כרטיסי המסך RX 6800 XT ו-RX 6800 בביקורת: האם Radeon מביס את GeForce? - עמוד 3 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כרטיסי המסך RX 6800 XT ו-RX 6800 בביקורת: האם Radeon מביס את GeForce?


djelectric
 Share

Recommended Posts

ציטוט של omertgm

להבנתי NV השקיעו בפיתוח שלהם וזה הקנה להם בלעדיות, היצרן היחיד של DDR6X הוא מיקרון.

מעניין.

 

אך עדיין לא השתכנעתי למה להעדיף נבידיה על פני .

RayTracing לא ממש מעניין אותי אם הוא מפחית ביצועים.

משחק בעיקר Multiplayer, אז כמה שיותר FPS יותר טוב והעלות-תועלת של נראה יותר גבוה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Jabberwock

מעניין.

 

אך עדיין לא השתכנעתי למה להעדיף נבידיה על פני AMD.

RayTracing לא ממש מעניין אותי אם הוא מפחית ביצועים.

משחק בעיקר Multiplayer, אז כמה שיותר FPS יותר טוב והעלות-תועלת של AMD נראה יותר גבוה

ל3070 עדיין יש את היחס עלות תועלת הכי טוב בדור הזה.
DLSS נותן לך בוסט מטורף לביצועים בכותרים שתומכים, אם אתה צריך איזשהו פיצ'ר של אז גם שם רק לנוידיה יש כלים מוכנים.
וה"עלות תועלת" לא באמת רלוונטית אם אין שום קשר בין הMSRP למחיר שתצטרך לשלם בשביל לקבל כרטיס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Jabberwock

מעניין.

 

אך עדיין לא השתכנעתי למה להעדיף נבידיה על פני AMD.

RayTracing לא ממש מעניין אותי אם הוא מפחית ביצועים.

משחק בעיקר Multiplayer, אז כמה שיותר FPS יותר טוב והעלות-תועלת של AMD נראה יותר גבוה

לא ניסיתי לשכנע ש-NV עדיפה בכל מצב.
אם RT לא מעניין ולא יעניין אותך אז כמו שרשמתי מקודם, הם בחירה טובה מאוד וכנראה עדיפה בשלב (תיאורטי=>מלאי לא קיים) זה בסגמנט הגבוה.
 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

כרטיסי 8 או 10 גיגה לא מספקים כבר היום. יש כותרים שב 4k הגדרות מלאות חורגות מנפחים אלו. מ 8 גיגה בעיקר. דום החדש לדוגמא.

שוב מדבר באוויר. מבחני הביצועים מראים שכיום גם 10/8GB מספיקים.

למה זה משנה למישהו אם תיאורתית נשארים כמה פריימים מאחור אם בשורה התחתונה הוא רואה יותר פריימים מאשר עם המוצר המתחרה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מומחה באיך כותבים משחקי מחשב, אבל הרבה תוכנות פועלות על עיקרון של פנוי זה מבוזבז ותופסות הרבה יותר ממה שהן צריכות. פשוט כי אין סיבה להפעיל garbage collector אם לא מזוהה מחסור בזיכרון פנוי.

אז מאוד יכול להיות שאם משחק מזהה שאין מספיק פנוי, הוא פשוט יהיה קצת יותר יעיל עם הניהול שלו (עם השפעה מינימאלית על הביצועים) במקום מיד להתחיל להשתמש בswap page (שכמובן יגרום להאטה משמעותית)..

 

נערך על-ידי TheCrow34
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Moon-Mage

עזוב אותך, הוא בעולם משלו והעובדות לא מעניינות אותו.
Ampere מציג scaling משמעותית יותר טוב ב4K והוא ימשיך עם המנטרה הלא קשורה שלו.

 

אתה אדם חוצפן וילדותי.

זה שאינך נוטה ללמוד (כהרגלך) ולהשאר בור, זו כבר בחירתך.

קרא, אולי תלמד משהו אודות הסיבה להבדל בלינאריות ההספקית שבין ביצועי RDNA ל- במקום לנסות ולהקטין

חברי פורום בשפה ירודה של בני טיפשעשרה:   "העובדות לא מענינות אותי עאלק."

בזכות חבר פורום nec עכשיו גם לך יש מושג מדוע התופעה מתרחשת:

 

העתק הטקסט כדי לחסוך ללחוץ על הקישור:

 

"תופעה שמיד ניתן לשים לב אליה היא בדיוק מה שצפינו מראש, סדרה 3000 בסבב הנוכחי שמה דגש רב על רזטריזציה,

ללא שדרוג שווה עוצמה לרובד גאומטריה. התוצאה היא שהביצועים מעולים ב 4k אבל לא טובים ברזולוציה נמוכה.

 

כאן רואים את ההבדל בתכנון, שסדרה RX6000 עושה תמהיל שהוא יותר גאומטריה ופחות רזטריזציה. משכך אנו צפויים

לקבל מצב שבו ברזולוציות הנמוכות יותר ידו של RX6000 תהיה על העליונה, וברזולוציות הגבוהות יותר = 4k, ידה של

סדרה 3000 תהיה על העליונה.

 

וזה כבר מכוון את הרוכשים השונים לכוון את עצמם לסדרה המתאימה להם, לפי סוג המסך שהם מתכוונים לעבוד איתו

עם המאיץ הגראפי הנרכש. סביר ש- AMD בחרה לתת מענה מאופטמפז יותר לרזולוציות ששולטות בשוק. שהרי מעט

מאד מסכים, פחות מ 1% הם 4k, סביבות 10% אולי קצת יותר עבור 1440P, כאשר רוב רובו המכריע של השוק, מעל

80%, עדיין ב- 1080P (ומטה).

 

AMD מכוונת למסה השולטת בשוק של מסכים. הגיוני ואפשר להבין. הם מבקשים לאפטמז את המוצר לקהל יעד רחב

ככל שניתן. נוידיאה חושבים קדימה לעבר העתיד ומסתכלים לאופק, מנסים לת מוצר שיתאים לרזולוציות של הבאות.

וגם עושה שכל. כל אחד מזוית הראיה שלו. אין כאן נכון או לא נכון, יש כאן התאמה לפי סוג השמוש. 

 

סכום:

צרכני 4k יבדקו ביצועים ב ויעשו את ההשוואה. תהיה נטיה לטובת נוידיאה.

צרכני 1080P יבדקו ביצועים ברזולוציה שלהם ויעשו את ההשוואה, תהיה נטיה לטובת AMD.

 

אין לי ספק שזו תהיה מסקנת הסוקרים גם, לפחות האינטיליגנטים שבהם, שתבין מיד את מה שרואים מהגרפים האלו, 

משום שזה קונטרסטי וברור. והאמת שזה טוב לנו הקהילה, כי לראשונה כל המוצרים יהיו כדאיים, כל אחד לתרחיש

הספציפי של המשתמש. כי אז התחרות תהיה חזקה יותר ומשכך (בהמשך) תחרות עקשת על המחירים.

 

קבלנו סבב טוב העונה הזו, אני אוהב אותו."

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של TheCrow34

אני לא מומחה באיך כותבים משחקי מחשב, אבל הרבה תוכנות פועלות על עיקרון של RAM פנוי זה RAM מבוזבז ותופסות הרבה יותר זיכרון ממה שהן צריכות. פשוט כי אין סיבה להפעיל garbage collector אם לא מזוהה מחסור בזיכרון פנוי.

אז מאוד יכול להיות שאם משחק מזהה שאין מספיק זיכרון פנוי, הוא פשוט יהיה קצת יותר יעיל עם הניהול זיכרון שלו (עם השפעה מינימאלית על הביצועים) במקום מיד להתחיל להשתמש בswap page (שכמובן יגרום להאטה משמעותית)..

 

 

ההסבר שנתת נכון לכתיבת קוד עבור CPU, אך אינו רלוונטי לאכסון ב- VRAM של כרטיס מסך.

 

בכרטיס מסך רובו המכריע של ה- VRAM נועד עבור אכסונן של הטקסטורות, על מנת לאפשר בידי רכיב ציור הפקסלים

להשיג מספיק הזנה ליחידת זמן, שאם הפיקסלים ידרשו הרי להקרא מה- האיטי של המחשב, המעבד הגראפי ישאר רעב

וההספק הגראפי ירד לרצפה.

 

מיעוטו של נפח הזכרון נדרש, עבור המידע הגאומטרי (הוקטורים), כמו גם לחישובי ביניים בתהליך (אלו שבין השלבים השונים)

ומיעוטו האחר לאחזקת ה- frame buffer כמקום הכתיבה של הפלט בתהליך בניית התמונה.

 

אין בשיטת צריכת מסוג VRAM על גבי מאיץ מסך, אכסון של רכיבים מיותרים, זהו אינו קוד ההרצה של התהליך.

כמוסבר לעיל רובו המכריע של הזכרון הוא ממילא חומר הגלם לציורה של התמונה שאלו הן הטקסטורות.

 

בהצגת נתון צריכת הזכרון מסוג VRAM מדובר ב- 100% הזכרון הנצרך לשם יצירת התמונה ואין מידע מיותר שמה.

 

לטובת העניין להלן מאמר שכתבתי בנושא VRAM, אמליצה לקרוא אותו על מנת להשלים את הבנת הנושא.

יש גם את הטוקבקים שהתפתחו לאחר מכן וחשוב לעבור עליהם, בהם הרחבת המשוב על שאלות המשתתפים בדיון:

https://hwzone.co.il/community/topic/600884-פריצת-דרך-בעולם-ההאצה-הגראפית-cache/

 

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של af db creid

למה אין לAMD גישה לDDR6X?

 

 זמני לגמרי. יהיה זמין לכולם הוא בתהליך תקינה.

מה שאגב לא כזה מעניין בהסתכלות קדימה על התחום, שכן מרגע שהומצאה הטמעת cache בעבוד גראפי,

רוחב פס הזכרון VRAM נעשה חלש יותר בחשיבותו, עת ה- cache מהווה הלכה למעשה את רוחב הפס

האפקטיבי בתהליך החישובי שמולו עובד המעבד הגראפי. הדבר יסייע רבות ליצרניות המאיצים הגראפיים

בפריצת תקרת הזכוכית של רוחב הפס. ביצעה עתה, ונוידיאה ואינטל תבצענה מיד אחרי.

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של captaincaveman

שוב מדבר באוויר. מבחני הביצועים מראים שכיום גם 10/8GB מספיקים.

למה זה משנה למישהו אם תיאורתית נשארים כמה פריימים מאחור אם בשורה התחתונה הוא רואה יותר פריימים מאשר עם המוצר המתחרה?

 

זה לא נכון.

מבחני הביצועים מראים בבירור שהיכן שצריכת הזכרון מתחילה לזלוג מנפח ה- VRAM, הביצועים מתחילים לרדת.

 

במיוחד נפגע min frames מכיוון שחוסר בזכרון VRAM מוביל לשחלוף טקסטורות עם ה- אחת לזמן מה,

זה יכול לקרות אחת ל- 10 שניות אפילו, רק כשצריך לרנדר טקסטורה שכרגע איננה בנמצא, ובאותם מקרים של שחלוף

מול , נוצרות נפילות ויזואליות בתהליך, עת הליבה הגרפאית ממתינה שתהליך השחלוף יסתיים על מנת להמשיך

בעבודתה.

 

במקרה שכזה ה- average FPS גם מושפע מטבע הדברים, אך לא באותה עוצמה כמובן, כמו שמושפע min frame rate

שמוביל לתקיעות קצרצרות עד גמר השחלוף. תופע שמכונה באנגלית stutter. 

אם יש לנו אחת לכמה שניות נפילה, הדבר מאד מורגש בחווית משתמש כידוע. אך מצד שני אם נסתכל רק על average

FPS כמדד לנושא, הפגיעה של בודדות אחת לכמה שניות מתוך עשרות אלפי , תוריד את הממוצע במעט

מדי ויהיה קשה להקיש ממנה על הבעיה האמיתית שחשים בה בחווית משתמש.

לכן צריכים להזהר ממה שמקישים מ- average FPS ככלל בתחום הזה, ובמקרה הפרטני הנדון על אחת כמה וכמה.

 

עוד שאלת "למה זה מעניין אם הוא מביא יותר פריימים מהמוצר המתחרה ?"

אלא שבמקרה הזה גם זה אינו מתקיים, שכן 6800 מספק יותר פריימים מ- 3070 anyway.

משמע שגם יש לו רק 8GB , וגם איטי יותר מ 6800 ולא להפך.

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • צור חדש...