מתלהבים מ - PCIe-4 ? הצחקתם את אינטל ..... - עמוד 2 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מתלהבים מ - PCIe-4 ? הצחקתם את אינטל .....


napoleon45
 Share

Recommended Posts

זה מה שנאמר בפיסקה הראשונה בקישור שלי,

ו - moon mage  ציין שוב ושוב -

אינטל רחצים להדגיש שהנה נם מעודכנים ואף ראשונים

להציג את הטכנולוגיה בפעולה.

 

ונכון מה שנאמר ( לא שצריך אותי בשביל זה ) בקישור שלך שלצרכן ביתי

זה לא ממש משנה עולמות, אבל לשוק השרתים ומחשבי על זה יהווה

ממתק שלא יוכלו להתנגד לו.

וגם זה לא יהיה חידוש אם אגיד שאינטל מכוונת הרבה יותר לשוק השרתים

מאשר לשוק הביתי, שנוצר הרושם שאילולי , מזמן היה קופא על שמריו ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה אף לא רע לדחוף טכנולוגיות חדשות כמו PCI-E5 גם אם אין הצדקה בדורות האלה.

היתרון של PCIE5 נראה כנראה ב STORAGE של SSD אבל אפילו היום אין הצדקה ל PCIE4 שכן אפילו PCIE3 מגיע למהירות אדירות ביותר.

לשוק השרתים והעסקים זה יהיה כמובן יותר רלוונטי, למשל שרתי ESXi ואחסון.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התקדמות אמיתית של אמצעי אחסון לשוק הביתי נמצאת בפיתוח בקרים מתקדמים ל- ולא בהעלאה של מכוניות על כבישים עם מגבלת מהירות גבוהה יותר.

 

היתרון הממשי לניפוח תעבורת PCIE בשוק הביתי בא לידי ביטוי בכך שבכמות נמוכה יותר של ערוצים משתמשים יוכלו להתקין יותר אמצעים ולא להיות מוגבלים כמו שהיו.

 

מערכות הקבצים המורכבות ביותר שכיום משתמשים טוענים מאמצעי האחסון הם לא אחרים מאשר משחקים, אותם גושי דאטא עצומים של 50-150GB, שמלאים בקבצים קטנים ובינוניים יחד עם הצורך לקודד ולחלוץ דאטא מתוכם בכל פעם שמפעילים משחק.

 

אם לשים את זה בצורה קצת בוטה, וסליחה על הביטוי, מעניין למערכת המחשב את התחת שאמצעי האחסון מסוגל להגיע 6GB לשניה או 4GB לשניה או 2GB לשניה, שכן בקר ה- באמצעי האחסון בעיקר עסוק בלברור בין סלט מאוד דחוס של קבצים קטנים, ופה נבחנת יכולת ההתמודדות שלו כמערכת אוטונומית שמתקשרת עם המערכת. פה נבחנת יכולת אותו מעבד שיש בכונן ה- לשלוף דאטא בזריזות על פי בקשת המעבד ולעשות את זה כמה שיותר ביעילות.

 

כאן, פיתוח של בקרים כמו אלו שקיימים ב-Optane של אינטל הוא הצעדים האמיתיים קדימה. בעתיד הלא רחוק אנחנו נראה יותר ויותר שיפורים שקשורים לקאשינג של דאטא ממשחקי מחשב בשטחי אחסון Low level כמה שאפשר אל אמצעים כמו כרטיס המסך והמעבד, עם מיפוי קצת יותר שקוף של אותן מערכות. אנחנו יודעים שטכנולוגיות כמו RTX IO רוצות שזה יקרה, וגם מה שחומרת בקונסולות (וספוילר, בקרוב גם במחשב האישי) עושות עם כונני ה- החדשים שלהן.

 

דבר הזה מוליד גם אחסון חם במצב שינה במכשירים שרוצים מהירות. כך, גם PS5 וגם החדש מתוכננות למעשה לישון כשהן חצי ערות, כאשר קאש וזיכרון בכל הרמות נשאר חם בכל מצב, רק בשביל חלילה לא לגרום לזמני המתנה ארוכים ביציאה משינה ובמעבר בין משחקים ותוכנות שונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שיש מקרים שבהם זה המון קבצים, וברור שכאן השיפור לא קיים.

 

לא רק משחקים: רק לדוגמה, אחד הדברים שאני הכי שונא בNODEJS (למי שמכיר) זה תיקיית הnode_modules. מאות אם לא אלפי ואולי עשרות אלפי (לא ספרתי) קבצים קטנים (כל אחד מקסימום כמה KB). להעתיק פרוייקט או אפילו למחוק זה סיוט. בד"כ כשהדיסק תוקע אותי זה בגלל מערכת הקבצים ולא בגלל הSSD.

 

ובכל זאת, יש אנשים עובדים עם קבצים בודדים ענקיים. מודלי תלת מימד, לדוגמא. או מודלי (יותר קרוב לעולם שלי 😀). והם יכולים ליהנות משיפור במהירות האחסון.

נערך על-ידי af db creid
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...