RDNA2 מעבר לסבוב, המידע הכי עדכני - עמוד 16 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
adplus-dvertising
עבור לתוכן
  • צור חשבון
  • מי אנחנו?

    שלום אורח/ת!

     
    שים לב - על מנת להשתתף בקהילה שלנו, להגיב ולפתוח דיונים חדשים, עליך להצטרף כחבר רשום.

    החברים שלנו נהנים מיתרונות רבים, כולל היכולת להשתתף בדיונים, להנות מהגרלות ומבצעים לחברי האתר, ולקבל מידי שבוע את התכנים הבולטים שלנו ישירות במייל.

    לא אוהבים שמציקים לכם במייל? ניתן להירשם לאתר אך לוותר על הרישום לעידכוני המייל השבועיים.

RDNA2 מעבר לסבוב, המידע הכי עדכני


nec_000
 Share

Recommended Posts

כן, רק אתה חושב. יש כותבים מצחיקים יותר ומצחיקים פחות בסדרה.

בכל השקה זה תמיד כיף לראות את היוצרים עושים לקהילה קצת שואו משעשע.

אל תפספס את השלישי שלנקקתי, בספרדית, הוא חזק קצר וקולע...

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 340
  • נפתח בתאריך
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תמונות מצורפות

מתחילות לצאת כל מני השוואות צד ג' , שמנסות להעריך את כוחו של RDNA2 בביצועי RT, וזאת משום ש- AMD

כלל לא דברה על זה.  אז הנה המידע והוא טרי מעכשיו:

https://wccftech.com/amd-radeon-rx-6000-rdna-2-big-navi-graphics-cards-ray-tracing-performance-detailed/

 

להלן הטבלה כתקציר מנהלים שאומרת לנו איפה הכח היחסי בהשוואה רוחבית בין כל הדגמים:

image.thumb.png.6b163c3c24eb7076db28f534290e3738.png

 

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השפור ב- RT בדור 3000 לעומת דור 2000, הוא לינארי לשפור ביצועים ברסטריזציה.

קרי עם 3080 מהיר ב- X אחוזים מעל 2080ti איפה שאין RT, יצא, שהוא מהיר ממנו באותם X אחוזים, גם במקרים שבהם יש RT.

נוידיאה שמרו לינאריות ויחס כוחות בין רסטרזציה וחישובי RT בין הדורות.

**הטעו אותנו לחשוב אחרת לפני כן, ובגלל זה אנחנו כאילו מתפלאים. אבל אין מה להתפלא. נוידיאה כנראה עשו נכון ומצאו איזון

שהם משמרים אותו.

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא לגמרי הבנתי..נניח ש2080ti מריץ משחק על 100 fps..וה3080 חזק ממנו ב50% ומריץ על 150..

מפעילים rt והביצועים יורדים ב50%..עכשיו ה2080ti עם 50 fps..וה3080 עם 75..עדיין יותר חזק ממנו ב50%..אבל זה הפער שהיה גם ברסטליזציה רגילה...מצופה שאם יש שיפור בrt הוא יפתח במקרה הזה פער גדול יותר,שהביצועים ירדו בפחות אחוזים..זה לא שהrt פועל בחלל ריק...זה עוד לבל שנוסף..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של amit14

לא לגמרי הבנתי..נניח ש2080ti מריץ משחק על 100 fps..וה3080 חזק ממנו ב50% ומריץ על 150..

מפעילים rt והביצועים יורדים ב50%..עכשיו ה2080ti עם 50 fps..וה3080 עם 75..עדיין יותר חזק ממנו ב50%..אבל זה הפער שהיה גם ברסטליזציה רגילה...מצופה שאם יש שיפור בrt הוא יפתח במקרה הזה פער גדול יותר,שהביצועים ירדו בפחות אחוזים..זה לא שהrt פועל בחלל ריק...זה עוד לבל שנוסף..

 

אכן כפי שכתבת.

אנסה להסביר ברור יותר:

נוידיאה מטמיעה בשבב הגראפי שלה יחידות עיבוד לטובת רנדור מסורתי, רסטריזציה, ויחידות עבוד לטובת חישובי RT.

היא חישבה ומצאה בשעתו ייחס כלשהו כאופיטמאלי לדעתה, ואת היחס הזה הטמיע בדור RT הראשון הידוע בשמו סדרה 2000.

 

כשהיא יצרה את דור 3000, מסתבר לנו, שהיא שמרה על אותו יחס אופטימאלי שמצאה בדור הקודם ולא שינתה אותו.

למרות שב- PR לקראת השקת סדרה 3000 ובכל ההדלפות שיצרו קודם להשקה (ספק אולי מטעמה בכוונה), היא שווקה

כי יכולות RT קפצו מדרגה לעומת הדור הקודם. הדבר גרם לנו לחשוב שהפעם המחיר הביצועי בהפעלת פונקציה זו יקטן.

 

בפועל יכולות RT התחזקו ביחס לינארי לשפור שחל מדור 2000 ל- 3000 והיחס רסטריזציה לחישובי RT נשמר.

 

משמע, שעם כרטיס 2080ti כדברך סופג מחיר של 50% כשמפועלים עליו יכולת RT, נובע שגם ב- 3080 המחיר יהיה זהה.

אם מקודם היחס היה 150 לעומת 100, והמחיר הוא 50% בעת הפעלת RT, אזי היחס החדש יהיה 75 ל- 50 ובדיוק כפי שכתבת.

 

כמעט בכל הרבדים, עבוד גראפי הוא לינארי מתמטית.

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

כמעט בכל הרבדים, עבוד גראפי הוא לינארי מתמטית.

אז איך מסבירים את זה שלמרות של-3090 20% יותר cuda cores (וגם רוחב פס גדול יותר למיטב זכרוני, וכמובן יותר זיכרון), הוא לא נותן שיפור שמתקרב לזה בביצועים לעומת ה-3080?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של captaincaveman

אז איך מסבירים את זה שלמרות של-3090 20% יותר cuda cores (וגם רוחב פס גדול יותר למיטב זכרוני, וכמובן יותר זיכרון), הוא לא נותן שיפור שמתקרב לזה בביצועים לעומת ה-3080?

 

מכיוון שישנם עוד משתנים במערכת שמעכבים את הביצוע הכולל ופוגמים בנצילות.

במקרה של היחס בין רסטריזציה ל- RT (שהוא פנימי לכרטיס), הגורמים החיצוניים שמשפיעים, משפיעים באופן זהה

והומוגני על הכל שבתוך הכרטיס, ולכן השלכתם לינארית.  פגיעה ב- X על רכיב רסטריזציה, מייצרת גם פגיעה זהה על

רכיב RT.

 

עקרי הדברים החיצוניים שעשוים לפגוע בנצילות הכרטיס הם המחשב עצמו, הפלטפורמה, שהמעבד הגראפי ממתין להם

שיתנו לו את ה- OK להתקדם. IO מול רכיביו השונים של המחשב, וחישובי המעבד.
אך ההאטה הזו פוגמת כאמור (וגם הגיוני), על כל פעולות הכרטיס 3090 באופן המוגני וליאנרי, על כל מרכיביו גם יחד.

כשהכרטיס ב stall הוא ב- stall על הכל.

 

אחת התופעות שנוכל לראות היא, שכרטיס חצי הספק לא מספק בדיוק חצי ביצועים, אלא קצת יותר טוב מחצי. נגיד 55%.

ואחרי זה כרטיס רבע שוב, יותר טוב מרבע נגיד 30%.

 

ההסבר:

ככל שהכרטיס הגראפי איטי יותר, כך האלמנטים החיצונים (שהם המחשב עצמו), פחות מזיזים לו. כי ישנם פחות מצבים

שהוא זה שממתין למחשב, מאשר שקורה במאיצים חזקים, שהם בדר"כ נאלצים (בשל עוצמתם ומהירותם הרבה) להמתין

למחשב יותר זמן באופן יחסי.

 

נצילות כרטיס מסך עולה, ככל שעוצמתו נמוכה יותר, בשל הקטנת ההזדמנויות - שהמחשב הוא זה שמעקב אותו.

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

 

אכן כפי שכתבת.

אנסה להסביר ברור יותר:

נוידיאה מטמיעה בשבב הגראפי שלה יחידות עיבוד לטובת רנדור מסורתי, רסטריזציה, ויחידות עבוד לטובת חישובי RT.

היא חישבה ומצאה בשעתו ייחס כלשהו כאופיטמאלי לדעתה, ואת היחס הזה הטמיע בדור RT הראשון הידוע בשמו סדרה 2000.

 

כשהיא יצרה את דור 3000, מסתבר לנו, שהיא שמרה על אותו יחס אופטימאלי שמצאה בדור הקודם ולא שינתה אותו.

למרות שב- PR לקראת השקת סדרה 3000 ובכל ההדלפות שיצרו קודם להשקה (ספק אולי מטעמה בכוונה), היא שווקה

כי יכולות RT קפצו מדרגה לעומת הדור הקודם. הדבר גרם לנו לחשוב שהפעם המחיר הביצועי בהפעלת פונקציה זו יקטן.

 

בפועל יכולות RT התחזקו ביחס לינארי לשפור שחל מדור 2000 ל- 3000 והיחס רסטריזציה לחישובי RT נשמר.

 

משמע, שעם כרטיס 2080ti כדברך סופג מחיר של 50% כשמפועלים עליו יכולת RT, נובע שגם ב- 3080 המחיר יהיה זהה.

אם מקודם היחס היה 150 לעומת 100, והמחיר הוא 50% בעת הפעלת RT, אזי היחס החדש יהיה 75 ל- 50 ובדיוק כפי שכתבת.

 

כמעט בכל הרבדים, עבוד גראפי הוא לינארי מתמטית.

משהו פה לא הגיוני..אם זה אכן ככה, היית יכול לקחת את אותן ליבות rt של הדור הקודם,לשים אותן בכרטיסים החדשים כמו שהן..ולקבל עדיין את אותה פגיעה של "50%" ביצועים ביחס לרסטריזציה..מה השינוי בינהן עם הפגיעה בביצועים היא אותה פגיעה?

השיפור בביצועים ללא rt לא קשור אליהן בכלל...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

ציטוט של nec_000

 

חדשות מעניינות על AMD וגם נוידיאה, את חלקן מכירים חלקן טרם, הכל קשור להכל ול- RDNA2 כמובן,

אז מרכז הכל פה. לא מצאתי שרשור יותר מתאים:

 

 

 

סוף סוף מצב אמיתי של תחרות. עכשיו, אחרי הרבה מאוד שנים יש סיכוי שהמחירים פר FPS יצנחו.

וניוידיה יכולה לנסות להגיב לAMD עד מחר, קודם שישתחררו כרטיסים. ההימור שלהם לעבור לייצר אצל סמסונג בדור הזה בינתיים היה ממש גרוע, הם הפסידו מלא כסף כי מעכשיו הרבה אנשים שלא הצליחו לקנות כרטיסי מסך שלהם בגלל התפוקה הנמוכה יקנו במקום זאת כרטיסים של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

 

מכיוון שישנם עוד משתנים במערכת שמעכבים את הביצוע הכולל ופוגמים בנצילות.

במקרה של היחס בין רסטריזציה ל- RT (שהוא פנימי לכרטיס), הגורמים החיצוניים שמשפיעים, משפיעים באופן זהה

והומוגני על הכל שבתוך הכרטיס, ולכן השלכתם לינארית.  פגיעה ב- X על רכיב רסטריזציה, מייצרת גם פגיעה זהה על

רכיב RT.

 

עקרי הדברים החיצוניים שעשוים לפגוע בנצילות הכרטיס הם המחשב עצמו, הפלטפורמה, שהמעבד הגראפי ממתין להם

שיתנו לו את ה- OK להתקדם. IO מול רכיביו השונים של המחשב, וחישובי המעבד.
אך ההאטה הזו פוגמת כאמור (וגם הגיוני), על כל פעולות הכרטיס 3090 באופן המוגני וליאנרי, על כל מרכיביו גם יחד.

כשהכרטיס ב stall הוא ב- stall על הכל.

 

אחת התופעות שנוכל לראות היא, שכרטיס חצי הספק לא מספק בדיוק חצי ביצועים, אלא קצת יותר טוב מחצי. נגיד 55%.

ואחרי זה כרטיס רבע שוב, יותר טוב מרבע נגיד 30%.

 

ההסבר:

ככל שהכרטיס הגראפי איטי יותר, כך האלמנטים החיצונים (שהם המחשב עצמו), פחות מזיזים לו. כי ישנם פחות מצבים

שהוא זה שממתין למחשב, מאשר שקורה במאיצים חזקים, שהם בדר"כ נאלצים (בשל עוצמתם ומהירותם הרבה) להמתין

למחשב יותר זמן באופן יחסי.

 

נצילות כרטיס מסך עולה, ככל שעוצמתו נמוכה יותר, בשל הקטנת ההזדמנויות - שהמחשב הוא זה שמעקב אותו.

ב-, כמו שראינו מספיק פעמים, המגבלה היא כרטיס המס ולא חלקים אחרים במערכת. אני לא מדבר על דברים כמו ray tracing, אלא רק רסטריזציה. יש 20% יותר cuda cores, לפי מה שאתה אומר צריך לראות שיפור גדול יותר בביצועים בסיטאציות בהן יש רק רסטריזציה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח
דיון זה נעול לתגובות חדשות.
 Share


×
  • צור חדש...

בראש החדשות:

חדש באתר