כיול מסכים - חדשות טובות - עמוד 3 - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כיול מסכים - חדשות טובות


nec_000
 Share

Recommended Posts

יפה. ^^^

כלומר, על קצה המזלג מי נגד מי ולמה.

כי אחרת אין מנוס ממגילות.

 

אז אחדד את - 

ציטוט של A-10

לא מכיילים מדפסת.

מכיילים מסך שיתאים למדפסת

( יותר נבון, פרופיל צבע ).

 

כי זאת הייתה הכוונה שלי, אולי מנוסחת 

בצורה לא הכי ברורה / מוצלחת - 

בצורה מעשית, צריכים להתיישר לפי המדפסת ולא להיפך.

יעני, בסוף, המדפסת קובעת, לטוב ולרע, ואם רוצים 

תוצאות מקצועיות, מתיישרים לפי מה שיש בבית הדפוס.

נכון יותר, נעזרים במידע / פרופילים מהמקום שמבצע את ההדפסה.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההמלצה שלי בהדפסות היא דווקא לא לנסות להתיישר בעריכה לפי מדפסות אלא אם כן באמת צריכים ליצור משהו מאוד ספציפי לתערוכות או שאתם מדפיסים רק שם ולא מתכוונים להדפיס שוב בעוד כמה שנים עם אותו קובץ. ההמלצה היא ליצור עריכה אחת גלובלית.

 

בגלל הבאלגן בכל ניהול צבעי הcmyk אז ההמלצה שלי לצלמים (לא לגרפיקאים לדפוס) היא להשתמש בפרופיל SRGB בשביל המסך וגם בשביל התצוגה בתוכנת העריכה וגם בשביל ההדפסה.  SRGB זה פרופיל שנחשב לפרופיל של האינטרנט והוא גם הכי מתאים לתצוגה ברוב המכשירים והתוכנות, אף על פי שרוב המסכים הפשוטים לא מכסים את כל מרחב הצבעים בו. מדפסות תעשייתיות יודעות לרנדר תצוגה קרובה אפילו שהם גם לא מכסות את כל הטווח צבעים של SRGB.

 

מה שכן גם בשביל הדפסה יש גם צלמים שמעדיפים להשתמש בפרופילים של RGB שיותר רחבים אפילו מSRGB  כגון ADOBE RGB עם מסכים מתאימים בשביל השליטה ברוויה ברינדור בהדפסה (בכל אופן יש לעדכן את הדפס לפני שזאת כוונת המשורר) אבל זה אומר גם שכדאי ליצור גרסה נפרדת שתהיהSRGB  בשביל תצוגה באינטרנט ולכלל האוכלוסיה.

 

בכל אופן אם אתם הולכים להדפיס בבית דפוס אז לרוב ימליצו לכם לשמור כcmyk שכן זאת ההמלצה הרגילה ובתיאוריה היא אמורה להיות אידיאלית אם היינו חיים בעולם אידיאלי. שווה לשאול בבית דפוס מה הם ממליצים ואם יש פרופיל מוכר מפורסם שהם ממליצים עליו כגון Gracol 2006 או משהו אחר. בכל בית דפוס יהיה לרוב את הבן אדם שיודע על מה להמליץ לכם לפי המדפסות שלהם. בכל אופן כל פרופיל של CMYK יראה שונה בהדפסה ולפעמים ניתן לרנדר את ההדפסה לפי פרופיל גם אחרי (בין אם זה בתוכנה שדרכה שולחים להדפסה או בבקר של המדפסת).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב זה כבר פרטני לכל מקרה לגופו.

מה שרק מוכיח שיש הרבה מעבר לכיול מסך.

ושוב, הבסיס הוא חומרה = מסך טוב.

כיול מסך רק ישפר את החוויה ויצמצם פערים מסטנדרט כזה

או אחר שצריכים / מעדיפים לעבוד בו.

זה לא הופך דלעת לכרכרה  או מאזדה לפרארי.

נערך על-ידי A-10
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוב המסכים בעולם מגיעים ללא כיול חומרה כלשהו מהיצרן. לפעמים אפילו ההפך כמו במקרים מכוונים של מסכים עם נימה פלורסנטית כחולה. אני מאמין שכל מסך יקבל שיפור ומסכים מסוימים יהיה להם שיפור מורגש מאוד. באופן תיאורטי אם ממש רוצים לחפש על זה מידע - ניתן לחפש על הדגם הספציפי של המסך ביקורות שבהם יש גם מידע על רמת הסטייה הממוצעת לפני כיול ולפעמים גם אחרי כיול. זה נמדד בdelta-e. באופן תיאורטי מתחת לממוצע של 2 אז זה כבר נחשב לטוב. אמנם אפשר עוד יותר לדייק. יש הרבה מסכים שגם מגיעים לסטייה מאוד גבוהה בלי כיול, ואחרי כיול נראים מצוין. בחלק מהמחשבים לא משיקיעים בכיול חומרתי, אבל מצרפים איזה תוכנה כמו splendid או איך שקוראים לה שפשוט טעון לה הפרופיל icc הגנרי של הדגם.

 

בכל מקרה, אולי בעתיד אני אעשה איזה מדריך למשתמש הביתי על כיולי מסך.

דרך אגב @nec_000 אני מזמין אותך לפנות בפרטי (לא יודע אם יש באתר אופציה) אם אתה רוצה לשמוע כמה המלצות ודיבורים שיש עליהם דיונים בתחום, גם המלצות על דרכים לכייל וגם על תוכנות opensource שיותר מדויקות או פותחות אופציות למכיילים.

רציתי לומר שאני מאוד מצטער שדווקא יוזמה ידידותית ומבורכת כמו שלך קיבלה בפוסט הזה הרבה אנטי. סליחה אם הרגשת שלקחתי חלק בזה, זאת לא הייתה הכוונה שלי וניסיתי לא להוסיף מידע שהוא לא רלוונטי וטכני. בכל אופן אני מברך אותך על הרבה יוזמות ודיונים שאתה עושה כאן בקהילה של hwzone.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

 

אחת הבעיות הגדולות של מסכים ככלל ובפרט מסכים מודרניים בעידן ה- wide color gamut,

היא צבעים לא נכונים, לעיתים רווים יתר על המידה, עד כדי הצגת תמונה סוריאליסטית וחסרת רלוונטיות

שמציקה לרבים בעין, במיוחד אם היא עושה את התמונה ל- cartoon movie רווי גוונים זרחניים.

 

השקעתי שעות רבות בלימוד הנושא במהלך השנים, והשנה הצטיידתי בציוד כיול מקצועי מארה"ב.

ככל שחברי הפורום רוצים להיעזר בי ולבצע בעזרתי כיול למסך, מוזמנים.  עושה את זה בבית אצלי.

 

דהיינו יש להביא את הלפטופ או המחשב (והמסך המיועדים) לכיול אלי בתאום מראש. כל העבודה והידע זה עלי כמו שאומרים,

אבל אבקש במטותא רק דבר קטן אחד, וזה השתתפות צנועה וסמלית של 100 ש"ח, שתהווה את חלקכם הקט בעלות רכש הציוד כיול.

 

מי מחברי הפורום שחשש עד כה לרכוש מסך מהדור המודרני, אחרי כל מסע ההפחדות שהצבעים ב- wide gamut לא משהו,

אינו צריך לדאוג ויכול לרכוש.

 

עוד יכול לשתף שהמסך אחרי כיול משפר דרמטית את איכות התמונה שזה פשוט לא להאמין למי שטרם נחשף לתוצאה כזו.

צריכים לראות מסך מכויל ליד אחד לא מכויל, ומיד נופל האסימון. כל הסרטים והתמונות נראים ראליסטים כמו במציאות, ללא כל עוות

פיגמט או גווני אפור שאינם לינאריים לעקום הגמה התקין. אין יותר black crush ואין יותר white crush. כמו כן הצבעים נעשים לרוויים

בצורה מדויקת למקור, אין יותר overshout או undershot, מה שמקנה לתמונה אפקט ראליסטי ואמין.

הירוק של הדשא או העצים נראה בדיוק כמו שהעין שלנו רואה אותו במציאות בחוץ בשדה, ולא ירוק זרחני מקרינה.

תמונות שתצלמו במצלמה ותראו על המסך - במיוחד במצלךמת DSLR מוכילת לתקן sRGB או Adobbe RGB זהות אחד לאחד בול כמו

מה שאם רואים בעת ביצוע הצילום בשטח.

אין עוד ירוק זרחני מלאכותי, האדום לא סובל מוורדת, הכחולים הם כחולים ולא סוג של טורקיז. הלבן הוא סוף סוף לבן צח כשלג, ולא

עוד לבן פודינג עם תבלון של פיגמנט צהוב/אדום/ירוק (כתלות בסטיית white balance של המסך).

 

עוד דבר מעודד הוא, שדווקא במסכים ישנים ומשומשים, כאלו שנראים כיום רע לאחר שצברו אלפי שעות עבודה ומפת הצבע סטטה כבר

מהמקור מאד, דווקא עבורם השפעת הכיול היא המשמעותית ביותר בתוצאתה, היא מחזירה אותם לא רק להראות כפי שצריך, אלא טוב יותר

מאשר כשנולדו במקור עת לא היו מכוילים מאומה. וזו הגדולה שבכיול מסכים משומשים וישנים דווקא.

קולגות אשר חשבו לרכוש מסך חדש רק כי הצבעים במסך הישן נראים רע כבר והמסך סובל מצהבת מתקדמת, הדגמתי להם מה

הכיול עושה למסך הישן והיו בשוק, חסכו לעצמם תרתי משמע צורך ברכישת מסך חדש. בעייני אלו החדשות הכי משמחות בנושא הזה.

*כמובן בתנאי שה- backlight של המסך עודנו בריא, כי אם הוא לקראת סוף חייו ואיבד את ספקטרום התדרי אור שהוא מוציא,

אז גם כיול לא יציל אותו ונראה זאת במדידות שהן רחוקות מהרפרנס והטולרנס המקובל.

 

בתור נסיון בתחום מסכים ישנים במטרה להנציל אותם, לקחתי Syncmaster 2380F משנת 2009 כשהוא בן 12 שנים וצבר מעל 20 אלף 

שעות עבודה נטו, שהיה נראה מזעזע כבר, אך לאחר כיול מציג תמונה ליד מסך חדש כרפרנס, כמעט זהה אחד לאחד. נאמר ככה שמי שלא

בא מהתחום לא היה שם לב להבדלים. המזל של ה- syncmaster הזה שהוא מבוסס תאורת CCFL (לפני עידן ה- LED) ומשכך ספקטרום

התדרים שהנורה הזו מוציאה, הוא רחב יותר ממה שמוציא w-led ולכן הכיול היה פנטסטי. יש לי גם נסיון מאד מוצלח עם מסכים בני 6-8

שנים מבוססי w-led והתוצאות מרשימות.

אני הייתי מאוד שמח לנצל את ההזדמנות אם הייתי בארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המכייל הזה עולה בדרך כלל 300 דולר בלי מיסים באמזון או 276 יורו באמזון גרמניה וזה בלי משלוח. השקעה די גדולה למי שלא באמת חייב את זה.

נערך על-ידי N.R
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק.

מי שהוא גראפיקאי מקצועי או עורך מקצועי, קרי שזה תחום העיסוק שלו בקריירה, ממילא הרי עובד בסטודיו והוא מחזיק ציוד רב ויקר,

עבורו ההוצאה הנדרשת (והלמידה) של הכיול, הם חלק בלתי נפרד משגרת היום ומשרשרת ההפקה.

עלות ציוד הכיול בטלה עבורם בשישים, ביחס לעלות הסטודיו על בוריו, שזה עשרות אלפי שקלים ואף מעל מאה אלף שח (תלוי בגודל הסטודיו).

וזה הסגמנט שבו רוכשים ציוד כיול, כי משתמשים בו באופן קבוע, כל הזמן. ולרוב גם מכיילת מסוג אחר, שמתאימה לנייר מודפס כי בסטודיו

מבצעים גם פרינטים. 

 

אבל לאדם פרטי ?

זה שכולה יש לו מחשב ביתי, או משרדי, או לפטופ, שבסה"כ מבקש לקבל איכות תמונה טובה נכונה ומדויקת כדי להנות ממנה בשגרה ?

כשהו צופה בסרטים, גולש באינטרנט, או משחק משחקים ?

הוא לרוב צריך לכייל רק פעם אחת ראשונה, מסך חדש שקנה, או מערכת קיימת שכבר יש בידו, ובזאת נגמר הצורך בכיול (ללפחות כמה שנים).

*שלא יבלבלו בשכל שהכיול יוצא מאיזון מהר - זו אגדה, מיתוס, הסברנו בתחילת השרשור, לא רלוונטי לימנו, בטח לא עבור
סביבת עבודה שהיא מחשב ביתי - שאינו חלק מסטודיו מקצועי. הטולרנסים בבית אינם ברמת קריטית. בבית אף אחד לא יצא מגדרו

אם ירדו עם הזמן מדיוק 99.5% עד לרמה של 97-98%, שזו פחות או יותר הרמה שיורדים אליה אחרי כמה שנים. זוטות כמו שאומרים.

עד שלא יורדים מרמת כיול של 97%, עינו של אדם אינה מסוגלת לאבחן את הסטיה הזו גם ככה.

 

 

ולכן לאדם פרטי, הטרחה שברכישת ציוד הכיול האיכותי, זה שמשמעותו 376$ כולל משלוח לישראל ומע"מ (כ- 1250 ש"ח) בשביל שמוש

חד פעמי, יוצאת כלא מוצדקת. שהרי כל המסך עלה לאדם הפרטי כמה ?   משהו בין 600-2000 שח טיפוסי ?
 אז להוציא את מחירו פעם שניה רק בשביל ערכת הכיול ?   לא סביר...  ולכן פרטיים בדר"כ לא זאת.

 

לאדם הפרטי שזוטה - רוצה לבצע בעצם כיול בודד, עדיף לחבור לקבוצה של חובבים לתחום, שכולם ביחד רוכשים את ערכת הכיול

ומתחלקים בעלותה. יש כל מני תצורות לקבוצה שכזו, בה יש מרכז הקבוצה, זה שאוסף מכולם את הכסף, את הרכישה ומתחזק

את הציוד ושומר עליו. והחברים - או משאילים ממנו ומבצעים את הכיול בביתם ואז מחזירים את הערכה אליו לאחר הביצוע, או שעושים

אליו עליה לרגל, מתארחים בכיף,  כל אחד בתורו, והוא מכייל להם אצלו. כל שיטה אפשרית, כפי שהקבוצה תחליט.

 

בקבוצה שאני הקמתי בכל אופן, באם אלי. אוכל לשתף שעד כה כבר באו כמה. הפידבקים, אלו שאני טורח לבקש לקבל אחרי כמה ימים,

מכל אחד שכזה - קרי שיספר לי את חווית השמוש בביתו,  מה הוא אומר על התוצאה, היו מצוינים.

ואני מבקש פידבק - כי אכפת לי. אני חובב את התחום, חשוב לי שכל קולגה או חבר לתחביב ייצא עם תוצאה מוצלחת, שהוא באמת

נהנה ממנה. חשוב לי להשכיל את החברים על התחום, על איכות התצוגה, על משמעות וחשיבות תמונה מכוילת ונכונה.

 

 

הפידבקים שאני מקבל (בחלק מהמקרים) הם ברמה של וואוו, חלקם מספרים שהם היו עד היום עוורים לנושא של חשיבות הכיול,

בורים ממש, ומתפלאים גם על איזו בורות גדולה קיימת בנושא הזה בכלל בקרב הציבור ומשתמשי מסכים וטלויזיות. שזה בעצם כולנו.

לכן לא מפליא אותי, שיש כאלו שרוצים אחרי שטעמו כיול במחשב שלהם, להביא עוד ציוד מסכים שלהם שנכייל אותו גם.

חלקם מעבירים הלאה לקולגות שלהם המלצה שיבואו לכייל, כי התוצאה פשוט בלתי נתפסת אחרי זה. אחד אפילו הלך וקנה

מכיילת כי הבין עד כמה זה אפקטיבי וחשוב, כי הוא רוצה לכייל את כל סביבת הבית והמשרד שלו.

האמת היא שלא שערתי שיהיה  לזה בקוש. מסתבר שאנשים דווקא כן מעריכים מסך מכויל ועוד יותר אחרי שטעמו אותו, 

מאשר רק כשקראו על זה וטרם נחשפו בעיניים. מסתבר שמראה עיניים עובד חזק יותר מכל ברברת או טקסט שקוראים.

ומי שיודע על מה אני מדבר, קרי הוא עובד מכויל, לא צריך לבצע לו introduction לנושא, הוא מבין היטב בעצמו 🙂

מי שנכנס לכיול וכבר עובד מכויל, אינו יכול לחזור אחורה ולא מסוגל לעבוד שוב עם מסך או טליויזיה לא מכוונים, האיכות תמונה הגרועה

כבר בלתי מתקבלת בעין, אחרי שמתרגלים להבין איכות ואמינות תמונה (זהות למציאות) מה הם.

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ClassMulder

אני הייתי מאוד שמח לנצל את ההזדמנות אם הייתי בארץ.

 

בחו"ל, לפחות במקומות טובים כמו אנגליה ארה"ב גרמניה, יש חנויות צילום שמשכירות מכיילת ליום,

במחיר של סביבות 20-30 פאונד אנגלי או דולר אמריקאי. ובשביל עבודה חד פעמית, שווה לך להשכיר.

יוצא לך 10% סדר גודל מאשר לרכוש את הציוד. ואתה יכול באותה השכרה חד יומית, לכייל כל מה שיש לך

לא רק מערכת אחת. ולכן להשכיר אחת לכמה שנים, יוצא כדאי.

 

**הקפד להשכיר ציוד בלעדית מהמותג X-rite, כל היתר (כמו ה- spyder ודומיו) זה צעצועים,

 לא להתעסק איתם זה ציוד קשקוש.

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

מי שהוא גראפיקאי מקצועי או עורך וידאו מקצועי, קרי שזה תחום העיסוק שלו בקריירה, ממילא הרי עובד בסטודיו והוא מחזיק ציוד רב ויקר,

עבורו ההוצאה הנדרשת (והלמידה) של הכיול, הם חלק בלתי נפרד משגרת היום ומשרשרת ההפקה.

הנחות תלויות באוויר / לא מבוססות,

לכן, כל מה שנבנה עליהן לא נכון.

 

ציטוט של nec_000

**הקפד להשכיר ציוד בלעדית מהמותג X-rite, כל היתר (כמו ה- spyder ודומיו) זה צעצועים,

 לא להתעסק איתם זה ציוד קשקוש.

גם אמירה זאת  קשקוש.

 

 

ציטוט של N.R

המכייל הזה עולה בדרך כלל 300 דולר בלי מיסים באמזון או 276 יורו באמזון גרמניה וזה בלי משלוח. השקעה די גדולה למי שלא באמת חייב את זה.

לא חייבים את הציוד היקר עם טונות של פיצ'רים.

יש מכיילים טובים וזולים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של A-10

הנחות תלויות באוויר / לא מבוססות,

לכן, כל מה שנבנה עליהן לא נכון.

 

גם אמירה זאת  קשקוש.

 

 

לא חייבים את הציוד היקר עם טונות של פיצ'רים.

יש מכיילים טובים וזולים.

לפחות במה שציטטת אני לא רואה את זה כקישקוש. מי שרציני בתחום כמו צילום, גרפיקה ווידאו לרוב ישקיע במסכים שמתאימים לדרישות שלו שחלקם מכוילים עד לרמה סבירה ברמה פיזית. בנוסף הרב יקנו מכייל כלשהו או מסך עם מכייל מובנה.

 

לגבי x-rite אז אני חלקית מסכים עם nec שכן הדגמים המובחרים שלהם אכן יותר טובים בעיקר בטווחים של הכהים והשחורים. לכן הרבה מקצוענים ממליצים עליהם. בארץ אין להם כבר יבואן והמותג datacolor שמוכר את דגמי spyder חוגג.

 

לגבי מכייל זה נכון שאפשר לקנות משהו כגון colormunky או דגמים פשוטים של datacolor, ובהרבה מקרים הם יספיקו וגם הם יעלו כמה מאות טובות. אך יש יתרונות ניכרים למי שחייב דיוק יותר גבוה ואופציה להחלטות מקצועיות בכיוון לגבי הכיול ולא כמה החלטות שלא מתאימות לכולם ששמים בגרסאות הזולות. לגבי מכיילים מסוימים אז יש גם יתרון במכיילים שזמן הכיול בהם נוטה לכ5 דקות במקסימום patterns לעומת מכיילים זולים יותר שגם בודקים פחות צבעים וpatterns וגם לוקח להם חצי שעה לכייל.

 

בכל אופן אני מרגיש שיש פה תקיפות אישיות שעוד קיימות מהתקופה של napoleon וכדומה. והייתי באמת מציע לוותר ולתת לאנשים לעשות את הבחירות שלהם. הכוונה פה טובה וכולם מרוויחים. כיול הוא דבר שניתן לבטל בשנייה ואין לזה נזק למסך או דברים אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של N.R

בכל אופן אני מרגיש שיש פה תקיפות אישיות שעוד קיימות מהתקופה של napoleon וכדומה. והייתי באמת מציע לוותר ולתת לאנשים לעשות את הבחירות שלהם. הכוונה פה טובה וכולם מרוויחים. כיול הוא דבר שניתן לבטל בשנייה ואין לזה נזק למסך או דברים אחרים.

 

אין שום קשר,

ולקרוא לציוד אחר בלי להתייחס פציפית לדגמים " קשקוש",

תמיד יהיה קשקוש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • צור חדש...