כיול מסכים - חדשות טובות - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כיול מסכים - חדשות טובות


nec_000
 Share

Recommended Posts

 

אחת הבעיות הגדולות של מסכים ככלל ובפרט מסכים מודרניים בעידן ה- wide color gamut,

היא צבעים לא נכונים, לעיתים רווים יתר על המידה, עד כדי הצגת תמונה סוריאליסטית וחסרת רלוונטיות

שמציקה לרבים בעין, במיוחד אם היא עושה את התמונה ל- cartoon movie רווי גוונים זרחניים.

 

השקעתי שעות רבות בלימוד הנושא במהלך השנים, והשנה הצטיידתי בציוד כיול מקצועי מארה"ב.

ככל שחברי הפורום רוצים להיעזר בי ולבצע בעזרתי כיול למסך, מוזמנים.  עושה את זה בבית אצלי.

 

דהיינו יש להביא את הלפטופ או המחשב (והמסך המיועדים) לכיול אלי בתאום מראש. כל העבודה והידע זה עלי כמו שאומרים,

אבל אבקש במטותא רק דבר קטן אחד, וזה השתתפות צנועה וסמלית של 100 ש"ח, שתהווה את חלקכם הקט בעלות רכש הציוד כיול.

 

מי מחברי הפורום שחשש עד כה לרכוש מסך מהדור המודרני, אחרי כל מסע ההפחדות שהצבעים ב- wide gamut לא משהו,

אינו צריך לדאוג ויכול לרכוש.

 

עוד יכול לשתף שהמסך אחרי כיול משפר דרמטית את איכות התמונה שזה פשוט לא להאמין למי שטרם נחשף לתוצאה כזו.

צריכים לראות מסך מכויל ליד אחד לא מכויל, ומיד נופל האסימון. כל הסרטים והתמונות נראים ראליסטים כמו במציאות, ללא כל עוות

פיגמט או גווני אפור שאינם לינאריים לעקום הגמה התקין. אין יותר black crush ואין יותר white crush. כמו כן הצבעים נעשים לרוויים

בצורה מדויקת למקור, אין יותר overshot או undershot, מה שמקנה לתמונה אפקט ראליסטי ואמין.

הירוק של הדשא או העצים נראה בדיוק כמו שהעין שלנו רואה אותו במציאות בחוץ בשדה, ולא ירוק זרחני מקרינה.

תמונות שתצלמו במצלמה ותראו על המסך - במיוחד במצלמת DSLR מכוילת לתקן sRGB או Adobbe זהות אחד לאחד בול כמו

מה שאתם רואים בעת ביצוע הצילום בשטח.

אין עוד ירוק זרחני מלאכותי, האדום לא סובל מוורדת, הכחולים הם כחולים ולא סוג של טורקיז. הלבן הוא סוף סוף לבן צח כשלג, ולא

עוד לבן פודינג עם תבלון של פיגמנט צהוב/אדום/ירוק (כתלות בסטיית white balance של המסך).

 

עוד דבר מעודד הוא, שדווקא במסכים ישנים ומשומשים, כאלו שנראים כיום רע לאחר שצברו אלפי שעות עבודה ומפת הצבע סטטה כבר

מהמקור, דווקא עבורם השפעת הכיול היא המשמעותית יותר בתוצאתה, היא מחזירה אותם לא רק להראות כפי שצריך, אלא טוב יותר

מאשר כשנולדו במקור עת לא היו מכוילים מאומה. וזו הגדולה שבכיול מסכים משומשים וישנים דווקא.

קולגות אשר חשבו לרכוש מסך חדש רק כי הצבעים במסך הישן נראים רע כבר והמסך סובל מצהבת מתקדמת, הדגמתי להם מה

הכיול עושה למסך הישן והיו בשוק, חסכו לעצמם תרתי משמע צורך ברכישת מסך חדש. בעייני אלו החדשות הכי משמחות בנושא הזה.

*כמובן בתנאי שה- backlight של המסך עודנו בריא, כי אם הוא לקראת סוף חייו ואיבד את ספקטרום תדרי האור שהוא מוציא,

אז גם כיול לא יציל אותו ונראה זאת במדידות שהן רחוקות מהרפרנס והטולרנס המקובל.

 

בתור נסיון בתחום מסכים ישנים במטרה להנציל אותם, לקחתי Syncmaster 2380F משנת 2009 כשהוא בן 12 שנים וצבר מעל 20 אלף 

שעות עבודה נטו, שהיה נראה רע, אך לאחר כיול מציג תמונה ליד מסך חדש כרפרנס, כמעט זהה אחד לאחד. נאמר ככה, שמי שלא

בא מהתחום לא היה שם לב להבדלים. המזל של ה- syncmaster הזה שהוא מבוסס תאורת CCFL (לפני עידן ה- LED) ומשכך ספקטרום

התדרים שהנורה לזו מוציאה, הוא רחב יותר ממה שמוציא w-led ולכן הכיול היה פנטסטי. יש לי גם נסיון מאד מוצלח עם מסכים בני 6-8

שנים מבוססי w-led והתוצאות מרשימות.

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

x-rite i1 display pro plus.

זה הדגם החדיש שלהם מ- 2019, יתרונו לעומת הדגם הקודם (בלי plus) הם רמת דיוק משופרת (אחוז סטיית התקן),

יכולת לתמוך בתקן עד 2000nits, ותמיכה בשחור אבסולוטי zero light שמספק דור מסכי של ימנו.

החיישן מתאים (מאד) גם לכיול מסכי ומקרנים, ונתמך על ידי מיטב התוכנות המקצועיות בשוק לרבות Calman.

אני מאד ממליץ עליו למי שצריך לכייל מגוון רחב של אמצעי תצוגה אקטיבים, ומחפש סוס עבודה מוכח בתעשיה

הנחשב לרפרנס. התוספת במחיר לדגם החדש Plus מאד כדאית, משום שהיא מקנה לסנסור אורך חיים רב,

בשל התאמתו לאמצעי התצוגה החדישים שנכנסים לזירה בשנים אלו, אמצעי המגיעים עד 2000nits  

ומסכי עם יכולת הארה 0nits.

הסנסור Plus תומך למעשה בפקטור דינאמי הנדרש מ- 0 עד 2000nits, בעוד שהדגם הקודם בלי ה- plus שעדיין

נמכר גם הוא, לא. 

 

מי הזקוק לכייל (גם) print , דהיינו תוכן לא מואר אקטיבית, יזדקק להשתמש בחיישן אחר מסוג spectrophotometer.

כאשר מי הזקוק לכייל אמצעי תצוגה אקטיבי (מסך/טלויזיה/מקרן) כמו משתמשי מחשב בבית, יכול להשתמש בחיישן מסוג

colorimeter כמו החיישן הנדון.

 

מי שמתעסק בכיול print אלו לרוב הפקות סטודיו מקצועי הצריכות balance מקצה לקצה, בין העריכה שעל המוניטור,

אל מול הדפוס שיוצא בסוף התהליך, שתשמר זהות כמובן. ואם כך אז לבחור את החיישן המתאים למשימה.

יש גם נושא נוסף שהוא כיול אמצעי הצילום עצמו, אבל אנחנו כבר מתחילים להגזים פה. יותר מעניין את הנושא

הזה יהיו פורומים העוסקים בצילום ובהפקות קצה לקצה. אצלנו בפורום מחשבים, העיקר מתרכז בכיול אמצעי

תצוגה אקטיבים.

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן רכשת את הטופ של הציוד.

מה שנקרא, לא חסכת.

 

עד כמה צריך וכדאי לבוא אליך, זו כבר שאלה אחרת.

מי שמודע לנושא, בטח מכייל את המסכים וכו' על בסיס קבוע.

כי בעלות של שישה ביקורים אצלך, כבר אפשר לרכוש

קולורימטר טוב לא פחות ל - 95 אחוז ויותר מהמשתמשים.

 

כי לראות טוב זה נחמד, אבל כיול רציני זה עניין תקופתי .

רק להבהיר את הסוגיה :

ושוב, לעבודה מקצועית HIGH END  כמובן רוכשים מסכים מתאימים.

בלפטופ של 2000 שקל, שום x-rite i1 display pro plus  לא יעזור

ולא שום ציוד כיול אחר, כי זה מגיע עם מסך לא משהו במקרה הטוב.

 

שורה תחתונה -

זה אמצעי כיול.

זה לא הופך מסך גרוע למסך מדהים.

זה רק מסייע להציג את התמונה / ווידאו

בסטנדרט מקצועי כשזה מתאפשר ע"י אמצעי התצוגה עצמו,

כי יש מקרים שזה הכרח, לא מותרות.

נערך על-ידי A-10
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

וזה השתתפות צנועה וסמלית של 100 ש"ח

 

ואם כבר, זה גם חייב במס כי זו הכנסה ככל הכנסה אחרת.

אם על חייבים לשלם, קל וחומר על קבלת כסף שניתן תמורת שירות.

ולא משנה איך קוראים לזה ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן בלפטופים צנועים השיפור מוגבל כפועל יוצא מאיכות המסך הלא משהו שיש בלפטופים אלו לרוב מסכי TN עם

קונטרסט 1:200 במקרה הטוב. בעוד שבלפטופים הטובים יותר להם מסכי או התוצאות מעולות ואינן נופלות

ממסך dedicated.

 

מי שהוא איש מקצוע ויש לו סטודיו כדבריך בתרחיש הדוגמתי שהצגת, שעובד למחייתו מהתחום, מטבע הדברים קונה

את סט הכלים והציוד שהוא זקוק להם ומחזיק בסטודיו אמצעי כיול בהתאם, כולל גם spectrophotometer , כי

בסטודיו מכיילים את ה- print גם. מי שזו סביבת העבודה והפרנסה שלו, משקיע בכלי העבודה עשרות רבות של אלפי

שקלים, בדר"כ יותר מכך, הכל כתלות בגודל הסטודיו והמוניטין שלו בתעשיה. יש סטודיו דרג א' שעולה גם מעל 1 מיליון

דולר ברמות הגבוהות של התחום.

 

מצד שני, יושבי פורום זה, למי שהוא משתמש מחשב ביתי, חובב מחשב וכיוצא בזאת, אין שום הכרח להחזיק ציוד כיול

בביתו, ויתרה על כך, אין כל צורך לכייל את המסך בתדירות גבוהה כפי שמקובל בסטודיו מקצועי (שמבצעים לפני כל

פרויקט ופרויקט), ויוכל להסתפק לכיילו אחת לכמה שנים, וכל עוד לא חלה דגרדציה מובחנת בספקטרום התדרים שה-

backlight במסך יוצר עם השנים. מסכים עם backlight איכותי כמעט ולא משנים מפת התדרים שה- backlight

מוציא החוצה עם הזמן, זה אחד ההבדלים בין מסך איכותי ללא איכותי. אדם בעיין בלתי מזוינת אינו מסוגל לאבחן

בדגרדציה גם אחרי שנה (ויותר), היות ומדובר בשינויים קטנים מדי, כאלו שיכול לאמת אותם רק הסנסטור הממוחשב. זו

אחת הבעיות שעינו של האדם מאד לא מדויקת.

 

לכן אני בנעליו של משתמש ביתי, מכייל מסך חדש פעם אחת ביום קנייתו והתקנתו לראשונה, ומכייל מסך משומש (אם

לא כויל עד כה מעולם), פעם ראשונה, ונהנה מהתוצאה. מנסיוני, מסכים משומשים בהם השיפור בעקבות הכיול הוא

המשמעותי יותר, מכיוון שהסטיה שלהם  מדיוק טונאלי ועקום גמה, הוא הגדול ביותר בין לפני לאחרי. מסכים חדישים

(לעיתים, לא תמיד) תלוי בדגם ובסדרה, מגיעים באחד המודים שלהם, עם איזה שהוא כיול סביר בסיסי איכשהו, ולכן

בהם העבודת הכיול משפיע (באחוזים) פחות, לעומת נקודת המוצא שלהם בהתחלה.

 

לגבי הערכותיך על עסק ומיסוי, כתבת הבלים כפועל יוצא של חוסר ידיעת תחום מיסוי ועסקים בארץ. 

רק בנקודות, כי היה ומעניין אותך למד את פקודות המס על עוסקים ועל אנשים פרטיים. החייב במס הוא עסק,

המתפרנס מהתחום והיקפי פעילותו הם כאלו וכאלו, והוא חייב גם בהפקת חשבונית וניהול ספרי בית עסק ודיווח מסודר

לרשות המס בארץ. אדם פרטי יכול ורשאי בהחלט להשתתף ברכישת מוצר קבוצתי עם חבריו, אין זו מוגדרת פעילות

עסקית החייבת בהפקת חשבונית ותשלום מס, על אחת כמה וכמה אם הוא אדם פרטי ואינו עוסק מורשה.

כדי שפעילות כיול מסך ב- 100 שח זוטרים פר מפגש תחשב פעילות עסקית החייבת במס , יהיה מדובר פה על מאות

(יותר נכון אלפי) אירועים שכאלו לתקופה, ברמה שייצרו לעוסק בתחום רווח, ובהיקפים משמעותיים. קרי ברמת הכנסה

של פרנסה מהתחום. כל עוד אזרח פרטי שאינו עוסק רשום, קונה עם חבריו במשותף פריט, שכולכם משתמשים בו, אין

מדובר כאן בפעילות עסקית, או בהיקפי רווחיות כלשהן, שמעניינים את פקודת המס.

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

או קיי

מה מעניין את רשויות המס, יודעות הרשויות עצמן.

אי מקווה בשביל הסדר הטוב, שזה מה שאתה חושב.

 

לגבי הנושא  עצמו, יש הרבה אי דיוקים בפוסט הפתיחה,

כמו ושא מסכי הלפטופים וכו'.

לכן ראיתי לנכון להבהיר את הנקודה.

כי נוצר הרושם שכל מי שיגיע אליך, או נגיד את זה בצורה כללית יותר -

משתמע מפוסט הפתיחה שכל מי שיביא מסך מכל סוג שהוא לכיול,

ייצא עם מוצר משופר לאין ארוך ללא תלות במסך שהביא וביכולות התצוגה שלו.

וזה כמובן לא המצב.

 

לסיכום, מי שבאמת צריך כיול מסך  כבר יש לו את מה שדרוש.

מי שלא - לא צריך גם לכייל, או לא ירוויח לום מהכיול, כי גם ככה לצרכים שלו,

ההבדלים זניחים עד לא קיימים, אז חבל על המאמץ.

תוסיף לזה שכיול אמיתי צריך להיות לפחות פעם בחודש, ואז חוזרים לנקודת הפתיחה -

מי שצריך, כבר עדיף שיקנה לעצמו מכייל.

מי שלא - לא ממש צריך לא את המכייל ולא את רמת המסכים שמצריכים את הכיול.

 

ואין שום קשר בין בקלייט לדיוק צבעים, דרך אגב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אנחנו חלוקים מקצועית על התחום, ומה שהסברתי בפוסט הפתיחה לחברים, לרבות המשך הרחבה בפוסט

השני, למיטב נסיוני המקצועי (והמדעי) נכון ותקף.

 

מה שאתה כותב הוא יותר איך לומר בעדינות,  סטיגמה של גראפיקאים שהולכו שולל בשל בורות, לחשוב שצריך לכייל

מסך כל חודש, ואם לא יבצעו אז יפרצו קודשי בית המקדש. הסיבה לסטיגמה הזו מקורה לפני שני עשורים, תקופה שבה

הכיול נעשה על ידי אנשי מקצוע חיצוניים, שעברו מסטודיו וסטודיו וביצעו עבודת כיול בתשלום (יקר). גם רצו להבטיח

להם פרנסה קבועה בתחום, אז פמפמו שצריך לכייל בתדירות גבוה הרבה יותר מאשר באמת צריך, וגם מסכים של אז,

היו לא איכותיים ביחס לחומרה של היום = איכות ה- backlight וקצב הדגרדציה שלו, מה שהוביל לסטייה מהירה

יותר בספקטרל התדרים של ה- backlight . כיום אין בעיה כזו עוד.

 

ופה אתה טועה לגמרי - כנראה מחוסר השכלה רלוונטית איך זה עובד ברמה הפיסיקאלית, אז קרא ולמד:

ה- backlight מוציא החוצה טווח תדרים שהעין רואה (וגם מעבר לטווח הנראה כמובן = אולטרה סגול ואינפרא אדום

בקצוות).

היחס בין עוצמת ההארה שהנורה מוציאה בכל תדר ותדר, קרי בכל אורך גל, היא מה שמשנה לנו את עקום ההענות,

כלומר את נקודת הלובן, ולכן את הפיגמנט של הצבע. הדרך לכייל היא לפצות ולאזן זאת היא על ידי  rebalance,

שמשנה את יחס הפתיחה/סגירה של פאנל ה- LCD ומווסת כל channel לעשות compensation תואם, קרי לחסום

יותר או פחות מהתדר גל שעובר דרך אותו channel. ובכך למעשה להשיב את ה- balance התקין בין הערוצים ולפצות

על הסטיה של הנורה. 

מה שדופק עם הזמן את הכיול, הוא שיחסי התדרים הספקטראליים של הנורה משתנים עם הגיל שלה. הא ותו לא.

גיל הנורה נמדד בשעות עבודה. אם היא כבויה היא לא מזדקת.

 

המציאות המדעית של ימנו 2021 היא, שאיכות המסכים והידע המדעי המצטבר (מדע זה התחום שלי) היא

שכשלוקחים מסך ומכיילים אותו פעם ראשונה, מביאים אותו מדיוק נוראי של נגיד 70%, עד לרמה של 99.5% .

שזה שינוי דרמטי. גם סבתנו הקשישה בת ה- 90 וראייתה העייפה רואים הבדל כזה בלי מאמץ או קושי.

 

שנית, עם חלוף הזמן, הסטיה המצטברת בחודש בודד היא בקושי 0.1 % . דהיינו אחרי שנה המסך עשוי לרדת מדיוק

שהושג אשתקד אחרי הכיול = 99.5% , עד לנגיד ערך של 98.5% סדר גודל עקרוני. משמע שגם אחרי חלוף שנה,

המסך עודנו מדויק בסדר גודל יותר, מאשר מסך שמעולם לא כויל ודיוקו רק 70%.

שכן 98.5% לעומת 70% הוא פער דרמטי. 

 

אז נכון, אחרי שנה המסך כבר לא ברף 99.5%, אלא רק 98.5%, אך ניחא - זהו הבדל זניח.
יתרה על כך,  98.5% זו עדיין תוצאה גבוה וטובה, כזו שלא תמיד מצליחים להגיע אליה אפילו בכיול בתול.
איכות התוצאה תלויה בציוד (סנסור), במקצועיות, הידע, והנסיון של המכייל, ובאיכות המסך האינהרנטית כנקודת 

בסיס.

 

כפי ששם לב, במדע צריכים להיות מפורטים ומוסברים איך הדבר עובד והכיצד נמדדות הסטיות. וכשלא מדברים מדעית

ומתעסקים בנפנופי ידיים, או מדברים בסטיגמות, אז מטעים את הלא מלומדים בתחום וחבל.

 

יש מסכים שאני רואה כשנה אחרי שכוילו, והם עדיין נראים מדהים. יתרה על כך, בדיקת QA שעושים להם מראה, שהם

סטו כדי רק 0.1 עד 0.3 אחוזים ממועד הכויל אשתקד. כאמור הדבר תלוי בכמה שעות הם עבדו וכמה דגרדציה

התרחשה לנורה. מה שממחיש לנו עד כמה שהמסכים של ימנו (הטובים שבהם) די שומרים על הערכים והנורת

backlight אינה מאבדת משמעותית מאיכויות הספקטרליות שלה.

led כמקור אור המקובל בשמוש בתעשיית המסכים דהיום, הוא די לינארי ושומר תכונות ספקטרליות ביציבות לאורך זמן.

בעבר היו משתמשים ב CCFL שקצב הדגרדציה שלו כמקור backlight הוא מהיר. מכאן מובן "שסטיגמות" של "פעם"

אינן רלוונטיות לגבי היום. מדובר בטכנולוגיית הארה אחרת.

 

הדרך לעקוב אחר הדגרדציה נעשית באמצעות ניתור לאורך זמן, באמצעות דגימות תקופתיות והצבת הערכים על הגרף

ויש כלים שמבצעים גם זאת, אני משתמש בהן ולכן יודע. זה מה שנקרא עובדות מוצקות מול העינים, עם מספרים

לא ניתן להתווכח.

 

עכשיו,

עד שלא יורדים מתחת לסף של 97% דיוק, התוצאה בעין בלתי מזוינת היא indistinguishable.

ולכן יש/רצוי לבצע recalibration אבל רק כשיורדים מתחת לסף של 97%. ככה זה לפחות במחשב ביתי שזה

מה שרלוונטי ליושבי פורום זה.

 

**בסטודיו מקצועי יוקרתי העובד עם תעשיית הסרטים וההפקות בהוליווד, אכן לא ימתינו שנים על שרמת הדיוק

תרד אל מתחת ל- 97% , ויכיילו הציוד לפי הפרוקוטול = כל פרויקט מחדש, שזה אפילו פעם בחודש, רק כדי להבטיח כל

הזמן להיות על ערכים הכיגבוהים שיש, אלו שקרובים לסף ה- 99.5% . 

 

לגבי ירידה לסף של 97%:

יש לי מקרה כזה, של ultrasharp, לקחו לו 6 שנים (מאז2015) כדי לרדת מדיוק 99.5% שאליו כויל במקור,

עד לרמה של 97% היום.  אני חוזר, 6 שנים.  זה המון זמן, שבמהלכם עין בתי מזוינת אינה יכולה להבחין ממילא בסטיה

שיש לעומת הרפרנס.  כי 3% זהו ערך שהוא מתחת לסף האבחנה של עין אנושית (בתחום סטיה של כיול מסך).

 

אז לקינוח,

ממליצך פחות להתעסק עם סטיגמות ו- snake oil בתחום הזה של כיול, כי זה תחום מקצועי ומדעי,

אך לצערנו תחום שסובל מסטיגמות ושמן נחשים כמו כל תחום אחר, ופשוט לבוא לביקור חברים, ללמוד ולהתרשם.

מבטיח לך גם הדגמות שממחישות את הנושא, וגם הסברים ברמה פיסיקאלית (ככל שתחפוץ בכאלו) 🙂 

 

משמע,

שלצרכי שמוש ביתי, לא סטודיו הפקה להוליווד, כיול מסך פעם אחת ראשונה, עבור מסך מודרני של ימנו בעל

נורת W-led , שיובא לרמת דיוק 99.5% לאחר כיול רציני ואיכותי, עשוי להשאר מכויל ברמה של מעל 97%

(סף האבחנה האנושי) למשל זמן רב = כמה שנים טובות, הכל כתלות ב:

א. כמה שעות עבודה המסך יופעל במצטבר. אין דין מסך שדולק 24/7 כדין מסך שדולק 2-3 שעות ביום.

ב. באיזו עוצמת הארה יעבוד המסך, ככל שיותר חזק, כך קצב הדגרדציה גדל.
*אני למשל נוטה לעבוד לרוב על 60nits שהם רק 20% מהספק הנורה הטיפוסי, ולכן הקצב הזדקנות איטי מאד.

ג. איכות המסך ונורת W-led שלו הקובעים, מהו קצב האיבוד הטונאלי של הנורה (כפונקציה של משך השמוש).

אין דין נורת פרימיום מיפן/דרום קוריאה כמותם יש במסכי איכות, כדין נורת דרגת כניסה פשוטה מסין שכמותה יש

לרוב במסכים זולים.

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

אז אנחנו חלוקים מקצועית על התחום, ומה שהסברתי בפוסט הפתיחה לחברים, לרבות המשך הרחבה בפוסט

השני, למיטב נסיוני המקצועי (והמדעי) נכון ותקף.

 

מה שאתה כותב הוא יותר איך לומר בעדינות,  סטיגמה של גראפיקאים שהולכו שולל בשל בורות, לחשוב שצריך לכייל

מסך כל חודש, ואם לא יבצעו אז יפרצו קודשי בית המקדש. הסיבה לסטיגמה הזו מקורה לפני שני עשורים, תקופה שבה

הכיול נעשה על ידי אנשי מקצוע חיצוניים, שעברו מסטודיו וסטודיו וביצעו עבודת כיול בתשלום (יקר). גם רצו להבטיח

להם פרנסה קבועה בתחום, אז פמפמו שצריך לכייל בתדירות גבוה הרבה יותר מאשר באמת צריך, וגם מסכים של אז,

היו לא איכותיים ביחס לחומרה של היום = איכות ה- backlight וקצב הדגרדציה שלו, מה שהוביל לסטייה מהירה

יותר בספקטרל התדרים שלה- backlight . כיום אין בעיה כזו עוד.

 

ופה אתה טועה כנראה חסר השכלה רלוונטית איך זה עובד פיסיקאלית, אז קרא ולמד:

ה- backlight מוציא החוצה טווח תדרים שהעין רואה (וגם מעבר לטווח הנראה כמובן = אולטרה סגול ואינפרא אדום

בקצוות).

היחס בין עוצמת ההארה שהנורה מוציאה בכל תדר ותדר, קרי בכל אורך גל, היא מה שמשנה לנו את עקום ההענות,

כלומר את נקודת הלובן, ולכן את הפיגמנט של הצבע. הדרך לכייל היא לפצות ולאזן זאת היא על ידי  rebalance,

שמשנה את יחס הפתיחה/סגירה של פאנל ה- LCD ומווסת כל channel לעשות compensation תואם, קרי לחסום

יותר או פחות מהתדר גל שעובר דרך אותו channel. 

ומה שדופק עם הזמן את הכיול, הוא שיחסי התדרים הספקטראליים של הנורה משתנים עם הגיל שלה. הא ותו לא.

 

המציאות המדעית של ימנו 2021 היא, שאיכות המסכים והידע המדעי המצטבר (מדע זה התחום שלי) היא

שכשלוקחים מסך ומכיילים אותו פעם ראשונה, מביאים אותו מדיוק נוראי של נגיד 70%, עד לרמה של 99.5% .

שזה שינוי דרמטי. 

 

שנית, עם חלוף הזמן, הסטיה המצטברת בחודש בודד היא בקושי 0.1 % . דהיינו אחרי שנה המסך עשוי לרדת מדיוק

שהושג אשתקד אחרי הכיול = 99.5% , עד לנגיד ערך של 98.5% סדר גודל עקרוני. משמע שגם אחרי חלוף שנה,

המסך יהיה מדויק בסדר גודל יותר, מאשר מסך שמעולם לא כויל ודיוקו רק 70%.

שכן 98.5% לעומת 70% הוא פער דרמטי. 
אז נכון, אחרי שנה המסך כבר לא ברף 99.5%, אלא רק 98.5%, אך ניחא - זהו הבדל זניח.
יתרה על כך,  98.5% זו עדיין תוצאה גבוה וטובה, כזו שלא תמיד מצליחים להגיע אליה אפילו בכיול בתול.
איכות התוצאה תלויה בציוד (סנסור), במקצועיות הידע והנסיון של המכייל, ובאיכות המסך האינהרנטית.

 

כפי ששם לב, במדע צריכים להיות מפורטים ומוסברים איך הדבר עובד והכיצד נמדדות הסטיות. וכשלא מדברים מדעית

ומתעסקים בנפנופי ידיים, או מדברים בסטיגמות, אז מטעים את הלא מלומדים בתחום וחבל.

 

יש מסכים שאני רואה כשנה אחרי שכוילו, והם עדיין נראים מדהים. יתרה על כך, בדיקת QA שעושים להם מראה, שהם

סטו כדי רק 0.1 עד 0.3 אחוזים ממועד הכויל אשתקד. זה תלוי כמה שעות הם עבדו וכמה דגרדציה התרחשה לנורה.

זה ממחיש לנו עד כמה שהמסכים של ימנו (הטובים שבהם) די שומרים  על הערכים והנורת backlight אינה מאבדת

משמעותית מאיכויות הספקטרליות שלה.

led כמקור אור המקובל בשמוש בתעשיית המסכים היום, הוא די לינארי ושומר תכונות ספקטרליות ביציבות לאורך זמן.

בעבר היו משתמשים ב CCFL שקצב הדגרדציה שלו כמקור backlight הוא מהיר.

 

הדרך לעקוב אחר הדגרדציה נעשית באמצעות ניתור לאורך זמן, באמצעות דגימות תקופתיות והצבת הערכים על הגרף

ויש כלים שמבצעים גם את זה, אני משתמש בהן ולכן אני יודע. זה מה שנקרא עובדות מוצקות מול העינים, עם מספרים

לא ניתן להתווכח.

 

עכשיו,

עד שלא יורדים מתחת לסף של 97% דיוק, התוצאה בעין בלתי מזוינת היא indistinguishable.

ולכן יש/רצוי לבצע recalibration אבל רק כשיורדים מתחת לסף של 97%.

ככה זה לפחות במחשב ביתי.

 

**בסטודיו מקצועי יוקרתי שעובד עם תעשיית הסרטים וההפקות בהוליווד, אכן לא ימתינו שנים על שרמת הדיוק

תרד ל- 97% , ויכילו לפי הפרוקוטול כל פרויקט מחדש, שזה אפילו פעם בחודש, רק כדי להבטיח כל הזמן להיות

על ערכים שקרובים לסף ה- 99.5% . 

 

לגבי ירידה לסף של 97%:

יש לי מקרה כזה, של Dell ultrasharp, לקחו לו 6 שנים (מאז2015) כדי לרדת מדיוק 99.5% שאליו כויל במקור,

עד לרמה של 97%.   אני חוזר, 6 שנים.  זה המון זמן, שבמהלכם עין בתי מזוינת אינה יכולה להבחין ממילא בסטיה

שיש לעומת הרפרנס.  כי 3% זהו ערך שהוא מתחת לסף האבחנה של עין אנושית (בתחום סטיה של כיול מסך).

 

אז לקינוח,

ממליצך פחות להתעסק עם סטיגמות ו- snake oil בתחום הזה של כיול, כי זה תחום מקצועי ומדעי,

אך לצערנו תחום שסובל מסטיגמות ושמן נחשים כמו כל תחום אחר, ופשוט לבוא לביקור חברים, ללמוד ולהתרשם.

מבטיח לך גם הדגמות שממחישות את הנושא, וגם הסברים ברמה פיסיקאלית (ככל שתחפוץ בכאלו)🙂

 

זה ^^^  מלא סתירות ואי דיוקים, גם מדעיים.

אבל מעבר להכל, אין לי אלא לחזור ולהדגיש

את העובדה החשובה באמת:

טיב המסך נקבע ביצור שלו.

זאת אומרת, מסך טוב ישאר מסך איכותי גם ללא כיול,

מסך לא טוב - אובכן, שום כיול לא יעזור ואפשר לראות

רק עד כמה שהמסך יכול להציג עקב טיבו הנחות.

 

אין לי מושג מה הסטיגמות ומאיפה הן באו או מי משועבד להן.

כל אחד שיחליט אם כדאי לו לשלם וכמה על כיול מסך  שכלל לא בטוח

אם בכלל צריך את זה.

וכל זה עם קורט מלח ועל אף האי דיוקים בנאמר לעיל הן בציטוט והן בפוסט הפתיחה.

נערך על-ידי A-10
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך בידך כל הבנה רצינית את התחום. אתה למען האמת בור גמור בו.

אני רואה רק ציטוטי מנטרות חסרות כל קשר למציאות מקצועית פיסיקאלית הנדסית בתעשיית אמצעי התצוגה וכיולם

וחוסר ידע אלמנטארי איך מסך בכלל עובד. לא מבין כלום בפיסיקה ותורת הגלים ומה זה בכלל צבע.

אני לפחות מביא לכבוד החברים ידע בתחום ומסביר, אתה אפילו את זה לא עושה כי האמת היא שאין לך מושג ירוק.

 

נתפסת על חם kakadu999, askme, נפולאון, רק עם יוזר חדש.

קיוות שאם תחליף משתמש אז יתיחסו אליך שונה ? שלא יזהו אותך ?

זלזלת ביכולת איתור מהירה של משתמשים חדשים שאתה פותח. 

 

רצונך להתנגח בכמה חברי פורום הסטורית, כאלו הגורמים לך רצון עז לעשות זאת (כמו בכותב שורות אלו), פתטי.

*מוטב שתשוב לכתוב עם השם נפולאון , הוא יותר מוכר לנו.

מה, אי אפשר ? חסמו לך אותו שוב ?

 

הזמנתי את חברי הפורום לכייל מסך בעזרתי, בהתנדבות מזמני וארוח בביתי. 

אמרת לעצמך, בו נראה איך הורסים את החגיגה.  למה ?

כי זה חבר הפורום nec שהציעה. והרי שלא היה אכפת לך אם זה היה מישהו אחר שאין לך אג'נדה נגדו.

ואילו היה מציע זאת ליאור מנהל הפורום ?  אז היית סותם את הפה ולא מעז. ולו כדי שהוא לא יחסום אותך שוב 

פעם וילך לך עוד יוזר לפח.

 

עכשיו אם תרצה לדעת איך מזהים אותך כל פעם מחדש, זה מאד פשוט: 

המחשבים שלך flagged. קל לנו מאד לראות יוזרים חדשים שאתה מקים יוצאים מהם.

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

איך בידך כל הבנה רצינית את התחום. אתה למען האמת בור גמור בו.

אני רואה רק ציטוטי מנטרות חסרות כל קשר למציאות מקצועית פיסיקאלית הנדסית בתעשיית אמצעי התצוגה וכיולם

וחוסר ידע אלמנטארי איך מסך בכלל עובד. למעשה נתפסת על חם kakadu999, askme, נפולאון, רק עם יוזר חדש.

קיוות שאם תחליך משתמש אז יתיחסו אליך שונה ?

זלזלת ביכולת איתור מהירה של משתמשים חדשים שאתה פותח. 

*מוטב שתשוב לכתוב עם השם נפולאון , הוא יותר מוכר לנו.

 

זהו ?

ממש נימוקים משכנעים  וטיעונים לעניין !

לא יודע מה כתבת ומה הקשר לנושא הדיון.

 

בכל מקרה, אין לי אלא להביא שוב את עיקרי ההמלצות בעניין כפי שאני רואה לנכון -

מי שבאמת יש לו צורך  שיקנה מכייל מסך.

כל השאר - יחיו טוב מאוד עם מה שהם עובדים כרגע.

ורצוי ,באין הסברים מספקים,אלא הכפשות תמוהות,

לא להתייחס לכל הג'יבריש הפסבדו מדעי מפי פותח הדיון שאמור להיות הסבר

לנושא הדיון, אבל הוא ממש לא .

 

קצת לא רציני לחשוב שאחרים ישלמו על ציוד שקנית,

לא משנה מה ה"טובות" שאתה עושה ובייחוד שעלול להיגרם יותר נזק מהתועלת.

אהה, בכל זאת, תתחדש !

 

 

נערך על-ידי A-10
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מציע לליאור שמזהה אותך כמו שאני מזהה בקלות, שפשוט יחסום לך גם את היוזר החמישי החדש שפתחת אחרי

שכבר חסם לך את הקודמים. למעשה אתה עובר על חוקי הפורום - יוזר חסום אסור לו להקים יוזר חדש. לך יש כבר 5.

וככה "הזהום" של הפורום יקטן. תכלס שורה תחתונה - אתה טרחן נודניק שמפריע לקהילה.

ההצעות שלך לא מענינות איש מהחברים,  ידוע לכולנו שאתה לא מבין טכני או טכנולוגי בשיט. היום למדנו שגם לא

בתחום אמצעי תצוגה. אתה שואל שאלות קנטרניות מתוך מטרה/מגמה רק ליצור ויכוחים, זה כנראה מה שעושה לך

את זה. אתה מפריע לזרימה הטבעית של הפורום.

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שב ומביע צער על הבריונות שלוחת הרסן שמשתקפת מדברייך.

ועדיין, הדברים שכביכול התייחסת אליהם, לא נכונים / מטעים / לא מבוססים

ואתה מסרב להכיר בזאת.

במקום זה, משתלח ללא רסן ולא עונה לגופן של הטענות.

 

מה שבטוח, אני לא מביא אליך שום מסך.

אחרים, אני ממליץ גם להם לא ליפול בפח,

אבל שכל אחד יעשה מה שנראה לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

הזמנתי את חברי הפורום לכייל מסך בעזרתי, בהתנדבות מזמני וארוח בביתי. 

 

ציטוט של nec_000

כל העבודה והידע זה עלי כמו שאומרים,

אבל אבקש במטותא רק דבר קטן אחד, וזה השתתפות צנועה וסמלית של 100 ש"ח, שתהווה את חלקכם הקט בעלות רכש הציוד כיול.

זאת לא בדיוק ההגדרה של התנדבות.

בלי קשר, זה לדעתי פרסום של שירות בתשלום וייתכן שזה נוגד את חוקי הפורום.

גם אם לא, הפרסום הזה ממש לא לעניין לדעתי. קנית לעצמך ציוד, תתחדש. אבל לבוא ולבקש מהקהילה לממן לך את הצעצוע החדש זה כבר מעלה טעם לפגם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחד הדברים שאני עושה מדי פעם בשביל השלווה שלי זה לכייל את המסך, לא תמיד כי באמת חייב לדייק את הכיול. לרוב זה בשביל לראות שלא השתבש משהו ואני אדפוק עריכה (צריך לעשות בדיקת וידוי מדי פעם לטונים מסוימים ולא רק כיול).

 

בתיאוריה אכן לרוב הפאנלים אין סיבה לכייל כל שבוע או חודש ודברים כאלה כמו שלפעמים אומרים. הכיול הראשוני נותן את הכיוון הנכון וזה לא דועך או משהו כמו שחושבים אחרי זמן קצר.  הבעיות היחידות הם התוכנות או המערכת הפעלה שמנהלות את הטעינת כיול שלפעמים משהו משתבש בהם וצריך לטעון את הקובץ כיול  מחדש.

 

לצערי יש הרבה ומסכים שיש להם יכולות טובות מבחינת מרחב צבעים ופוטנציאל אמיתי, אך הדיוק הוא ירוד. בחלק מהמקרים זה בכוונה. הרבה יצרנים אוהבים לקחת את המסך לצבעים פלורסנטים כחולים שכן אנשים אוהבים את זה מסיבה כלשהי כי זה יותר קופץ בחנות משאר המסכים. במחשבי אז אוהבים לקחת צבעים בטווחים האדומים סגולים ולהדגיש את הרוויה שלהם יותר מדי ועוד דברים.

 

אמנם יש מגמה בשנים האחרונות למודעות לגבי מרחבי צבעים ודיוק, אבל זה רחוק משלמות ולרוב מבקשים על זה תג מחיר גבוה יותר בהרבה. מי שבאמת חשובים לו  הצבעים (צלמים, גרפיקאים, דפסים ועוד )לרוב יקנה מכייל ויש מגוון מצומצם בארץ ויש עוד חברות שנמכרות בחו"ל. אבל מי שצריך כיול חד פעמי אז לרוב זה בא עם תג מחיר של כ500 שקלים לכיול בבית או בכאילו מעבדה עם ליווי ותמיכה. בכל אופן יש גם קבצים באתרי ביקורות של כיול של מסכים מאותה סדרה, אך מכיוון שלא כל פאנל נולד אותו דבר – אז זה יכול גם ליצור עיוות לא רצוי בטונים מסוימים ופחות ממליץ על כך.

,

עריכה: לא כל מסך ייראה מושלם אחרי כיול. כיול מנסה לסדר סטייה עד רמה מסוימת. המכייל קורא צבעים שהתוכנה מייצרת ומודד את הסטייה ונותן הוראה לקחת את הצבע לכיוון מסוים. מרחב הצבעים שהפאנל תומך בו והיכולת לדייק, זה משהו שאין לכל מסך. רמת הסטייה נמדדת בdelta-e וניתן לבדוק עוד מידע על המסך שלכם. בכל אופן לקנות מכייל לא יעשה כל מסך למעולה, לא ממליץ למי שלא מבין או השקיע מראש על מסך מתאים לקנות מכייל.

 

בכל אופן מה שכתבתי זה לא המלצה לפה או לשם בהקשר לפוסט המקורי.

נערך על-ידי N.R
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • צור חדש...