מהירות שידור. שאלה... - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מהירות שידור. שאלה...


איתי סיטבון
 Share

Recommended Posts

שלום לכולם!

רציתי לשאול במה שנקרא "מהירות שידור".

אני ע"י כבל מקבל 1Gbps, מזה אומר בדיוק?

 

והשאלה יותר מעניינת אותי,

שאני מחובר עם WIFI אני על 1.3Gbps, יכול להיות שיותר טוב לי לגלוש (ולשחק!) עם הWIFI על פני הכבל רשת? והאם אפשרי להגביה את מהירות השידור ע"י כבל הרשת?

 

תודה רבהScreenShot_20210123181404.png.ba2acfc6ed2d7c2603395f9cb14f8a15.pngScreenShot_20210123181358.png.92a96d8db4278788f4aa42d7c5ac39bb.png

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שתי נקודות שחשוב להבין:

 

  • חיבור קווי לרוב המהירות המקסימלית שאפשר לקבל קרובה למהירות התאורטית (80% ומעלה). בחיבור זה כמעט לעולם לא יגיע ליותר מחצי מהמהירות התאורטית, וכל הפרעה יכולה להוריד את המהירות עוד - עד שבפועל יכול להיות שביום טוב יהיה לך 50% וביום רע 10%.
  • מה שאתה מראה הוא רק מהירות החיבור בין המחשב שלך לנתב (הרשת הפרטית שלך). כשמדובר באינטרנט - חשוב לדעת מהי המהירות שאתה מקבל מהספק. זה יכול להיות 1Gbps ברשת של Unlimited אבל אם אתה מנוי כבלים/בזק רגיל - יכול להיות גם הרבה פחות. ואז לא משנה מה החיבור ברשת הביתית שלך, כי הוא לא זה שמגביל אותך.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למשחקים ה-bandwidth (שזה מה שקראת לו מהירות) כמעט לא משנה, המשחק מתוכנן להרבה הרבה פחות ולא תראה שיפור בזה שיש יותר bandwidth ממה שצריך. מה שהרבה יותר חשוב למשחקים זה latency והיציבות של הרשת ובזה יש לחיבור קווי יתרון גדול.

 

קיים ציוד קווי מהיר יותר, חיבורי 2.5 ג'יגה כבר די נפוצים בלוחות יקרים וקיימים גם חיבורי 5 ו-10 ג'יגה בשוק, צריך כמובן גם ראוטר מתאים והציוד הזה עדיין יקר מאוד. כאמור כל עוד ספק האינטרנט לא נותן מהירויות כאלה אז זה לא ממש רלוונטי כי זה משפיע רק על המהירות בתוך הרשת הביתית.

נערך על-ידי etal
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...