Buck פורסם 2020 באוקטובר 30 Share פורסם 2020 באוקטובר 30 אני פשוט לא מכיר את הנושא של רינדור תמונות מהצד של הGPU בכלל. אני מתכנת אמבדד ולמרות שעבדתי עם טלפונים לא התעסקתי כל כך ברינדור תמונות, השתמשתי במאיצים גרפיים פעם אחת לאיזה חישוב. מעבדים ואיך הם עובדים אני מכיר טוב מאוד... 1 ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 באוקטובר 30 מחבר Share פורסם 2020 באוקטובר 30 (נערך) ציטוט של No-One ממש נפלא, נפתרו לי כמה תעלומות שסחבתי כמה שנים, ממש תודה! מקווה שתצלח עליך רוח מעין זו ותכתוב לנו עוד מאמרים. יש סדרת מאמרים באתרים כמו טק-ספוט של איך עובד RAM/CPU/GPU ושאר רכיבי המחשב, אלא שלא מצאתי בהם מידע מחכים, אלא רק מעין מפה גיאוגרפית כללית של הרכיב, עם שמות ויעודי תתי הרכיבים שהוא בנוי מהם, ללא ירידה לשום רזולוציה שמרחיבה הבנה אמיתית בנושא, בקיצור שעממת... עושה רושם שאיפשהו ב2004 היה כאן סוג שך הייפ בכתיבת מאמרים בנושאים שונים, ומאז הפוסטים נעוצים בראש כל פורום כמו מוצג היסטורי במוזאון, שחלקו רלוונטי וחלקו כבר לא. מקווה שעוד יקבלו השראה ויתניעו את העסק שוב לחיים. ראשית שמח שהצלחתי להסביר כך שמובן. זה הכי חשוב לי, עבורי זו שליחות, ואם מקבל פידבק שהצליח, אז עשית לי את היום לגבי מה שכתבת בסיפת דבריך, עודדת אותי להמשיך. אנסה לייצר לנו מאמרים נוספים תוך כדי התקדמות, לכשיהיה נושא אקטואלי חם שעומד לפתחינו, בדומה לזה שעמד אתמול עם השקת Navi21. ובתנאי גם, שאהיה באותו נושא מספיק עם ידע בכדי שאוכל לכתוב לנו מאמר. לאנשים כמוני השקת cache חלוצי בעבוד גראפי מהווה אירוע מכונן. זה משהו של פעם ב- 20 שנה, זו מהפכה. זה זיקוקי דינור של יום העצמאות. לאנשים שכמוני הדבר גורם להתרגשות אמיתית וכנה. התלהבותי דחפה אותי לשתף, באמצעות כתיבת המאמר. חשוב מאד היה לי שכל חובב עד אחרון החברים שלנו, יהיה מסוגל להבין את הטכנולוגיה ומה משמעותה לעתיד עולם העבוד הגראפי. יש לה משמעות כבירה. בלעדיה היינו בבעיה לא פשוטה בהיבט רוחב פס זכרון, שהלך ונגמר לנו מול העיניים. נערך 2020 באוקטובר 30 על-ידי nec_000 ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 באוקטובר 30 מחבר Share פורסם 2020 באוקטובר 30 (נערך) ציטוט של napoleon45 מצטער, אין תלמיד גרוע, יש רק מורה גרוע ..... יש עפרונות בקלמר שלא חידדו אותם מעולם והם כהים. משכך, לכשניסו לחדדם פעם ראשונה אחרי שהעלו אבק משך השנים הרבות, כל פעם שניסו, החוד נשבר . זו המציאות ועלינו להתמודד עימה... אף פעם לא התחברתי למגילות שלך, זה לא חדש. זה קשור לרמת החידוד של העפרון. כשהעפרון אינו מחודד נוצר קושי ממשי להשתמש בו. זה בהחלט מסביר את חוסר יכולתו של העפרון לקרוא טקסטים. ישנם מבחני לקויות למידה שמוטב לעשות, על מנת לאתר קשיים כמו גם יכולת בקריאת והבנת טקסט. גם מעולם לא היו בהן חידושים, שלא לדבר על מהפכות. על המהפכה הצרפתית וקשרה לנפולאון, יצא לך ללמוד ? כלומר, היו היפוכי גרסאות ושכתובים, אבל לא מהפכות ..... בהצלחה לכל מי שמוצא בזה ערך, כי אני לא. העפרונות המחודדים בקלמר מוסרים לך את תודתם נערך 2020 באוקטובר 30 על-ידי nec_000 1 ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
napoleon45 פורסם 2020 באוקטובר 30 Share פורסם 2020 באוקטובר 30 זה ^^^^ המיטב שלך ? בכלל לא משהו .... אפילו לא עפרון, יותר חתיכת פחם גולמית, במקרה הטוב ..... לא יודע למי פתחת צ'אקרות, ומי שחושב שכן, שיהיה לו לבריאות, אבל שוב, זו לא הפואנטה שלי בכלל. כל שניסיתי ועודני מנסה לומר הוא - לא מהפכה ולא כלום. למה סתם לזרוק ביטויים כאילו AMD בנו מחשב קוונטים עם 3000 קיוביטים ? ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 באוקטובר 30 מחבר Share פורסם 2020 באוקטובר 30 אולי אם תקרא את הקישור, תבין מדוע מדובר במהפכה עבור AMD. וכנובע מכך בעקיפין לתחום ולקהילה שצורכת את המוצרים: https://hwzone.co.il/community/topic/600302-rdna2-מעבר-לסבוב-המידע-הכי-עדכני/page/17/?tab=comments#comment-5193289 ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
napoleon45 פורסם 2020 באוקטובר 30 Share פורסם 2020 באוקטובר 30 ציטוט של nec_000 אולי אם תקרא את הקישור, תבין מדוע מדובר במהפכה עבור AMD. וכנובע מכך בעקיפין לתחום ולקהילה שצורכת את המוצרים: https://hwzone.co.il/community/topic/600302-rdna2-מעבר-לסבוב-המידע-הכי-עדכני/page/17/?tab=comments#comment-5193289 אתה רציני ? נותן קישור לדיון ההזוי הזה שלא הביא שום מידע מועיל ואמיתי ובמקרה הטוב היה פרומו חסר תכלית להכרזה של AMD. ברור שאתה עובר ישר לפסים אישיים ותוקף את מי שלא שר במקהלת הדיון, גם זה לא חדש. אם זו רמת הטיעונים שלך, אין לי לא מה לחפש ולא להגיב כאן. לי, חבל על הזמן ! אחרים, שיעשו כראות עיניהם, להבדיל ממך, אני לא כופה כלום על אף אחד ..... שבת שלום ודיון פורה ( למי שרוצה ). ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Jabberwock פורסם 2020 באוקטובר 30 Share פורסם 2020 באוקטובר 30 ציטוט של nec_000 רכשנו שרת סימפליויטי עם שלושת רבעי טרה זכרון, הכל נכנס ועוד נשאר עודף. הוא כולו מבוסס flash בנוסף, כך שבכלל. אה ו- 88 ליבות. במה החברה הזו מתמחה ? ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 באוקטובר 30 מחבר Share פורסם 2020 באוקטובר 30 ציטוט של Jabberwock במה החברה הזו מתמחה ? מי, סימפליויטי ? ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Jabberwock פורסם 2020 באוקטובר 30 Share פורסם 2020 באוקטובר 30 ציטוט של nec_000 מי, סימפליויטי ? חיובי ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
תגובה פופולרית af db creid פורסם 2020 באוקטובר 30 תגובה פופולרית Share פורסם 2020 באוקטובר 30 בבקשה בואו לא ניכנס כאן לפסים אישיים. לדעתי, הדיון מעניין וחשוב. אם @napoleon45 חושב אחרת, שיערב לו. הוא מוזמן לא להיכנס לכאן. אם אתה רוצה להסביר מדוע @nec_000 טועה, גם בשמחה. רק בבקשה, תן הסבר מדעי וטכני, בדיוק כשם ש @nec_000 הסביר בצורה מדעית מדוע זה כן חידוש ופריצת דרך. 3 1 ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 באוקטובר 30 מחבר Share פורסם 2020 באוקטובר 30 (נערך) ציטוט של Jabberwock חיובי שרתים מבוססי טכנולוגיית simplivity של HPE. https://www.hpe.com/il/en/integrated-systems/simplivity.html טכנולוגיה אחת המקדמות ביותר בתעשיה, hyper convereged, אבל אחרי כמעט שנתיים של נסיון עימם חייב להודות, שמדובר במוצר לא בשל מספיק עם המון בעיות באגים ותחלואי ילדות. זה כמו אותן מכוניות אירופאיות סופר משוכללות מגרמניה, שמביאות את הקדמה הכי מרשימה שיש לכביש, אך על חשבון תקלות צרות ובעיות אמינות. כשזה עובד, זה עובד מדהים. כשזה מייצר בעיות/תקלות, בא לך לתלוש שערות. נערך 2020 באוקטובר 30 על-ידי nec_000 ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Moon-Mage פורסם 2020 באוקטובר 30 Share פורסם 2020 באוקטובר 30 (נערך) ציטוט של af db creid בבקשה בואו לא ניכנס כאן לפסים אישיים. לדעתי, הדיון מעניין וחשוב. אם @napoleon45 חושב אחרת, שיערב לו. הוא מוזמן לא להיכנס לכאן. אם אתה רוצה להסביר מדוע @nec_000 טועה, גם בשמחה. רק בבקשה, תן הסבר מדעי וטכני, בדיוק כשם ש @nec_000 הסביר בצורה מדעית מדוע זה כן חידוש ופריצת דרך. הוא לא הסביר בצורה מדעית, הוא ניחש לפי מה שהוא חושב(אולי מושכל אולי לא) ואין לו שום סימוכין. בשביל שבאמת נדע מה השימושים ומה המגבלות צריכים לחכות לarchitecture day של AMD. נערך 2020 באוקטובר 30 על-ידי Moon-Mage ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
af db creid פורסם 2020 באוקטובר 30 Share פורסם 2020 באוקטובר 30 ציטוט של Moon-Mage הוא לא הסביר בצורה מדעית, הוא ניחש לפי מה שהוא חושב(אולי מושכל אולי לא) ואין לו שום סימוכין. בשביל שבאמת נדע מה השימושים ומה המגבלות צריכים לחכות לarchitecture day של AMD. אשמח שתצטט את החלקים הלא מדעיים בכתבה. ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 באוקטובר 30 מחבר Share פורסם 2020 באוקטובר 30 (נערך) תודה ידידי af db creid, אך הנך נלחם בתחנות רוח. לצערי. כשועל קרבות וותיק למדתי עם הנסיון, אז מוותר מראש. איך אמר, שימתין ל- architecture day של AMD, אד רבה. למה לא. שישוב לפה לאחר מכן ויסכם לנו מאמר ברמה טכנית/אקדמית אודות איך עובד cache משולב בליבת עבוד גראפית, אחרי ש- AMD תספר ותסביר לו איך זה עובד לפרוטרוט. נשמח גם לראות חישובי נצילות בתעבורת רוחב פס זכרון וטכניקות אלגוריתמיות בנושא. ועל זה נאמר בהצלחה כמו שאומרים. רק מה התאריך ? שנרשום ביומן תזכורת, נשובה לאחר מכן לראות מה החבר מסכם לנו. **נ.ב - הוא מוזמן לקחת את נפולאון איתו, שיעזור לו לעצב את העימוד. שמעתי שהוא תותח בעיצוב גראפי, זהו מקצועו כמדומני. נערך 2020 באוקטובר 30 על-ידי nec_000 ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
תגובה פופולרית Moon-Mage פורסם 2020 באוקטובר 30 תגובה פופולרית Share פורסם 2020 באוקטובר 30 (נערך) ציטוט של af db creid אשמח שתצטט את החלקים הלא מדעיים בכתבה. "מדוע אם כן 128MB זכרון מטמון זהו הרף, שלראשונה נותן גודל מספק, ולא היה אפשרי להתספק בהרבה פחות מכך ? משום שמרגע שניתן לבצע שתי פעולות יסוד עקרוניות, והן החזקת לפחות טקסטורה אחת שלמה כל כולה בתוך הזכרון מטמון, ומרגע שניתן להחזיק frame בודד בשלמותו בתוך הזכרון מטמון בו זמנית, לראשונה ניתן למעשה לבצע את כל החישובים הנחוצים לרנדורה של תמונה אחת שלמה, רק באמצעות הזכרון מטמון, וזה מה שהיו צריכים כסף מינימאלי להגיע אליו. frame בודד מגודל HD שזה 1080P, ללא דחיסה, הוא 2 מליון פקסלים לערך, ביצוג 32 סיביות לפיקסל, מניב 64 מיליון ביטים, שהם 8 מיליון bytes, שמשמעותם 8MB זכרון נצרך להחזקתו. ובתמונה בגודל 4k הסכום מוכפל כידוע פי 4, קרי 32MB נצרכים להחזקת פריים בודד. די מהר מבינים פה משהו כזה, שכדי לבצע את כל עבודת החישובים הנדרשת לטובת פריים מלא, נפח זכרון מסדר גודל של 128MB, הוא הסף המבוקש להבטיח, שהכל נכנס בתוכו בו זמנית. הכרטיס הגראפי לוקח במצב שכזה טקסטורה אחת בודדה, מכניס את כל כולה לזכרון מטמון, קרי קורא אותה רק פעם אחת בלבד מה VRAM, שנגיד היא צורכת כמה מגביטים, והוא מתחיל לצייר פיקסל אחר פיקסל ממנה ולכתוב אותם ל- frame buffer, כאשר כל כולם יחדיו מצליחים להתכנס בו זמנית לנפח זכרון מטמון בגודל 128MB שהוקצע למעבד הגראפי. 128MB זהו איפה הנפח המינמאלי הפרקטי הראשון, שמאפשר את העסק הזה לעבוד (גם) ב- 4k. נפחים קטנים יותר מכך מקשים, עד כדי לא מאפשרים לבצע את הכל בבת אחת, ומכלים את כל החוכמה וראציונאל שבשמוש בזכרון מטמון. אמרנו שלא נכנס לעומק בכל תהליך העבוד הגראפי, ישנם כמובן עוד שלבים וזה לא רק ציור טקסטורות, אך נסתפק בכך שנסביר, שכל החישובי ביניים של כל יתר השלבים, וחישובי התאורה בסוף ושות'... עורכים את החישובים שלהם ללא צריכת נפח זכרון גדולה, והם יכולים לבצע purge לאחר סיומם ולהזרק החוצה מהזכרון מטמון ולפנותו, כי אין צורך בהם עוד. מה שחשוב להבין זה, שהצרכן הכבד ביותר זהו שלב הרסטריזציה, או שלב הרנדור, שמשמעו ציור הטקסטורות על פני הפאות של הפוליגונים. ואם נכנסת טקסטורה שלמה אחת ב- cache וגם פריים שלם ב cache בו זמנית, זה הגודל הכי קריטי בכל התהליך. וזה מה שמתאפשר באמצעות זכרון מטמון בגודל 128MB , ולא כל כך מתאפשר בגדלים קטנים מכך. לכן היו צריכים להמתין עד שנת 2020 וש- 7nm תיוולדנה, כדי שיהיה אפשרי מעשית/פרקטית לבנות cache בגודל מינימאלי מספק. מעטה הכרטיס הגראפי טוען טקסטורה אחת ל- cache, מסיים לרנדר את מאות ואלפי הפוליגונים שהיא משמשת לציורם באותה תמונה, ואז הוא זורק אותה מהזכרון מטמון, טוען את הטקסטורה הבאה בתור וחוזר חלילה עד שסיים עם כולן. נוכל לשים לב שבשיטה הזו, כל טקסטורה נקראת רק פעם אחת פר תמונה שלמה, לא משנה כמה פוליגונים יש בה. המעבד לא יסיים עם הטקסטורה שב- cache עד אשר יסיים לצייר את כל הפוליגינום שטקסטורה זו משמשת לציורם, שזה מאות ואלפי פעמים בתמונה בודדת. נוכל מיד להבין, שנפח רוחב פס הזכרון בכוון read מול ה- VRAM שנחסך פה הוא באלפי מונים. שפור דרמטי. ובצד הכתיבה, נזכורה שה- frame buffer אינו יושב ב- VRAM עוד (שמשמעו שלכל כתיבת פיקסל חייב לרשם ב- VRAM מידע) אלא יושב כולו ב- cache גם הוא, מה שאומר שאין כתיבות ל- VRAM. המעבד מצייר את כל הפיקסלים ישירות ב cache עד גמר הפקת מלוא הפריים כולו, ומשם שולח אותו למסך. החסכון ברובד כתיבה גם הוא מסדר גודל של אלפי מונים. למעשה באמצעות עבודה ישירה מול cache שמספק את כל הנחוץ כמשטח עבודה לבנייתה של תמונה אחת מלאה, הורדנו את תעבורת הזכרון הנצרכת מול ה- vram למשהו קטן בסדר גודל ממה שהיה נדרש לפני כן. כבר מובן מה הגאונות שהדבר הזה מייצר לנו. פרצנו את תקרת הזכוכית של רוחב פס הזכרון, זה שמעיב על מעבדים גראפיים מאז הולדת התחום הגראפי לפני עשרות שנים, והעברו את הבעיה לתוך השבב עצמו, ששם קל לטפל בה, שם המגבלה כמעט ואינה קיימת היות והזכרון מטמון גדל בביצועיו במישרין לשפורי הליטוגרפיה עצמה. הללויה." "מכיון שהשיטה הזו כל כך דרמטית ופורצת דרך מבחינה טגנולוגית ויישומית, היא תאומץ מעתה על ידי כל התעשיה בכלל, נוידיאה ואינטל גם. היא פשוטה, זולה, אפקטיבית, וקלה למימוש. אין אפשרות להגן עליה גם בפטנט. cache זה cache וזה ישן יותר מכל החברים פה בפורום." " בדור הבא של הליטוגרפיה, כנראה 5nm, שיאפשר בעוד שנה שנתיים את הדור כרטיסים הבא, יכפילו את כמות הטרנזיסטורים מאזור 26-28 מיליארד שבו הוא נמצא כיום (26 מיליארד ל- navi21 ו- 28 מיליארד ל- GA102) לאזור 50 מיליארד טרנזיטורים. במצב שכזה יתאפשר בידי כרטיסי המסך להקצות אף יותר מ- 6 מיליארד טרנסיטורים לטובת זכרון מטמון, כמו למשל 12 מיליארד טרנזיטורים לטובת זכרון מטמון בגודל 256MB, מרכיב שישפר עוד יותר את גמישות היכולת הסדר וההביצוע שבו המעבד הגראפי עושה את עבודתו. שכן כשיש לרשותנו כבר 50 מיליארד טרנזיסטורים בשבב, הקצאת 12 מיליארד מתוכם עדיין מותירים 38 מיליארד למרכיב העבודי של השבב. היחס 12 לעומת 38 הוא יחס סביר. יבצעו בחינה מה האופטימום בהיבט הזה, ביחס שבין cache לכח עיבוד, ובהתאם יחליטו כמה cache אופטימאלי להקצות במעבד הגרפי." למעשה כל דבר שקשור בcache הוא פשוט מנחש ובודה מליבו וחצי מהמאמר הזה הוא גם ככה הכפלה\חילוק בשמונה. וגם אם נניח שהוא עובד בAMD ויש לו את כל המידע הוא כמובן מתעלם מהחסרונות הרציניים שכבר ציינו פה שבאיזשהו שלב אתה צריך להעביר מידע לCache הזה ואתה מקבל צוואר בקבוק מאד רציני ביחס לGDDR6X ואם זה קורה ברציפות במספר פריימים זה כמובן יפגע בחווית השימוש. עכשיו אני לא אומר שזה גרוע או טוב, אני לא יודע וגם הוא לא יכול לדעת, אבל מה שבטוח שזה פיתרון דיי יצירתי מAMD שעד לפני RDNA היו חייבים להשתמש בHBM כדי בכלל להתקרב לנוידיה. נערך 2020 באוקטובר 30 על-ידי Moon-Mage 1 1 ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
הצטרפ/י לדיון
בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.