בעיה עם לוח האם - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיה עם לוח האם


okfir
 Share

Recommended Posts

היי, זקוק לעזרה עם לוח אם שמשום מה הפסיק לעבוד, לוח האם הוא STRIX -F GAMING

הבעיה התחילה כשעשיתי עדכון לביוס (לפני שמישהו קופץ מדובר בעדכון רשמי של ולא גרסת ביטא) לאחר העידכון המחשב עשה ריסט ולא עלה יותר

אני ארשום את הבעיות שאני שם לב אליהן:

וידאו לא יוצא למסך רק למסך HD, נבדק גם עם מספר כבלים וDP

בהפעלת המחשב יש ארבעה צפצופים

בחיבור למסך HD המחשב עובר אוטומטית לביוס ולא ממשיך הלאה, לא מזהה כונן עם מערכת הפעלה גם בתוך הביוס (לא יודע לגבי מסך , אין תמונה)

זכרונות נבדקו אחד אחד בהעלאת המחשב, אין בעיית , כרטיס מסך פורק והיה ניסיון להעלות את המחשב עם החיבור המובנה, לא עזר.

מפרט בכלליות, R9 3900X, GTX 1080, 32 GIG RAM

המחשב כבר חזר ממעבדה מוכרת לצורך בדיקה וניצול אחריות על החלק, כרגע לא אעלה את שמה מכיוון שלא נעשה שם כלום עם גישת נו נו נו, אל תעדכן יותר את הביוס בלי רשות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איפוס ביוס ביצעתם ?

 

אם המחשב עולה לביוס במצב כלשהו, אז יש לך אפשרות להתקין גרסת ביוס אחרת.

אני לא חושב שזה משהו שצריך להסביר לגביו יותר מידי , אבל חיפוש קטן בגוגל מצא את ההסבר היותר מידי ארוך הבא:

https://edgeup.asus.com/2020/guide-update-your-asus-motherboards-bios-for-amd-ryzen-5000-series-processors/

אם הלוח באחריות החנות צריכה לממש עליו אחריות או לכל הפחות לבצע את הנ"ל  עבורך אם לך אין מחשב נוסף .

 

אלא אם היתה הפסקת חשמל באמצע הצריבה , זה בטוח לא אשמתך וגם עניין הפסקת החשמל אינו בהכרח מפיל אחריות עליך .

ביום ( שלעולם לא יבוא )  שלוחות אם  ומעבדים יצאו מהחברה נטולי כל פגם , לחברה תהיה זכות לא לאשר לך לבצע עדכוני ביוס על ידי זה שהם לא יוציאו אותם לשוק 

 

ציטוט של okfir

נו נו נו, אל תעדכן יותר את הביוס בלי רשות

הרשות ניתנה על ידי מהרגע שבו הם הוציאו את העדכון להורדה על ידי לקוחות קצה.

חלק מעדכוני הביוס כיום מתבצעים אוטומטית  דרך תוכנות יצרן שמותקנות במחשב ,יתר על כן  ראיתי עדכוני ביוס שמותקנים דרך עדכון חלונות  10 למרות שאת זה ראיתי רק במחשבי מותג .

 

בהתאם לזאת , שם החנות הוא מידע רלוונטי .

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עשית איפוס ביוס?

תוודא שהכרטיס מסך מחובר טוב ושכל החיבורים מהספק מחוברים כמו שצריך.

לפי הקישור זה קשור לכרטיס מסך, בגלל שזה לא היה לפני סיכוי סביר שזה הביוס, במידה ולא עובד תחזיר לגרסא אחרת כמו שיעקב הציע, תראה גם מה האורות אינדיקציה שעל הלוח.

https://www.asus.com/us/support/FAQ/1029959/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובות

@yoavkeכל מי שמצויין בקישור כבר נעשה ללא פתרון, וכמו שרשמתי העידכון נעשה מגירסה רישמית ובמלואו, לא היו נפילות חשמל ובסיום העידכון המחשב עשה איתחול ולא עלה יותר, האם יהיה עדיף לפנות ישירות ליבואן ולוותר על השירות של החנות? אני מציין שוב פעם שמדובר ברשת מאוד ידועה ומצליחה.

@none77נעשה איפוס ביום גם בהוצאת הסוללה וגם עם הג'אמפר, לא שינה כלום

לגבי הכרטיס מסך, כמו שרשמתי, לא יוצא תדר למסך אבל כן יוצא למסך HD, בחיבור למסך הנורה הלבנה  (VGA) על לוח האם נשארת דלוקה ויש ארבעה צפצופים, מה שמוזר זה שאם הדלקתי את המחשב עם מסך הHD ונכנסתי לביוס אני יכול להעביר את הכבל ממסך הHD למסך ה4K ותהיה תמונה עליו והוא יעבוד עד שאעשה ריסטרט.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמרת פעמיים שאתה יכול להכנס לביוס .

אם אתה יכול להיכנס לביוס אז אתה יכול להתקין גרסת ביוס ישנה , לחזור חזרה וכו' .

אם התקנה של גרסת ביוס ישנה יותר לא פותרת את הבעיה , הבעיה אינה בהכרח קשורה לביוס . 

 

 

הלוח באחריות והחנות צריכה לממש לך את האחריות 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@yoavkeניסיתי להתקין גרסאות ישנות יותר כולל זו שהיתה במקור לפני שעשיתי עדכון והביוס רושם שזו לא גרסת קובץ של ביוס (משהו בסגנון) כרגע אני מנסה להתקין גרסאות ישנות יותר דרך הכפתור עדכון ביוס ולא ישירות דרך הביוס

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשים לב שרשום ליד הקובץ שאתה מוריד שצריך לשנות את שם הקובץ. תוריד גרסא לא בטא.

(להבנתי צריך לשנות את השם רק אם משתמשים בUSB flashback tool).

בהתקנה רגילה צריך לחלץ מהזיפ את הקובץ אולי בגלל זה הלוח לא זיהה שזה קובץ ביוס.

 

נערך על-ידי none77
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית כמובן שצריך לשים לב שאתה עושה הכל כמו שצריך  .

 

לא מזמן נתקלתי בלפטופ של עם גרסת ביוס ישנה מאוד  שלא הסכים  לקבל גרסת ביוס עדכנית עם אותה הודעת שגיאה שאתה מדווח אליה כאשר הכל בוצע כמו שצריך.

הבעיה נפתרה  לאחר עדכון לגרסת ביניים . ( נאמר שבמחשב היה גרסה 2.7 והחדשה ביותר הייתה 3.7 , אז התקנתי 3.1 ואז גם עדכנתי ל 3.7 ) .

 

אולי בשביל לאפשר מצב של התקנת ביוס ישן צריך לסמן V במקום כלשהוא בביוס לגבי אפשור של התקנת גרסאות ישנות , לא זכור לי מאסוס  - כן מוכר לי ממקומות אחרים .

 

 

כמה דברים

א' החיבור המובנה בלוח האם צריך מעבד עם כרטיס מסך מובנה, ל 3900x   אין.

 האם למעשה בדקת את הלוח עם מעבד אחר ?

ב' את כרטיס המסך אפשר לחבר לתושבת PCI אחרת לפחות למטרת בדיקה .

ג' ללוח האם לא אמורה להיות השפעה לגבי מוצא הכרטיס, או HD - אולי יכול להיות עניין שבשביל חייבים לעשות בוט במצב UEFI ?

 

כמובן שכדאי לבדוק עם כרטיס מסך אחר . 

 

לגבי דיסק קשיח , האם אין זיהוי של הדיסק כלל בביוס  או שרק מערכת ההפעלה לא עולה ? 

האם יש במחשב רק דיסק אחד או שיש כמה ואם יש כמה , האם אין זיהוי בכלל של דיסקים על שני התקנים ? ( SATA ו )

 

 

כאשר אתה עובד עם מחשבים שיש לה הרבה סניפים , לעיתים אלו זכיינים  וגם אם לא הרמה הטכנית והרמה השירותית של הסניפים אינה אחידה.

לעיתים צריך להפעיל יותר לחץ .

 

אם מדובר בחנות שיש לה סניף עד 3 , זה לא ממש .

 

 

נ.ב. סלח לי על החיטוט , רציתי לבדוק אם בהודעות ישנות שלך יש התייחסות לחנות .

האם יש קשר בין התנערות מאחריות לעניין החיבור של ה usb3.2 ? 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, הצלחתי פחות או יותר להעלות את המערכת על המסך אבל באמצעות כבל HDMI ולא באמצעות DP שמעביר טוב יותר 

המערכת זיהתה את הכוננים לאחר ששיניתי את הCSM לENABLED ולUEFI AND LEGACY OPROM, האם זה משהו מומלץ? אני לא הכי חזק בכל מה שקשור לBIOS.

האם מישהו מכיר איזו הגדרה שתעזור עם העניין של הכבל והמסך?

 

עידכון לאחר מספר דקות, כמו ש @yoavke הציע, עישיתי עידכון גרסה לביוס בשלבים, התחלתי עם גרסה ישנה יותר ולאחר שראיתי שהרוב עובד עידכנתי לגירסה מאוחרת יותר שכרגע איתה הכל עובד(KNOCK ON WOOD)

בכל מקרה, תודה לכל מי שעזר.

 

שאלה אחרונה מכיוון שאני די בקריזה על היחס שקיבלתי בחנות, האם יש טעם לפנות בשירות לקוחות במכתב תלונה על היחס, האם בדרך כלל דברים כאלה מגיעים למעלה? אני לא מחפש פיטורים או ענישה חס וחלילה אבל יישור קו בכל מה שנוגע לשירות לקוחות (ואני מדבר על אחת הרשתות הגדולות בארץ). אני לא מתכוון להתלונן באחת הרשתות החברתיות שלהם מכיוון שאני לא רוצה לפגוע ברשת או בעובד כלשהוא, מעדיף כרגע שיסגר מאחורי הקלעים.

נערך על-ידי okfir
עידכון סטטוס
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מומלץ או לא, מערכת ההפעלה שלך מותקנת בצורה הזאת אז אתה צריך את זה כדי לעבוד.

 

 

ציטוט של okfir

שאלה אחרונה מכיוון שאני די בקריזה על היחס שקיבלתי בחנות, האם יש טעם לפנות בשירות לקוחות במכתב תלונה על היחס, האם בדרך כלל דברים כאלה מגיעים למעלה? אני לא מחפש פיטורים או ענישה חס וחלילה אבל יישור קו בכל מה שנוגע לשירות לקוחות (ואני מדבר על אחת הרשתות הגדולות בארץ). אני לא מתכוון להתלונן באחת הרשתות החברתיות שלהם מכיוון שאני לא רוצה לפגוע ברשת או בעובד כלשהוא, מעדיף כרגע שיסגר מאחורי הקלעים.

כנס למחסני תאורה, קנה למפה , דבר אליה. 

נערך על-ידי yoavke
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של yoavke

מומלץ או לא, מערכת ההפעלה שלך מותקנת בצורה הזאת אז אתה צריך את זה כדי לעבוד.

 

 

כנס למסחני תאורה, קנה למפה , דבר אליה. 

לפעם הבאה שאני אתקין , למה אני צריך לשים לב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...