RDNA3 - מידע ראשוני לקראת שנה הבאה - עמוד 3 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

RDNA3 - מידע ראשוני לקראת שנה הבאה


nec_000
 Share

Recommended Posts

נכון. אבל בתרחיש שתיארתי, אם עוברים מתהליך אחד לאחר (ששניהם מריצים את אותו משחק), גם אם המטמון כבר מכיל את מה שצריך בשביל  לצייר את ה-frame בתהליך החדש, הוא לא יכול לדעת את זה ויצטרך להיטען מחדש באותו המידע (שיגיע מהזיכרון הרגיל של כרטיס המסך)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

 

אין דבר כזה תעבורת מידע בין ישומים בכרטיס מסך בהקשר של משחקים - חברים תתאפסו על עצמכם אתם 

עושים בושות לפורום ולא נעים.

 

התרחיש היחידי בו יועבר מידע מישום אחד שרץ על GPU לישום אחר שרץ על GPU

הוא בישומים שאינם גראפיים,

 

אלא בישומים שהם מסוג חישובי כאשר הפלט אינו תמונה שמיועדת למסך, אלא הפלט הוא תוצאה חישובית

שה- GPU חישב וצריך לגלגל אותה כלפי מעלה. כמו התשובה לשאלה מתמטית. 

 

באם היישום הוא משחק אזי ה- GPU עושה רק דבר אחד -> שזה לצייר תמונה ולשלוח אותו למוניטור כפלט.

הוא אינו מגלגל את תשובת הפיקסל וצבעו כלפי מעלה, הוא מגלגל אותה כלפי החוצה למסך מחשב.

את הפיקסל צריכים לראות, אין לו כל משמעות מעבר לכך.

 

אם אתם דנים במשחקים ?

המקום היחידי שיעבור מידע בין משחק למשחק אחר, הוא ברובד של מי שמנהל את התקשורת בינהם.

שזה השרת. כנראה שכחתם קצת איך העסק עובד.

 

בשרת שמולו המשחקים מתנהלים, כל instance (ישות משחק) מדברת ומחליפה מידע באמצעות השרת שמתאם בין

כולן.  השרת הוא הבוס והוא מקבל מכל instance פלט, הוא מרבב את הכל אצלו, תוצאה של המידע,

קרי מה קרה במשחק המרובה ישויות,  ומחלק לכל instance (לכל משחק) את התוצאה שהיא אמורה לקבל.

*אם זה משחקים שרצים אצל אנשים בבית, שזה 99.99% מהתרחישים במציאות, אז כל מחשב שמריץ את המשחק

יקבל את התשובה מהשרת באמצעות נתונים להלן האינטרנט. 

 

אם מדובר במקרה חריג יחסית שהמכונה שמריצה את השרת היא במקרה המחשב שלנו (כי פתחנו את השרת

לוקאלית), אז היישום שמריץ את השרת מעביר מידע בין כולם. בין שה- instances רצים גם הם באותה מכונה

שמריצה את השרת, ובין שהם מורצים במחשבים שמחוצה לשרת שלנו. וכך התעבורה בין השרת ל- clients מתנהלת.

 

היישום של השרת רץ על מערכת ההפעלה, הוא פרוסס לכל דבר ועניין, שמטפל בו ה- CPU וה של המחשב.

 

תהיו מפוקסים בבקשה ותדברו לעניין.

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה אעשה עם מי הסובר שמשחקים מורצים ברמת הקוד שלהם באמצעות המעבד GPU...

ולכן שואל שאלות לא רלוונטיות ... ?

או מצייר תרחישים שאין להם קשר לאיך שמחשב עובד....

 

הכל באהבה 🙏

 

אז מה כן, רגע לפני שאתה מתייאש מאיתנו, או מוותר עלינו,

אם תקרא את שכתבתי ב- 2-3 פוסטים האחרונים, תעבור על הדברים פעמיים (שלוש),

תלמד מה תפקידו של כל אחד מהמרכיבים במערכת, ומה האינטראקציה שבינהם, זה יעזור.

 

*גם אמליץ לעבור על המאמר "איך עובד cach במאיץ גראפי", כדי ללמוד את המנגנון הפרטני שלו ,

איך הוא ספציפית עובד, ומה תפקידו בתוך ה- GPU. איך הוא בעצם מאיץ את תהליך הרנדור המסורתי.

בעקיפין זה יענה לך (גם) על שאלותיך (אני מקווה)

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של captaincaveman

נכון. אבל בתרחיש שתיארתי, אם עוברים מתהליך אחד לאחר (ששניהם מריצים את אותו משחק),
גם אם המטמון כבר מכיל את מה שצריך בשביל  לצייר את ה-frame בתהליך החדש, הוא לא יכול לדעת את זה ויצטרך להיטען מחדש באותו המידע (שיגיע מהזיכרון הרגיל של כרטיס המסך)

 

ה- cach ולו רק כדי לצייר frame בודד, מחליף את תכולתו אלפי פעמים.

 

שכן בכל פעם שצריך לרנדר טקסטורה אחרת באותה תמונה בדידה (זו שכרגע עובדים עליה),

הטקסטורה שכרגע הגיע תורה להצטייר, ה- cach מחליף אותה בטקסטורה הקודמת שהיתה אצלו (זו שהוא סיים איתה).

 

משמע שרק עבור פריים בודד כן,

ה- cach מחליף את תוכנו (מול ה- VRAM) ככמות הטקסטורות השונות שקיימות ונדרשות עבור אותו פריים.

שבכותר מודרני מדובר על מאות עד אלפי פעמים. כי יש מאות על אלפי טקסטורות שונות בכל פריים.

 

משמע הדבר,

שכדי לצייר שניה אחת של אנימציה, נגיד 100 פריימים בשניה, ה- cach מחליף את תוכנו מול ה- VRAM 

כדי מאות אלפים (עד מיליוני) פעמים.

 

בנוסף, ה- cach מבצע purge מלא לעצמו, בגמר כל פריים בודד, לאחר שזה הוצג למסך.

למעשה כל פריים נפרד, ה- cach למעשה מתחיל cycle חדש על דף נקי, לטובת הפריים הבא.

 

האם עוזר לך להבין קצת, שמה שאתה שואל לא רלוונטי בכלל ?

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רגע רגע רגע... לא אתה היית זה שהסביר לפורום איך בגלל ה-cache הגדול אפשר להעלות את כל מה שצריך לציור פריים אליו ולא צריך לעשות החלפות ועניינים ושזו כל הגדולה של ליסה סו ירום הודה יבדל קורבנה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה... מישהו שהבנת הנקרא נמצאת בארגז הכלים שלו :)

ולשאלה, זו פשוט דרך אחרת לשחק... להצליח לעשות תוכן שמיועד ל-5 דמויות כשאתה זה ששולט על כולו זה שונה מאוד והאתגרים מאוד שונים. עושה את זה כבר שנים עם WOW.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של captaincaveman

תודה רבה... מישהו שהבנת הנקרא נמצאת בארגז הכלים שלו :)

ולשאלה, זו פשוט דרך אחרת לשחק... להצליח לעשות תוכן שמיועד ל-5 דמויות כשאתה זה ששולט על כולו זה שונה מאוד והאתגרים מאוד שונים. עושה את זה כבר שנים עם WOW.

זה כבר לא חוקי כבר בוואו, אז נראה לי שהרבה פחות עושים את זה עכשיו :\.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של captaincaveman

תודה רבה... מישהו שהבנת הנקרא נמצאת בארגז הכלים שלו :)

ולשאלה, זו פשוט דרך אחרת לשחק... להצליח לעשות תוכן שמיועד ל-5 דמויות כשאתה זה ששולט על כולו זה שונה מאוד והאתגרים מאוד שונים. עושה את זה כבר שנים עם WOW.

 

 

אתה מתכוון במשחק אונליין?

איך אתה (בתור הINPUT האנושי) יכול לשלוט ב5 דמויות במקביל?

אני זוכר מימי הצעירים בראגנרוק אונליין שהייתי משחק היו עושים את זה אבל הלאנצ'ר עצמו של המשחק היה מאפשר לך להזניק כמה עותקים במקביל ובכל עותק להתחבר עם דמות אחרת מהחשבון שלך. ככה יכלת ללכת עם דמות ברמה נמוכה ביחד עם טנק ברמה גבוהה שכבר יש לך ולעזור לעצמך. אבל הINPUT שלך בתור השחקן עדיין היה בכל זמן נתון על דמות אחת.

נערך על-ידי jackhammer
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

ציטוט של jackhammer

 

 

אתה מתכוון במשחק אונליין?

איך אתה (בתור הINPUT האנושי) יכול לשלוט ב5 דמויות במקביל?

אני זוכר מימי הצעירים בראגנרוק אונליין שהייתי משחק היו עושים את זה אבל הלאנצ'ר עצמו של המשחק היה מאפשר לך להזניק כמה עותקים במקביל ובכל עותק להתחבר עם דמות אחרת מהחשבון שלך. ככה יכלת ללכת עם דמות ברמה נמוכה ביחד עם טנק ברמה גבוהה שכבר יש לך ולעזור לעצמך. אבל הINPUT שלך בתור השחקן עדיין היה בכל זמן נתון על דמות אחת.

תוכנות דיי פשוטות שמשכפלות את input כמספר האינסטנסים של המשחק.

נערך על-ידי Azam
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעולה אבל הרי כל INSTANCE של המשחק עומד בפני עצמו, אז לא בכל אחד יש את אותה סיטואציה במשחק האונליין.

כלומר בעותק אחד נגיד יעמוד מולי שחקן מסויים ואני ארה בו אבל בעותק אחר השחקן הזה לא יהיה שם ואני סתם ארה באוויר לא?
כנל במקרה שאני מת בעותק אחד, הוא יוצא מנסכרון לעומת שאר העותקים שבהם אני עדיין חי....

אני מפספס פה משהו... מישהו יכול לתת איזה סרטון של איך זה מתבצע?
לא ממש אכפת לי החוקיות של הדבר הזה, אני גם ככה לא משחק במשחקים האלה. זה נטו מתוך סקרנות איך הדבר הזה עובד...

נערך על-ידי jackhammer
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Moon-Mage

זה כבר לא חוקי כבר בוואו, אז נראה לי שהרבה פחות עושים את זה עכשיו :\.

זה חוקי בלי תוכנה שמשכפלת. קניתי switch שעושה את זה.

מריץ 5 מכונות וירטואליות שכל אחת מאזינה לפורט אחר של ה-switch.

אני בספק אם זה יעבוד ב-shooters, אבל במשחקים שמאפשרים אינטראקציה בין דמויות בעזרת API שבנוי במשחק (למשל פקודות כמו follow, assist וכו') זה עובד לא רע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של jackhammer

מעולה אבל הרי כל INSTANCE של המשחק עומד בפני עצמו, אז לא בכל אחד יש את אותה סיטואציה במשחק האונליין.

כלומר בעותק אחד נגיד יעמוד מולי שחקן מסויים ואני ארה בו אבל בעותק אחר השחקן הזה לא יהיה שם ואני סתם ארה באוויר לא?
כנל במקרה שאני מת בעותק אחד, הוא יוצא מנסכרון לעומת שאר העותקים שבהם אני עדיין חי....

אני מפספס פה משהו... מישהו יכול לתת איזה סרטון של איך זה מתבצע?
לא ממש אכפת לי החוקיות של הדבר הזה, אני גם ככה לא משחק במשחקים האלה. זה נטו מתוך סקרנות איך הדבר הזה עובד...

הסיטואציה שאתה מתאר היא לא מתוך MMO, ושם זה באמת יהיה חסר תועלת.

השימוש של זה בפועל הוא להריץ, לדוגמא, 5 דמויות זהות לחלוטין במקביל, על אותו השרת, באותו ה-instance בשרת ככה שכל פעולה נעשית במקביל ע"י כל הדמויות. סימנתי NPC? כל הדמויות סימנו את ה-NPC. השתמשתי ב-ability על אויב? כל ה-5 דמויות עשו את זה.

 

אם זה מעניין אותך לראות דוגמא בפועל של זה, הסרטון הזה דיי מייצג את הסיפור https://www.youtube.com/watch?v=cLocyvAqtnM

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • צור חדש...