קניתי בפלונטר, התאכזבתי מהשירות ונשארתי עם פלונטר - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קניתי בפלונטר, התאכזבתי מהשירות ונשארתי עם פלונטר


Vashek
 Share

Recommended Posts

קניתי בפלונטר, התאכזבתי מהשירות ונשארתי עם פלונטר

 

לפני כחמישה חודשים קניתי בפלונטר חלקים - לוח אם B250 Mining Expert (אחריות 3 שנים) + מעבד i5-7500 (gen7) (יד שניה) + זיכרון 2x 8GB 266 + מאוורר למעבד - בשביל מחשב כרייה.  מבחינתי זה כל המחשב כי המחשב עבד אצלי פרוס על השולחן (ללא מארז) ובנוסף לחלקים אלה הייתי זקוק רק לספק כוח, צג, מקלדת ו- Disk-On-Key כדי להפעיל אותו, אותם יש לי בשפע ולא צריך לקנות עוד.

 

לפני כחודשיים המחשב מת.  בפלונטר אמרו לי להביא את הכל לבדיקת טכנאי במעבדה שלהם וכך עשיתי.  כשבוע מאוחר יותר התקשר אלי וויטלי, דיבר לא ממש בנימוס, ואמר לי שבאסוס לא יכולים לתקן את הלוח, אין להם לוח חליפי ולכן החזירו לפלונטר את הכסף.  מה שנשאר לי זה לקבל זיכוי על הלוח ולבוא ולקחת את שאר החלקים.

 

נדהמתי, מה יש לי לעשות עם שאר החלקים אם אין לי תואם?  כשהעליתי את העניין בפני וויטלי, נאמר לי שבפלונטר לא יכולים לפתור את הבעיות של כולם.  מבחינתם קניתי חלקים, אחד מהם לא תקין אז הם מוכנים לזכות אותי וזהו.  בנוסף ציין שבפלונטר אין יותר לוחות אם התואמים למעבד שקניתי אצלם.  שיא הנימוס.  נדהמתי עוד יותר, הודעתי שאני צריך לחשוב וניתקתי את השיחה.

 

מה אתם אומרים,  הלכתם לקנות חדש או מקרר,  אחרי חצי שנה המנוע (או כל חלק אחר) שבק חיים והיבואן אומר לסוכן שממנו קניתם שהדגם השתנה, אין לו חלפים והוא מוכן לזכות אותו על מחיר המנוע.  ואז הסוכן אומר לכם לקבל זיכוי על המנוע או על החלק האחר, לבוא לקחת את כל השאר ושולח אותכם לכל הרוחות.  כך נשמע לי מה שעושים לי בפלונטר...

 

בדקתי בשוק, דיברתי עם השירות של היבואן ונאמר לי שאפשר להשיג בארץ את הלוח שהתקלקל.  בדקתי גם זמינות של לוחות אחרים התואמים לחלקים שנשארו לי ומצאתי שיש גם כאלה.

 

חזרתי לפלונטר אבל לא עזר.  בשיחה נוספת וממש לא מנומסת עם וויטלי, נאמר לי שהם לא מוכנים לזכות אותי על כל העיסקה וגם לא מוכנים לדאוג לי ללוח אם חליפי.  לא מוכנים להכיר בטענה שלי שקניתי מערכת, למרות שמבחינתי החלקים שקניתי הם כל המחשב.  לטענתם קניתי חלקים שלא קשורים אחד לשני והם מוכנים לזכות אותי רק עבור מה שהתקלקל.  הבעיה שלי אינה בעיה שלהם ועוד פעם שמעתי את המשפט "אנחנו לא יכולים לפתור את הבעיות של כולם".

 

איזו טענה מטומטמת.  וויטלי, אתם לא צריכים לפתור את הבעיות של כולם אבל אתם כן צריכים לפתור את הבעיות של כל הלקוחות שלכם הקשורות לעסקים איתכם.  גם אם בעיסקה מסויימת תרוויחו פחות או אפילו תפסידו.  קוראים לזה לשמור על הלקוח ועל השם הטוב של העסק.

 

אני במקום פלונטר וכדי לשמור על השם שלי ועל הלקוח, הייתי דואג להשיג חליפי זהה או דומה, אפילו בהפסד כספי.  עשיתי דברים כאלה בעבר.

 

בנוסף, הזיכוי שפלונטר מציעים גורם לי להפסד.  אני שילמתי בביטקויין אבל את הזיכוי הם מציעים בשקלים.  יוצא שבזכות עליית שער הביטקויין בחודשים האחרונים,  הזיכוי שפלונטר מציעים לי שווה בערך לשליש ממה ששילמתי.  הסיבה העיקרית לכך שקניתי בפלונטר,  למרות שחלקים אחדים יכולתי להשיג יותר בזול במקום אחר, הינה האפשרות לשלם בביטקויין.  סיבה משנית, רציתי למנוע את הטענה בה נתקלתי בסופו של דבר.  אם אני קונה כל חלק אצל ספק אחר, כשיש בעיות יש גם סיכוי שכל אחד יתנער מאחריותו ויישלח אותי לאחר.  אז למרות שאת הזיכרונות למשל יכולתי לקנות יותר בזול אצל ספק אחר, קניתי הכל בפלונטר ונשארתי עם פלונטר וללא פתרון.

 

דבר אחרון, תשתדלו לא להגיע לעסק עצמו.  זה לא אנושי... אם בכל זאת תחליטו להסתכן באי קבלת שירות כשאתם זקוקים לו ותחליטו לקנות אצלם דבר מה, תעדיפו לשלם עבור המשלוח או שתבקשו מהם שיוציאו לכם את הסחורה החוצה.  העסק ממוקם במקום ומלוכלך ונראה ששנים לא ניקו אותו.  המעבדה לא נראית כמעבדה אלא כהרחבה של המחסן והבלאגן והאי סדר שורר בכל פינה.  בכל המהומה הזאת, בכלל לא ברור איך הם מוציאים את הראש ואת הרגליים.  מאוד לא מומלץ...

 

ראו הוזהרתם...

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע אם יש חנויות שהיו עושות משהו מעבר למה שהם עשו מלבד דבר אחד שמאד(!) מפריע לי וזה שהם מחזירים לך כסף לא כמו ששילמת וזה לדעתי ממש ממש לא בסדר ובהחלט הייתי דורש שיחזירו לך בדיוק את מה שאתה שילמת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Vashek

מה אתם אומרים,  הלכתם לקנות רכב חדש או מקרר,  אחרי חצי שנה המנוע (או כל חלק אחר) שבק חיים והיבואן אומר לסוכן שממנו קניתם שהדגם השתנה, אין לו חלפים והוא מוכן לזכות אותו על מחיר המנוע.  ואז הסוכן אומר לכם לקבל זיכוי על המנוע או על החלק האחר, לבוא לקחת את כל השאר ושולח אותכם לכל הרוחות.  כך נשמע לי מה שעושים לי בפלונטר...

 

 

רכב או מקרר זה אולי היה יכול להיות דוגמא מקבילה למחשב מותג או שולחני  וכנראה שגם לגבי מחשב מורכב כולו על ידי חנות.

אתה קנית מנוע + סעפת יניקה + גיר  והלכת להרכיב אוטו . אתה בחרת את השלדה , עשית פחחות  והרכבת מערכות נוספות .

 

הנוהל היחסית חדש ( כמה שנים ) של יבואנים לזכות כאשר מוצר נגמר במלאי הוא בעייתי ובזוי ודורש טיפול שורש אבל הוא מעבר לשליטת החנות .

 

צריך לקחת בחשבון שלא כל חנות עובדת עם כל היבואנים ויש מוצרים שמגיעים לארת במקביל על ידי כמה יבואנים .

אם קיבלת זיכוי כספי מלא ולפי מה שאתה אומר יש אפשרות להשיג בארץ את הלוח בדרכים אחרות , מוטב שתתקדם ותלך לרכוש את הלוח בדרך אחרת .

 

אם אתה חושב שיש חנות בארץ שהייתה עושה מאמץ חריג במקרה כזה אתה טועה, תנמיך ציפיות . במקרים כאלה גם אמזון  וניואג היו פועלות כך ( לדעתי אפילו הייתה תלונה בפורום לגבי ניואג על מצב דומה )   .

 

ולגבי הדרך שבה דיברו איתך , אם הדברים היו כפי שאתה מתאר אותם זה באמת לא היה מכובד, במקרה כזה שלקוח נדפק  לכל הפחות החנות צריכה לעשות מאמץ לנחם אותו .

משום מה עולה  התחושה שהדברים מובאים בצורה מאוד חד צדדית .

 

נערך על-ידי yoavke
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת שלא שכנעת אותי.

 

כאמור, לא קנית מחשב שלם. קנית חלקים. במידה זהה, היית יכול לקנות את המעבד בחנות אחרת. מה ההבדל? פלונטר היו חייבים לדאוג לך לתאימות? פלונטר הם חנות, חנות תלויה ביבואן. כאילו, מה אתה מצפה? שיזכו אותך גם על שאר החלקים? אין לי מושג אם אתה מאמין בזה ברצינות. נו באמת. הטיפול שלהם נשמע לי בסדר גמור. אפילו די טוב.

 

נ"ב

כן, המיקום בו הם ממוקמים באמת לא סימפטי במיוחד. מה גם שהוא נוראי מבחינת הגעה ברכב פרטי.

נערך על-ידי Ido.G
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא 

ציטוט של yoavke

כמובן שמרגע שדרשת דרישה מגוכחת שיחזירו לך סכום יותר גבוה ממש ששלימת , יכול להיות שלא הבינו אותך אך לאחר הבהרה כן יסיכמו לבצע העברה כספית בביטקוין לפי השווי הקשלי של הלוח.

לא הבנת.  אני לא רוצה שיחזירו לי כסף, לא בשקלים ולא בביטקויין.  אני מוחה על היחס המחפיר לו זכיתי מצד וויטלי ואני רוצה שיביאו לי זהה או שווה ערך או שייבטלו את כל העיסקה ויחזירו כסף לפי הערך השקלי שבחשבונית.

נערך על-ידי Vashek
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של yoavke

רכב או מקרר זה אולי היה יכול להיות דוגמא מקבילה למחשב מותג נייד או שולחני  וכנראה שגם לגבי מחשב מורכב כולו על ידי חנות.

אתה קנית מנוע + סעפת יניקה + גיר  והלכת להרכיב אוטו . אתה בחרת את השלדה , עשית פחחות  והרכבת מערכות נוספות .

...

משום מה עולה  התחושה שהדברים מובאים בצורה מאוד חד צדדית .

 

בדימוי שלך אולי קניתי רק "מנוע + סעפת יניקה" אבל כפי שהסברתי בפוסט המקורי, השתמשתי ב"מנוע + סעפת יניקה" כמות שהם, מבלי להרכיב את האוטו.  חיברתי ספק (נתתי דלק למנוע) והוספתי תוכנת כרייה העולה מדיסק און קיי.  במחשבי כרייה אין צורך ביותר מזה, השליטה עליהם הינה מרחוק.

 

חד צדדי - ברור. אני הלקוח הפגוע

נערך על-ידי Vashek
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Ido.G

...

כאמור, לא קנית מחשב שלם. קנית חלקים. במידה זהה, היית יכול לקנות את המעבד בחנות אחרת. מה ההבדל? פלונטר היו חייבים לדאוג לך לתאימות? ... כאילו, מה אתה מצפה? שיזכו אותך גם על שאר החלקים?...

לדעתי כן. זאת הסיבה שקניתי אצלם הכל למרות שפריטים אחדים יכולתי להשיג יותר בזול במקום אחר.  וכן, אני מצפה שיזכו אותי על הכל או שיביאו לי זהה או תואם לשאר החלקים.

נערך על-ידי Vashek
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של yoavke

...

טענה זאת שוות ערך לכך אני אפנה לexchange שמכרתי בו ביטקוין תמורת שקלים לפני כמה חודשים ואבקש זיכוי כעת לפי שוויו הנוכחי . 

...

כמובן שמרגע שדרשת דרישה מגוכחת שיחזירו לך סכום יותר גבוה ממש ששלימת , יכול להיות שלא הבינו אותך אך לאחר הבהרה כן יסיכמו לבצע העברה כספית בביטקוין לפי השווי הקשלי של הלוח.

 

הדימוי שלך לא מדוייק.  אם לוח האם היה נשאר תקין והייתי בא אחרי חצי שנה ומבקש להחזיר אותו סתם ככה כי בא לי ואני כבר לא צריך אותו, אז אתה צודק.  אבל אם היה מתברר שהעיסקה המקורית לא תקינה, למשל קיבלתי שטרות מזוייפים, אז אני צודק.

 

אני לא רוצה שיחזירו לי כסף על עיסקה חלקית, לא ביטקויין ולא שקלים.  אני רוצה שייבטלו את כל העיסקה וזה בסדר אם יחזירו הכל בשקלים בערך של החשבונית שקיבלתי,  או לקבל תקין, זהה או שווה ערך.

 

את ההערה שלי על הפסד בגלל הפרשי שער הוספתי כדי להדגיש שגם אם ייבטלו את כל העיסקה ויחזירו הכל בשקלים. עדיין נגרם לי הפסד שהם אכן לא אחראים לו.

 

נערך על-ידי Vashek
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תסלח לי אבל אתה מקשקש ואתה יודע שאתה מקשקש .

לקחת לוח עם 18 חיבורי PCIE וחיברת אליו  ככל הנראה יותר מכרטיס מסך אחד ואם אני רואה נכון עד 3 ספקי כח.

זה לא שמיועד להרכבת מחשב זה שמיועד לעמדה כרייה כמו שאמרת מראש.

 

לו היה מדובר בלוח אם של מחשב רגיל הם היו יכולים להציע לך לוח כמו הביוסטאר H110MHC  שמוצע אצלם באתר  ותומך במעבד שלך . 

 

אם היית רוכש אצלכם עמדת כרייה שלמה עם כל מה שהולך מסביב אני מאמין שהיית מקבל יחס אחר וכנראה שגם היו אומרים לך מה שטירון עוד לא יודע, אם אתה רוצה שהעמדה תהיה פעילה בלי עצירות , חלקים מהותיים רוכשים לפחות אחד ספייר . 

בכל זאת , עוד לוח או שניים ב 1000 לעמדה עם 18 כרטיסים ב 1000-4000 .    זה רלוונטי גם רק ברמת הפתרון המיידי ללא השבתת המערכת.

ובהקשר הזה, אדם רציני שמתעסק בכרייה היה הולך לרכוש את הלוח הרלוונטי באותו רגע בחנות אחרת אם האפשרות הייתה קיימת .

 

למרות שבכל יום שעובר עכשיו אני מסתכל על הגרפים בהנאה  ומרוויח הרבה מאוד 3080ים בלי לקום מהכסא ואני מניח שכמוני גם עוד הרבה חברי פורום , אני לא בטוח שנכנסת לפורום  שמרעיף סימפטיה רבה על אנשים שרוכשים 18 ולא לצורך הרצת cyberpunk  .

 

בכל מקרה , קנית 4 חלקי מחשב, אחד מהם משומש. זה לא מחשב שלם . 

 

כל מה שאני אומר זה בשם עצמי ולא בשם פלונטר , רכשתי משם  חלקים במרוצת השנים ,הפניתי לקוחות וגם כעסתי כאשר קיבלתי מוצר שגוי ( שנאסף בחזרה ללא חיוב )  אבל  אני לא מאמין בלעשות שמיניות באוויר בשביל כל לקוח , במיוחד לא לקוח שרוכש ב2,000 ש"ח בקושי  , בשוק המחשוב זה אומר בערך 200 שקל רווח .

 

 

 

 

נערך על-ידי yoavke
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ויש חנות בנוף הישראלי שהיתה מתנהגת אחרת? (לא שזה דווקא מהווה תירוץ לשירות רע של חנות)

לא חנות ברמות מחיר כאלו. אולי חנות יקרה מאוד, ואז זה כלול במחיר.

 

חנות בישראל שרוצה לשמור על רמות מחיר שכאלו, צריכה להקים מחסן בבניין רעוע, לדחוס את המעבדה למחסן, וכן - לתת שירות בסיסי יחסית.
אולי ניואג, שמוכרת לכל צפון אמריקה, משהו כמו חצי מליארד אנשים - יכולה להרשות לעצמה יותר, גם עם רמת רווחים נמוכה יחסית על פריט בודד. וגם זה מופרך. אם אזמין מניואג 4 רכיבים, ואחד מהם יתקלקל - יהיה הדין לגביו מה שיהיה - הם יחליפו לי את כל 4 האחרים (או יזכו עליהם)? כולנו יודעים מה התשובה על זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Vashek

לדעתי כן. זאת הסיבה שקניתי אצלם הכל למרות שפריטים אחדים יכולתי להשיג יותר בזול במקום אחר.  וכן, אני מצפה שיזכו אותי על הכל או שיביאו לי לוח אם זהה או תואם לשאר החלקים.

 

בהחלט זכותך להחזיק בדעה הזו. רק אמרתי שאני לא רואה את הדברים כך, וכנראה גם רוב הקוראים (הרי זהו הכיוון בתגובות). אנחנו בהחלט לא חייבים לראות דברים בצורה זהה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני גם לא הבנתי מה אתה רוצה מהם.

זה אפילו לא קשור לשירות בארץ. גם באמאזון וניואג היו פועלים אותו דבר - מוכרים לך חלקים, הרכבת מהם מחשב, אם חלק אחד מתקלקל מטפלים בו אינדיבידואלית - אף אחד לא יזכה אותך על שאר החלקים פשוט כי בלי אחד מהם אין לך מה לעשות איתם. 

 

מי שרוצה אחריות על מחשב קומפלט, שיקנה כזה בחנות אחת עם הרכבה ואז מציעים אחריות על כל המחשב כיחידה. את זה עושים בישראל כמעט בכל חנות וגם ללא עלות נוספת, זה לפחות פרקטיקה מצוינת אחת שיש פה שאין במדינות אחרות כמו ארה"ב נניח, שם אם אתה רוצה מחשב קומפלט אתה יכול רק לקנות prebuilt עם מפרט מוכן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של yoavke

תסלח לי אבל אתה מקשקש ואתה יודע שאתה מקשקש .

נראה לי שמי שמקשקש כאן זה אתה.  מאיפה לך לדעת אם אני טירון או לא ולא עשיתי מזמן את מה שכתבת בפוסט האחרון.  אתה לא מגיב לנושא העיקרי של המחאה שלי ולכן אני מניח שהתגובה שלך נועדה להלל את עצמך ולהראות לכל העולם עד כמה אתה מוצלח.

 

הלוואי והיו מציעים לי לקבל לוח אחר, זה מה שרציתי.  הייתי כבר מוצא מה לעשות איתו.  זה מה שביקשתי מהם, או שתזכה אותי על הכל או שתביא לי לוח חליפי או לוח התואם לחלקים האחרים שרכשתי.  אבל לא, ויטלי מוכן לזכות רק עבור הלוח ואין לו לוח אחר לתת לי.  והוא "לא יכול לפתור את הבעיות של כולם".

נערך על-ידי Vashek
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...