טעינה מהירה, איך זה עובד ? - תמיכה טכנית מובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

טעינה מהירה, איך זה עובד ?


DT2387
 Share

Recommended Posts

image.png.94e1032d9ddadb1c1d243e1a20b07b27.png

image.png.71fab934afd952b22103211fad8b15d5.png

היי, יש לי את המטען הזה שתמונתו מצורפת. על המטען רשום Adaptive Fast Charging וכמו כן ניתן לראות שהמטען מספק 10W ע"י 5V ומספק 15W ע"י 9V. 

אני מנסה להבין איך ה Adaptive Fast Charging הזה בא לידי ביטוי, מצד אחד אם אני מחבר את המטען לסלולרי ישן, המכשיר נטען בלי בעיות, המטען החזק יחסית לא מטגן את הסוללה.

וכאשר מחברים את המטען למכשיר חדש מקבלים טעינה מהירה.

איך מתבצעת ההתאמה בין מהירות ההטענה למכשיר ? 

האם בתחילת העבודה המטען "מחליט" האם לספק 5 או 9 וולט?

אשמח להסבר או להפניה למקום ממנו אפשר להבין זאת 

 

תודה מראש 

נערך על-ידי DT2387
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההחלטה היא לא של המטען, אלא של הטלפון עצמו.

תוכנתית יכולה המערכת להחליט באילו אחוזי למשוך איזה מתח בשביל לבצע טעינה שהיא גם מהירה וגם בטוחה.

לרוב - עשרות האחוזים הראשונים של יטענו בהספק כללי גבוה יותר (9V *1.67A) כאשר כשהסוללה מתקרבת למצב מלא המכשיר יוריד הילוך על מנת להקל על הסוללה בתהליך הטעינה (5V * 2A). בהרבה מצבים, זרם הטעינה ימשיך לרדת ככל שמתקרבים לסוללה מלאה יותר, וסביר להניח שאם המערכת יודעת מה היא עושה, מעל ל-90% הזרם יונמך מ-2A ב-5V לכיוון 1A.

 

אני לא יודע למה אנשים משתמשים במונחים כמו "לטגן" כשמכשיר מתחמם בזמן טעינה. התהליך עצמו משחרר יותר אנרגיה כחום, ולכן ישנה התחממות בקצב גבוה יותר בזמן טעינה. כל עוד אין כשל באחת המערכות, מדובר בטמפרטורות עבודה תקינות בזמן התהליך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של djelectric

ההחלטה היא לא של המטען, אלא של הטלפון עצמו.

תוכנתית יכולה המערכת להחליט באילו אחוזי סוללה למשוך איזה מתח בשביל לבצע טעינה שהיא גם מהירה וגם בטוחה.

לרוב - עשרות האחוזים הראשונים של סוללה יטענו בהספק כללי גבוה יותר (9V *1.67A) כאשר כשהסוללה מתקרבת למצב מלא המכשיר יוריד הילוך על מנת להקל על הסוללה בתהליך הטעינה (5V * 2A). בהרבה מצבים, זרם הטעינה ימשיך לרדת ככל שמתקרבים לסוללה מלאה יותר, וסביר להניח שאם המערכת יודעת מה היא עושה, מעל ל-90% הזרם יונמך מ-2A ב-5V לכיוון 1A.

 

אני לא יודע למה אנשים משתמשים במונחים כמו "לטגן" כשמכשיר מתחמם בזמן טעינה. התהליך עצמו משחרר יותר אנרגיה כחום, ולכן ישנה התחממות בקצב גבוה יותר בזמן טעינה. כל עוד אין כשל באחת המערכות, מדובר בטמפרטורות עבודה תקינות בזמן התהליך.

תודה על התשובה, 

אבל אני עדיין לא מבין איך המטען יודע לספק 9 או 5 וולט. 

זה ה pinout של micro למשל:

0404bbed587454b5a5733fb191808ea9.jpg.58755c330f10c6638550535ace76a37c.jpg

זה לא שיש לו גם יציאה של 5 וגם יציאה של 9 וולט, יש לו יציאה אחת (1 בטבלה) והמטען קובע איזה מתח לספק שם. האם המכשיר מסתנכרן עם המטען  דרך הפינים של ה ? או שאולי ה mode detect אחראי לזה ? 

 

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מאמין שלמערכת בטלפון יש איזשהו טריגר שעובר דרך אחד הפינים האחרים ומחליט איזה MODE של מתח למשוך דרכו זרם למכשיר. מתח גבוה יותר עובר דרך אותו PIN ראשון ככל הידוע לי. בעקרון עם כבלים שמסופקים לטלפונים, הפלוס והמינוס מגיעים ב-AWG אפקטיבי של כ-24, דבר שמאפשר זרם של עד 2A, אז אני לא רואה פה הרבה בעיה ביכולת כלל.

 

הפינים עצמם בקונקטור מסוגלים לעשות יותר, אבל התקן מתחשב בכבלים עצמם, יותר מאשר בקונקטורים, שאני מאמין שגם הם קיבלו חיזוק.

 

חיבור של כבלים ב-AWG אפקטיבי מאוד נמוך (קריא 28) יכול בהחלט להסב נזק לכבל בנקודות חלשות והוא עשוי להתחמם הרבה יותר. לכן חשוב לרכוש כבל שמתאים לטעינה מהירה. כבר ראיתי כבלים זולים ופשוטים שלא מסוגלים להתמודד עם הזרם המבוקש.

 

האתגר שבטעינה מהירה הוא לא הספקה של מתח גבוה, אלה של זרם גבוה. את הכבל לא מעניין איזה מתח תעביר בו (בערך), אלא כמה זרם בעיקר. אחת הדרכים של שוק הסמארטפונים בעיקר מסין היא להשתמש במתחי טעינה גבוההים של 12V באמפראז' יחסית נמוך, כדי לקבל הספק גבוה של טעינה (היום יש לא מעט מטעני 12V 2A ו-3A לסמארטפונים מסוימים), ולא צריך כבלים ב-AWG גבוה במיוחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של djelectric

אני מאמין שלמערכת בטלפון יש איזשהו טריגר שעובר דרך אחד הפינים האחרים ומחליט איזה MODE של מתח למשוך דרכו זרם למכשיר. מתח גבוה יותר עובר דרך אותו PIN ראשון ככל הידוע לי.

אני אנסה להבין איך הטריגר הזה עובד, זה מה שחיפשתי 

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהצלחה https://www.eeweb.com/profile/power-integrations/articles/qualcomm-quick-charge-2-0-smartphone-charger
(זה ישן, אבל הרעיון כנראה נשאר דומה)
https://www.onsemi.com/pub/Collateral/NCP4371-D.PDF זה אולי יותר מתאים

נערך על-ידי Moon-Mage
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...