3060, 6700XT, 3080Ti ומה שבינהם - עמוד 3 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

3060, 6700XT, 3080Ti ומה שבינהם


nec_000
 Share

Recommended Posts

ציטוט של ch33

שימוש בDirectStorage (ניתן לקרוא כאן) שיגיע גם לווינדוס בשנה הקרובה ועשוי להפחית מלכתחילה את כמות המידע שצריך לאחסן בVRAM בזמן משחק

 

לצערנו זה לא עוזר. VRAM הוא בעל מהירות גישה מהירה, טיפוסית סביבות 400-800Gbyte לשניה בדור הנוכחי,

בעוד שאחסון הטקסטורות בהתקן flash מסוג SSD, למשל באמצעות בקר בפרוטוקול , מדבר על קצבים מסדר

גודל של 2-4Gbyte לשניה. קרי 1 חלקי 200 בלבד. שזה  no go

 

אפילו כשמשתמשים ב- עצמו של המחשב על מנת לאחסן את הטקסטורות, מדובר על קצבים טיפוסיים של

20-40Gbyte לשניה שלא מספיקים גם הם. מובן מהנתונים מעלה, שעל אחת כמה וכמה התקן flash עוד יותר גרוע

מאשר שמוש ב- למשימה זו.

 

כל סיבת ההמצאה של VRAM היא על מנת לקרב את חומרי הגלם לליבת ה- GPU, על מנת להבטיח קצבים גבוהים מאד,

שרק הם מסוגלים להזין את קצב ההספק המהיר של ה- GPU. למעשה VRAM זה כמו ה- cache של המאיץ הגראפי

שמונע ממנו ירידה עד ל- .

 

 

**לא להתבלבל בשגגה עם ה- "cache החדש" שהוטמע לראשונה ב- RDNA2, שהיא שכבה חדשה למעשה שמהווה 

cache עבור ה- VRAM עצמו.

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפואנטה שלי היא שמרבית האנשים לא רוכשים 3080, אלא 3060-3070.

וההצעה של הכרטיסים האלה היא לא טובה כי הם מציעים 8GB שזה נמוך מדי אפילו ביחס לאקסבוקס והפלייסטיישן.

ולסיכום - אני מחכה לכרטיסים האלה עם 12-16GB VRAM.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

 

במקום "לחנך" אותי אודות מי הוא הצרכן העיקרי של נפח זכרון בהאצה גראפית בימנו (2020), למד והשכל,

תעשה לעצמך חסד. כאן הקישור למקור:

https://hwzone.co.il/community/topic/601255-כרטיסי-המסך-rx-6800-xt-ו-rx-6800-בביקורת-האם-radeon-מביס-את-geforce/page/6/?tab=comments#comment-5196562

 

וכאן העתק הדברים שבקישור על מנת לחסוך הקלקה:

 

"מרכיב השפעתה של הרזולוצה על צריכת הזכרון VRAM קטנה באופן יחסי, לעומת הצריכה של אכסון הטקסטורות,

תהליך שהולך ומתרחב עם הזמן. אסבירה מטה.

 

ראשית בדיקה מהירה שתבצעו ברזולוציות HD, 1440P, 4k, תראה לכם, שהעליה בצריכת VRAM קטנה מאד.

הרבה פחות מההנחה הדיפולטית. אך ההסבר הוא, שמה שמשתנה בעליה ברזולוציה זה בעיקר ה- frame buffer

(שמחזיק את הפלט הסופי לטובת הצגתו למסך), ועוד קצת גם חישובי ביניים, שמחזיקים בזמן הרנדור, וגם הם לא צורכים

יותר מדי. הם גם נדיפים לאחר גמר הרנדור של הפריים ומוסרים מהזכרון.

 

תמונת HD היא 2 מיליון פיקסלים, וביצוג בן 32 סיביות, מדובר על 64 מיליון ביטים - שהם 8 מיליון בתים. או 8MB. זוטא.

אפילו אם עולים עד רזולוציה 4k הצריכה עולה פי 4 לכדי 32MB בלבד. נזכור שלכרטיס מסך יש 8 (או יותר) GB, ולכן כל

העליה הזו ברזולוציה הן של ה- frame buffer, ואפילו אם הוא מסוג triple buffering, לרבות חישובי הביניים בזמן

הרנדור (עד שמבצעים להם purge), אינם מדגדים את הים הענקי של VRAM בימנו, זה שנמדד בג'יגות כאמור.

8GB = 8000MB .

 

משכך מובן כי הטקסטורות מאכלסות 80% ומעלה מסך הזכרון הנצרך, וכנראה כבר מעל 90% אפילו (זה מתקדם עם

השנים). הסיבה להתקדמות היא שככל שעובר הזמן, נפח ואיכות הטקסטורות עולה בקצב מהיר, מכפיל עצמו מדי 3 שנים

לערך, בעוד שהזכרון הנצרך לטובת החישובים  וה- frame buffer נשארים די על המקום, או מתקדמים אך מאד לאט, 

צמודים לקצב עליית הרזולוציה (שהוא איטי).

 

משמע,

שאם יש לנו צריכת 8GB VRAM, מעל 7 זה רק הטקסטורות, ופחות מ- 1 זה היתר. משכך אל להתפס לרזולוציה

כאלמנט שמשפיע משמעותית על צריכת VRAM, אלא דווקא לאיכות הטקסטורות עצמן שמשפיעות הרבה יותר.

בימנו נוצר מצב, שהרצת כותר הכי כבד בטקסטורות אבל ברזולוציה נמוכה, עדיין יצרוך הרבה זכרון VRAM. 

עקרו כאמור משמש,  על מנת לבצע caching לטקסטורות הכבדות.

 

להבדיל מ- frame buffer וחישובי ביניים שהם נדיפים לאחר גמר הצגת הפריים על המסך, הטקסטורות אינן עוברות

תהליך purging כל משך הריצה של המשחק/סימולטור. שכן תהליך ציור יתרת הפריימים מצריך גם הוא את

הטקסטורות הלאה. הטקסטורות אינן נדיפות משך כל העבודה.

 

מעתה בדברינו על צריכת זכרון בכרטיס מסך, נכון לשנת 2020, כבר אין לייחס חשיבות מהותית לנושא הרזולוציה.

פעם בעבר הרחוק זה היה משמעותי, היום כבר לא.  שכן פעם הרזולוציה נטלה משקל כבד (שווה ערך לטקסטורות)

בצריכת הזכרון, בעוד שהיום הדבר נעשה ליחס מסדר גודל זניח, שרק ממשיך להתרחב מדור לדור.

 

בעוד 3 שנים הטקסטרות יצריכו 16GB במקום 8GB, בעוד שהצריכה על שטח החישובים וה- framebuffer  יגדלו

מנגיד סדר גודל של 1GB עד ל- 2GB. ובאטרציה הבאה הטקסטורות שוב יעלו מ- 16GB ל- 32GB, ואם היתר יעלה

מאזור 2GB ל- 3GB....דיינו.  די מהר מבינים מה קורה פה:

הנתח זכרון שנצרך לטובת טקסטורות נוסק מעלה בקצב אקספוננציאלי, בעוד שהנתח זכרון הנדיף אינו מדביק אותו. 

ולכן הגענו כבר היום בשנת 2020 למצב, שהנתח המייצג את הרזולוציה נעשה למשני בחשיבותו, לעומת הנתח שמייצג

את אחסונן של הטקסטורות.

 

**אפשר לראות בהסבר הטכני דלעיל, הרחבה על המאמר בנושא הטמעת cache בליבות גראפיות, אותו פרסמתי

פה בפורום בחודש שעבר. ההסבר שכאן נותן insight נוסף לטובת הבנת יחסי הגדלים ואת תפקידו של ה- cache בתהליך."

 

***פריצת דרך בעולם ההאצה הגראפית - cache

https://hwzone.co.il/community/topic/600884-פריצת-דרך-בעולם-ההאצה-הגראפית-cache/?tab=comments#comment-5193222

 

full hd זה שני מיליון פיקסלים לא hd וממה שהבנתי ספינטק 2077- full hd, , ultra טופס מעל 6GB vram

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

HD מוגדר בתקן כרזולוציה 1920x1080 והוא כ- 2 מיליון פיקסלים. לא משתמשים במלל full.

הסימון הנוסף הוא גם סיגנל 1080P שמשמעותו 1080 שורות בתמונה.

 

המינוח P הוא progressive, להבדיל מ- Interlaced שלא נעשה בו שמוש באמצעי תצוגה ממוחשב מזה שנים רבות,

אלא משהו אנכרוניסטי בסיגנל הטלויזיות של פעם, שהיה PAL או NTSC.

 

בייצוג בן 32 סיביות לפיקסל, שככה הדבר מיוצג בגראפיקה ממוחשבת, התפוסה היא 64 מיליון ביטים, שהם 8 מיליון בתים. 

או ברישום מקוצר 8Mbyte.

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של OR2OOO

אני הבחור :) 

הסיבה למחיר היא כי לא לחוץ לי על הכסף והכרטיס יושב ולא עושה כלום.

מעדיף למצוא לו בית חדש ולשמח מישהו.

 

בדיוק החלפתי את ה-2070 ל-3080, את ה-2070 מכרתי ב-1,000 ש"ח למישהו שאני יודע שלא יכול להרשות לעצמו כרטיס במחירים הרגילים שיש בשוק ומצד שאני אני יודע כמה הוא אוהב לשחק במחשב ואף פעם לא שיחק כמו שצריך.

 

מצרף את הצעצוע החדש שלי (ה-I7 8700K שלי אשכרה מגביל אותי ב-Cyberpunk 2077 ואני על OC ל-4.7GHz).

 

.20201218_142322.thumb.jpg.7d2374f750631863eba62644fab43cf5.jpg

איך הגרסה הזו? כי יש גם FTW3

מבחינת רעש וכל המסביב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

HD מוגדר בתקן כרזולוציה 1920x1080 והוא כ- 2 מיליון פיקסלים. לא משתמשים במלל full.

הסימון הנוסף הוא גם סיגנל 1080P שמשמעותו 1080 שורות בתמונה.

 

 

זה לא נכון

hd הוא עבור 1280x720

fhd עבור 1920x1080

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_display_resolution

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של zone glide

איך הגרסה הזו? כי יש גם FTW3

מבחינת רעש וכל המסביב

הפתיע אותי לטובה, קראתי ביקורות כמובן שביחס לגודל של הכרטיס הקירור הזה טוב מאוד ושקט, אבל לא ציפיתי למה שקיבלתי.

הוא שקט יותר מ-Noctua NH-U12S שיש לי למעבד, וגם קריר יחסית לגודל הקירור, נשאר על פחות מ-80 מעלות בזמן משחק, ב-Idle הוא מרחף על 37-43.

באופן כללי ההתלבטות שלי הייתה בין MSI VENTUS, ASUS TUF, EVGA FTW3 ו-EVGA XC3 (צריך משהו שיכנס ל-R5 עם כלוב כוננים).

ה- עלה משמעותית יותר ולא היה במלאי (הוא היה המועמד המוביל), נפל כי לא מצאתי עליו מספיק מידע, ה-FTW3 כמעט נרכש, אבל בסוף אחרי הרבה חפירות הבנתי שההבדלים לא היו משמעותיים מספיק בשביל להוסיף כסף בשבילו ולכן נבחר ה-CX3.

הכרטיס עצמו לא הרגיש גדול מידי, הוא הרגיש דומה מאוד ל-2070 שהיה לי, וזה היתרון מבחינתי.

 

מאוד מרוצה וממליץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Yosef Refaeli

 לפי הטבלה הזאת (אם היא נכונה) הם יוצאים די נבלות. מי שרוצה יותר מ8 גיגה vram יכול לקנות רק את ה3060ti או את ה3080ti שמאוד יקר כבר

Screenshot_20201228-190011.jpg

 

מחירי ה msrp הם כרגע בגדר המלצה בלבד, לבנתיים זה נראה שבארץ צריך לחשב לפי שער דולר של 5 עד 6 שקל, פשוט הזוי המחירים במיוחד ששער הדולר בתחתית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן,

בארץ כרגע זה נראה יותר כמו שער 6.5 ש"ח ל- 1 דולר MSRP...  לא כדאי בכלל לקנות פה.

**יש עסקאות טובות שצריך לתפוס אם מצליחים אחת לזמן מה מ-

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

UE5 will be huge for the next generation of game development. But there are two big reasons that we’re excited about UE5.

1. File Sizes — Including , , and 12K

UE5 will allow greater file sizes — and the use of , , and 12K textures.

Let’s say a player is looking at a cavern and sees a stalagmite. It’s rendered in . But as the player zooms in, the resolution changes dynamically. And the player sees the stalagmite rendered in 12K.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד אנו מדברים והזמן עובר, מתחזקת השמועה כי, בינואר יושק 6700xt עם 12GB כמובן,

כאשר גרסאות custom הטובות שלו, ה- taichi / phantom או ה- XFX merc,

יאפשרו עבודה על תדר 2.8ghz והוא ייתן במצב שכזה ביצועים ברמה של 2080Ti/3070 :bash:

בשילוב תג מחיר 400$ מדובר פה על שוס. להערכתי בפברואר תחל המכירה בחנויות, כאשר זמינות סבירה

יותר רק חודש אחרי. 400$ מתורגמים ב- (כשיש במלאי) לסביבות 2000-2100 ש"ח מחיר עד הבית בארץ כולל מע"מ.

 

עם 12GB הוא לא סובל מהבעיית חוסר של 3060ti/3070 שלהם רק 8GB,

ולכן יתן שקט נפשי לרוכשים, ללפחות 3 שנים קדימה בהיבט הזה. 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

חדשות מעט מאכזבות,

השקת Navi22 המכונה בשמה השווקי RX6700  נדחת לסוף מרץ (היה מתוכנן לינואר).

הסיבה:  מחסור בהקצאת סילקון 7nm אצל היצרנית .

 

הרי שכבר עתה לא עומדים בבקושים, כאשר מחייבים הקצאה גם למעבדי ריזן 5000,

גם שבבים לקונסולות (של מיקרוסופט וסוני), גם כרטיסי RDNA2 מסדרת 6800, גם מעבדי לשרתים....

 

אנו תקווה שבכלל יצליחו למצוא הקצאה במרץ לנושא, כי כמו שזה נראה כרגע, לא אופטימי במיוחד המצב.

ואם כך הרי שיעשו תעדוף - יקצו סיליקון למה שהכי רווחי בליין המוצרים, תוך שיוותרו על היתר.

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • צור חדש...