כרטיסי המסך RX 6800 XT ו-RX 6800 בביקורת: האם Radeon מביס את GeForce? - עמוד 4 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כרטיסי המסך RX 6800 XT ו-RX 6800 בביקורת: האם Radeon מביס את GeForce?


djelectric
 Share

Recommended Posts

מנסה לדאוג לך כדי שלא להשאיר את הבימה רעבה.

חיפוש מהיר מצא סרטון אחד לדוגמא, של מישהו המנסה לבדוק מה קורה כשמגדיר יותר בכותר

משחק, מאשר יש בפועל במאיץ הגראפי. הוא רוצה לראות מה זה עושה. הוא מדווח על חווית stuttering 

בדיוק כמצופה שיקרה:

 

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראיתי את זה. בחלק השני הוא מנסה את זה עם יותר ומעבד חזק יותר והמצב משתפר בהרבה.

נראה שזה מאוד תלוי בשאר הרכיבים במערכת וקשה להסתכל על משהו אחד ולהגיד שזה בגללו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של captaincaveman

ספציפית דיברתי על ה-3080.

לגבי ה-3070 לעומת ה-6800, אל תשכח שיש הבדל לא קטן במחיר.

 

לגבי 6800 יש הבדל של עוד 15% במחיר, שמספקים תוספת ממוצעת של משהו מקביל גם ב- FPS, אבל זו לא התמונה הנכונה:

באמצעות רק 8GB , מוצר כדוגמתו של 3070 נולד על גבול DOA מבחינת תוחלת החיים שנותרה לו.

להיום זה מספיק על הקשקש כמו שאומרים, בדוחק.  מי שקונה אותו מצפה הרי לחווית גיימינ גבוהה כמקובל מכרטיס hi end,

קרי רזולוציה גבוהה ו- full eye candy, רק שלא יוכל לקבלה. וכבר בשנה הקרובה (ובטח שבזו שאחריה) יתקל במגבלות.

מנגד העוד 15% שעולה 6800, שמביאים לנו עוד 15% FPS כאמור, קונים לנו גם אפשרות להתאים לכל כותרי המשחק

ל- 3 שנים קדימה בשקט (ואולי טיפה מעבר). מה שלא יוכל 3070 לספק, ולכן העוד 15% הללו משולים ליותר מ- 15% 

בפרקטיקה המעשית על ציר הזמן. ולכן הוא  הקניה המועדפת בהיבט הזה וזו גם מסקנת הסוקרים בהשואה הזו.

 

לגבי 3080 אותה הבעיה של קצר מדי, אם כי טיפה פחות קשה, עד שנחרוג מ- 10GB יש לו כחצי שנה יתרון להערכתי

על פני 3070 (בהתיחס לעקום קצב גידול צריכת הזכרון מצד כותרים).

אלא, שגם לגביו הטעון שהוא נותן יותר FPS, אינו נכון. בפועל הוא ו- 6800XT נחשבים שקולים זה לזה בממוצע הרחב של הדברים.

לכל אחד מהם יתרון קל לפה או לשם כתלות ברזולוציה ובכותר.

 

אפרופו לגבי שקילות בין הכרטיסים הללו, ראה ביחד איתי את ההשוואה הבאה שנעשתה ב- 1440P, צפה עד הסוף:

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של captaincaveman

ראיתי את זה. בחלק השני הוא מנסה את זה עם יותר זיכרון ומעבד חזק יותר והמצב משתפר בהרבה.

נראה שזה מאוד תלוי בשאר הרכיבים במערכת וקשה להסתכל על משהו אחד ולהגיד שזה בגללו.

 

ראה,

כבר כתבתי לך פה בשרשור קודם ואני בטוח שאתה זוכר, שאני אישית לא צריך את ההדגמות של משהו, שמכיר אותו

היטב כפועל יוצא מפיתוח בתחום ועסוק מקצועי בו. זה באמת אינו חדש לי. אבל לך זה כן חדש, אז אתה צריך עבור עצמך

להבין ולחוש את העסק.

 

לפיכך בצע כדלקמן: 

שים במחשב כרטיס מסך אחר, לא את ה 3090, משהו משומש ישן שיש לך. שחק עם ההגדרות ובצע סימולציה

להתרשמות עצמית. חווה את תוצרי הלוואי במכונה שלך בבית כשמגדיר חריגה מ- VRAM. הנני סמוך ובטוח שמיד תתפוס

מה קורה ולא תזדקק לי או לסרטונים כדי להבין מה מתרחש. זה קל מאד ומהר רואים זאת.

 

**מעבר לכך שההגיון של הדבר ולאחר שהוסבר פה בשרשור, אודות מה קורה כשנגמר הזכרון ומתבצע שחלוף טקסטורות,

הוא טריוויאלי להבנה ומסביר את עצמו היטב.  בטח לאדם כמוך שכותב קוד ועובד בתחום.

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בבקשה:

https://www.resetera.com/threads/msi-afterburner-can-now-display-per-process-vram.291986/

 

והנה גם בדיקות שמישהו כבר עשה עם זה:

 

בקיצור, 10GB רחוקים מלהיות חנוקים גם ב-.

הולך לבדוק את זה אצלי עכשיו... אבל די בטוח שאפשר להניח לנושא הזה ולקנות איזה כרטיס שרוצים מתוך הבנה שכמות הזיכרון מספיקה (אלא אם הכוונה שלך היא לשבת על הכרטיס הזה 6 שנים, וגם אז הביצועים שלו יהיו בעיה הרבה לפני כמות הזיכרון)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של djelectric

אני חושב על להקדיש זמן לחקר תפוסת VRAM, קאשינג של VRAM במנועי משחק מודרניים, ולמה חשיבה קונבנציונאלית במונחי תפוסת VRAM עלולה להטעות. לא בטוח שיהיה פופולארי במיוחד, אבל תוהה כמה זה מתבקש.

 

יש אפשרות להגביל את כמות הזכרון שמשחק יכול לנצל?

יהיה מעניין לקחת את ה 3090 ולהגביל לו את הזכרון ל 8, 10, 16 ולראות הבדלים במשחקים כבדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ליאור,

אני מאד בעד לערוך בדיקה שכזו שכן הנושא אקטואלי בסבב השקה הנוכחי יותר מתמיד. בעבר לא היו השקות של

"זכרון על הקצה" וזה משהו תקדימי, חברים וחובבים צריכים להבין משמעות של קניית היום כרטיס ולו 8 או 10GB

זכרון, מה המשמעות כשכותר רוצה יותר ?

ולכן אני מרגיש שמדבר בשם כולנו, ומבקש שאכן תערוך את הבחינה הזו, היא מתבקשת.

**אם תרצה יעוץ טכני-הנדסי הכיצד לבצע את הבחינה אשמח לסייע באהבה.

 

תקציר לפרקים הקודמים:

השנה 2016 ולראשונה נוידיאה משיקה כרטיסים ולהם 8GB , היו אלו GTX1080/1070 כאשר בדור שלפניהם

980ti החזיק 6GB. אלא ש...  עברו שנתיים השנה 2018 והשקת סדרה 2000 לא העלתה את נפחי הזכרון

ועדיין כרטיסי 2080/2070 שווקו עם 8GB . הצידוק אז היה,  שהיות ולא חל שפור משמעותי בהספק של הליבות,

הדבר מתקבל בהבנה. שהרי דור 2000 בעיקר הוסיף יכולת RT חדשות על פני סדרה 1000 ופחות התייחס או שיפר

יכולות רסטריזציה, משכך הספק הכח של הליבה נטען היה,  דומה לדור הקודם, ומשכך אין טעם להעמיס עליו עוד נפח

זכרון שממילא יתקשה לטפל בו.

 

אלא שעוד פעם עברו שנתיים השנה סוף 2020 וסדרה 3000 לא העלתה בשנית את נפחי הזכרון, עדיין אנחנו עם

8GB ב- 3070. הפעם התרוץ שהליבה לא התחזקה אינו עומד עוד, דור 3000 כן מספק קפיצה משמעותית בהספק

הליבות, שעתה כן יכולות לטפל ביותר data ליחידת זמן, אך ללא גידול מקביל בנפח הזכרון - כזה שתואם לליבה החזקה

יותר, הליבה לא תנוצל כמו שצריך. יש כאן פספוס.

 

המשמעות היא,  שלושה דורות רציפים  1070/2070/3070 שבהם לא מועלה נפח הזכרון והוא תקוע עדיין על 8GB.

מהשנה 2016 ועד 2020. בעצם נזכור שהכרטיסים מדור 3000 נועדו לשרת בשוק עד השנה 2022 (שבה תושק סדרה

4000). משמע שבפועל יהיו אלו השנים 2016 ועד בואכה 2022 בהם נפח 8GB יצטרך לתת מענה למשתמשים.

שזה משהו כמו 6 שנים. 

 

מעולם לא היה כדבר הזה הסטורית, תמיד נפח הזכרון היה מוגדל מדור לדור. הליבה הרי מתחזקת בין הדורות, היא

מסוגלת לעבד יותר, אז מאפשרים בידה יותר שטח עבודה על מנת להזין את ההספק שלה בחומר גלם. אין חוכמה

בלחזק ליבת עבוד ומבלי לקבל שפור באיכות הגראפית. ליבה לבדה אינה משפרת גראפיקה, אך נפח חומר הגלם

שמרכיב את התמונה כן. הליבה מצויה במערכת על מנת להעבד את החומר גלם שנתנו בידה. ולמעשה אם מחזקים את

הליבה הגראפית אך לא מעלים את נפח הזכרון במקביל, מונעים עלייה באיכות הגרפאית לטובת שפור FPS לבדו. 

אותו חומר גלם עם יותר הספק חישובי שווים יותר FPS ללא שפור ויזואלי. לא נראה שזו כוונת הצרכנים והמפתחים של

הכותרים. הם רוצים עליה באיכות הגראפית בליווי שפור בביצועים, גם וגם.

 

בעוד שבהשקה המקורית ב- 2016 8GB היה נפח גדול אז ופרץ תקרה לעומת הדור הקודם (סדרה 900), והכותרים לא

התקרבו ללנצל נפח שכזה, אלא היו טיפוסית תקועים היו בניצולת של עד 4GB, משום שבשוק שלטו כרטיסי

970/980/290,  היה זה הגיוני לתת ל- 1070/1080 נפח של 8GB ולהקנות להם הכנה לשנים הבאות. לראיה הדבר

הוכיח עצמו היום 4 שנים מאוחר יותר שהרי כרטיסי 1070/1080 ולהם 8GB עדיין רולוונטיים להגדרות גראפיות גבוהות.

 

אך במעבר של עוד שני דורות נוספים קדימה עד להיום 2020, אנחנו רואים כבר 8GB ניצולת זכרון טיפוסית בחלק גדול

של כותרי משחק. אך מדוע זה קרה ?   משום שכותרים של היום נולדו לאויר העולם בידי מפתחים, שחיו בתקופה

בה 8GB הוא דבר נפוץ כבר. לא רק בכרטיסי צמרת אגב, כי אם גם בכרטיסי ביניים. זה התחיל עוד ב- R9 390

משנת 2015 והמשיך ב- RX480/580 עד נעשה לדבר שגרתי כולל בכרטיסים הזולים.  המתפחים ניצלו זאת משיש

מספיק כרטיסים בשוק שיש להם נפח כזה.

 

בעולם בו 16GB מתחיל להיות דבר נפוץ בזכות השקתה של סדרת RX6000, וזה מה שיקרה בשנים 21-22, מפתחים

ישתמשו בהקצאה הזו בשמחה, יעלו את האיכות הויזואלית שניתן להשיג באמצעות הגדלת הרזולוציה של הטקסטורות

(ומגוון הטקסטורות) שניתן להכניס, ובכך לספק יותר חומרי גלם לליבת הכרטיס, שאפשריים להצגה לעין הצופה. 

כרטיס שלא יהיה בידו נפח הזכרון המספק, יעבוד אין ספק, אך לא בהגדרות ויזואליות מקסימליות, אלא מתחת להן.

כאלו שבהן כמות/איכות הטקסטורות נמוכה יותר. למשל במקום הגדרות ultra יפעילו high (או mid)... מה שמתכנס

לנפח זכרון הזמין באותו כותר ספציפי.

 

סבורני שכל חובב מחשבים יסכים, כי מי שקונה כרטיס מסך בתג מחיר של 500-700$, קונה כרטיס hi end ולא

כרטיס mid ground. ולכן הוא לא יקבל בהבנה או בקלות מצב, שהכרטיס שבידו מוגבל בכותרים מודרניים שמנצלים

16GB , להסתפק בהגדרות גראפיות שאינן מקסימליות, בשעה שהליבה שבכרטיס כן חזקה מספיק ובתאוריה יכולה

לנצל 16GB זכרון זמין, אם רק היה לה כזה תחת היד.

 

 

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

הבאנו לפניך חומרים, גלגל מעלה את העמוד ולמד אותם (כולל קישור הדגמה בסרטון איך נראת חריגה מגודל VRAM).

מה שמקומם הוא, שקבלת הסבר מילולי בעברית כל כך מקצועי ומדויק, אודות המשמעות בשחלוף טקסטורות

בין VRAM ל- המלווים לסרטון ההדגמה, שבמקום ללמוד ולפתח ידע, כל שאתה עושה זה מלכלך את הבית

שלנו פה (להלן הפורום) בשפה של שכונה. "זיוני שכל" הוא סגנון שתשמור לחברים שלך שמחוצה לכאן.

כל אחד יכול לקרוא גם לך זיין שכל בצורה סימטרית הרי. התרצה לרדת לשפת רחוב ? אני רוצה להאמין שלא.

  

ציטוט של captaincaveman

דרך אגב, גם אני בדקתי בכמה משחקים ושום דבר לא מתקרב ל-8GB.

משחקים כמו gears5, COD MW cold war וכו'.

 

תפעיל doom ethernal על nightmare graphic visuals וראה את צריכת הזכרון עולה מעל 9GB VRAM.

כנ"ל warzone שבהגדרות מלאות צורך 10.5GB VRAM.

נסה את control שבהגדרות מלאות תחת עם RT צורך 9.5GB VRAM.

 

אלו כמה דוגמאות שאני מכיר וזוכר כרגע בשלוף, חלקן סנוניות ראשונות שנולדו בעת המודרנית ומנצלות את

הכרטיסים שיש בשוק מדגמי 1080ti ו- 2080ti שלהם 11GB במטרה למקסם איכות ויזואלית.

 

*נזכרתי בעוד דוגמא קרובה לקצה, GTAV שבהגדרות מלאות צורך 7.9GB VRAM.

 

 

צריכים להיות נאיבים לחשוב, שנוידיאה אשר מקבלת בימים אלו אש צולבת על הנושא הזה ברשת, של קצר מדי

בכרטיסי המסך החדשים שלה 3070/3080, מתעלמת מכך ואינה עושה כלום. מדובר בביזנס רציני עם ריסק מהותי על

הראש בהיבט הזה, רעש שעלול להסב לה נזקים. אז היא צריכה להשתיק אותו בתגובה אקטיבית.

היא עושה מה שצריך בכללו לשלוח לרשת "כותבים מטעמה", שינסו לשכנע את הקוראים, "שהנפח מספק".

היא תעשה את זה באמצעות proxy (שליחים שלה שלא מזוהים עימה - לכאורה אנשים פרטיים אז הם לכאורה

ניטראליים). ככה עובדת התעשיה הזו, זהו PR מודרני. גם בפוליטיקה. לכן אני מציע/ממליץ לכולנו להיות קצת יותר

זהירים וחשדנים כלפי הנושא, וללמוד אותו לעומק ברצינות. לבצע ניסוי עצמי בבית הכי טוב, עם כרטיס שלנו והרצת

כותרים ולמדוד. אחרי זה לסמלץ מצב של חוסר ב- VRAM ולראות מה קורה (בהנחה שהכותר מרשה להגדיר ככה, לא

כל הכותרים מאפשרים), וזאת במקום לשאוב מידע מכותבים ב- WWW שאין (לנו) מושג מי הם, מה האינטרס שלהם,

האם יש להם נגוד ענינים, כשהם מנסים להרגיע אותנו "שהנה הכל בסדר". 

 

אם אני (לדוגמא) אז עושה בדיוק אותו הדבר, לוקח כרטיס 3070 ומבצע סרטון הדגמה שמראה לצופים מה

קורה כשכותר צריך יותר מ- 8GB VRAM, ושם ביו טיוב להשכלת הציבור הרחב - שילמד ויראה. יתרה על כך,

מעביר לכל סוקרי הרשת שעובדים בתעשיה מליינוס דרך JAY ועד hardwareunboxed את החומרים, בליווי הצעה

שידברו על כך ויעבירו לקהל. בילויי הקישור לסרטון ההדגמה. הבעיה אצל היא ש- PR שלה אנמי, היא יודעת

לחטוף מכות כאשה מוכה, אך לא יודעת להחזיר. הם יותר מדי מנומסים.

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • צור חדש...