עזרה בסידור הקירור בצורה הכי נכונה (מחשב די ישן, תיהיו עדינים) - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה בסידור הקירור בצורה הכי נכונה (מחשב די ישן, תיהיו עדינים)


-Z-
 Share

Recommended Posts

היי לכולם,

אשמח לסיוע טכני בבקשה כי אני מעט חלוד בנושא.

יש ברשותי מחשב מאוד ישן ששימש אותי בעבר ללימודי MCSE והסבתי אותו למחשב משחקים פשוט לזמן הפנאי...

נתונים יבשים:

מעבד i5 4670k

לוח h87 hd3 ג'יגהבייט

מארז ישן של ג'יגהבייט גם כן מאוד בסיסי יש בו אפשרות למאוורר 120 מקדימה, מאוורר 120 אחורי, ועוד 2 על הדלת של המארז, ספק יושב למטה

מעולם לא היה מאוורר מקדמת המארז, היה רק אחד פולט אוויר החוצה ועל הדלת כלום - לאחרונה דרך מעבדה ביקשתי להוסיף החליפו לי את המאוורר האחורי והוסיפו 2 על הדלת של 120.

לפי מה שאני מבין על הדלת כרגע 2 מכניסים אוויר ובגב המארז פולט אוויר...

האם זה מצב תקין? האם זה לא יותר מדי?

הכרטיס מסך במחשב זה gtx750ti (החלפתי משחת לא מזמן במאמץ מקסימלי יושב על 60 מעלות)

ספק 550v

קירור סטוק של מעבד (לא בדקתי לעומק את הטמפרטורה שלו בזמן מאמץ גם שמה החלפתי משחת לא מזמן וגם את הסטוק המקורי בסטוק קירור חדש לגמרי)

2 כוננים קשיחים רגילים+אחד .

24 ג'יגה ראם 1600 mhz ddr3

 

יש מה לשנות? כל המאווררים מחוברים ישירות ללוח האם בלי מפצלים בלי כלום בדרך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה אמור להיות בסדר. ברגע שהספק למטה הוא מכניס ומוציא אוויר לעצמו בלבד ומנוטרל משאר הזרימה במארז. לרוב המאווררים מקדימה / בצד מכניסים אוויר ומאחורה / למעלה מוציאים אוויר. מה שיש אצלך די תואם את הסטנדרט.

 

מבחינת הכמות, יש אסכולות שונות - האם כדאי מספר שווה של מאווררים בכניסה/יציאה, או שעדיף שיהיו יותר שמכניסים אוויר קר (כמו אצלך) או יותר שמוציאים אוויר (כי אז נוצר לחץ שלילי במארז, שגורם ליניקת אוויר קר, מצד שני גם מכניס אולי יותר אבק...).

 

עקרונית, הייתי מעדיף מאוורר מכניס מקדימה במקום בצד, כי ככה הוא גם מקרר את הדיסקים, שלרוב נמצאים שם. מצד שני, אם יש יותר מידי דיסקים, הם עשויים לתקוע את הזרימה.

 

בכל מקרה - תבדוק טמפרטורות. אם אין בעיה, לא בטוח שהייתי מתעסק עם משהו.

נערך על-ידי QttP
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Qttp תודה רבה על תשובתך, יש אכן מקדימה של המארז, המארז גם פונה לכיוון סגור מקדמתו וצדו פונה לצד פתוח לכן אולי באמת עדיף להשאיר ככה לזרימה טובה יותר. יש גם בחלק התחתון של המארז בהמשך לספק הכוח מקום להכניס עוד מאוורר 120 והוא פנוי... מעבר לזה אין עוד מקומות למאווררים נוספים (מארז ישן אמרתי, גם הספק לא יושב בשרוול ויש לו מאוורר הפונה כלפי מטה לכיוון החורי אוורור של המארז.

בכל אופן אמשיך לנטר את הטמפרטורות, האם אולי כדאי לשקול לקנות מתאמים לכוננים הקשיחים ובכך לעלותם מעלה איפה שיש מקום לכונני דיסקים ואז כל השטח למטה יכול להתפנות לטובת מאוורר שיכניס אוויר למשל? ובתחתית המארז אולי להעביר מאוורר שיפלוט אוויר חם החוצה או יכניס קר מהרצפה מעלה?

 

המחשב לא ב-OC או משהו למרות שזה מבאס כי זה מעבד K אבל הלוח לא תומך בזה מדומני וחבל לי להתעסק בזה לכן הטמפרטורות די רגילות ואולי הגזמתי עם כמות המאווררים מלכתחילה שמה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

A-10 אני מאמין שתיארתי את הדברים בצורה די מלאה ועניינית, לפרק את המחשב שוב מהנישה שלו כדי להציג תמונה ואז לחבר הכל ואז אולי שוב לפרק הכל כי קיבלתי תשובה מקצועית שלא עומדת באותו המצב של המחשב הקיים... עבודה די מיותרת ומייגעת. תודה על הרצון לסייע!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...