שאלה כללית לגבי בניית מפרט - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה כללית לגבי בניית מפרט


רותם דן
 Share

Recommended Posts

רציתי לשאול בבקשה שאלה כללית לגבי בניית מפרטים.

איזה חלקים במפרט צריכים להתאים אחד לשני? אני יודע שחשוב שהלוח אם והמעבד יתאימו אחד לשני. ואני מנחש שגם הקירור אמור להתאים למעבד? אני לא בטוח לגבי זה, אשמח לתשובה.

ומעבר לזה, מה עם שאר החלקים? האם אפשר להלביש כל על כל "לוח אם+מעבד"? כל דיסק קשיח? כל כרטיס מסך? או שיש שילובים מסוימים שכדאי/צריך לחפש?

 

אודה לתשובה, הידע שלי בנושא לא רחב כ"כ

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שכתבת זה פחות או יותר הכל.


מעבד חייב להתאים ללוח אם וכל זיכרון(מהסוג המתאים ללוח, כרגע כל המעבדים החדשים ומהחמש שנים האחרונות עובדים עם DDR4)\איחסון\כרטיס מסך יעבוד אבל למעבד הוא לפי תושבת(למרות שרוב הקירורים יגיעו עם מתאמים לרוב התושבות וגם פה כמו עם ספק ככל שהמעבד עוצמתי יותר תצטרך רציני יותר).


ספק כוח הוא גם אוניברסלי מהבחינה שיש תקן והוא יכול להתחבר לכל לוח, אבל לרכיבים רציניים תצטרך שיכול לתת הספק גבוה יותר.

מעבר לזה המארז צריך להיות מספיק גדול מבחינה פיזית ללוח האם לכרטיס המסך ולקירור.

נערך על-ידי Moon-Mage
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור מישהו שמרכיב מחשבים לעצמו כבר שנים רבות, וכרגע עוסק בהרכבת מחשב חדש, רציתי להתערב.

 

התשובה הקצרה היא שהכל צריך להתאים להכל. אפשר למצוא לכל חלק במחשב משהו שלא מתאים לשאר המחשב או שמתאים אך עובד בתצורה לא אופטימלית (לאט יותר, מתחמם יותר...).

 

ככל שהמפרט הרצוי שלך פשוט יותר הסיכוי שתתיקל בחלק איזוטרי שלא מתאים קטן יותר. אם אתה מנסה לבנות מחשב גיימינג מטורף עם תאורות וקירור חנקן נוזלי תצטרך להשקיע יותר בהתאמת כל החלקים.

 

ובאופן ספציפי, נניח שבחרת את המעבד בשביל המחשב החדש (אם התחלת מנקודה אחרת, לדוגמה , שנה את הסדר כרצונך):

  • לוח האם צריך להתאים למעבד. ראשית התושבת (הפלאג שאליו מחברים את המעבד) חייבת להיות מאותו סוג, ולפעמים גם ערכת השבבים חייבת להתאים. לדוגמה, מעבדי הרייזן של AMD מהשנים האחרונות דורשים לוח עם תושבת עם כל ערכת שבבים שהיא, אבל אם אתה קונה את הסדרה החדשה (AMD 5000) אתה חייב לוח עם ערכת שבבים 570X.
  • הזכרונות, שהם החלק המסובך להתאמה, חייבים להתאים ללוח ולעיתים גם למעבד (ע"ע רייזן 5000). זכרונות מדור לא מתאים (DDR3 \ DDR4 \ ...) לא יתחברו פיזית ללוח. לכל לוח יש כמות מסוימת של כרטיסים (DIMM) שנכנסים פיזית (בד"כ 2, 4 או 8 ) ויש גם מגבלה על הנפח המקסימלי של כל כרטיס. בנוסף, כל לוח+מעבד יכול לעבוד במהירויות מסוימות של זיכרון: לוח Crosshair VIII Formula על בסיס 570X מסוגל לעבוד עם במהירות (תדר) של עד 5000 מגהרץ (שכמעט לא קיים היום), אבל רייזן 5000 מסיבות שלא אפרט כאן עובד הכי טוב עם מהירות 3600. בנוסף כל לוח תומך ב- CL (מהירויות גישה לזיכרון) שונות. לכל לוח איכותי יש באתר היצרן רשימה שנקראת QVL שאומרת אילו זיכרונות נבדקו איתו, וגם לכל יצרן רציני יש רשימה כזאת של לוחות. שתי הרשימות נוטות להיות מסובכות ולא מעודכנות, אבל זה מה שיש. אם הזיכרון מופיע ברשימה עם הלוח הוא יעבוד. אם לא, הוא אולי יעבוד (בהנחה שהפרמטרים מתאימים), אולי לא יעבוד, ואולי יעבוד לאט - חפש בגוגל וכד' או נסה וקווה לטוב. אגב, גם אם זה לעיתים אפשרי, מאוד לא מומלץ לערבב שאינם זהים לחלוטין בכל הפרמטרים!
  • הקירור חייב להתאים לתושבת הלוח (לא למעבד עצמו!) אבל היום רוב הקירורים מתאימים לרוב התושבות או באים עם מתאם עבורן. עדיין צריך לוודא.
  • המארז חייב להתאים לגודל הלוח (ATX, E-ATX, Mini-ATX, IPX, ...).
  • אם הקירור למעבד הוא מים (AIO - משאבה סגורה) שים לב שהמארז חייב להיות גדול מספיק בשביל הרדיאטור. בד"כ עדיף לשים את הרדיאטור בצד העליון של המארז. גודל הרדיאטור מוכתב ע"י אורכו שהוא כמות המאווררים כפול גודלם במ"מ (120 או 140). כמו כן, חייבים לוודא שיש די מקום בין הלוח לקיר המארז עבור עובי הרדיאטור פלוס המאווררים שעליו.
  • אם הקירור למעבד הוא אוויר המארז חייב להיות רחב (גבוה?) מספיק כדי להכילו.
  • אם אתה רוצה מים מלא (Custom loop) זה מאוד מסבך ואני לא ממליץ לך לנסות לבד ברמת הנסיון הנוכחית שלך.
  • המארז חייב לספק די מקום לדיסקים שברצונך להכניס אליו. אם מדובר בקונפיגורציה סטנדרטית (SSD+HDD) אז רוב המארזים הלא מיניאטוריים יתאימו. אם אתה רוצה מהיר בחיבור M.2 הלוח חייב להתאים (זה לא תלוי במארז). אם אתה רוצה הרבה דיסקים מסוגים שונים אתה צריך לדאוג שאכן המארז מגיע עם מספיק מקום, ושים לב שלפעמים המקום בפועל (שמגיע עם המארז) קטן מהמקסימלי (שניתן להרחיב ע"י קניית עוד כלובי דיסקים) ושלפעמים זה בא על חשבון חלקים אחרים (לדוגמה, כרטיס המסך לפעמים תופס מקום של דיסק, או שמקום ל- בא על חשבון HDD).
  • (עריכה: ידעתי ששכחתי משהו) גם בלוח חייבות להיות די יציאות לדיסקים הקשיחים שלך ומסוג מתאים. רוב הדיסקים היום (שאינם M.2) דורשים על הלוח חיבור SATA אחד לדיסק. לרוב הלוחות יש לפחות 4 יציאות SATA ולפעמים עד 8. חלק מהיציאות (ללוחות הישנים והפשוטים יותר) תומכות בקצבי SATA איטיים יותר של 3 ג'יגה לשניה ואפילו 1.5 ג'יגה לשניה, במקום 6 ג'יגה לשנייה שזה הסטנדרט העכשווי. חיבורים איטיים אלו יעבדו עם דיסקים חדשים, אך זה בזבוז לשים מהיר על חיבור איטי. בכל מקרה שים לב לכמות היציאות בלוח!
  • אם אתה קונה כרטיס מסך גיימינג איכותי, שים לב שיש די מקום במארז בשביל אורך הכרטיס ושהתושבת (PCIe) על הלוח מתאימה (התושבת בד"כ לא בעייתית). אם אתה קונה מספר ומחבר אותם (לדוגמה: SLI), שים לב שהלוח תואם. כמו כן, לוחות מודרניים, גם איכותיים, מורידים בד"כ את מהירות שליחת הנתונים לכרטיס המסך כשיש יותר מאחד או כאשר אתה מחבר כרטיס נוסף (קול, לכידת ווידאו, ... ) בקונפיגורציות מסוימות.
  • לרוב המארזים יש פאנל קדמי שמספק, בנוסף לכפתורי הדלקה ו-RESET, יציאות מסוגים שונים. שים לב שיציאות אלו, בעלות השמות המבלבלים, צריכות מחברים על הלוח כדי לעבוד! יציאת 2.0 (שכבר בדרכה החוצה) דורשת חיבור 2.0 על הלוח לכל 2 יציאות, יציאת 3.0 (נקראת גם USB 3.1 Gen 1 או USB 3.2 Gen 1) דורשת חיבור בעל אותו שם לכל 2 יציאות, ויציאת USB 3.2 (נקראת גם USB 3.1 Gen 2 או USB 3.2 Gen 2) דורשת חיבור בעל שם דומה לכל יציאה אחת. אין הבדל בלוח בין חיבור Type A (יציאת USB מרובעת של מחשב) ל-Type C (החיבור הקטן שיש לטלפונים או ללפטופים מסויימים) אבל לא ניתן לחבר, לדוגמה, חיבור USB 3.1 למקום של USB 3.2 בלוח.
  • הספק חייב להתאים למארז, הן מבחינת תצורה (ATX, , ...) והן מבחינת אורך. אם המחשב שאתה מרכיב הוא איננו מחשב מיניאטורי, אתה תצטרך ספק ATX, אבל שים לב שלמרות שלכל ספקי ה-ATX יש אורך ורוחב סטנדרטיים, העומק (אורך?) של הספק יכול להשתנות. לעיתים לא יכילו ספקים מאוד עמוקים או ידרשו הוצאה של חלקים כגון מאוורר תחתון או כלוב לכונן קשיח. זו לא בעיה בד"כ בקונפיגורציות פשוטות.
  • הספק צריך לספק די אנרגיה לכל הלוח. רוב הקונפיגורציות יעבדו טוב עם ספק 650W או אפילו 550W (מעט מדי לא ממולץ, גם אם זה מספיק, בגלל איכות הייצר של הספק). שים לב שרוב צריכת הלוח היא על קו ה-12V, ולכן ההספק על קו זה הוא היחידי שבאמת רלבנטי (הוא כתוב במפרט הספק). אתה אולי תצטרך יותר עוצמה אם תשים מספר כרטיסי מסך מודרניים או "תשתגע" עם (RAID?) לדים ומאווררים.
  • הספק צריך להכיל מספיק יציאות כדי לחבר את כל החלקים שלך. חיבור המתח ללוח (24 פינים) ולמעבד (8 פינים, EPS) הם סטנדרטיים כבר עשורים, אך שים לב שמעבדים חדשים מסויימים דורשים חיבור EPS נוסף של 4 או 8 פינים שצריך להיות בספק אם זה רלבנטי (בדוק את הלוח). כמו כן, צריך חיבורי מתח נוספים לכרטיסי מסך ברמת גיימרים (Peripherals) ודי חיבורי SATA הן בשביל הדיסקים הקשיחים והן בשביל התקנים מסויימים כגון בקרי תאורת וקירור. התקנים פשוטים וישנים יותר דורשים לעיתים חיבור MOLEX (נקראים גם PATA) - זה חיבור הדיסקים שהיה קיים לפני SATA. אם הספק שלך לא פרימיטיבי מדי או שהמחשב שלך לא מטורף מדי זו כנראה לא תהיה בעייה.
  • רוב המארזים היום אינם תומכים בכונני CD או התקנים בגודל דומה (5.25" - בקר מאוורים, קורא כרטיסי , ...). אם אתה צריך כזה מקום (מוטל בספק), שים לב שקיים במארז.
  • המאווררים של המארז, אם תקנה ולא תסתפק באלו שמגיעים איתו (שים לב שאכן מגיעים איתו מספיק!), חייבים להתאים בגודלם ובכמותם למקום הפנוי במארז. כמו כן חייבים להיות די חיבורים על הלוח למאווררים, למרות שניתן להשתמש במפצלים (עד גבול מסויים!) או בבקרי מאווררים. מעבר לתכונות כגון איכות ייצור ורמת רעש, אתה צריך להקפיד שלמאווררים שממוקמים על רדיאטור או על פילטר אבק יש לחץ סטטי גבוה, בעוד שבמיקומים אחרים דווקא הספק המאוורר הוא החשוב.
  • אם ברצונך להשתמש בלדים, או במאווררי לדים, אתה תצטרך בקרי RGB. במקרה זה תצטרך לוודא שיש לך מספיק בקרים, שהם מתאימים למאווררים ושהטכנולוגיה שלהם אחידה. במילים אחרות עדיף שתדבק בטכנולוגיה אחת ויצרן אחד (לדוגמה iCUE). אני רוצה להזהיר שנושא הלדים יכול להיות מסובך ויקר ממה שהוא נשמע!

 

אני מקווה שזה עושה לך קצת סדר ולא מפחיד אותך יותר מדי... וגם שלא שכחתי משהו.

 

לא רע לפוסט ראשון?

נערך על-ידי 23r01
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של 23r01

בתור מישהו שמרכיב מחשבים לעצמו כבר שנים רבות, וכרגע עוסק בהרכבת מחשב חדש, רציתי להתערב.

 

התשובה הקצרה היא שהכל צריך להתאים להכל. אפשר למצוא לכל חלק במחשב משהו שלא מתאים לשאר המחשב או שמתאים אך עובד בתצורה לא אופטימלית (לאט יותר, מתחמם יותר...).

 

ככל שהמפרט הרצוי שלך פשוט יותר הסיכוי שתתיקל בחלק איזוטרי שלא מתאים קטן יותר. אם אתה מנסה לבנות מחשב גיימינג מטורף עם תאורות וקירור חנקן נוזלי תצטרך להשקיע יותר בהתאמת כל החלקים.

 

ובאופן ספציפי, נניח שבחרת את המעבד בשביל המחשב החדש (אם התחלת מנקודה אחרת, לדוגמה לוח אם, שנה את הסדר כרצונך):

  • לוח האם צריך להתאים למעבד. ראשית התושבת (הפלאג שאליו מחברים את המעבד) חייבת להיות מאותו סוג, ולפעמים גם ערכת השבבים חייבת להתאים. לדוגמה, מעבדי הרייזן של AMD מהשנים האחרונות דורשים לוח עם תושבת AM4 עם כל ערכת שבבים שהיא, אבל אם אתה קונה את הסדרה החדשה (AMD RYZEN 5000) אתה חייב לוח עם ערכת שבבים 570X.
    סדרה 5 עובדת גם עם ועובדת עם חלק מלוחות B450 וX470 ובסופו של דבר תעבוד עם הרוב המוחלט מהם.
  • הזכרונות, שהם החלק המסובך להתאמה, חייבים להתאים ללוח ולעיתים גם למעבד (ע"ע רייזן 5000). זכרונות מדור לא מתאים (DDR3 \ DDR4 \ ...) לא יתחברו פיזית ללוח. לכל לוח יש כמות מסוימת של כרטיסים (DIMM) שנכנסים פיזית (בד"כ 2, 4 או 8 ) ויש גם מגבלה על הנפח המקסימלי של כל כרטיס. בנוסף, כל לוח+מעבד יכול לעבוד במהירויות מסוימות של זיכרון: לוח ASUS Crosshair VIII Formula על בסיס 570X מסוגל לעבוד עם זיכרון במהירות (תדר) של עד 5000 מגהרץ (שכמעט לא קיים היום), אבל רייזן 5000 מסיבות שלא אפרט כאן עובד הכי טוב עם מהירות 3600. בנוסף כל לוח תומך ב- CL (מהירויות גישה לזיכרון) שונות. לכל לוח איכותי יש באתר היצרן רשימה שנקראת QVL שאומרת אילו זיכרונות נבדקו איתו, וגם לכל יצרן זיכרון רציני יש רשימה כזאת של לוחות. שתי הרשימות נוטות להיות מסובכות ולא מעודכנות, אבל זה מה שיש. אם הזיכרון מופיע ברשימה עם הלוח הוא יעבוד. אם לא, הוא אולי יעבוד (בהנחה שהפרמטרים מתאימים), אולי לא יעבוד, ואולי יעבוד לאט - חפש בגוגל וכד' או נסה וקווה לטוב. אגב, גם אם זה לעיתים אפשרי, מאוד לא מומלץ לערבב זכרונות שאינם זהים לחלוטין בכל הפרמטרים!
    כל לוח שבו ניתן לשנות את המהירות של הזכרונות(כל הלוחות של ללקוחות ביתיים ורק לוחות Z של אינטל) ייתנו לך לשים מה שבא לך בהגדרות של הזיכרון כל עוד הערך לפחות קיים בביוס(תמיכה אמיתית בתדר גבוה במיוחד[4000+] לא תהיה בלוחות זולים יותר בדרך כלל עקב מגבלות פיזיות שנוגעות לtraceים ועוביים)
  • הקירור חייב להתאים לתושבת הלוח (לא למעבד עצמו!) אבל היום רוב הקירורים מתאימים לרוב התושבות או באים עם מתאם עבורן. עדיין צריך לוודא. 
    לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד, אין מעבד שמתאים ליותר מתושבת אחת אז מין הסתם אם זה מתאים למעבד מסוים זה כמובן מתאים לתושבת שלו.
  • המארז חייב להתאים לגודל הלוח (ATX, E-ATX, Mini-ATX, IPX, ...).
  • אם הקירור למעבד הוא קירור מים (AIO - משאבה סגורה) שים לב שהמארז חייב להיות גדול מספיק בשביל הרדיאטור. בד"כ עדיף לשים את הרדיאטור בצד העליון של המארז. גודל הרדיאטור מוכתב ע"י אורכו שהוא כמות המאווררים כפול גודלם במ"מ (120 או 140). כמו כן, חייבים לוודא שיש די מקום בין הלוח לקיר המארז עבור עובי הרדיאטור פלוס המאווררים שעליו.
  • אם הקירור למעבד הוא קירור אוויר המארז חייב להיות רחב (גבוה?) מספיק כדי להכילו.
  • אם אתה רוצה קירור מים מלא (Custom loop) זה מאוד מסבך ואני לא ממליץ לך לנסות לבד ברמת הנסיון הנוכחית שלך.
  • המארז חייב לספק די מקום לדיסקים שברצונך להכניס אליו. אם מדובר בקונפיגורציה סטנדרטית (SSD+HDD) אז רוב המארזים הלא מיניאטוריים יתאימו. אם אתה רוצה SSD מהיר בחיבור M.2 הלוח חייב להתאים (זה לא תלוי במארז). אם אתה רוצה הרבה דיסקים מסוגים שונים אתה צריך לדאוג שאכן המארז מגיע עם מספיק מקום, ושים לב שלפעמים המקום בפועל (שמגיע עם המארז) קטן מהמקסימלי (שניתן להרחיב ע"י קניית עוד כלובי דיסקים) ושלפעמים זה בא על חשבון חלקים אחרים (לדוגמה, כרטיס המסך לפעמים תופס מקום של דיסק, או שמקום ל-SSD בא על חשבון HDD).
    איכשהו קשה לי מאד להאמין שהוא התכוון למשהו בסגנון הזה.
  • (עריכה: ידעתי ששכחתי משהו) גם בלוח חייבות להיות די יציאות לדיסקים הקשיחים שלך ומסוג מתאים. רוב הדיסקים היום (שאינם M.2) דורשים על הלוח חיבור SATA אחד לדיסק. לרוב הלוחות יש לפחות 4 יציאות SATA ולפעמים עד 8. חלק מהיציאות (ללוחות הישנים והפשוטים יותר) תומכות בקצבי SATA איטיים יותר של 3 ג'יגה לשניה ואפילו 1.5 ג'יגה לשניה, במקום 6 ג'יגה לשנייה שזה הסטנדרט העכשווי. חיבורים איטיים אלו יעבדו עם דיסקים חדשים, אך זה בזבוז לשים SSD מהיר על חיבור איטי. בכל מקרה שים לב לכמות היציאות בלוח!
    אף אדם סביר לא ירגיש בהבדל בשימושים רגילים.
  • אם אתה קונה כרטיס מסך גיימינג איכותי, שים לב שיש די מקום במארז בשביל אורך הכרטיס ושהתושבת (PCIe) על הלוח מתאימה (התושבת בד"כ לא בעייתית). אם אתה קונה מספר כרטיסי מסך ומחבר אותם (לדוגמה: SLI), שים לב שהלוח תואם. כמו כן, לוחות מודרניים, גם איכותיים, מורידים בד"כ את מהירות שליחת הנתונים לכרטיס המסך כשיש יותר מאחד או כאשר אתה מחבר כרטיס נוסף (קול, לכידת ווידאו, ... ) בקונפיגורציות מסוימות.
    שוב לא ברור לי למה נכנסת לעומק הזה שברור ששואל השאלה לא הולך להרכיב מערכת מרובת בייחוד שכבר אי אפשר עם רוב כרטיסי המסך כלל.
  • לרוב המארזים יש פאנל קדמי שמספק, בנוסף לכפתורי הדלקה ו-RESET, יציאות USB מסוגים שונים. שים לב שיציאות אלו, בעלות השמות המבלבלים, צריכות מחברים על הלוח כדי לעבוד! יציאת USB 2.0 (שכבר בדרכה החוצה) דורשת חיבור USB 2.0 על הלוח לכל 2 יציאות, יציאת USB 3.0 (נקראת גם 3.1 Gen 1 או 3.2 Gen 1) דורשת חיבור בעל אותו שם לכל 2 יציאות, ויציאת 3.2 (נקראת גם 3.1 Gen 2 או USB 3.2 Gen 2) דורשת חיבור בעל שם דומה לכל יציאה אחת. אין הבדל בלוח בין חיבור Type A (יציאת USB מרובעת של מחשב) ל-Type C (החיבור הקטן שיש לטלפונים או ללפטופים מסויימים) אבל לא ניתן לחבר, לדוגמה, חיבור USB 3.1 למקום של USB 3.2 בלוח.
    יש מתאמים ושוב אתה מדבר פה על משהו כל כך נישתי כי כל לוח חדש מגיע עם חיבורי USB C\3 וUSB 2 ובכל מקרה המחשב יעבוד רק בלי היציאות שלא תואמות במארז
  • הספק חייב להתאים למארז, הן מבחינת תצורה (ATX, IPS, ...) והן מבחינת אורך. אם המחשב שאתה מרכיב הוא איננו מחשב מיניאטורי, אתה תצטרך ספק ATX, אבל שים לב שלמרות שלכל ספקי ה-ATX יש אורך ורוחב סטנדרטיים, העומק (אורך?) של הספק יכול להשתנות. מארזים לעיתים לא יכילו ספקים מאוד עמוקים או ידרשו הוצאה של חלקים כגון מאוורר תחתון או כלוב לכונן קשיח. זו לא בעיה בד"כ בקונפיגורציות פשוטות.
  • הספק צריך לספק די אנרגיה לכל הלוח. רוב הקונפיגורציות יעבדו טוב עם ספק 650W או אפילו 550W (מעט מדי לא ממולץ, גם אם זה מספיק, בגלל איכות הייצר של הספק). שים לב שרוב צריכת הלוח היא על קו ה-12V, ולכן ההספק על קו זה הוא היחידי שבאמת רלבנטי (הוא כתוב במפרט הספק). אתה אולי תצטרך יותר עוצמה אם תשים מספר כרטיסי מסך מודרניים או "תשתגע" עם כוננים קשיחים (RAID?) לדים ומאווררים. 
  • הספק צריך להכיל מספיק יציאות כדי לחבר את כל החלקים שלך. חיבור המתח ללוח (24 פינים) ולמעבד (8 פינים, EPS) הם סטנדרטיים כבר עשורים, אך שים לב שמעבדים חדשים מסויימים דורשים חיבור EPS נוסף של 4 או 8 פינים שצריך להיות בספק אם זה רלבנטי (בדוק את הלוח). כמו כן, צריך חיבורי מתח נוספים לכרטיסי מסך ברמת גיימרים (Peripherals) ודי חיבורי SATA הן בשביל הדיסקים הקשיחים והן בשביל התקנים מסויימים כגון בקרי תאורת RGB וקירור. התקנים פשוטים וישנים יותר דורשים לעיתים חיבור MOLEX (נקראים גם PATA) - זה חיבור הדיסקים שהיה קיים לפני SATA. אם הספק שלך לא פרימיטיבי מדי או שהמחשב שלך לא מטורף מדי זו כנראה לא תהיה בעייה.
    אין פה טעות, אני סתם לא מבין למה לפצל את הספק לשני חלקים.
  • רוב המארזים היום אינם תומכים בכונני CD או התקנים בגודל דומה (5.25" - בקר מאוורים, קורא כרטיסי זיכרון, ...). אם אתה צריך כזה מקום (מוטל בספק), שים לב שקיים במארז.
  • המאווררים של המארז, אם תקנה ולא תסתפק באלו שמגיעים איתו (שים לב שאכן מגיעים איתו מספיק!), חייבים להתאים בגודלם ובכמותם למקום הפנוי במארז. כמו כן חייבים להיות די חיבורים על הלוח למאווררים, למרות שניתן להשתמש במפצלים (עד גבול מסויים!) או בבקרי מאווררים. מעבר לתכונות כגון איכות ייצור ורמת רעש, אתה צריך להקפיד שלמאווררים שממוקמים על רדיאטור או על פילטר אבק יש לחץ סטטי גבוה, בעוד שבמיקומים אחרים דווקא הספק המאוורר הוא החשוב.
    לא רלוונטי ל99.9999% מהמשתמשים.
  • אם ברצונך להשתמש בלדים, או במאווררי לדים, אתה תצטרך בקרי RGB. במקרה זה תצטרך לוודא שיש לך מספיק בקרים, שהם מתאימים למאווררים ושהטכנולוגיה שלהם אחידה. במילים אחרות עדיף שתדבק בטכנולוגיה אחת ויצרן אחד (לדוגמה Corsair iCUE). אני רוצה להזהיר שנושא הלדים יכול להיות מסובך ויקר ממה שהוא נשמע!
    לא מדויק כלל(וגם לא רלוונטי לרוב האנשים אבל ניחא), יש שני חיבורים סטנדרטיים(ועוד מאה אלף proprietary) שהם 4 פין 12VRGB ו3 פין 5VARGB ואתה צריך לקנות אך ורק דברים שיכולים להתחבר לחיבורים סטנדרטיים שקיימים בלוח שלך או בבקר שתקנה כי לתת כסף לחברה שלא משתמשת בחיבורים סטנדרטיים זה לירות לעצמך ברגל.

 

אני מקווה שזה עושה לך קצת סדר ולא מפחיד אותך יותר מדי... וגם שלא שכחתי משהו.

 

לא רע לפוסט ראשון?

 

נערך על-ידי Moon-Mage
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Moon-Mage

 

אני רואה שדרכתי כאן למישהו על הבהונות! לא בכוונה, רק ניסיתי לעזור לשואל השאלה מאחר ואני בדיוק מתלבט באותן הבעיות, כנראה עם מפרט קצת יותר קיצוני ממה שהוא קרוב לוודאי מתכנן.

 

הוא שאל שאלה וניסיתי לענות תשובה יותר מפורטת. אני לא יודע מה הוא רוצה לבנות - עבור מחשב ביתי או משרדי פשוט לדעתי כדאי ללכת לחנות מחשבים ולקנות מוכן, לא צריך לבנות לבד. חלק מהבעיות עולות רק בבניית מפרטים יותר מסובכים מהממוצע, וגם ציינתי זאת, מספר פעמים, בגוף התגובה (כולל אלו בעיות לא סביר שיתקל בהן).

 

לחלק מהבעיות יש כמובן פתרונות, אך מאחר שהשואל הבהיר שהוא לא מבין בזה הרבה לא רציתי להיכנס איתו לעדכוני BIOS כדי שלוחות יעבדו עם מעבדים, הגדרות Overclocking ידניות לזיכרון (במקום XMP אוטומטי) כדי שיגיע למהירות הרשומה עליו, יחס המהירויות של שעוני המערכת ב- (תדירות FCLK וכד') או סטנדרטים של תאורה. ובכל מקרה כדאי לדעת, לדוגמה, שזיכרון מסוים עשוי לא להתאים ללוח כמות שהוא וצריך להכניס לו ידנית את ההגדרות.

 

בכל מקרה, לא צריך להיעלב ובטח שלא צריך לחפש בכוח דרכים לקטול תגובה של מישהו שהקדיש מזמנו כדי לעזור למישהו אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רבותי !

הכל טוב !  :)

 

לא שהבנתי משהו .....   :rolleye0018:

אפשר לעזור גם בלי להפריע אחד לשני,

והאמת, די השלמתם אחד את השני.

 

בל מקרה, להזכירכם, כל זה מופיע בסטיקי של 

פורום לוחות אם ומעבדים ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...