RDNA2 מעבר לסבוב, המידע הכי עדכני - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

RDNA2 מעבר לסבוב, המידע הכי עדכני


nec_000
 Share

Recommended Posts

 

השקה רשמית של ביום 28.10.2020 (זה כבר old news) אבל, מבחני סוקרים יצאו לרשת ביום 9.11.2020 , 

ומכירה בחנויות של הכרטיסים מתחילה יומיים לאחר מכן ביום 11.11.2020 (שאלו כבר מידעים טריים וחדשים עבורנו).

 

יהיו ככל המסתמן שלושה דגמים בליין החדש 21,22,23 .

הדגם העליון 21 מכונה גם כ- Big הוא ככל המסתמן ליבה כפולה מזה של 10 הקודם הידוע בשמו

RDNA1 או 5700XT. יהיו לו הפעם הזו 80CU's לעומת 40CU's שיש בדגם הקודם.

משהו גדול בשטחו, סביבות 500 מ"מ רבועים סדר גודל עקרוני, עם פי 2 יחידות עיבוד מהדגם הקודם כאמור.

צריכה חשמלית מגודל 300 - 350 וואט. אז כנראה שעלינו להיות מוכנים נפשית לכך, שזהו הטרנד החדש בתעשיית

המאיצים הגראפיים.

 

מעבר לכך מדובר בשינוי שהטמיעו, בדומה לאותה אבולוציה איטית כפי שהם עורכים במעבדי ריזן (פרט

ראשון מעניין מטה יותר). קרי מצפים גם לשפור בצועי בהשוואת טרנזיסטור מול טרנזיסטור ב- היוצא.

 

עוד מדובר על מעבר לליטוגרפיה מתקדמת יותר 7nm , המאפשרת קצת יותר טרנזיסטורים לשטח, אבל חשוב לא פחות,

בעלת תדר עבודה גבוה בכ- 10-15%.  על סמך הדלפות מ- השבב החדש מגיע בליטוגרפיה העדכנית לתדר עבודה

מקביל לזה שבקונסולות החדשות, אשר משתמשות באותה בדיוק RDNA2, שהוא סביבות כ- 2200-2300Mhz .

 

השבב ישודך לזכרון Vram ראוי, בנפח 16GB ברוחב פס של 256 סיביות עם . אך על מנת לפצות על הרוחב הלא מרשים

הזה (שהוא מקביל לדגם הקודם), הטמיעה את האבולוציה הבאה שלה בעולם ה- GPU והנה לנו השפור הראשון שיוצא לאור:

הוא מכונה infinity cach בנפח של 128MB והוא עושה פלאים לתעבורת הזכרון, חוסך סדר גודל של מחצית.

לכן מסתפקים ברוחב פס של רק 256 סיביות ואין צורך ביותר מכך.   

**הדגם הנמוך יותר navi 22 (המקוצץ) יהיה בעל 192 סיביות ונפח של 12GB Vram. כנראה עם 60CU's פעילים.

***הדגם הנמוך בשלישיה Navi 23 יהיה בעל 40CU's בעל רוחב פס 128 סיביות ונפח של 8GB.

 

קודי הדגם של הכרטיס יהיו RX6900/6800/6700 .

כאשר 6700 מחליף את 5700 מאשתקד ומשפר את ביצועיו בכ 10-20% (על סמך בנץ אחד שדלף כבר לרשת).

דיבורים מתוך דברו על כך שבכל הנוגע ליכולות וביצועי RT, הם טובים אמנם מדור טורינג הקודם סדרה 2000,

אך נחותים מאלו של אמפיר סדרה 3000. כמו כן כחלופה ל , חברת AMD פיתחה מקבילה משלה שיודעת

לבצע בדומה - רנדור ברזלוציה נמוכה יותר, ובשילוב upscale חכם עושה זאת אפקטיבית. המסרים הם שהאיכות

הויזואלית אמנם נמוכה משל 2.0, אבל מצד שני הביצועים טובים יותר. שזה כמו לומר

DLSS lower quality but faster performance.

יתרון אבל, שזה עובד על כל הכותרים ולא רק על לקט מצומצם של כותרים שפותח עבורם.

משמע שאיפה שלנוידיאה אין , אזי באותם כותרים AMD תוכל להפעיל את הפטנט שלה שעובד בכל כותר,

ולרשום הובלה ביצועית משמעותית בביצועים, על פני נדויאיה שלה באותו כותר אין טריק מקביל.

 

AMD משתדלים לשמור הפעם על שתיקה רועמת, מאד מוזרה, כזו שאינה אופינית להם. יש האומרים שההערכה הדיפולטית שזה

"בגלל בושה על כך שאין להם מה להראות", הפעם הפוכה. שהם מתכוונים בהפוך על הפוך. 

 

היו כמה ששמעו (בטעות או שלא בטעות - כבר אי אפשר לדעת בעולם של היום) מאנשים מתוך AMD, כי Big Navi הולך

"לתת בראש". כי יש לצפות לביצועים ברמה של 3080 ומעלה מכך. 

נאמר כך, לפחות במצגת מלפני חודש פלוס, AMD הרשמית כתבו בהקשר של GPU, כי תאריך 28.10.2020 מהווה

leadership performance in the GPU domain.

אינני יודע בעת הזו האם לתת להצהרות רשמיות ויהירות שכאלו איזה שהוא משקל, או להתעלם לחלוטין.

ימים יגידו, עוד חודש בערך, אז כרגע נתעלם.

 

אבל אנו כן יודעים דבר אחד וודאי כרגע:

וזה ש- 3080 מהיר מ- 5700xt (שהוא RDNA1), ב- 90% סדר גודל גס (ב- 4K). ופחות מכך ברזולוציות נמוכות יותר.

אז כל עוד RDNA2 גרסת big navi משפרת ברמה של 90% (או יותר) מעל RDNA1, יהיה לנו מתמודד ראוי ומעניין מול 3080. 

 

עכשיו,

אם הנתונים שהודלפו נכונים, וזה big אם, דהיינו פי שניים גודל השבב (כמות הליבות), בליווי שפור תדר של 10-15%,

ושפור אלגוריתמי מקובל בתעשיה מדור לדור עוקב אחריו, אז יש פה משהו שמריח לא רע בכלל ואף עם פוטנציאל

אופטימי למדי להשגת היעד. כי פי 2 גודל , בתוספת 10-15% תדר, ועוד כמה אחוזוני שפור דורי, זה יותר מפי 2 הרי.

 

הסבוב הזה יש לי תחושת בטן, לא מעבר, אבל תחושה חזקה, שאנחנו נהנה והתחרות בשוק תהיה אפקטיבית.

יותר מזה, הסבוב הזה יש לי הערכה גסה, ש- AMD יביאו אותה בדאבל, גם המעבדים החזקים בעולם Zen3 (דור 5000),

ואולי גם לראשונה מזה עשור, תחרות אפקטיבית מול נוידאה בתחום GPU.

אז עוד חודש נדע, כבר לא רחוק. 

 

 

 

 

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 340
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תמונות מצורפות

ציטוט של napoleon45

ולא פחות חשוב, להמתין גם לקונטרה של NV.

 

מה כבר נשאר כקונטרה להביא ?

השבב שלהם GA102 כבר עתה הוא בגודל 628 מ"מ, ענק, אין ממש לאן לגדול הלאה עימו.

 

אז מה שהיא יכולה לספק כקונטרה, יהיה בסגנון 3080 סופר או Ti, עם כפול זכרון = 20GB.

היא יכולה בנוסף לנסות לשחק עם המנעד שיש לה בין 3080 ל- 3090, אך זה אינו גדול,

 יש שם כולה 10% מרווח קטנטנן לנצל אותו וזהו. זה כלום.

 

דהיינו:

אם באיזו שהוא אורך מפתיע, נגיד לצורך הטעון כרגע ולא מעבר כן,

RDNA2 הוא בקליבר של 3080/3090, במקרה שכזה לנוידאה... חוץ מלספק מוצר עם יותר

זכרון ולנסות לתת מחיר יותר נמוך, אין מרווח תמרון נוסף. היא מתוחה לקצה עם הסדרה 3000.

 

במקרה קיצון, בשבב GA102 יש סה"כ 2% ליבות עיבוד שלא נוצלו. גם התדרי עבודה כבר ראינו, לא השאירו מקום

להמהרה מהותית או משמעותית. הכרטיסים משווקים מהמפעל בתדר עבודה שקרוב למקסימום שניתן להגיע אליו

באמצעות samsung 8nm. אולי יש בדוחק רב,  3-5% נוספים.

 

 הפעם הזו לנוידיאה באמת שאין מרווח להפתיע או לתמרן עימו, היה ו- יוצאת עם משהו רציני/תחרותי מולה.

 

ולייצר משהו חדש, בליטוגרפיה חדשה, יותר ממוזערת, כמו לעבור ל- ,  זה לא מעכשיו לעכשיו.

זה שנה מינימום אם עושים בדוחק רב, תוך עלות עצומה, וסיכון גדול.

 

 

להערכתי הזהירה, לא יכלה לקוות להזדמנות ושעת טובים מאלו, עת ככל המסתמן, נוידאה

עשתה (בדיעבד) טעות שהימרה על ה- 8nm של סמסונג. שכן כרגע ברשותה של יתרון ברובד היצור של

הליטוגרפיה. ה- 7nm של מקדים את זה של בדור. הוא סביבות 25-30% צפוף יותר, ונציל יותר

אנרגטית. זהו פער משמעותי, שנותן יתרון לא מבוטל בידה. הוא גם מאפשר תדר עבודה גבוה בכ- 10-15%.

 

בעוד שבעבר האלגוריתמיקה/ארכיטקטורה של נוידאה ידעה לפצות על פערים שכאלו ולא לאפשר ל- לעקוף

אותה אפילו בשמוש בפרוסס אחד מתקדם יותר, הפעם הזו ולאחר צמצום פערים ארכיטקטוניים ש AMD

השיגה, זה כבר יהיה קשה יותר לבצע.

 

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על המידע..יש פה הרבה חדש.

בעיקר כל הנושא של הdlss וRT...עליו לא שמעתי עדיין בשום מקום...

אפשר קישור למקור?

זה ממה נשמע to good to be true..

נקווה שסופסוף ההייפ של יוצדק שלא כמו בפעמים האחרות...

 

ואגב, למה מקביל 80 cu אצל אנווידיה?

הם משתמשים בעיקר במונח cores..ויש אלפים מהן..

נערך על-ידי amit14
  • אהבתי! 1
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של No-One

RT כבר הוצג ע"י AMD בעמצם בכמה הזדמנויות, לפני כחצי שנה:

 

 

זה ידוע..התכוונתי לקטע שיותר טוב מטיורינג..

 

ואגב,כרגע זה לא נראה שאמפרה מרשים הרבה יותר בקטע הזה...שיפור מינורי..עדיין פגיעה רצינית בביצועים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של amit14

עדיין פגיעה רצינית בביצועים..

כשמפעלים יחד עם RT גם DLSS2 (ואין סיבה שלא, כי מקבלים תמונה טובה לפחות כמו הרזולוציה המקורית המרונדרת) אין פגיעה ממשית בביצועים, להפעיל RT בלי ולומר שיש פגיעה בביצועים זה להכנס לקטנות, שתי הטכנולוגיות הללו פותחו והושקו יחדיו מסיבה מאוד ברורה, שהם נועדו לרוץ יחדיו ע"מ למנוע פגיעה בביצועים.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של No-One

כשמפעלים יחד עם RT גם DLSS2 (ואין סיבה שלא, כי מקבלים תמונה טובה לפחות כמו הרזולוציה המקורית המרונדרת) אין פגיעה ממשית בביצועים, להפעיל RT בלי ולומר שיש פגיעה בביצועים זה להכנס לקטנות, שתי הטכנולוגיות הללו פותחו והושקו יחדיו מסיבה מאוד ברורה, שהם נועדו לרוץ יחדיו ע"מ למנוע פגיעה בביצועים.

 

נכון...אבל גם עם טורינג זה ככה...הכוונה שלי היא שאין שיפור ממשי בהיבטים האלה בין שניהם..

וגם כרגע לא כל משחק עם Rt כולל ..למרות שאני מניח שזה הכיוון..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של amit14

גם כרגע לא כל משחק עם Rt כולל dlss

אמת, דוגמה חיה ומכוערת לכך היא COD MW, שככל הנראה לאחר שהקהילה העולמית הקימה קול צווחה כנגד היוצרים, הם השכילו להכניס במותג האחרון - COD BO COLD WAR תמיכה גם ב DLSS2, מאחר ואין כל הגיון להפעיל RT במשחקי MULTI, גם אם השחקן הוא לא מרודפי הFPS.

 

אך כמו שאמרת, זו באמת המגמה ואני מאמין שהחל מסדרת 30XX של המשחקים יכילו RT וDLSS2, או DLSS2 לבד, אבל לא RT כפיצ'ר בודד ויגרמו להקרסת ביצועי המשחק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של danielzy

אני פשוט לא רואה מצב, מבחינה עסקית, לשמור על שתיקה כזו.

הם מאחרים להשקה בערך בחודשיים, חודשיים שלמים שבהם הם מאבדים עשרות אלפי לקוחות פוטנציאלים.

הסיבה ההגיונית היחידה לזה היא שהמוצר שלהם פשוט נחות משמעותית.

יש גם עניין של לוחות זמנים. אמד (וזה ידוע לנו מדיווחים מלפני חצי שנה) מלכתחילה ייעדה את ההשקה שלה לקרות בסוף השנה, ממש לפני דור הקונסולות הבא (שזה באמת אזור אוקטובר-נובמבר).

 

אנחנו אולי חיים בעידן רומנטי שבו יש צורך ב"קרבות גלדיאטורים שבוע אחר שבוע", אבל בפועל הדברים האלו יותר עסקיים.

 

מה גם, מי שהתעניין אי-שם בהיצע שוק, היה מחכה בכל מקרה כמה שבועות-חודשים להבשלת מלאי, ולא היה זורק לשלם מחירי 3090 על 3080 שנמכר ב-NewEgg או ב-. כך שגם אם אמד הייתה מוציאה השקה יומיים אחר כך, הוא היה נעול על קנייתו. 

 

בכל מקרה, כמו שכתבת בטקסט, RDNA2 היא לא "DOA" כמו , ונבידיה מבינה את זה. לכן התמחור "טפטף" אחורה בסגמנטים העיקריים.

אנחנו כנראה נקבל כרטיס אחד באזור 3080 וכרטיס אחד באזור 3070, שזה פחות או יותר בציפיות והישג מרשים עבור (בהתחשב במצב הנוכחי שלה).

 

אותי יותר מעניין טכנולוגיית ה-Reconstruction שלה. יש דבר דומה ב-PS5, שאמור להחליף את שיטת ה-"Checkerboard rendering" שהשתמשו בה על משחקים כמו דטרויט (ומבחינה טכנית נחותה הרבה יותר), וכנראה יתפקד הרבה יותר כמו DLSS. הרימייק לדימונס סולס אמור להשתמש בו על-מנת לחקות סיטואציית "דינאמי" עם 60FPS. אין לי מושג מעבר לזה כי לא דובר על כלום, אבל יהיה מעניין לראות. 

 

לדעתי, כל עוד אמד תספק מתחרה ראוי ל-3080, עם היצע דומה לריי טרייסינג ו-, יש הרבה על מה לדבר. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המידע הולך ונעשה ויותר refined ככל שהזמן עובר.

בסרטון הבא יותר פרטים, ויותר דיוקים.
אבל גם לא מעט הערכות מושכלות, באותן נקודות שאין מידע מספק בחוץ.
שווה צפיה לטעמי:

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח
דיון זה נעול לתגובות חדשות.
 Share


×
  • צור חדש...