הנדסאי תוכנה או הנדסאי חשמל? - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הנדסאי תוכנה או הנדסאי חשמל?


Eliav Yosef
 Share

Recommended Posts

שלום רב,

אני בעוד כחודש מתחיל את לימודי ועושה יג יד עתודה טכנולוגית , יש לי 10 יחידות חשמל מגמת בית ספרית, עכשיו אני לא מתחבר כל כך למקצוע חשמל ואני מתלבט מה יותר שווה לי מבחינת חומר לימודי וכסף לעתיד ויותר עבודות, אני באמת לא יודע מה יותר שווה לי והאם הצבא דופק את אלה שעושים יג יד

אשמח לתשובה...וגם מאנשים שעברו את המסלול הזה

תודה🎓

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יכול לעזור לך בקשר להתלבטות בין חשמל לתוכנה.

אבל אם אתה רוצה להיות מהנדס תוכנה בעתיד, המסלול כנראה הכי טוב שאתה יכול להגיע אליו זה להיות תוכניתן בצבא דרך קורס תיכנות בממרם או דרך 8200. חבל לבזבז את הזמן על יג׳ יד׳.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה בוודאי כל אחד רוצה להרוויח טוב ולמה לא בעצם ?  אבל  צריך לפנות לכיוון שנוכל להצליח בו  .

תכנות  זה תחום שבקלות  אפשר לראות אם מתאימים לא , כי יש בלי סוף חומר ברשת .
תנסה ללמוד לבד ותראה אם זה מושך  אותך ויש עינין .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים


https://data.cyber.org.il/python/python_book.pdf


https://data.cyber.org.il/networks/networks.pdf


שים לב שזה מלמד תחום קטן וספציפי בתוך מה שנקרא "הייטק" ברמה סבירה, זה בגדול מה שאמן מחפשים, מסלול גבהים שייצר את החוברות הללו הוא בשיתוף משרד הביטחון.
תתחיל מחוברת פייטון וכשתסיים תעשה , אין שום הבטחה שלא תתעסק במשהו לא קשור בעליל אם וכאשר תתגייס לתפקיד "טכנולוגי".

 

באשר לתקשוב אתה רוצה קורס תכנות, גם מגנס או נתממ יכול להיות בסדר, כולם כוללים קדצ אם אני לא טועה, היתרון הגדול לעומת אמן הוא שכרגע הקבע לרוב קצר יותר.
השיבוצים בתקשוב באופן כללי יותר גרועים אם כי חשוב להבין שכל השיבוצים בצהל הם רולטה רוסית ואין יחידה שאם אתה בה אתה בטוח לא מתעסק במשהו גרוע כי בכל מקום יש עבודה שחורה, ההבדלים הם בגדול תנאי שירות (כמה טוב האוכל, כמה קרוב הבסיס לבית, כמה אכפת לקצינים שלך מדיגום, כמה משטרה צבאית יש באזור) ותחום עיסוק, זה נכון גם לגבי אמן (בסוף גם מקומות מסריחים מקבלים אנשים ולא תמיד ביחס לכמה הם טובים מקצועית/חשובים לתפקוד ולבניין הכוח של הצבא/מטריקה הגיונית כלשהי, בתוך יחידות/ענפים/מדורים טובים יש ענפים/מדורים/צוותים גרועים, זה המון מזל לא משנה כמה אתה תותח וכמה פלצני הקורס שעשית וכמה תארים יש לך).
באמן אתה מכוון לאחד מתוך המסלולים תחת מיון גאמא (נסה למצוא אח או אחות של מישהו שמשרתים במודיעין לרוב יוכלו להסביר לך/למצוא מישהו שיסביר לך על המסלולים) או למסלול אמנון תחת מיון שחקים.

 

נקודה חשובה לגבי מסלול טכנולוגי היא קבע, כמעט תמיד יש קבע, אתה מכוון לכמה שפחות קבע, וזה בהנחה שאתה מוכן בכלל לחתום קבע.
מלשב לא חושב על זה באמת אבל זה דבר לא טריוויאלי בכלל, זה הימור ענק (בחוזה שלך בד"כ יהיה כתוב משהו בסגנון של שיבוץ בתפקיד או שאתה פטור מקבע, מי מחליט מה מגדיר תפקיד כזה? צהל יכול להחליט שזה מה שבא לו, מה אם זה באמת שיבוץ בתפקיד אבל בסוף הרמה המקצועית נמוכה/אתה שונא את זה? להשתחרר ממה שחתמת עליו זה לא קל), אתה כובל את עצמך לצבא לx זמן נוסף מעבר לשירות החובה שלך בתנאים שהם לא משהו במקרה הטוב לעומת האזרחות, המטריקה היחידה שאתה שולט בה ויודע מראש בוודאות היא על כמה אתה חתום (כמובן שאתה יכול לחתום עוד (הארכת שירות/בה"ד 1/מסלולים למיניהם של תואר על חשבון הצבא) וכמובן שאם יש לך מזל אולי יקצרו לך את השירות בגלל חוסר בכסף/תקנים/אתה בעייתי והחליטו להפטר ממך/קב"ן/סתם מזל).


אם יש לך עוד זמן בשביל לבקש מיונים תחפש טלפון של בסמח או של גאמא/שחקים, לחפור למיטב בפקסים גם יכול לעזור.

אם אין לך (אתה רוצה לפחות שנה אם לא יותר לפני גיוס) אז יש מסלול של יג תוכנה שמוביל ישירות לקורס תכנות וגם לכמה דברים רנדומליים משהו באמן, שווה לברר גם לגבי זה אם יש לך בעיות של פרופיל קרבי/נפלת בין הכסאות במיונים/סתם לא עברת.
כמובן יש גם פרוטקציות, אם אתה מכיר מישהו ביחידה כלשהי תבקש שימליץ עלייך לקצין איתור, תמיד יש קומבינות, אם מישהו במשפחה שלך בעל דרגות גבוהות ביחידה רלוונטית כמובן שזה אפילו יותר טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...