שנזרקת לאוויר בכל דיון נדוש בין צלמים, אני מעדיף אפילו לא להקדיש יותר מהמשפט הבודד הזה :) מדובר בנישה סופר סופר סופר זניחה - בשנת 2021 אפשר לספור על יד אחת (בהערכה מאוד אופטימית) את אחוז האנשים בעולם שמדפיסים (ועוד ב"גדול") את התמונות שהם מצלמים.

 

אז תספור. אני עורך ומדפיס אלבום אחרי כל טיול. זו חוויה מדהימה. לדעתי אין תחליף לתמונות פיזיות, לריח של הנייר, לחוויה של הדפדוף.

 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Milford Cubicle

קח בחשבון שהם משווים RAW עם עריכה מאסיבית במחשב....

תמונות ישירות מהמצלמה - בהרבה מאוד מהדוגמאות שם האייפון היה מפרק את הסוני. במיוחד בלילה, שים לב שהוא גם מדבר על זה בסרטון - night mode מחבר הרבה תמונות מה שמאפשר בלחיצת כפתור פשוטה לקבל חשיפה מדהימה עם טווח דינמי ענק ומינימום רעש, תוך שמירה על תמונה חדה.. והכל בקליק פשוט אחד. בזמן שבסוני הוא היה צריך לעשות הרבה ניסיונות, לבחור את התמונה הכי טובה, לערוך אותה מאסיבית במחשב... ועדיין לקבל תמונה פחות טובה ומרוחה בגלל זמן החשיפה הארוך... באחת התמונות הוא אשכרה אמר שהוא השקיע 5 דקות (!) על עריכה של תמונה בודדת, שוב בהשוואה לקליק וביי באייפון.. והתמונות נראות זהות...

 

אתה יכול ללחוץ על Auto ב-LR. זה בערך מה שאייפון עושה "בתוך המצלמה". 

 

האולימפוס שלי מסוגלת ל-6-7 שניות חשיפה ללא חצובה. לחילופין אני יכול להשתמש בפונקציית shift בחשיפה יותר מהירה. המצלמה מצלמת 16 תמונות ומאחדת אותן לתמונה אחת גדולה ונקייה לחלוטין מרעש דיגיטלי.  נראה אותך עושה את זה עם

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של A-10

כבר מזמן ישנו הוויכוח אם צריך / כדאי לקחת לטיול מצלמה מקצועית,

או שסמארטפונים מתקדמים נותנים תמורה טובה לא פחות ( לפחות ) 

מהציוד המקצועי.

והנה, באה אפל ומכריזה שעלה בידה לעלות שלב או אפילו שניים ברמה,

וכעת, תודות לשם מפוצץ כזה או אחר, יש באייפון 13 כל מה שצלם מיקצועי

יכול לחפוץ, בין אם בסטילס או בווידאו.

 

האמנם ?


מזמן אין ויכוח כזה. עבור המשתמש ההדיוט שלא מתעניין בצילום, לא מבחין בפגמים הטכניים של מצלמות (ויש המון פשוט אין לו בסיס להשוואה), לא רוצה ללמוד עריכה/תפעול תוכנות וכל מה שמעניין אותו זה תיעוד שטחי + סלפי + שיתוף מיידי ברשתות החברתיות טלפון סלולרי נותן מענה טוב יותר by far.  

 

היתרון של "מקצועית" נמצא בחיישן גדול יותר ועדשות וורסטיליות שילוב שמאפשר להתגבר בצורה הרבה יותר טובה על האתגרים הטכניים הרבים שיש בעולם הצילום. יתרון פיזיקלי של חיישן הרבה יותר גדול + ידע בתפעול של תוכנת עריכה ייעודית מאפשר לקחת את התמונות לרמה אחרת לגמרי. 

 

בסופו של דבר היא לא יותר מדף נייר. מי שלא יודע לתפעל את המצלמה בהיבט הטכני (נעזוב רגע בצד את עניין הקומפוזיציה) גם מצלמת medium format ב-25,000 ש"ח לא תעזור לו. 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של N.R

תראה,

את הסרטונים להדגמה של האייפון 13 pro max לא צילמה סבתא של השכן שלי עם תאורת פלורסנט.

אני משער בסופו של דבר שזה ברור שכל המצלמות או הסמארטפונים הם כלים שצריך לדעת להשתמש בהם וגם לדעת מה לצלם ואיך.

אפשר להוציא היום תמונות טובות עם כל סוג מצלמה וזה תלוי בסופו של דבר במי שמשתמש במצלמה.

מבחינת חומר גלם אז האיכות של התמונה מבחינת Pixel peeping עדיין טובה יותר על מצלמות מקצועיות.

 


אני לא אתפלא אם הסרטונים בכלל לא צולמו על 13. לא פעם ולא פעמיים יצרניות נתפסו בשקרים כשגילו שהתוכן השיווקי שלהם שכביכול צולם באמצעות הטלפון בכלל צולם באמצעות ציוד צילום מקצועי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Milford Cubicle

אם לפני 4 שנים יצאתי לטיולים בחו"ל עם הטלפון בלבד אבל עדיין היתה לי צביטה קטנה בלב שאני בלי מצלמת ה-FF שלי עם עדשות הפריים f/1.4 למיניהן או ה-70-200 f/2.8, היום גם את זה אין. למעשה ברוב הסיטואציות אני כבר יודע מהראש שהטלפון יוציא תמונות טובות יותר...

 

נשמה, לקחת לטיול את העדשות הכי גרועות שרק אפשר לקחת.  

 

עדשה 70-200 f2.8 זו עדשה שקונים נטו לביזנס. זו עדשה של צלמי אירועים/פורטרטים. לצלם חובב/טיולים אין מה לעשות עם עדשה כזאת. כנ"ל לגבי עדשות פריים f1.4. 

 

לטיול לוקחים את השילוב הכי וורסטילי וקל שרק אפשר לחשוב עליו. לדוגמא RX100 עם עדשה 24-200mm. כל החבילה שוקלת 300 גרם, יכולות וידיאו פצצה. שילוב עוד יותר שימושי זו RX10 דור 4 עם עדשה 24-600mm. חיישן 1 אינץ'. השילוב הזה שוקל 1000 גרם. המצלמה הזאת תאפשר לך להוציא תמונות ששום על פני כדור הארץ לא מסוגל להוציא. 

 

Olympus EM5 + 14-150. אורך מוקד 28-300. מייצב תמונה ביעילות 5.5 סטופים. הגנה מפני מים ואבק. כל החבילה שוקלת איזה 700 גרם. 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של djelectric

מי יודע, אם הטרנד הזה של המשך הגדלת חיישנים, עדשות, ושיפור אלגוריתמים בסמארטפונים ימשיך כך, אנחנו נגיע למחסום הזה עוד בעשור הזה. בינתיים, כיסוח התמונה באלגוריתמים של חדות, Saturation וזיוף של עומק שדה בעיקר מרגיש כמו שכבת מייק אפ בעובי של פנקייק.

 

תלוי כמה יצרנים יהיו מוכנים להקריב את היבט המשקל ועובי המכשיר. הצליחו לדחוס חיישן 1 אינץ' לטלפון שלהם. המחיר הוא בליטה ענקית ושימוש במצלמה 1 בלבד במקום הטרנד העכשווי של 2-3 מצלמות לפחות. 

 

https://www.androidpolice.com/2021/05/17/this-phone-has-a-huge-1-camera-sensor-and-its-from-a-manufacturer-you-probably-forgot-existed/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של QttP

זה מזכיר את הדיון בין הנהגים בגיר ידני לעומת גיר אוטומט, עם הטיעונים על זה שהידני יותר חסכוני, ונותן יותר שליטה, ונהג טוב יכול להוציא ממנו תוצאות יותר טובות.

 

בהתחלה זה היה נכון, עד שתיבות ההילוכים האוטומטיות השתפרו ונהיו חכמות וכיום נותנות יעילות וביצועים עדיפות ממה ש99% מהנהגים יוכלו להשיג בתיבה ידנית.

 

אז כשאותו דבר יקרה למצלמות עם החומרה האיכותית, זה יהיה, כמו שMilford אומר - קפיצת המדרגה הכי משמעותית בהסטוריה של הצילום.

 

אפילו לא קרוב. אתה משווה פעולה טכנית של החלפת הילוכים (עד היום תיבות אוטומטיות די מפשלות בהשוואה לנהג מיומן על גיר ידני) לפעולה יצירתית. 

 

מאין למצלמה לדעת מה אני רוצה לצלם? אולי אני רוצה לעשות חשיפה טובה של השמיים ותת חשיפה של הקרקע בשביל לעשות משהו כזה: 

 

image.png.599a0372f5d70e7f0c461bcb2b22b656.png

 

אולי אני רוצה לעשות sunstars? אולי אני רוצה למרוח תנועה? אולי אני רוצה להקפיא תנועה? אולי אני רוצה שחלק מהתמונה יהיה בפוקוס וחלק לא? 

 

בתחום יצירתי כמו צילום אין תחליף לידע טכני (=לדעת להחזיק את המברשת) וקומפוזיציה (לדמיין את היצירה). המצלמה עצמה היא לא יותר מדף נייר חלק. 

 

 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של A-10

טוב

 

הנה מעין סיכום מגוון תרחישים בין אייפון למצלמה מקצועית -

 

https://www.youtube.com/watch?v=OIIJYHSQ8Pg

 

 

ספויילר -

התוצאות לא שונות מהנאמר לעיל בדיון  ...

אבל ... ההבדלים לא תמיד כאלה גדולים .....

 

 

מעניין. ראשית, אני חייב לציין שאפל עברו כברת דרך בשיפור המצלמה של האייפון. העיבוד נראה הרבה יותר טבעי ובסיטואציות מסוימות אכן התקשתי להבדיל בין A7 ואייפון 13. 

 

Having said that התמונות שהם צילמו ובצורה שהם בחרו להציג לא יאתגרו אף מצלמה מודרנית. הם צילמו את רוב התמונות בתאורה מעולה, ללא אתגרים של טווח דינמי או צילום טכני רציני והציגו אותן על מסך קטן של . בכל זאת בחלק מהתמונות הפערים היו כל כך in your face שזה לא היה כוחות בכלל. 

 

מספיק שהם היו מציגים את התמונות על מסך 27 אינץ' או חלילה 32 אינץ' תוך חצי שנייה הייתה רואה מה צולם עם ומה צולם עם רצינית יותר. 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • צור חדש...