Synology RT2600ac + MR2600ac פיתרון MESH פשוט...וואו! - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Synology RT2600ac + MR2600ac פיתרון MESH פשוט...וואו!


techmeout
 Share

Recommended Posts

היי חברים.

 

המכשירים האלה כל כך הרשימו אותי שהייתי חייב לשתף! על מוצרי ובעיקר מוצרי של יצרנים מובילים עם המון פיצ'רים אפשר לכתוב סקירות של עמודים רבים של מלל על גבי מלל על גבי מלל. יש המון מה לכתוב, באמת שלא חסר. אבל בשורה התחתונה, ישנם כמה דברים מאוד בסיסיים שאנחנו מחפשים כשאנחנו מחפשים ראוטר או כל מוצר אחר. למשל:

1.      שיהווה פיתרון מקיף – שיתן גם קליטה טובה בכל הבית וגם שיאפשר לנהל את תעבורת הרשת למשל.

2.      שיהיה נוח לתפעול – שלא נצטרך כדי לבצע פעולות פשוטות

3.      שיהיה מאובטח – שגם יגן עלינו וגם שתהיה לנו סוף סוף קצת שליטה על מה קורה ברשת שלנו ולמה נחשפים הילדים שלנו.

4.      שיהיה אמין – שלא יקרוס מעומס כל כמה ימים, שלא יתקלקל אחרי כמה חודשים

5.      לאנשים היותר טכניים – שיהיו בו הרבה פיצ'רים, כמה שיותר, שנוכל לשלוט ולשנות כל דבר.

 

אז כבר בהתחלה כאשר מוציאים את המכשירים מהקופסה רואים ומרגישים שמדובר במכשירים איכותיים שאולי אפשר להתווכח על העיצוב שלהם אבל בטח על איכותם הפיזית (build quality). רואים כבר מההתחלה שמדובר על מוצר פרימיום.

 

כאשר סוקרים את התכונות הפיזיות של המכשיר מבחינת מעבד, זיכרון, רכיב אלחוטי המאפשר MU-MIMO ביחד עם רכיבי התוכנה שלו המאפשרים שליטה על כמעט כל דבר, רכיבי הגנה וממשק סינון אתרים מבינים שיש פה מכשיר שמכוון גבוה וגם מספק את הסחורה. ואכן מהווה פיתרון מקיף לחלוטין. בדירת 5 החדרים שלי, הראוטר סיפק בקלות קליטה בכל הבית ואפילו במרפסת וגם במסדרון. את הממ"ד הוא גם הצליח לחדור אבל במידה מועטה. דרך אגב, למי שכבר יש בבית חיבור על גבי סיבים – המכשיר הזה "אוכל" חיבור עד 1 ג'יגה בלי להזיע! למי שמעוניין גם ביחידת ה MESH לצורך הרחבת הכיסוי, החיבור של היחידה אל הראוטר הראשי מתבצעת ב 3 קליקים בלבד ובקלי קלות.

 

כשזה מגיע לנוחות ופשטות השימוש אנחנו נכנסים למחוזות שבהם חברת סינולוג'י מקדימה בשנות אור את מתחרותיה. כמו גם במוצרי ה NAS של החברה, גם כאן, הממשק הוא לא פחות מיצירת מופת. מעבר לעובדה שהוא נראה טוב, הוא פחות ממשק אלא יותר מערכת הפעלה. יש בו ממש מערכת הפעלה עם שאפשר להזיז, למזער, להגדיל, לעשות ממש מולטי טאסקינג. ממש כך. הממשק כל כך נוח ואינטואיטיבי שהוא מהווה שובר שיוויון לדעתי מול כל מוצר אחר בדרך שבה הוא מאפשר גם פשטות שימוש למשתמשים פחות טכניים ובמקביל, למשתמשים היותר טכניים, הוא גם מאפשר לבצע המון דברים סופר מתקדמים שלא קיימים בהרבה ראוטרים בשוק והכל בקלות ובלי לשבור את הראש. אם הייתי צריך לבחור דבר אחד שממש יוצר דופן במכשיר הזה לעומת מכשירים אחרים זה הממשק או יותר נכון, מערכת ההפעלה.

 

17-multi.thumb.png.bcf076a9c24442f6b470e8417b52df56.png

 

מבחינת אבטחת מידע, מעבר לעובדה שראוטרים רבים בשוק בכלל לא מספקים כלי אבטחת מידע \ הגנה בכלל, במכשיר הזה של חברת סינולוג'י יש המון כלים ודרכים שבהם אפשר להפוך את הרשת שלנו להרבה יותר מאובטחת. יש לנו פה IPS \ IDS, יש לנו סינון אתרים זדוניים ובנוסף, וזה משהו שאני כאבא לילדים נשבתי בקסמי המכשיר הזה זה היכולת להגביל ולסנן את האינטרנט עבור משתמשים על פי פרופילים שונים. למשל, אפשר ליצור פרופיל ברמת שבה כל המכשירים והמשתמשים לא יוכלו לגשת לאתרים מסוג מסויים אבל אפשר גם לקחת את זה צעד קדימה. ניתן ליצור פרופיל עבור כל משתמש, לשייך אל הפרופיל את המכשירים השייכים לאותו משתמש ואז להחיל על הפרופיל הזה וכל המשכירים המשויכים לו סינון אתרים מסויים ולפרופיל אחר סינון אתרים אחר. כך למשל תוכלו לסנן עבור הילדים שלכם אתרי סמים, אלימות וכו וגם לייצר לו"ז מתי בכלל מותר להם להתחבר לאינטרנט ובמקביל ליצר עבור המבוגרים סינון הרבה יותר מתירני. פשוט חוייה!

 

16-safeacess.thumb.png.77e1b0f436b2ff0d79c46a17edde15d0.png

 

מבחינת אמינות, כמו כל המוצרים של סינולוג'י, אבטחת איכות היא שם המשחק. המכשירים אמנם חדשים בישראל אבל נמכרים בעולם כבר זמן וזוכים לתשבחות רבות. המכשיר נמצא אצלי כבר קרוב לחודש בעומס עבודה די גדול והוא אפילו לא קרוב ללקרוס, ניצול המשאבים שלו אפילו לא קרוב ל 50 אחוז בזמני שיא עבודה.

 

פיצ'רים! יש ויש המון! בין היתר: ניהול QOS, הפניית פורטים, DMZ, VPN מכל הסוגים כולל SITE TO SITE, שרת מדפסות, שרת קבצים, חסימת אתרים, אפליקציית הורדות טורנטים ואפילו חיבור לאקטיב דירקטורי.

 

14-networkcenter.thumb.png.67f9bdb397e908091c327ff70845331f.png

 

למען האובייקטיביות, ישנם גם כמה חסרונות במכשיר:

1.      אין תמיכה אמיתית ב VLANS

2.      אין אפשרות לאחד מספר פורטים לפורט לוגי אחד מהיר יותר

3.      מחיר יחסית גבוה

4.      ניהול באמצעות בנייד קיים אבל מוגבל יחסית

 

לסיכום:

מדובר במכשיר שהוא סוס עבודה אמיתי, עם ממשק יפייפה ועשיר בפיצ'רים בצורה חסרת תקדים. על אף כל החסרונות אני חושב שמדובר במכשיר שעל אף שהוא איננו חדש בשוק הוא עדיין מתקדם בשנות אור ביחס למתחריו ובטח שביחס למכשירים של יצרנים זולים יותר. מומלץ בחום בעיקר לאוהבי הז'אנר.

 

 

13-packagecenter.png

15-wifi.png

נערך על-ידי techmeout
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • techmeout changed the title to Synology RT2600ac + MR2600ac פיתרון MESH פשוט...וואו!

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...