רכישת מחשב עם משלוח - כן/לא? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רכישת מחשב עם משלוח - כן/לא?


law89
 Share

Recommended Posts

בעקבות הדיון שלי בפורום רציתי לעלות נושא מסוים לדיון. הסיבה העיקרית שתמיד השתדלתי לרכוש מחשב קרוב אלי לבית היתה חוסר רצון להיות תלוי במשלוחים (הן מבחינת זמן והן מבחינת עלויות).

אבל דווקא המקרה שבו מחשב נדפק במשלוח מעולם לא עלה בדעתי.

גם על מחשב חדש בן שבועיים תחילה סירבו להחליף למחשב חדש ואני תוהה לעצמי מה היה קורה אם זה היה קורה שנה אחרי הרכישה (וחכו נראה מה אקבל כשאקבל את המחשב חזרה).

אין לחנות באמת דרך לוודא שרכיב הוא תקין ב-100%.

 

האם זה לדעתכם משהו שיגרום לכם לפסול חנות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא רואה בעיה לקנות מחשב או מוצר דומה במשלוח. כי אם זה מגיע שבור בגלל ליקויים באריזה / משלוח, אתה מוגן ע"י תקנות ביטול עסקה.

 

הבעיה מתחילה במצב שבו אתה שולח את המחשב אליהם לבדיקה / תיקון, ואז הם שולחים חזרה, ואז אם משהו נדפק, אתה צריך להתחיל לריב. שזה בדיוק מה שקרה לך.

 

כמובן, האחד קשור בשני, כי כשאתה מזמין משהו מרחוק, אתה צריך להביא בחשבון אפשרות שתצטרך לקבל עליו שירות, ונותן השירות עדיין רחוק.

 

אישית, אני לעולם לא היית שולח מחשב שלם כמו שאתה עשית. כמו כן לפני שנים רבות גם הגעתי למסקנה (העצובה) שאני אפילו לא אמסור מחשב שלם לבדיקה, גם אם זה ליד הבית ואני פיזית מביא ואוסף. פשוט כי היו יותר מידי מקרים לא נעימים שבדקו / תיקנו משהו ואז משהו אחר נשבר, ולך תבין עכשיו אם זה במקרה או באשמתם.

 

כמובן, זה דורש ממני הבנה טובה בחומרה ובתוכנה, כדי לעשות דיאגנוסטיקה ראשונית לתקלות ולהבין מה החלק הבעייתי. כשמדובר במחשב / טלפון או כל מה שביניהם - יש לי הבנה כזו. אך מי שמרגיש שאין לו, או שפשוט אין לו כוח להתעסק עם זה - עדיף שיבין את הסיכון מול סיכוי.

 

ייתכן שעדיין הבחירה הנכונה היא לקנות מהמקום הזול, אפילו אם הוא בעיר אחרת, ולהביא בחשבון את האפשרות שבמקרים מסוימים (שאמורים להיות נדירים), אצטרך להטריח עצמי פיזית למעבדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שאמרת, אם אתה מבין בתחום זה חוסך הרבה כאבי ראש.

אני העדפתי את אייבורי אבל בעקבות כך שבנו לי מחנות אחרת ובסך הכל המליצו על החנות ויש לה שם טוב הלכתי על זה.

 

ציטוט

אני לא רואה בעיה לקנות מחשב או מוצר דומה במשלוח. כי אם זה מגיע שבור בגלל ליקויים באריזה / משלוח, אתה מוגן ע"י תקנות ביטול עסקה.

 

אני חושב שמעכשיו אבצע רכישות על קרובי משפחה מבוגרים. מעל גיל מסוים התקנות מאפשרות 4 חודשי החלפה במצב של פגם ולא 14 יום ואז זה קצת מאפשר מרווח נשימה, לפחות לדברים שקורים ישר בהתחלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של law89

אני חושב שמעכשיו אבצע רכישות על קרובי משפחה מבוגרים. מעל גיל מסוים התקנות מאפשרות 4 חודשי החלפה במצב של פגם ולא 14 יום ואז זה קצת מאפשר מרווח נשימה, לפחות לדברים שקורים ישר בהתחלה.

שים לב לתנאי החוק כפי שמופיעים פה.

 

בפרט, הסעיף שצריך לעניין אותך הוא זה:

ציטוט

האפשרות לבטל תוך 4 חודשים (במקום תוך 14 ימים) תינתן ללקוח רק אם ההתקשרות בעסקה כללה שיחה בין העסק ללקוח בטלפון או בצ'אט (אימייל אינו נחשב "שיחה")

זאת אומרת שאותו קרוב משפחה מבוגר יצטרך להיות זה שמבצע את ההתקשרות, וזה צריך להתבצע בשיחה/צ'אט.

 

הרציונל מובן לי. זה סעיף בחוק שנועד לעצור ספציפית את ההונאות שמשווקים טלפוניים (לרוב של חברות הסלולר) היו מפעילות על אזרחים ותיקים כדי לדחוף להם זבל במחיר מופקע תוך הטעיה ורמייה של ממש.

 

אגב, הוריי נפלו בזה פעמיים והם אפילו לא בני 65 וגם לא עונים על שאר הקריטריונים. :lol: המסקנה היא ששום דבר לא יכול לעזור אם אנשים לא מפעילים את מה שיש להם בין האוזניים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה, אדם נורמטיבי לא קונה מוצר בשביך להחליף אותו (וכאן לדוגמה עשיתי פשלה. לא חשבתי לרגע שיהיה לי בעיה עם המסך וזרקתי את הקופסה. לומדים מטעויות). זה בסך הכל תעודת ביטוח למקרה שקורה מצב כמו שקרה לי בימים הראשונים ואז יש לך את האופציה להחזיר בלי ויכוח אם עברו 14 ימים או לא.

יאמר שזה קרה לי גם עם KSP לפני כמה שנים. רכשתי פלאפון שהגיע תקול ונשלח למעבדה ואומתה תקלה. הציעו לי החזר / החלפה. גם המכשיר הנוסף הגיע תקול ונשלח למעבדה ואומתה תקלה. הבנתי שזה כנראה דגם דפוק או משהו והפעם ביקשתי החזר והם סירבו כי עברו 14 יום מיום הרכישה של הפלאפון הראשון (מזכיר ששני הפלאפונים היו במעבדה שלהם אז מן הסתם עברתי את ה-14 יום). הסברתי להם שכל אחד מהפלאפונים היה אצלי פחות מ-14 ימים. אמרתי להם שאם בפעם הראשונה הייתי לוקח מהם את הכסף וקונה את הפלאפון מחדש במקום החלפה אז הם לא היו מדברים מילה ומכאן התחילה מלחמת התשה מולם כשהם מסרבים להחזיר לי את כספי.

אם מישהו מבוגר היה רוכש כל זה היה חוסך את כל הסיפור

 

אני ממש לא בטוח שמה שרשום למעלה בציטוט נכון. אני לא זוכר אם הביטול מעל גיל 65 מופיע בחוק הגנת הצרכן או חוק אחר, אבל אם זה בחוק הגנת הצרכן, אני לא בטוח שהם צודקים:

 

ציטוט

"עסקת מכר מרחוק" – התקשרות בעסקה של מכר נכס או של מתן שירות, כאשר ההתקשרות נעשית בעקבות שיווק מרחוק, ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה;

          "שיווק מרחוק" – פניה של עוסק לצרכן באמצעות דואר, טלפון, רדיו, , תקשורת אלקטרונית מכל סוג שהוא, פקסימיליה, פרסום קטלוגים או מודעות, או באמצעי כיוצא באלה, במטרה להתקשר בעסקה שלא בנוכחות משותפת של הצדדים, אלא באחד האמצעים האמורים.

 

נערך על-ידי law89
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדף אחר הם אכן מציינים תנאים קצת אחרים...

 

זו לשון החוק המדויקת:

https://www.nevo.co.il/law_word/law14/law-2569.pdf#page=6

"ובלבד שההתקשרות בעסקה כללה שיחה בין העוסק לצרכן, ובכלל זה שיחה באמצעות תקשורת אלקטרונית."

 

כך שאכן "שיחה" באימייל תופסת, השאלה היא רק האם הזמנה יזומה ע"י הלקוח באתר האינטרנט של החברה נחשבת ל"שיחה". לדעתי, לא. אחרת, למה בכלל להוסיף את התנאי הזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...