המדריכים שלכם! עודכן - 28.7.04 - עמוד 2 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המדריכים שלכם! עודכן - 28.7.04


alianyn

Recommended Posts

מדריך הוספת תאורה פנימית לעכבר ע"י לדים

זהו מוד יחסית פשוט מאוד, אבל עם קצת יצירתיות הוא יכול להיות ממש מגניב.

התהליך עצמו די פשוט, ואם אתם יודעים מה אתם עושים זה יכול להסתכם בכשעה של עבודה, ואף פחות.

המדריך מובא כאן בצורה של תיאור התהליך כפי שביצעתי אותו.

מצרכים:

* עכבר מחשב רגיל ופשוט.

* לדים.

* כלי עבודה (מלחם, מקדחה, חוטי חשמל, קאטר, דבק מהיר).

אוקי, אז לקחתי עכבר מחשב ישן וחבוט, והחלטתי קצת לשדרג אותו.

הנה העכבר:

IMG_3132.jpg

דבר ראשון, אנחנו צריכים מקור מתח, בשביל התאורה.

אז... מסתבר שהכבל של העכבר, שנקרא PS/2, מספק לנו גם מתח חשמלי, ליתר דיוק 5V.

הנה תרשים של הפינים בקצה הכבל:

ps2.png

מה שמעניין אותנו אלו פינים 3 ו-4. פין 3 מתחבר לאדמה, ופין 4 מתחבר למתח +5V.

(מידע נוסף אפשר למצוא בקישור הזה)

נפתח את העכבר ונבדוק מה קורה...

IMG_3134.jpg

אפשר לראות איך הכבל מתחבר ללוח של העכבר:

IMG_3136.jpg

עכשיו קצת עבודת בלשות, מבין חמשת חוטי החשמל הצבעוניים, עלינו לגלות מי מתחבר לפין 3 ומי לפין מס' 4.

אוקיי... אפשר פשוט לכסח את הכבל ולראות בעין... אבל זה לא מה שעשיתי.

ישנו מכשיר חמוד שנקרא "מולטימטר" אבל השם המקצועי שלו זה "מכשיר מגניב כזה שמודד מתח וזרם ויודע לצפצף"  ;)

אוקיי, אז לפי השם המקצועי אפשר להבין מה הוא עושה. בעצם יש לו פיצ'ר כזה שגורם לצפצוף כשנסגר מעגל כלשהו, וכך אפשר לבדוק איזה פין מתחבר לאיזה כבל.

במקרה שלי אלו היו הכבלים הכתום והלבן.

המטרה שלנו היא להתחבר במקביל לשני הכבלים האלה, ולגנוב קצת מתח בלי שהעכבר ירגיש  >:D

טוב, נעזוב את זה רגע בצד ונעבור לפן האומנותי (לא השקעתי בו הרבה, אבל יצא חביב בכל זאת).

סימנתי לי עם עיפרון (כדי שיהיה אפשר למחוק) איפה אני רוצה לקדוח חורים:

IMG_3141.jpg

ואז קדחתי...

IMG_3146.jpg

(אפשר לראות שוויתרתי על שלושה חורים... תמיד אפשר להוסיף)

לאחר מכן מחקתי את כל הסימונים המיותרים, וחזרתי למלאכת החשמל.

אוקיי, מילה או שתיים על לדים:

לד פשוט (מהסוג שבו השתמשתי) צורך מתח חשמלי של כ-3V וזרם של כ-25 מילי-אמפר.

זה אומר, שבשביל לחבר לד אחד למקור מתח של 5V צריך לחבר אליו בטור נגד של כ-75 אוהם לפחות.

אם לא מוסיפים את הנגד, אחרי כדקה של עבודה הלד מתחמם בצורה מטורפת, ובסופו של דבר נשרף.

במקום להוסיף נגד, הוספתי לד. מה שמוריד את המתח פי 2 (כל לד מקבל 2.5V).

כנראה שהייתי צריך בכל זאת להוסיף איזה נגד, כי הסתבר שהלדים קצת מתחממים בתוך העכבר (ראו מסקנות בסוף).

אם אתם לא יודעים, לד הוא דיודה, מה שאומר שזרם חשמלי עובר בו רק בכיוון אחד, וזה אומר שלפני שמחברים הכל צריך לוודא שאנחנו בצד הנכון. בשל סניליות כרונית, אני אף פעם לא זוכר, אז פשוט בודקים אם הלד עובד, ואם לא משנים את הכיוון שלו (הופכים בין הרגליים).

טוב, אחרי כל ההכנות המייגעות, תפסתי דבק מהיר ("3 שניות"), הדבקתי את הלדים במקומות אסטרטגיים, חיברתי ביניהם והוצאתי מהם חוטים (כל זה אמור לסגור מעגל עם האדמה וה-5V). עבודת הלחמה פשוטה (לא לזלזל, כי מי שלא מיומן, שוב כמוני, יאכל הרבה קש. למזלי למדתי דבר או שניים מאבא  :cool2:)

IMG_3147.jpg

טוב, כמעט סיימנו, נשאר רק לסגור מעגל. אז לפי רעיון שראיתי באינטרנט, השתמשתי בג'וק הראשי שנמצא בעכבר, וגיליתי איזה פינים שלו מתחברים לפינים 3 ו-4 של הכבל, והלחמתי את החוטים:

IMG_3149.jpg

רק מה... אחרי עבודה מאומצת הסתבר שזה לא תופס טוב, וההלחמה לא היתה יציבה מספיק. את זה קלטתי רק אחרי מאמצים רבים להלחים. בשלב הזה עברתי לתוכנית ב', שהיתה בכלל אמורה להיות תוכנית א', רק שאני אוהב להתחכם.

חיברתי את החוטים השחורים ישירות לחוטים הכתום והלבן של הכבל (שכזכור מתחברים כמו שרצינו לפין 3 ו-4 - מוטיב חוזר בסיפור  ;D).

כאן כבר הייתי מיואש מידי לצילומים, אבל אני מכפר בשרטוט:

drawing.png

הסבר השלבים:

1. לוקחים את החוט המקורי בכבל של העכבר (הכתום במקרה שלנו).

2. חותכים.

3. מגלים את החוט המוליך בשתי הקצוות.

4. לוקחים את החוט שרצינו לחבר (זה שמתחבר ללדים) ויוצרים מעין מנאז' א-טרואה (תרגום מצרפתית: אהבה בשלושה) ע"י הלחמה.

* לא לשכוח שחוטים גלויים יכולים לגרום לקצר, ולכן צריך לעטוף את ה"פצע" בשרוול מתכווץ, או לפחות בנייר דבק.

אוקיי, בשלב הזה אפשר לקפוץ משמחה, העבודה נגמרה!

:jump:

כל מה שנשאר עכשיו, זה להציג את התוצאה הסופית.

IMG_3156.jpg

IMG_3159.jpg

מסקנות:

1. מסתבר שאחרי עבודה של כ-10 דקות עם העכבר הלדים מתחילים להתחמם קצת, ומחממים את היד (לא כ"כ נוח!). דרך פתרון אפשרית היא להוסיף נגד שיצנן את ההתלהבות, או אולי אפילו להישאר עם לד אחד בלבד (בתוספת נגד כמובן).

2. עבודה פשוטה מאוד, יחסית למודים.

3. החורים כלל לא מפריעים לעבודה, ולא מורגשים!

4. כדאי להשתמש בלדים חזקים (Ultra). אני השתמשתי ברגילים - התאורה היתה סבירה, אבל לא מספיקה לדעתי.

5. עם קצת יותר יצירתיות, אפשר להגיע לדברים מגניבים ביותר. לדוגמא אפשר למקם את החורים שייצרו ציור כלשהו, להחליף אותם בחלון פרספקס קטן, או ליצור צורה מסויימת עם דרמל. חפשו "mouse mods" בגוגל, אין גבול ליצירתיות.

אשמח לקבל פידבקים ושאלות בהודעה פרטית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכנת בלוק מיים

הבנייה ממש פשוט ולוקחת איזה שעתיים שלוש ככה , לא סיפור . החלטתי לבנות עוד מלפי הרבה זמן בלוק למערכת מיים אך לא היה באפשרותי להשיג נחושת , היום בזמן שפתרתי תרגילים לפסיכו עלה בראשי רעיון ................להשתמש בסינק הקירור של מעבדי ה 486 !

אני מתנצל מראש על האיכות של התמונות

החומרים הדרושים

ציוד בייתי פשוט .

מלחציים

דרמל

מברג

כמה ברגים

גומי

קצת צנרת

מלחם

בדיל

זה בערך הכל .......אממממ וכמובן הסינק של מעבד ה 486 .

בטיחות

חובה להצתייד במשקפיי מגן ומסכה לפה ולאף מכיון שעפים הרבה חתיכות נחושות וכמו כן יש אבקת בדיל שנכנסת לאף , בדיוק כך יכול גם הדיסק או אבק השיוף להישבר ולפצוע .

Image13.jpg

הציוד הדרוש

block_new.jpg

הנה הגומי שבוא השתמשתי

הגומי הוא גומי רגיל באובי 2 מ"מ , נראה לי הוא ממכונת כביסה או משהו כזה . אפשר כמו דן להשתמש גם בגומי של פנימית של אופניים .

טוב עכשיו ניגש לקטע הכי מעניין של זה וזה הבנייה כמובן . כפי שאפשר לראות בסינק ישנם חורים משני צדדיו .......

Image3.jpg

הסיינק המיעוד מחוזק במלחציים

אופן העבודה בסתימת החורים למניעת נזילה

אותם תעלות - חורים נסגור על ידיד הלחמתם בבדיל, אני השתמשתי בבדיל עם בסיס חיזוק באובי של 3 מ"מ , את הבדיל מומלץ להשחיל קלות לתוך התעלה ואז לחמם אותו בכדי שיתפס מכל הצדדים בבלוק. חשוב אבל חשוב מאד לבדוק שהבדיל תפס גם בתוך התעלה ולא רק למעלה , כי אם רק למעלה אז הוא ישתחרר בקלות וחבל על הכל .

לאחר שעברנו על כל החורים וסתמנו אותם מומלץ לעבור מעל כולם ולעשות כמו שכב האחידה של בדיל שתחבר בין כולם , לאחר מכן נשייף אותה ויהיה לנו אחלה של בסיס .

Image2.jpg

מחממים את המלחם ......

Image5.jpg

הבלוק לאחר שהלחמנו את החריצים

Image6.jpg

לאחר השיוף של הדפנות

השיוף התבצע על ידי ראש שיוף של הדמל(500) .

fed43ehead.jpg

טיפ - מאד לא מומלץ לעשות את זה כי אחרי השימוש הדיסק ניהיה מלאה בדיל ואפשר לזרוק אותו כי הוא לא שמיש יותר

Image8.jpg

הרוצח שלי - דרמל של פרוקסן

Image1.jpg

הגוף תחילה היה אומרו להראות כך אבל בעקבות קשיים לוגיסטיים שונה .

אופן העבודה על הבלוק ביצור התעלות

החיתוך נעשה בעיקרו על ידיד דיסקית חיתוך רגילה של דרמל (409)והחריטה על ידיד ראשי חריטה(192,194) ועל ידיד שפיץ פלייר שבעזרתו שברתי את ה"שיניים" שנוצרו ועל ידיד כך עשיתי בסיס פחות או יותר חלק שעליו אפשר לעבור עם הראשי החריטה.

תחילה חתכתי בעזרת הדיסקתי את התעלות לרחוב בכדי ליצור חריצים כפי שאפשר לראות בתמונה , לאחר מכן שורה 1 "נפרצה " בעזרת שפיץ פלייר בכדי שיוצור אזור עיגון למים שממנו הם יתפרצו לשאר הבלוק.

אוזר היציאה של המים נעשה על ידי ראשי החריטה שבעזרתם ביקעתי את "הבאר" שאליה מגיעים המים מכל הבלוק ויוצאים למעלה.

420.gif

fgrrr4c.jpg

Image11.jpg

עכשיו הוא נראה ככה לאחר חריטה וחיתוך של הסינק

הסבר על פעילות הבלוק .

כפי שרואים בתמונה המים נכנסים לבלוק מן העיגול הכחול שזה פתח כניסת המיים ועוברים בזרימה מתפצלת דרך כל הבלוק ככה שהפ סופגים יותר חום ומקררים בצורה אקטיבית יותר את הבלוק בניגוד לבלוקים אחרים שבהם אין מגע של המים עם כל שטח הבלוק , בדרך המים אוגרים חום ומוציאים אותו החוצה כפי שניתן לראות בשרטוט .

כמו כן בפתח כניסת המים ישנה תעלה שדרכה המים פורצים ואז יורדים למטה .

gffdgfdg.JPG

הדגמה של הזרימה מהכניסה ועד היציאה של המים מן הבלוק

כמה שלבים אחרונים שכחתי לצלם אבל אני אסביר .

חותכים חתיכת פרספקס שתיהיה יותר גדולה מהבלוק ברוחב ב חצי ס"מ כל צד ובאורך בערך ב 2 ס"מ בכל צד .

הסבר על הלבשת הגומי

הגומי נחתך בגודלו קצת יותר מן הגודל של המסגר מתך כונה שהוא יתלבש ושיהו בליטות בחוזץ שיתנו יותר איטום לבלוק .

החיתוך התבצע על ידיד סכין יפנית .

block_new_2.jpg

הגומי יושב כמו גדול לאחר החיתוך .

מלבישים גומי על הדפנות, מומלץ להדביק כמו שאני עשיתי

לאחר מכן מחברים את הפרספקס ומחזקים עם מלחציים בכדי שלא יזוז וקודחים חורים בכדי לחבר את הפרספקס לבלוק .

קודחים חורים לצנרת וזהו .

block_new_3.jpg

לסיכום

כן אני יודע שאנשים יגידו שהבלוק לא נראה משהו משהו אבל הוא איכותי , יש לי דליפה בחלק העליון ומחר כאשר אני אקח את הגומי אני אלביש אותו והכל יהיה בסדר .

אין צנרת עדיין כי אני לא מוצא את חיבורי הזויית שלי , איך שאני אמצע אני יעדכן את המדריך בתמונה עם הצנרת והגומי .

יחסית מדריך לא ממש מסובך , צריך להשקיע קצת כוח וזמן ויוצא אחלה.

סתם בישביל ידע כללי : גודל הבלוק הוא 4.5 ס"מ על 4.5 ס"מ . גודל אידיאלי בישביל התאמה לכרטיסי מסך ,כרטיסי וידיאו , גשר צפוני .

מקווה שנהנתם , דן ........... ;)

חלק מן התמונות נלקחו מן האתר HWzone

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאורר לכרטיס מסך

 

 

לא אני ולא האתר ולא אף אחד בעולם לא אחראי למה שיקרה לכם למחשב או למה שלא יהיה !!!

טוב אז אולי זה לא המוד הכי יפה שיש ואולי זה לא המוד הכי גאוני שיש ...

אבל אני מבטיח לכם שהוא יעיל מאוד פשוט מאוד וזול מאוד  :xyxthumbs: .

החומרים הדרושים :

אני מאמין שלכל אחד מכם יש מחשב ישן אז כנראה שיש לכם מאוורר ישן שהיה על המעבד הישן אז אנחנו צריכים אותו (המאוורר כמובן ) .

דבק : מומלץ glue או כל דבק אחר שיעמוד בחום .

מספיק מכות לשים את המאוורר בערך 3 חריצי pci .

כללי זהירות :

מומלץ  לא להדביק את הידים למאוורר עם glue או לשום דבר אחר ובקיצור זהירות .

מהלך העבודה :

יש לפרק את המאוורר מהמעבד כולל חתיכת המתכת שבאה איתו .

לוקחים את המאוורר כולל חתיכת המתכת ופשוט מדביקים אותו לאלומיניום שאמור לקרר את הכרטיס הגרפי אני השתמשתי בדבק glue ודבק מגע .

אני מאוד לא ממליץ להשתמש בדבק מגע או כל דבק שיתפרק מהחום !!!! ה glue עובד מעולה זה מחזיק כבר חודשים .

לא מומלץ להדביק את המאוורר ישירות למעבד צריך את האלומינים המקרר ולהדביק עליו !

דרך אגב היה לי מאוורר 12V רגיל וזה עולם אחר לגמרה ההבדל הוא מדהים פעם לא יכולתי לגעת בכרטיס אחרי 10 דקות עכשיו אחרי שעתיים של משחק הוא קר .

יש תמונות אבל האיכות חרא ( טוב נו זה מה שקורה כשקונים ב 200 שקל ) :silly:

   

[attachment deleted by admin - 90 dayss]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדריך לחלון בהרדיסק

הרדיסק הוא דבר מאד משעמם בדרך כלל... אבל המנגנון המכני שנמצא בו יכול להיות יפה מאד כשהוא פועל.

לפני כמה זמן הייתי אצל חבר וראיתי הרדיסק שלא נמצא בשימוש (נפח 6GB בערך). ביקשתי לקחת אותו והוא הסכים. בעקרון בהתחלה חשבתי סתם להשתמש בו לגיבוי אבל אז חשבתי שזה יהיה ממש מגניב לשים במחשב הרדיסק שפועל עם חלון.

פעולה על פי המדריך היא על אחריותכם, וגם שמעתי שלא מומלץ לעשות חלון בהרדיסק בעל נפח גדול.

הערה: המדריך נכתב עם שני הרדיסקים, אחד ההוא שנעשה עליו המוד ואחד שסתם שוכב בצד אצלי.

הערה2: רציתי להמשיך את המדריך ולעשות חלון פרספקס אבל לא ממש הספקתי :/ מצטער

מה צריך?

הרדיסק כמובן (עדיף נפח קטן וללא שום ערך רגשי מכל סוג שהוא).

HDD1.jpg

מברג אלן כוכב. קטע קצת בעייתי כי אין לכל אחד... אפשר לנסות להשאיל ממישהו כי זו עבודה חד פעמית. הקוטר שמדדתי בקצה המברג הוא 2 מ"מ.

Screw.jpg

koter.jpg

איזולירבנד

izo.jpg

החומר שמיועד להיות החלון.

אני השתמשתי בשקף. אם אתם לא רוצים לפעול על פי המדריך (לא צריך!) קחו פרספקס אבל זה קצת יותר מסובך.

shekef.jpg

scisors.jpg

כלי חיתוך (מה שבא לכם. אני השתמשתי בJig Saw אבל אני חושב שעם דרמל הייתה יוצאת לי עבודה הרבה יותר יפה). אני משער שאתם יודעים איך זה נראה, לא היה לי כח להביא את הג'יג סואו :/

כלי שיוף (משהו חזק, אני אישית מודה שפשוט נתתי לאבי שישייף לי את החיתוך בצורה מקצועית בעבודתו). גם לזה אין לי ממש תמונה מצטער. הפלטה עשויה מאלומיניום בד"כ אז אני משער שדרמל יספיק.

שתי ידיים (אם אין לכם תבקשו ממבוגר לעזור (

hand.jpg

אם אתם מתכננים למשוך את המוד הזה כמה ימים כדאי שתשיגו שקית שאפשר לשמור בה את ההרדיסק כדי שלא יצטבר אבק שיהרוס אותו.

המדריך:

לוקחים את ההרדיסק, ומסתכלים על הצדדים שלו. רואים את המדבקה שמקיפה אותה ובחלק אחד כתוב עליה Warranty void if removed? תמצאו את הקצה ותורידו אותה.

sticker.jpg

sticker2.jpg

אחר כך היה קטע שנתקעתי בו קצת ואז הבנתי שהייתי קצת מטומטם. לוקחים את מברג אלן הכוכב ומוציאים את כל הברגים, הבעיה היא שלפעמים יש בורג או שניים שמוסתרים מתחת למדבקה.

רואים? אין ברגים נכון?

screwless.jpg

Think again

bah.jpg

אוקיי עכשיו כשאנחנו נטולי ברגים אפשר להמשיך במלאכה (אבל אני מציע לשמור את הברגים לאחר כך ;) )

אל תשכחו לרשום את הג'ימפור הנחוץ לפני שאתם מורידים את המדבקה של ההרדיסק.

אם שכחתם לא נורא אפשר לבדוק באתר האינטרנט של חברת הההרדיסק, אבל עדיף מהמדבקה.

טוב עכשיו מוציאים את הפלטה (היא אמורה לצאת בקלות אל תנסו להוציא עם מברג או משהו. אם היא לא יוצאת רוב הסיכויים הם שיש עוד בורג\ברגים מתחת למדבקה)..

naked.jpg

הרדיסק זה דבר יפה אה?

אם תשתמשו בהרדיסק חדש יותר אתם תראו עוד דיסקים כמובן

להיזהר מאד על ההרדיסק. כדאי לשמור אותו בשקית.

עכשיו מגיע החלק הקשה: חיתוך הפלטה.

לי הייתה פשלה רצינית בקטע הזה.

הנה הפלטה:

plate.jpg

אתם יכולים לחתוך אותה איך שבא לכם. אני בחרתי בקו האדום המצויר.

הנה התמונה שלאחר החיתוך והשיוף (אני מאד מצטער שאני לא נותן תמונה של לפני השיוף. פשוט אין לי כזו)

cut.jpg

רואים את הפשלה? בחלק הכי דק הפלטה לא עמדה בזה ונשברה. עם דרמל זה לא היה קורה כנראה.

בקיצור, ניסיתי להלחים, לא הלך. אבי ניסה לרתך בעבודה, לא הלך (זה רק הרס קצת את האלומיניום והייתי צריך להוריד עוד חתיכה קטנה של כמה מילמטרים).

אז החלטתי להרכיב אותה ככה ולהסתיר את הבושה עם איזולירבנד :P

לוקחים את השקף וגוזרים חתיכה מתאימה (בערך בגודל של כל הפלטה, לא צריך לעשות פינות מעוגלות כי לא רואים את הדפנות בסופו של דבר).

לאחר מכן לוקחים את חתיכת השקף ומניחים אותה על הפלטה ובמקומות של הברגים (רק האלו בקצוות, נוותר על השניים שנמצאים על רכיבי ההרדיסק הפנימיים) מחוררים את השקף עם מחט.

window.jpg

קצת קשה להבחין בשקף אבל רואים את החורים.

מנסים שהשקף יהיה כמה שפחות גלי וכמה שיותר ישר על הפלטה.

עכשיו מוציאים את ההרדיסק ושמים עליו את הפלטה ועליה את השקף.

מבריגים את הברגים פנימה.

HDD2.jpg

כמעט סיימנו.

עכשיו רק צריך לדאוג שלא ייכנס אבק. חותכים 4 חתיכות איזולריבנד מתאימות ומדביקים.

End.jpg

זהו עכשיו רק צריך לג'מפר לחבר ולהנות מהתוצאה.

*** הרדיסקים הם חומרה רגישה ביותר. עדיף שתבצעו את המוד על הרדיסק שאינו מכיל מידע חשוב ובעל ערך כספי גדול. כל חלקיק אבק יכול להרוס אותו. ***

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרכבת מאורר להיטסינק של הצ'יפסט

לא אני ולא אתר HWzone לא אחראיים על כל נזק ואיבה שתעשו למחשבכם

זכרו! השתמשו בכלים בזהירות!

זכרו! ההורים הם בדרך כלל הם אלו שקנו את המחשב.. בקשו אישור..

כלים דרושים:

1)  כבל מתכתי מכוסה בכמו-פלסטיק כזה (בדרך כלל הוא עוטף כבלים שבאים עם מוצרי חשמל) {כמה שיותר ארוך}

P8110028.JPG

2)  צ'יפסט

3)  מאורר (המאורר שהשתמשתי 40X40)

הוראות הרכבה:

1}  הכניסו את הכבל מתכתי מכוסה בכמו-פלסטיק כזה לתוך התופסנים של ההיטסינק והוציאו אותו משני הצדדים

P8110029.JPG

2}  הכניסו את הכבל המתכתי המכוסה בכמו-פלסטיק כזה לתוך המאורר(בלי להוציא אותו מההיטסינק[את הקבל{ובמיוחד לא את ההיטסינק}])

P8110030.JPG

3}  הסתירו את הכבל (כמה שאתם יכולים) והתוצאה הסופית:

P8110031.JPG

המאורר בתמונה פועל, איך המצלמה לא תפסה אותו זז

נ.ב אתם צריכים לכוון את המאורר  שלא יגע בצלעות הקירור

מקווה שתהנו ושהציפסט שלכם יהיה יותר קריר :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוספת חלון לחלק העליון של המחשב

לא אני ולא אתר HWzone לא אחראיים על כל נזק ואיבה שתעשו למחשבכם

זכרו! השתמשו בכלים בזהירות!

זכרו! ההורים הם בדרך כלל הם אלו שקנו את המחשב.. בקשו אישור..

כלים נחוצים:

1) מקדחה\ג'קסו\דרמל וכו'..

2) פרפקס גדול גדול בכ-2 ס"מ יותר מהחלון

3) מארז (לא חובה

4) דבק חם\דבק אפוקסי וכו'...

5) גומי (לא חובה)

6) מקדח - 3 מ"מ למתכת

7) מקדח - 8 מ"מ למתכת

הוראות הכנה (חתיכה, הריסה, מה שאתם רוצים):

1) סרטטו את החור בתוך הצד הפנימי של המארז

2) מצאו את הנקודה שנמצאת במרכז העיגול

3) מדדו במדויק את המרחק בין האמצע לבין העיגול עצמו

4) עשו חור במרכז העיגול ותשמשו במקדחה על מנת לקדוח חצי-חור (שרק יהיה סימן שהמקדח יוצא לצד השני)

5) מדדו את המרחק שהיה בצד הפנימי של המארז ושרטטו אותו בצד החיצוני

6) העמיקו את השירתות שיהיה 0.4 מ"מ (בשביל שכלי החיתוך יכנס לתוך הסריטה בלי בעיות)

כעת - צריך לחתוך את את המארז מהצד החיצוני, שלא יפול הצבע

השתמשו בכלי שמועדף עליכם, אני התמשתי במקדחה ובג'ק סו ולכן ההסבר יהיה לפי הדרך שלי.

1] קדחו חורים בעדינות (על השריטה העמוקה, כמה שיותר קרוב)

P8140018.JPG

2] עשו את כל המעגל השרוט בחורים כמה שיותר קרובים

P8140019.JPG

3] ספרו 4 מ"מ מהצד של העיגול (חצי מהקוטר של המקדח 8מ"מ) וסמנו אותו

4] קדחו חור בעזרת המקדח של ה 8 מ"מ

5] הכניסו את הלהב של הג'ק סו לתוך החור, וחיתכו בעזרתו לנקודות קרובות יחסית (כל 5-10 חורים)

P8140020.JPG

6] הוציאו את השאריות של המתכת בקצת כוח

7] שייפו את החור

8] השתמשו בגומי(במידה ויש לכם) וכסו את המתכת של המארז

במידה ואין לכם השתמשו בסיליקו אוו דבק חם

P8140021.JPG

9] הדביקו את החלון מהצד הפנימי בעזרת הדבק (חם, אפוקסי, שלוש שניות, שלוש דקות חמש שעות וכו'....)

מה שיצא כשהחלק העליון עוד לא מחובר:

P8140022.JPG

2 מדבקות (יש על המכסה אבק, ועוד כמה ליכלוכים - רק שתדעו..)

P8200010.JPG

הנוף מהחלון

P8200011.JPG

כמובן שאתם יכולים לשנות מה שאתם רוצים (אל אחריותכם בלבד) :)

מקווה שתהנו ותמדמדו את ה- שלכם :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...