RDNA2 מעבר לסבוב, המידע הכי עדכני - עמוד 6 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

RDNA2 מעבר לסבוב, המידע הכי עדכני


nec_000
 Share

Recommended Posts

  • תגובות 340
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תמונות מצורפות

ציטוט של captaincaveman

עזוב, הוא איש מקצוע. הוא מבין יותר ממך. למעשה, הוא מבין יותר ממך בכל דבר. בכלכלה, בפסיכולוגיה, בכל מה שקשור לטכנולוגיה ולמדעי המחשב. חבל רק שהוא לא למד איך לכתוב פסקאות בפורום

בלי לרדת שורות במקומות רנדומליים שהופכים את קריאת הפוסטים שלו לסיוט אחד 

גדול גם אם לא נתייחס לנטייה 

הביזארית למריחה, חזרה על דברים, ניסיון מגוכח לשימוש בשפה גבוהה (שהיה קצת יותר מרשים

לולא

היה מלווה בהמוני שגיאות כתיב). בנוסף, חייבים לציין את העריכה האובססיבית של פוסטים ישנים כך שאי אפשר להגיב אליהם

בלי 

להראות אידיוט כי הפסקה אליה התייחסת נמחקה (טיפ: תמיד לצטט אותו).

ושורה תחתונה, לכו לגנוב משחקים כי זה מה שהוא עושה עם כל הניסיון רב השנים שלו בתעשיה.

אני דיי בטוח שהוא עשה לי כל אחד מהדברים שתיארת (כולל לערוך את הפוסט שלו כמה שעות אחר כך, למלא ב-fluff מיותר שהרבה ממנו לא רלוונטי לנקודה שלי, להתלונן אחר כך ש'לא התייחסתי', ואז להעביר נושא מהר). 

 

בכל מקרה, אין טעם לגלוש לפסים אישיים כאלה. זה הטיפוס, זו הפלטפורמה (פורום של אנשים אנונימיים), ואף אחד לא חייב לאף אחד דין וחשבון על היותו א' ב' או ג'. 

 

אני רק אחזור ואומר שעושה רושם שכן יהיה ל- איזשהו מענה ל-3080, וזה סימן טוב. עכשיו הסוגיה היא מחיר לדעתי. אם היא מסוגלת לתת מתחרה ל-3080 ב-600$, כשה-3080 (שעולה 700$) כבר נאנק עם בעיות מלאי, יהיה כאן לא מעט על מה לדבר - בייחוד כשהפעם נראה שהקירור הרשמי שלה הוא אחד שאפשר לעבוד איתו בלי להתבדות אחר כך. זה בא לה בול.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

ההדלפות של ביג נאבי הן הדבר הכי לא החלטי שראיתי בחיים שלי.

רגע אחד, כל המדליפים אומרים פה אחד שכל הכרטיסים יהיו נעולים על 256bit רוחב פס עם infinity cache, רגע אחר מדברים על יותר (512bit [לא הגיוני]), רגע אחד מדברים על תצורת 16GB GDDR6 על כל שלושת הדגמים "המובילים", רגע אחר מדברים על דגם HBM2e שיצא למוצר ההיילו הגדול ביותר שלהם (עניין שהתחזק עם צילום ה-PCB של אחד מהביג נאביז, וסידור הצ'יפים עליו), רגע אחד מדברים על 2.1GHZ-2.2GHZ בוסט קלוק לדגם ה-XT, עכשיו מדברים על 2.4GHZ-2.5GHZ בוסט קלוק לאותו הדגם (שמאותם מדליפים אמור להיות דגם אקסקלוסיבי, ולפיכך הבדלים בין OEM's שונות לא משחקות כאן תפקיד).

 

 

ממה שזה נראה אבל (כי באחידות שכן קיימת בהדלפות - יש כיוון ברור ליכולות של הסדרה), לכל הפחות יישרה את הקו עם התחרות ברמת ה-high end, ויש לה לפחות מוצר אחד תחרותי עם ה-3080. אם אכן קיימת וריאציה של HBM2e שלא נעולה בידי רוחב פס מוגבל, אז גם ה-3090 בסכנה.

אני רוצה להאמין ש-RDNA1 הייתה הקפלר של (קפיצה מרשימה ביעילות לעומת הארכיטקטורה הקודמת), ו-RDNA2 היא המקסוול שלה - הצבת סטנדרט של ביצועים על יעילות מרשימה מאוד. מאיך שזה נראה, יש לה את הגמישות עם התדרים ויש את הביצועים הכלליים, נקווה שגם המחיר והזמינות יהיו בסדר ואפשר לפתוח בצד האדום בקבוקי שמפניה.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלה בתור מישהו שלא מבין בנושא יותר מדי - להבנתי גם בדור החדש של נווידיה כל הנושא של RT תלוי משמעותית ב-DLSS. בלי האחרון, RT הופך כבר ללא פונקציונלי. ממה שהצלחתי למצוא בחיפוש קצר, לא הכריזו על משהו מקביל ל- בדור החדש שלהם, זה אומר שבעצם RT הולך להיות כמעט לא רלוונטי למי שיקנה כרטיס שלהם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Azam

שאלה בתור מישהו שלא מבין בנושא יותר מדי - להבנתי גם בדור החדש של נווידיה כל הנושא של RT תלוי משמעותית ב-DLSS. בלי האחרון, RT הופך כבר ללא פונקציונלי. ממה שהצלחתי למצוא בחיפוש קצר, AMD לא הכריזו על משהו מקביל ל- בדור החדש שלהם, זה אומר שבעצם RT הולך להיות כמעט לא רלוונטי למי שיקנה כרטיס שלהם?

הם לא באמת הכריזו או דיברו על כלום, כל מה שידוע לנו על הסדרה הזו מגיע מאיזה משפט וחצי של ליסה סו והדלפות. הפעם שומרת על הקלפים קרוב לחזה, לכן אולי עדיף לחכות לך ל-28 לחודש ולגלות בעצמך אם הם מוכרים לך עסקאות שמתאימות לך.

 

  • תודה! 1
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מהמר, לא יודע רק מהמר, בעצם מעריך יותר נכון לומר,

 

ש- RDNA2 יהיה מתחרה נחמד ל- 3080, אוברול קצת חלש ממנו, אבל רק קצת. לא משהו שמשנה את הכף משמעותית

שפוסל אותו בעייני כבדים. 

 

על מנת לקרוץ לרוכשים, הוא יגיע עם כמות ראויה לשם שינוי, ותג מחיר טיפה זול יותר. נגיד 650$...

 

וכך כל קונה יעשה את השקול לעצמו מה התכונות שיותר חשובות לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין מה יהיה המענה לdlss..כי המענה לrt שלהם יהיה בטוח חלש יותר משל nv.

אבל הקטע הוא שגם אצל nv הrt לא שווה כלום ללא כך שאם לamd אין לזה מענה הריי טרייסינג שלהם לא יהיה רלוונטי.

 

אולי כמענה nvidia יכריזו על יישום בקרוב של 3, כזה שיכול אולי לפעול בכל משחק?זה יתן להם בוסט רציני בלי צורך לזרוק עוד כרטיס לשוק..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של amit14

מעניין מה יהיה המענה לdlss..כי המענה לrt שלהם יהיה בטוח חלש יותר משל nv.

אבל הקטע הוא שגם אצל nv הrt לא שווה כלום ללא כך שאם לamd אין לזה מענה הריי טרייסינג שלהם לא יהיה רלוונטי.

 

אולי כמענה NVIDIA יכריזו על יישום בקרוב של 3, כזה שיכול אולי לפעול בכל משחק?זה יתן להם בוסט רציני בלי צורך לזרוק עוד כרטיס לשוק..

מניסיון קודם עם , הם בטח יציעו פיתרון open source כלשהו שמבוסס הרבה יותר על אימפלמנטציה רחבה מתכנות חיצוניות. 

 

אחת הדרכים לעשות זאת (וזו האחת שמשערים שתהיה כבר הרבה זמן - עוד מאז ימי הרדאון 7 משנה שעברה) היא באמצעות השימוש בתכנות מבוססות ווינדוס של מיקרוסופט שעוסקות ב-Machine Learning, וההקבלה שלהן לשימוש באפסאמפלינג מהסוג של DLSS. לא אתפלא אם דבר כזה יופיע מתישהו גם בקונסולות, בייחוד בסירייס X \ S של מיקרוסופט. כך יוכלו להשתמש בריי טרייסינג, או ברזולוציה אסטרונומית כמו , בלי לאבד יותר מדי מה-FPS. שאלת היעילות של זה בהשוואה לליבות מובנות שעושות זאת כמו במקרה של נבידיה היא מעניינת, נצטרך לחכות ולראות אם הנושא הזה זז. 

 

אותי אישית מדאיג יותר נושא הדרייברים. בעידן פולאריס הקהל שלה חרק שיניים, בעידן ווגה הקהל שלה שתק למרות כל השינויים בממשקי המשתמש וכל הבאגים הנלווים, אבל מה שהיה בהשקה של 5700 XT היה שערורייתי להבנתי (השקה מואצת, באגיים והמון בעיות שלא סודרו עד היום) ועל זה אי אפשר כבר לשתוק. אם ליסה סו רוצה באמת לחולל "שינוי" עם רדאון, היא זקוקה למערך יציב, מתוקשר ומלא במתכנתים.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

אני מהמר, לא יודע רק מהמר, בעצם מעריך יותר נכון לומר,

 

ש- RDNA2 יהיה מתחרה נחמד ל- 3080, אוברול קצת חלש ממנו, אבל רק קצת. לא משהו שמשנה את הכף משמעותית

שפוסל אותו בעייני גיימרים כבדים. 

 

על מנת לקרוץ לרוכשים, הוא יגיע עם כמות זכרון ראויה לשם שינוי, ותג מחיר טיפה זול יותר. נגיד 650$...

 

וכך כל קונה יעשה את השקול לעצמו מה התכונות שיותר חשובות לו.

"RDNA2" זו שמלווה לפחות 3 כרטיסים שונים (וכנראה עוד בעתיד), אתה צריך להיות קצת יותר ספציפי בהערכה שלך.

אתה מתכוון ל-6900XT ("הליבה המלאה", כמתואר בהדלפות)? או שאתה מדבר על ה-6800XT ("הליבה המקוצצת", זו שליסה סו [ככל הנראה] החזיקה בתערוכה של זן 3)?

 

ההערכה האישית שלי: המוצר "החזק" ביותר שלהם נע איפשהו בין 3080 ל-3090 בביצועי ו-1440p, יציג ביצועי ריי טרייסינג טובים יותר מטיורינג אך פחות טובים מאמפיר, ויתן מענה "קוד פתוח" כלשהו לסוגיית ה- (כמיטב המסורת של AMD).

 

הדיל ברייקרס הם המחיר והזמינות לדעתי. אם תדע לעשות את שני אלה, היא הצליחה עם RDNA2.

נערך על-ידי Hiiram
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של af db creid

אני בעד קוד פתוח, וזה נהדר שAMD מתבססת עליו ולא על כלים קנייניים. הבעיה היא שהיא לא מתבססת עליו כי היא תומכת קוד פתוח, היא מתבססת עליו כי אין לה ברירה. לNVIDIA יש מחלקת תוכנה מפותחת מאוד, והתעשייה מכירה ומנוסה עם הכלים שלהם. האלטרנטיבות של AMD הן לא כאלה שהיא יצרה.

 

הזכרת ML. יש שתי אפשרויות - CUDA הקנייני של NVIDIA או OpenCL שהוא קוד פתוח. AMD תומכת בOPENCL, אבל לא כי הוא טוב יותר או משהו. OPENCL הוא לא שלה, לא  היא פיתחה אותו וגם NVIDIA תומכת בו. למעשה, NVIDIA התחילה עם וOPENCL בא הרבה אח"כ. מה שגורם שכמו שציינתי כאן בעבר, הכלים של התעשייה עובדים בעיקרם עם .

 

במשחקים המצב קצת שונה, כי יש לנו את DIRECTX שמיקרוסופט מתקננת. אבל העיקרון זהה: NVIDIA היא חברת חומרה, אבל התוכנה שלה טובה מאוד. הייתי אפילו מעז ואומר שהיא חברת תוכנה לא פחות מחברת חומרה. לAMD לעומת זאת, אין את היתרון הזה. ככה זה גם מול אינטל, אגב: גם אינטל וגם NVIDIA עוזרות למפתחי קומפיילרים/משחקים ומנועי משחק בהתאמה. ואתה יכול לנחש למי הן מתאימות במיוחד... AMD לא עושה את זה למיטב ידיעתי.

 

עריכה: לדוגמה, אינטל מפתחת את ICC (INTEL C/C++ COMPILER), משתתפת בV8 (מנוע JS של גוגל שמורץ בכרומיום וNODEJS), וכנ"ל בGCC וCLANG (לגבי האחרונים אני לא 100%). היא גם משתתפת בקבלת ההחלטות. AMD לא (כנ"ל).

 

אבל בכל זאת יש תקווה לאופטימיות, כי הינה למרות שאינטל משקיעה בתוכנה וAMD לא, AMD הצליחה לעקוף את אינטל... או שלא. בל נשכח שלמרות שאינטל מאפטמזת עבור המעבדים שלה, הארכיטקטורה זהה. מה שלא נכון לגבי כרטיסי המסך.

 

עריכה 2: לא שזה מדד, אבל בדקתי את מספר הרפויזוטוריס בגיטהאב. לNVIDIA יש 214, מתוכם 26 forks (כלומר 188 שלה). לאינטל 715, מתוכם 21 forks (כלומר 694 שלה). לAMD יש - נחש! 22, מתוכם 9 forks. סה"כ 13 שלה. לאינטל יש פי 53.3846154 רפוס שלה ולNVIDIA פי 14.4615385. זה נותן קצת סדר גודל.

AMD תלתה את הנעליים סופית איפשהו ב-2013, אחרי שביקת החיים של Mantle כמדומני, לפני כן היא עוד ניסתה לפתח כלים ייעודיים למפתחים ויוצרי תוכן ברמה גלובלית, אבל זה אף פעם לא הגיע לרמות של נבידיה או (כמו שציינת כאן). 

 

בנוגע ל-ML, ספציפית, קראתי בעבר משהו על ציוות כלשהו בין למיקרוסופט עם DirectML, שמבוסס על ספריות תוכן של כמדומני ולא OpenGL (אם אני לא טועה), ועובד בגישת GPGPU ליצירת אפסאמפלינג (אם אני זוכר נכון, ה-Radeon VII נוסה ליד RTX 2080 ולטענתם התוצאות היו מבטיחות). אולי זה הכיוון שהם ילכו בו אם וכאשר יבחרו להציג פטנט מתחרה כלשהו ל- בעוד כמה ימים, אבל כמו שכתבתי, אני לא זוכר אם אי פעם הרחיבו על העניין הזה, ואני הדיוט מוחלט בתחום הטכני שלו, אבל פשוט הגיוני לי בראש שהם ילכו עם פיצ'ר חיצוני כחלק משיתוף פעולה כלשהו.

 

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח
דיון זה נעול לתגובות חדשות.
 Share


×
  • צור חדש...