האם מתאים לי ללמוד תכנות או סייבר? - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם מתאים לי ללמוד תכנות או סייבר?


noam77
 Share

Recommended Posts

אהלן,

אני לא מגיע עם רקע בתכנות או סייבר, לכל היותר, אני יודע ממש קצת לקרוא HTML בלי שניסיתי איי פעם ללמוד, פשוט הבנתי לבד.

במבחנים פסיכוטכניים שעשיתי יצא לי שאני בן אדם חוקר, אמנותי וחברתי עם צד מילולי מאוד חזק.

אני לא מתחבר לנוסחאות במתמטיקה, זה משעמם ואני למען האמת אף פעם בבית ספר לא הבנתי למה זה בכלל אמור לעניין אותי, לעומת זאת מחקר על דברים מאוד מעניין אותי, מקום שבו אני יכול לממש את העצמי שלי ולהביא אותו לידי ביטוי. ככה שכנראה במדעי המחשב אני לא אשרוד אלא אם אשפר את הצד המתמטי שלי, אבל גם אז יש מצב שאשתעמם.

אני מבין שהיום ההייטק זה המקום להשתכר בכבוד בישראל, ולכן אני חושש מאוד מבחירה בצד ההומני. כמובן שיש דברים אחרים שחשבתי עליהם כמו תקשורת חזותית וכאלה. מעניין אותי למשל פיתוח ובניית אתרים, עריכת , אנימציה, עיצוב, מידענות (בעיקר בטחונית, משרד הביטחון וכו'), עיתונאות וכו', אבל לגבי תכנות וסייבר, בגלל שאני לא יודע מה אומרים כל המונחים הגדולים האלו, אני לא יודע אם אני מתחבר או לא, כי בסוף מעבר למקצוע שאעסוק בו, שלב הלימודים לפעמים יכול מאוד להיות שונה מהעשייה עצמה, וגם שאני מנסה לקרוא ולהבין את המונחים האלו אני מגלה עוד מונחים שאין לי מושג מה הם אומרים. ולכן אני אשמח לעזרתכם.

האם אתם מכירים סוג של תכנות או סייבר (שאני יודע שזה שני עולמות שונים, אם כי לא באמת יודע את ההבדלים ביניהם) שאני אולי יכול להתחבר? כן להרגיש מממש את עצמי, יכול להתבטא, להשפיע, לשנות דברים והוא לא כל היום סביב "נוסחאות מוזרות"? אין לי בעיה עם הכשרות מקצועיות בלבד אם אני יכול להתפרנס מזה בכבוד, אני גם מאמין ש4 שנים של הכשרות מקצועיות יכולות להיות לפעמים משמעותיות יותר מ4 שנים של תואר שאתה לא באמת צריך את הכל ולא תעסוק בכל הדברים שלמדת, בפרט שבהייטק מחפשים תוצר שמפיק כסף ולא רק תארים.

תודה רבה

 

נערך על-ידי noam77
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מנסה לתת לך כיוון. אני עובד בהייטק כבר 14 שנה ויש לי נסיון בכל מיני צדדים של המקצוע.

כל מה שכתבת בתיאור לא עוזר להבין אם זה מתאים לך או שאתה מסוגלך לעבוד בתחום.

תסביר שוב - מה גורם לך לרצות לעבוד במקצוע הזה?

נערך על-ידי multicore
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קשה להגיד לאדם שאתה לא מכיר אם הוא יאהב או יהיה טוב במשהו. אבל...

 

גם תוכנה וגם סייבר הם לא תחומים שבהם פותרים כל היום נוסחאות מוזרות, אבל הם כן תחומים שבהם פותרים בזמן הלימודים הרבה מאוד נוסאות כאלו. שני התחומים דורשים צורת חשיבה מאוד מובנית, מסודרת ומדויקת. אתה לא יכול לתאר למחשב "בערך" את מה שאתה רוצה שהוא יעשה: אתה חייב להגיד לו צעד אחרי צעד בדיוק מה לעשות, לחשוב על כל דבר שיכול להשתבש ולהתחשב בכך. אתה חייב להבין את החוקים המתמטיים עליהם תהליכי התוכנה מושתתים ולדעת כיצד לנצל אותם וכיצד לעבוד מסביבם - כדי לחזות מה גורם זדוני (או משתמש) עלול לעשות ולמנוע זאת מבעוד מועד. מהתיאור שלך את עצמך אתה נשמע לי כאדם יצירתי שדווקא חזק בפעילויות אומנותיות ולא בעל תפיסה מתימטית מדויקת מסוג זה. אני לא אומר שאינך מסוגל לעסוק בזה, אבל זה לא נשמע לי כמו משהו שיבוא לך בטבעיות ואתה תצטרך כנראה להתאמץ יותר מאשר אנשים אחרים בתחום שכן מחווטים כך.

 

תוכנה וסייבר זה לא תחומים שמתאימים לכל אחד. ישנן דרכים נוספות להתפרנס ואני ממליץ לך להתמקד בתחומים שבאים לך יותר בטבעיות. למה לך לסבול במהלך התואר רק כדי לעבוד בעבודה שדורשת ממך לסבול 10+ שעות ביממה? בתור מישהו שעוסק בתוכנה כבר למעלה מ-20 שנים ומבין קצת גם בסייבר, ראיתי אנשים רבים שלא התאימו למקצוע וניסו בכל זאת בגלל המשכורות הגבוהות. אנשים אלו, רובם ככולם, "הזיעו דם" על הדברים הפשוטים ביותר ולא הצליחו להתקדם בקריירה כמו אלו שהתוכנה באה להם בטבעיות.

 

אם אתה חש צורך לעבוד בהייטק בכל זאת, אולי כדי לך להגיע מהכיוון של עיצוב אתרים, או עיצוב גרפי \ עיצוב מסכים וממשקי משתמש? בנוסף, גם חברות הייטק צריכות אנשי שיווק, מנהלי כוח אדם, מטמיעים וכד'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...