פתרון לבעיות קליטת Wifi - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פתרון לבעיות קליטת Wifi


student1
 Share

Recommended Posts

שלום לכולם,

אשמח לעזרה והכוונה איזה ציוד כדאי לרכוש לצורך פתרון הבעיה:
אני מחובר כרגע בבית דרך 012 (תשתית של בזק) על חבילה ברוחב פס של 40MB. גם בבזק וגם בהוט (אליהם הייתי מחובר לפני כשנה וחצי) לא ניתן לקבל רוחב פס גבוה יותר בבניין שבו אני גר.
המודם-ראוטר (D-Link 256) יושב בחדר עבודה, שממוקם פחות או יותר במרכז הדירה (חדר רגיל, אין ממ"ד). הסלון דרומית אליו וחדר השינה צפונית אליו. מספיק שמתרחקים קצת (כמה מטרים בודדים) מהראוטר שבחדר העבודה לכיוון הסלון או לכיוון חדר השינה, וה-Wifi דועך משמעותית, בעיקר באזור הסלון - ביום טוב מגיע למהירות של 3MB ולעיתים אף פחות מ-1MB (וכמובן גם ניתוקים מדי פעם).
לצורך חיבור יציב ומהיר של הסטרימר שבסלון השתמשתי ב-Moca (אחד ביציאה מהראוטר, ואז באמצעות תשתית הכבלים שיש בדירה השני חובר בקצה בסלון, ומשם לסטרימר).
אני מחפש פתרון נורמלי שייתן מענה ל-Wifi בסלון (הכי חשוב) ובחדרים. ניסיתי מגביר אות פשוט של TP Link (אלה שנמכרים ב-60-80 ש"ח), וזה לא ממש עשה את העבודה.

תוהה לגבי מספר אפשרויות לפתרון:
1. האם מגדיל טווח יקר יותר (כמו TP Link/Edimax/D-Link) ב-170-200 ש"ח אמור לתת כיסוי טוב יותר? במידה וכן - האם אפשר להשתמש ביותר מאחד? (כלומר למקם למשל אחד בסלון ואחד בחדר שינה)

2. האם אפשר לחבר למוקה שבסלון ראוטר נוסף (יש לי אחד ישן של TP Link דגם WR841N, שאינו בשימוש כרגע), ולקנפג אותו כך שישדר את אותה 2.4G מהראוטר, ובכך לשפר את הקליטה ורוחב הפס הזמין בסלון? אגב ניסיתי לעשות את החיבור הזה (ללא קינפוג כלשהו של הראוטר הנוסף בסלון) וזה לא עבד...

3. האם Mesh זה הפתרון המומלץ במקרה כזה (על אף שמדובר בדירה בגודל סטנדרטי של כ-100 מ"ר, לא שטח גדול מדי, בלי קומות/ממ"דים)? אגב, אשמח להבין במה פתרון ה-Mesh שונה מפתרון מס' 1 או 2 (במידה ו-2 אכן אפשרי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין למודם/נתב הזה אנטנה חיצונית או אפשרות לחבר כזו, נכון?

 

בכל מקרה, שום מגדיל טווח שמתחבר לנתב הבסיס באופן לא ייתן פתרון טוב. הם צריכים להיות מחוברים חוטית - Ethernet, Moca או מה שלא יהיה. לכן אפשרות 2 אצלך עשויה לעבוד היטב. כמובן צריך לקנפג את הנתב שיעשה את זה, כברירת המחדל הוא לא מתנהג ככה. תנסה את ההוראות פה:

https://www.tp-link.com/us/support/faq/417/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על המענה!

לגבי אנטנה חיצונית - אתה שואל בקשר ל-D Link? אין אנטנה עליו ואני לא רואה אפשרות פיזית לחיבור של אנטנה כזו.
לראוטר המשני של TP link יש 2 אנטנות מובנות.
חיברתי את הראוטר המשני של TP Link בסלון וקינפגתי אותו לפי ההוראות בלינק, עושה רושם שזה עובד כי אני רואה עכשיו שהקליטה (הסיגנל) של ה-Wifi גבוהה כשאני יושב עם הלפטופ בסלון ליד הראוטר המשני.

עשיתי בדיקת מהירות - זה הגיוני שאני מקבל ליד הראוטר הראשי (ה-D Link) קצב של כ-15MB ולעומת זאת בסלון ליד הראוטר המשני בערך חצי מזה (7-8MB)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהנחה שאתה מדבר על 7-8 מגה בייט לשנייה, כלומר 56-64 מגהביט, זה לא מופרך, בהתחשב בעובדה שהTPLINK הוא עם פורטים חוטיים של 100מגה-ביט, ותמיד מקבלים קצת פחות. הוא לא יכול לספק פיזית 15 מגה בייט, אבל הייתי מצפה לסביבות 10-11. 

 

אתה יודע ב100% שאתה מחובר דרך הTPLINK אלחוטית? והTPLINK מחובר קווית לDLINK? אם אתה לא בטוח לחלוטין, תנסה לשנות לTPLINK את הSSID האלחוטי לשם אחר, ותתחבר ידנית לרשת זו. תבדוק גם מה קורה אם אתה מחובר חוטית לTPLINK.

 

אם אתה מדבר על מגהביט, זה כבר מוזר, כי לי אין בעיה לקבל 35 מגהביט מראוטר מצ'וקמק של TPLINK גם כשהראוטר קומה מתחתיי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...