בחירת מארז וספק - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בחירת מארז וספק


law89
 Share

Recommended Posts

https://www.tms.co.il/bullet450w

 

היי. אני מגיע מהמארז הזה ששימש אותי מספר ימים בודדים. הוא היה לי נוח כי יש 4 יציאות מקדימה כששתיים מהירות.

 

אני צריך לבחור כרגע בין:

https://www.morlevi.co.il/product/66

יש לו רק 3 יציאות ורק אחת מהירה

 

לבין:

https://antec.com/product/case/nx200.php

https://www.coolermaster.com/catalog/power-supplies/mwe-series/mwe-450-white-230v-v2/#image-Item2

 

בתוספת של 220 ש"ח. אותם חסרונות + היציאות נמצאות בחלק העליון של המארז (פחות נוח מבחינתי, מעדיף מקדימה וכמה שיותר נמוך).

המחשב ישמש לעבודה משרדית (2-3 מסכים מחוברים) + צפיה בסרטים.

יתכן בעתיד שיתחשק לי להוסיף כרטיס מסך, ואז להבנתי גם הספק כוח הראשון וגם השני לא יספיקו?

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש כאן תלות גדולה במחשב אותו אתה מתכנן להכניס למארז ושלא פרטת כאן. היציאות על המארז אמורות להתחבר ללוח האם כדי לעבוד: יציאה מהירה צריכה חיבור מהיר על הלוח ויציאה איטית (USB2.0) צריכה גם היא חיבור (כל חיבור על הלוח תומך ב-2 יציאות במקרה שלך).

 

אבל התרשמות ראשונית: המארז + ספק הראשון (SOLID) הוא מתוצרת גנרית ולא ידועה וגם אין פירוט רציני עליו (כמה מאווררים? מפרט הספק? ...). מבחינה וויזואלית בתמונות הוא נראה אטום לגמרי, כלומר אין לו זרימת אוויר וזה לגמרי לא בריא לחלקי מחשב.

 

המארז והספק השניים הם מתוצרת אנטק ו-CoolerMaster שהם חברות וותיקות, ידועות ואיכותיות יחסית. גם במארז הזה אפשרויות האוורור נראות מוגבלות (למה לשים מאווררים מול פלטת פלסטיק אטומה עם כמה חורים קטנים מלמעלה?) אבל לפחות אפשר לחבר את המאווררים למעלה ולקבל זרימת אוויר מספקת למחשב בסיסי. בכל מקרה הייתי סומך על חברה כמו אנטק הרבה יותר מעל חברה אלמונית ללא מידע עליה, ובטח שהייתי סומך על CoolerMaster.

 

לגבי עוצמת הספק: כרטיסי מסך איכותיים צריכים ספק של לפחות 650W. אם אתה מחבר מספר כרטיסים (דיברת על מספר מסכים) אז עדיף 850W או אפילו 1000W-1200W למספר כרטיסים ברמת (זה מה שאתה מתכנן?). ספק 650W יספיק לך למספר משרדיים פשוטים אם זו כוונתך. אגב, שתי הקונפיגורציות נראות על פניו לא מתאימות כלל לתוספת גיימינג הן מבחינת אספקת חשמל, הן מבחינת והן מבחינת מקום פיזי.

 

בלי כרטיס מסך נוסף, למרות שכנראה 450W יספיקו לך מבחינת צריכה, אני לא הייתי ממליץ להתפשר על ספק של פחות מ-550W. הסיבה לכך היא שבספקים כאלה, כדי להיות תחרותיים במחיר, בד"כ איכות החלקים נמוכה ביותר. הדבר יכול להתבטא באספקת חשמל לא יציבה, בייחוד אם יש הפסקות חשמל או פיקים במתח, ובמקרה הגרוע (והנדיר) ביותר זה יכול לגרום נזק פיזי ללוח האם ולרכיבים שעליו. ספקים כאלה גם מתיישנים מהר יותר (הקבלים שעליהם נוטים להתנפח מוקדם יותר) ואז הם מספקים פחות ממה שרשום עליהם. ועדיין CoolerMaster זו ממש לא חברה קיקיונית אז לשיקולך.

נערך על-ידי 23r01
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הלוח אם והמעבד יהיו:

https://hwzone.co.il/community/topic/602481-האם-מדובר-בחלקים-זהים/

 

ציטוט

גם במארז הזה אפשרויות האוורור נראות מוגבלות (למה לשים מאווררים מול פלטת פלסטיק אטומה עם כמה חורים קטנים מלמעלה?)

 

אז על איזה מארז אתה ממליץ באותו טווח מחירים? אני לא צריך את כל השטיקים של דלת זכוכית וכו' (אפילו מעדיף שלא תהיה). אני צריך לפחות 3 יציאות USB

 

ציטוט

אם אתה מחבר מספר כרטיסים (דיברת על מספר מסכים) אז עדיף 850W או אפילו 1000W-1200W למספר כרטיסים ברמת (זה מה שאתה מתכנן?).

 

המספר מסכים זה לעבודה משרדית. כרגע אין תכנון בכלל למשחקים, אבל אני מעדיף במידה ולא מדובר בהפרש גדול במחיר כן לשמור על אופציה של הוספת כרטיס מסך (אם אשחק זה יהיה עם מסך אחד בלבד).

 

 

נערך על-ידי law89
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדקתי את מפרט הלוח והוא תומך בחיבור אחד (עד 2 יציאות קדמיות) של USB3.0 מהיר (יחסית) וב-2 חיבורים (עד 4 יציאות קדמיות) של USB2.0 איטי, כך שמבחינת הלוח אתה מכוסה. אגב, בלי קשר ליציאות מקדימה הלוח מגיע עם יציאות מאחור שלא מוגבלות ע"י מארז. זה פחות נוח לגישה אבל מאפשר לחבר דברים שאתה לא מנתק לעיתים קרובות כגון מקלדת, עכבר, וכד'.

 

לגבי המלצה למארז: המארז אינו רע, בטח שלא עבור פחות מ-200 שקלים, ויספק את הסחורה. אתה לא צריך משהו מטורף עם קירור מים וכד' לעבודה משרדית. שים לב שהוא מגיע רק עם מאוורר אחד מאחור וזה לא מספיק (אני ממליץ שתוסיף): לא משנה כמה חזק המאוורר שאתה שם, אתה לא יכול לשאוב הרבה אוויר חם מקופסא אטומה או לדחוף לתוכה הרבה אוויר קר. שווה לך אולי לשקול את דגם NX240 של אנטק https://antec.com/product/case/nx240.php. הוא מגיע עם רשת מקדימה (כלומר זרימת אויר חופשית) ו-4 מאווררי RGB בתוספת של כ-30 שקלים https://www.tms.co.il/index.php?route=product/product&product_id=103385, שזה פחות מהעלות של מאווררים נוספים. חבל שאין לו פילטר אוויר, כלומר תצטרך מדי פעם לפתוח ולנקות אבק, אבל בטווח המחירים הזה יש גבול למה שאפשר להשיג.

 

לגבי , אתה צריך לקבל החלטה האם אתה רוצה לאפשר שדרוג עתידי לכרטיס גיימינג או לא. האופציות שלך, כפי שאני רואה אותן, הן:

  • לקנות את ספק ה-450W. הוא יספיק לך לתצורה הנוכחית, ללא תוספת כרטיס מסך.
  • לקנות ספק 550W מאותו יצרן או מיצרן איכותי אחר (CoolerMaster, , be quiet!, Corsair, ובטח עוד כמה שאני שוכח) וזה יבטח אותך גם לקנייה של כרטיס מסך משרדי בהמשך (לא כרטיס גיימרים!). אני ממליץ לך לשקול ספק כזה גם ללא הוספת כרטיס מסך עקב בעיות האיכות שציינתי לעיל.
  • אם בכל זאת אתה רוצה לאפשר שדרוג גיימינג עתידי אתה תצטרך ספק חזק יותר (שוב, מיצרן מוכר). ממליצים עבור כרטיס המסך החזק ביותר שלהם כיום, 3080 , ספק של לפחות 750W. מאחר והם בדקו את זה על מעבד שצורך פי 2 אנרגיה משלך ו\או בהנחה שלא תקנה את הכרטיס הכי רעב בשוק, 650W צריכים להספיק כדי לבטח אותך לרכישה עתידית של כרטיס מסך גיימינג.

שים לב שההמלצות שלי מתייחסות למצב הנוכחי בשוק: אם תרצה לשדרג עוד 5 שנים אני לא יודע כמה רכיבים וכרטיסים שייוצרו אז יצרכו.

 

עריכה - רק כדי למנוע בלבול:

השינוי בהמלצות שלי לגבי הספק נובע מההבנה, אחרי שאמרת באיזה לוח אתה משתמש, שאתה מתכוון להשתמש בכרטיס המסך המובנה בלוח ואולי להוסיף אחד נוסף, גיימרי או לא. זאת בניגוד לאופציה של לוח ללא יציאת מסך לו מוסיפים מספר PCIe שצורכים יותר אנרגיה.

נערך על-ידי 23r01
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט

לגבי המלצה למארז: המארז אינו רע, בטח שלא עבור פחות מ-200 שקלים, ויספק את הסחורה.

 

המארז לא ב-200 ש"ח אלא תוספת של 220 ש"ח עבורו ועבור הספק. אני מצרף את כל המפרט. לא רשום כמה המארז עולה.

יהיה שינוי בזיכרונות. אני רוצה שני סטיקים. הוא ממליץ על GSKILL. אני מעדיף קרושל או קורסר. יש באמת עדיפות ל-GSKILL?

אני אסתכל תכף על מחירים של ספקים. נראה אם זה שווה את התוספת.

המאוורר כנראה יוחלף למשהו קצת זול יותר

 

יש מארז פחות מצועצע? אני לא רוצה את כל האורות שיציקו בעיניים.

4 מאווררים לא יגרמו לרעש גדול? (בנוסף למאוורר שאני מוסיף יהיו כבר 5 מאווררים)

 

‏‏לכידה.PNG

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מכיר את החנות הספציפית ממנה אתה קונה ואני גם לא מומחה למחירים - פשוט נכנסתי לכמה חנויות ידועות והסתכלתי על המחירים שרשומים שם. רוב החנויות רושמות את המארז NX200 בתור 180+ עד 190+ ש"ח, וראית את הלינק למחיר של ה-NX240. אני מעריך שהחנות שלך צריכה לקנות את המוצרים בערך באותו המחיר שהמתחרים שלהם צריכים, ולכן הם ימכרו לך בסדר גודל דומה של מחירים. אני באופן אישי לא אוהב חנויות שמסתירות מחירים כי לדעתי זו אינדיקציה לכך שהם לא יכולים או רוצים להתחרות במדדים אובייקטיביים ולכן הם יורדים לטקטיקה של "תתקשר אלינו וננסה לשכנע אותך במילים יפות ובלי הבטחות בכתב" - אם הם מוכרים מוצר טוב במחיר טוב אין כל סיבה להסתיר זאת. אבל זאת רק דעתי.

 

אגב, "מארז+ספק סיני" צריך להדליק לך נורה אדומה. ספק נותן מספר מתחים שונים לחלקים שונים של הלוח, אבל המתח היחידי שבאמת משנה, כי רוב חלקי המחשב משתמשים בו, הוא 12V. ספקים סיניים לעיתים קרובות רושמים, לדוגמה, 550W על הספק כי זה המתח הכולל שהוא מספק, אך כשאתה מקבל את הספק וקורא את האותיות הקטנות אתה רואה שרק 350W מזה הולכים ל-12V... אם לעומת זאת תסתכל במפרט הספק של CoolerMaster אתה תראה שהוא למעשה מספק 550W, אבל רק 450W מהם הם בקו של ה-12V ולכן זה ההספק הרשום. יחי ההבדל הקטן.

 

המצועצעות של המארז זו לצערי האופנה היום. ב2021 כדי למכור מארז אתה צריך (לדעת היצרנים) להוסיף זכוכית ואורות. אנטק באופן ספציפי מעצבים בצורה כזאת אבל הם גם בין היצרנים הבודדים שמייצרים טובים אובייקטיבית בטווח המחירים הזה. החדשות הטובות הן שאם לא נראים לך האורות אתה יכול לכבות אותם או לא לחבר אותם ללוח - זה חיבור נפרד מהחיבור של המאוורר עצמו. יש יצרנים שמייצרים פחות צבעוניים אבל מעט יצרנים רציניים מייצרים זולים ועוד פחות מוכרים בישראל.

 

לגבי "רעש גדול" זה די סובייקטיבי. יש אנשים סופר רגישים לרעש שבשבילם כל מאוורר זה מטוס סילון, ויש כאלו שלא אכפת להם לחבר מנוע אמיתי של מטוס סילון למחשב אם הוא יקרר טוב יותר. בד"כ מארזים שמתמחים בפעולה שקטה צריכים להיות אטומים (כדי שרעש לא "יברח") ואז הם לא טובים לקירור, ולהפך. אני נוטה לכיוון מארזים מאווררים ו"רועשים" בגלל שמחשב צריך ובגלל שאם המארז מאוורר מספיק המחשב לא יתחמם ואז הלוח יקטין את מהירות המאווררים והם יהיו שקטים. אתה תמיד יכול להחליף את המאווררים במאווררים שקטים (Noctua, be quiet) אבל זה יגדיל את המחיר.

 

לגבי זיכרון, כל היצרנים שציינת ידועים כאיכותיים. הדבר העיקרי שחשוב (מלבד עלות, נפח זיכרון ושיתאים פיזית ללוח) זה מהירות הזיכרון (MHZ, גבוה זה טוב) ומהירות הפנייה אליו (CL, נמוך זה טוב). מאחר ואתה מדבר על מחשב עבודה ולא על מחשב גיימרים עם , אתה כנראה לא תרגיש בהבדל. בכל זאת, אם הייתי צריך לדרג את היצרנים השונים (סובייקטיבית - אחרים אולי יחלקו עלי!), הייתי אומר שקורסייר הכי טובים, אחריהם GSKILL ולבסוף קרושל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט

אני לא מכיר את החנות הספציפית ממנה אתה קונה ואני גם לא מומחה למחירים -

 

זה אדם פרטי שמוכר. הוא רוכש את המוצרים ממור לוי, אז כל מה שברשימה של מור לוי, תופס. אני משער שהוא לוקח עוד איזה מרווח על המוצרים.

זה קצת סיכון אבל נוכחתי לדעת שגם כך רוב החנויות לא נותנות איזה אקסטרה והוא מהעיר שלי.

היה לי סיפור עם מחשב שרכשתי והפילו אותו במשלוח (נשלח על שני דברים קטנים ב-14 ימים). סגרתי עם החנות על החלפה של כל המחשב. בעצת אנשים כאן צילמתי את המספר סיריאלי של הזכרונות וראיתי שהם לא הוחלפו (אחרי 23 ימים מאז ששלחתי אליהם). ביקשתי שיחליפו את שאר החלקים בהתאם לסיכום. הם לא מוכנים ומציעים שאשאיר אותו אצלי ואם תהיה תקלה הם יחליפו או שאקבל זיכוי, אז החלטתי ללכת על הזיכוי. אני לא מעוניין בחלקים שאחרי שבועיים חוו נפילה.

 

ציטוט

המצועצעות של המארז זו לצערי האופנה היום. 

 

זה פשוט נורא. מוכרים מחשבים רק לילדים קטנים?

יש מארז וספק שנמצאים באתר של מור לוי במחיר דומה או קצת יותר יקר שאתה יכול להמליץ עליהם. רצוי שהמחשב יהיה שקט, ועם כמה שפחות אורות. רצוי מאוד ללא זכוכית. חובה לפחות 3 יציאות ורצוי שהן תהיינה בקדמת המארז ולא בחלקו העליון.

 

ציטוט

לגבי , כל היצרנים שציינת ידועים כאיכותיים. הדבר העיקרי שחשוב (מלבד עלות, נפח ושיתאים פיזית ללוח) זה מהירות הזיכרון (MHZ, גבוה זה טוב) ומהירות הפנייה אליו (CL, נמוך זה טוב).

 

עד כמה שאני מבין או הלוח אם או המעבד מגביל את המהירות ל-2666, אז אין מה לקחת משהו מהיר יותר.

אין לי מושג מה זה CL

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך די הרבה דרישות וקצת סותרות. אתה רוצה מארז באיזור ה-200 עד 300 שקלים (ספק כוח מגיע בנפרד אלא אם כן מדובר ב״קומבינה״ כמו הסיני), מחנות ספציפית ובאיכות סבירה. הדרישות האלו לבדן מגבילות אותך לאנטק או לדגמים הפשוטים ביותר של קולרמסטר או קורסייר. אני מנחש לגבי המחירים בפועל כי אין מחירים באתר אלא אם אתה נרשם. אתה מחפש בין דגמים אלו משהו עם 3 יציאות קדמיות, ללא זכוכית וללא אורות. בנוסף אתה מחפש פאנל קדמי מחורר או עם פתחים די גדולים לאוויר.

המועמדים הם:

1. מה שהצעתי. כל האורות במאווררים ואתה יכול להחליף מאווררים או לכבות אותם ולקבל מחשב שחור. אגב, הזכוכית שם היא למעשה פלסטיק אקרילי (זכוכית קשיחה היא יקרה לייצור ולא קיימת בדגמים הזולים) כך שזה לא שביר.

2. CoolerMaster mATX Master Box Q300L. זה מארז פצפון (אבל אמור להתאים ללוח שלך - microATX), עם ״זכוכית״ (פלסטיק אקרילי) ורק 2 יציאות אבל בלי אורות ועם אוורור טוב. אתה תצטרך להוסיף 2 מאווררי 140 מ״מ (להבדיל מ-3 120 מ״מ) אבל מאווררים גדולים עושים יותר רוח בפחות רעש מקטנים. כולל פילטרי אוויר. יש לו גם אח גדול וטיפה יקר יותר בשם Q500L אבל אינני רואה מה הוא מוסיף לך.

3. 270R Solid ATX. ללא חלונות (יש גרסה עם אבל לא נראה לי שזו זאת) או אורות. קצת מאותגר מבחינת אוורור, אבל אני מקווה שהמרווח בצידי הפאנל מספיק רחב כדי להכניס די אוויר. רק 2 יציאות קדמיות מהירות. צריך להוסיף 3 מאווררי 120 מ״מ. מתחיל להיות יותר יקר...

 

זה לא שאין יותר ״רציניים״ במראה: בחנות הזאת במחירים האלו ובאיכות הזאת זה ההיצע. ״מארזים משרדיים״ בד״כ נמכרים על ידי חברות המתמחות בשוק העסקי ומוכרות מחשבים מוכנים. ההנחה היא שאם אתה מחפש מארז בעצמך סימן שאתה מרכיב מחשב בעצמך ואתה מחפש משהו ״מעבר״ לקופסא שחורה ופשוטה. 

 

לגבי הזיכרון, המהירות אכן מוגבלת ע״י הלוח. אפשר להגדיל אותה ע״י אבל זה לא למחשב כזה. המהירות במגהרצים קובעת כמה מהר אפשר להעביר מידע מהזיכרון למעבד, בעוד שה-CL (CAS Latency) קובע כמה זמן לוקח לבקש את המידע מהזיכרון (השהייה בין בקשת המידע ע״י המעבד לקבלתו). ככל שזה קטן יותר הזיכרון מגיב מהר יותר למעבד. אגב, כל הפיסקה הזאת היא אקדמית לחלוטין מאחר ובמחשב לשימוש משרדי לא תרגיש בהבדל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיברתי איתו לפני כמה דקות.

הוא אמר שההפרש בין ספק של 450 ל-550 לא גדול מבחינת המחיר, אז אני אלך על ההמלצה שלך (בהנחה שהוא יביא אחד עם 80+).

בנוגע למארז - כל השלישיה לא במלאי. ללכת על האנטק שבהודעה הראשונה וזהו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול, למרות שאני הייתי מנסה לחכות למארז אחר או לפנות לחנות אחרת. כפי שאמרתי זה לא מארז רע - אנטק בד"כ מייצרים סבירים וזולים.

 

הבעיה העיקרית של המארז היא שהוא יתחמם מאוד וזה עלול ליצור בעיות - לא יעזור לשים לשים מאוורר סופר חזק על המעבד אם אין לו אוויר להניע. אם בכל זאת תרצה את המארז המקורי אני ממליץ לך לקנות 2 מאווררים בגודל 120 מ"מ ולשים אותם בראש המארז (לא מקדימה!) כך שהם יכניסו אוויר פנימה דרך הרשת. מייצרים מאווררים חזקים, שקטים וזולים יחסית אבל אם אתה לא משיג מאווררים שלהם אז קח את המאווררים עם הכי הרבה זרימת אוויר (CFM) שאתה יכול להשיג בגודל הזה (120 מ"מ). את המאוורר האחורי שמגיע עם המארז כוון להוצאת אוויר. בדרך הזאת תוכל לשמור על ה-CPU והזכרונות בטמפרטורה סבירה. פתרון זה לא יקרר טוב כרטיס גרפי חזק (כל כרטיס שמכיל מאוורר מובנה אחד או יותר) במידה ותרצה לקנות בעתיד - אם תלך בכיוון הזה תצטרך או להחליף מארז, או להוסיף 2 מאווררים מקדימה שיכניסו אוויר, לכוון את המאווררים למעלה שיוציאו אוויר ולפרק את הפאנל הקדמי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בין ה-NX210 ל-NX200 הייתי בוחר ב-200 (המקורי). ל-210 יש חורי אוורור בצד הפאנל הקדמי שלא נראים מספקים לזרימת אוויר נורמלית ובניגוד ל-200 לא ניתן לשים מאווררים על הרשת למעלה. בנוסף, גם הפאנל הצידי וגם הקדמי עשוים מזכוכית מחוסמת (שאתה שונא), והמאווררים שמגיעים איתו הם בעלי תאורה קבועה וחזקה שלא ניתנת לשליטה מהלוח או מכפתור ללא קניית בקר של אנטק (עולה כמו עוד מארז). הם גם ללא בקרת מהירות (תמיד יסתובבו בעוצמה מלאה ורעש מקסימלי) ודורשים חיבורי MOLEX מיושנים בספק הכוח שכבר לא קיימים בספקים חדשים.

 

פעם באמת היה מספיק מאוורר אחד. עם השנים והופעת מעבדים מרובי ליבות הם התחילו לצרוך יותר חשמל ולהתחמם יותר, ובנוסף תוכנות היום מצפות למעבדים חזקים ולכן "טוחנות" אותם יותר כלומר מייצרות חום. לי יש מחשב עם מעבד ולוח ישנים (כרגע בתהליכי שדרוג) ולמעבד 6 ליבות פיזיות (12 ליבות לוגיות). לפני עשור, כשהוא נקנה (אני נוטה להחליף חלקים במחשב שלי לאורך השנים במקום לזרוק את כל המחשב ולקנות חדש), הוא בא עם מאוורר אחד פשוט של אינטל עליו והריץ כל דבר בלי לגמגם או להתחמם. היום אני נאלץ לקרר אותו בקירור מים (ששודרג כבר פעמיים) והוא עדיין בגבול העליון של הטמפרטורות. זאת הסיבה העיקרית בגינה הוא מוחלף, למרות שמבחינת ביצועים הוא מתפקד יותר טוב מהרבה מערכות איכותיות וחדשות שראיתי, לפחות עד שהוא מתחמם. כאשר אני פותח דפדפן ותוכנות רקע בלבד (ווינדוס, אנטיווירוס, דרייברים, ...) הוא בעומס של 20-30 אחוזים בממוצע, בעוד שלפני 10 שנים יכולתי לפתוח עליו Visual Studio, ומשחק מחשב רציני בו זמנית  ולא להגיע ל-80% צריכת CPU. היום כשאתה קונה חדשים, היצרניות (אינטל ו-AMD) כבר לא טורחות לכלול מאוורר למעבד באריזה, בעוד שפעם רק אנשים עם מערכות מטורפות היו צריכים לקנות מאוורר After Market למעבד. זמנים משתנים.

 

יכול להיות שאם לא תוסיף אוורור הכל יעבוד תקין ולא יהיו בעיות. או שיכול להיות שהמחשב יתחמם כך שהמעבד יוריד את המהירות ובקושי יסכים להידלק והכוננים והזיכרון שלך ילכו לעולמם אחרי שנים בודדות. כמובן שאם אתה מדליק את המחשב לזמנים קצרים בחדר ממוזג היטב ולא מעמיס עליו הוא ישרוד יותר טוב טמפרטורות גבוהות מאשר אם אתה עובד עליו 24/7 בחדר לא מאוורר בעומס גבוה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...

אני לא יכול לראות מה כתבת כי צנזורה פרסומית של הפורום. אבל, אם אתה רוצה לכבות את התאורה באופן קבוע, נתק את חיבור התאורה לחשמל.

 

לרוב המאווררים יש 2 חיבורים: אחד לחשמל כדי שיסתובבו ואחד לתאורה - שים לב שאתה מנתק את זה של התאורה ולא את חיבור החשמל. אם אלו מהמאווררים הנדירים והסופר פרימיטיביים שמקבלים רק חיבור מולקס אחד, אז אתה יכול לבחור בין לסבול אותם כמות שהם או להחליף אותם במאווררים אחרים באותו הגודל. ידועים במאווררים הטובים, שקטים ולא מאוד יקרים שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין למה עושים את השטות הזאת של חסימת מפרטים.

בחרתי ב-nx 300 הלבן שמגיע עם 4 מאווררים.

 

יש כמה פסים מחוץ למארז. אני אחפש בהמשך השבוע אם יש דרך להוריד אותם. שמתי בינתיים על תאורה קבועה ולא כזאת שמתחלפת, אז זה פחות נורא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...