כרטיס מסך MSI GeForce RTX 3080 Ti SUPRIM X בביקורת: מוצר משוכלל שממתין למציאות אחרת - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כרטיס מסך MSI GeForce RTX 3080 Ti SUPRIM X בביקורת: מוצר משוכלל שממתין למציאות אחרת


djelectric
 Share

Recommended Posts

לגבי היטמן. "בעוד ב-1440P נצפה צוואר בקבוק מעבד, ב- אנחנו רואים שיש לכרטיסים עוד מה לתת." ליאור איך מסיקים שזה המעבד כבר? והאם אנו כבר שם שחומרה גראפית קופצת כל כך חזק מדור לדור באופן טבעי שדור מקביל חדש לא מספיק עבורם? או שזאת בעיית ליבות? למשל האם עם 5900X לא היה נצפה צוואר בקבוק?
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היטמן 2, לפחות בדמו וגם במשחק באופן כללי, משתמש בהרבה מודלים של שחקנים, ועומס המעבד הוא יחסית גבוה בכמות התהליכים שלו במשחק הזה.

מה שקורה כתוצאה ממאמץ מהסוג הזה, הוא שרכיבי חומרה עם הפרשי ביצועים או הפרשי נתונים גבוהים, מקבלים הפרשי תואצות מאוד קרובים אחד לשני.

1+1 כאן הוא שתוספת של עומס גרפי בדמות רזולוציה גבוהה יותר מחדדת הבדלי ביצועים בין אותם כרטיסי המסך, ומגדילה באופן משמעותי את פערי הביצועים בניהם.

 

במקום שבו RX 6800 הביא ביצועים שווים ל-RTX 3080 Ti ב-1440P (בין היתר גם בשל היות דרייבר AMD פחות כבד על המעבד בפעולות לעומת זה של NVIDIA), ברזולוציית הובלה של 26% מצד 3080 Ti על פני 6800 נצפתה. הסיבה העיקרית לכך היא שצוואר הבקבוק, או הרכיב שהפך למעקב "בתור" לכמות גבוהה יותר לפריימים לשניה, הפך בחזרה להיות כרטיס המסך.

 

לכל כל פריים לשניה שמעובד ישנה כמות זמן שלמעבד לוקח לעשות זאת, ולליבה הגרפית לעשות זאת. כאשר כמות הזמן של המעבד גבוהה מזאת של כרטיס המסך, מוגדר צוואר בקבוק מעבד. במקרה השני, מוגדר כזה של כרטיס מסך. באופן טבעי "צוואר בקבוק" של כרטיס מסך הוא מצב אופטימאלי. משמע, יותר כח גרפי יביא ליותר פריימים לשניה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני זוכר שקראתי איפשהו שהדרך לדעת אם יש צוואר בקבוק של המעבד זה לבדוק האם GPU עובד יותר מ 90 אחוז , אם כן אז זה אומר שה GPU מהווה צוואר בקבוק, שזה בעצם "סימן טוב" ושהמעבד לא מהווה צוואר בקבוק במקרה זה.

 

בדיקה נוספת זה לבדוק האם כל הליבות מגיעות ל 100 אחוז שימוש - אם כן - יש כאן צוואר בקבוק ל CPU. 

 

זה נכון?

נערך על-ידי --Shadow--
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של --Shadow--

בדיקה נוספת זה לבדוק האם כל הליבות מגיעות ל 100 אחוז שימוש - אם כן - יש כאן צוואר בקבוק ל CPU. 

 

זה נכון?

זה מיתוס שצריך לנפץ. יכול להיות שתשתמש במעבד 5800X, 3700X ו-2700X ותקבל הפרשי ביצועים גדולים שממחישים צוואר בקבוק מבלי שכל הליבות מגיעות ל-100%. למעשה, זה יכול לקרות גם מבלי שליבה אחת נמצאת בניצולת מלאה ליותר מכמה מיקרו שניות.

משחקים מודרניים הן תוכנות מורכבות שמבצעות כמות אדירה של פעולות בכל שניה. בשונה ממצב של רינדור למשל, הבדלי ביצועים במשחק יכולים להתקיים גם כשמעבד לא מגיע לניצול מלא של משאבים. הרבה פעולות ובקשות מתבצעות בזמן זעיר. הבדלים מתבטאים בין זמן זעיר אחר לאחר

 

אם יש איזשהו עניין בזה, אולי ננתח את זה קצת יותר בהמשך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...