לוח אם H110 S2H של ג'יגה בייט לא מזהה דיסק קשיח - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לוח אם H110 S2H של ג'יגה בייט לא מזהה דיסק קשיח


avz
 Share

Recommended Posts

אשמח אם תוכלו לעזור לי בבעיה שנתקלתי בה. יש לי לוח אם של ג'יגה בייט GA-H110 S2H . הלוח חדש לגמרי, למרות שנרכש לפני קרוב לשנתיים אך לא נעשה בו שימוש. הרכבתי לו מעבד G4400 וסטיק של 8 ג'יגה . עד כאן כמעט הכל בסדר. חיברתי אליו דיסק קשיח חדש לחלוטין גם הוא של WD. דיסק של 1T במהירות של 6GB/S. על הלוח כתוב שהוא ממאים למהירות זאת. הלוח לא מזהה את הדיסק. הוא לא מופיע בביוס. לצורך בדיקה חיברתי ללוח דיסק ישן יותר במהירות של 3GB/S והביוס מזהה אותו. חיברתי (שוב , לצורך בדיקה) את הדיסק של ה-1T למחשב אחר ברשותי (גם הוא של ג'יגהבייט GA-H61M-S2-B3) והדיסק מזוהה ללא כל בעיה. אני משער שצריך לשנות את ההגדרות בביוס, אבל כל ניסיונותי עד עכשו לא צלחו. הבוקר התקשרתי לחנות בה נרכש הלוח - "וולקום" אך שם העובד סרב לעזור לי בטענה שהדיסק הקשיח לא נרכש אצלם. ניסיונותי להסביר לו שאני מבקש עזרה בהגדרת הלוח נענו בסוף בטענה שהוא לא טכנאי. יופי, אז למה בכלל אתה עונה לפנייה שלי שמראש פנתה לטכנאי. טוב, זה כנראה אופי השרות שלהם. לעצם העינין, אשמח לקבל הסבר /הדרכה מה עלי לעשות לגרום ללוח האם לקבל את הדיסק. מצרף את המנואל של לוח האם.

mb_manual_ga-h110m-s2h(gsm)(ddr3)_e.pdf

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תחילה

3Gb/s = SATA 2

6Gb/s = SATA 3

 

תבדוק בהגדרות בקר של הלוח אם שהבקר במצב AHCI
וכל חברה רצינית לא תתנהל בצורה חובבנית של מענה והסבר טלפוני, כל חברה רצינית תבקש ממך להביא את המחשב ותדרוש תשלום על בדיקה ולאחר דיאגנוסטיקה יאמר במידה ויש רכיב תקול מה ניתן לעשות עם הצעה לתיקון או החלפה בתוספת כספית. יש חברות שאת עלות הבדיקה מכניסים בעלות הרכיבים ויש כאלה שלא וזה לגיטימי לגמרי.

גם אם באופן היפותטי הבעיה היא סה"כ כבל רופף שנותק, כבל פגום או הגדרת ביוס, זכותה לדרוש תשלום מלא על הבדיקה~תיקון.

נערך על-ידי andralamusya
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שלי נראה הוא שהמערכת הפעלה הותקנה כשביוס היה מוגדר כ-IDE וכשעברת ללוח אם חדש הביוס כמצב דיפולט או RAID או AHCI או להיפך הביוס היה מוגדר כ-AHCI בישן ובחדש כ IDE וכתוצאה מזה המערכת הפעלה לא מזוהה.
מעבר לזה קרה לי דבר נוסף, ולא פעם, שביוס לא זיהה לא הארדיסקים אבל בתוך המערכת הפעלה כן זיהיתי אותם, מעין בעיה עם ה UEFI או משהו כזה כשהוא רק צץ בלוחות שאינם מבוססי UEFI וקיבלו עידכון ביוס להכיל את השינוי כמו במקרה שלי עם לוח zh77a-g41
אתה כן יכול לנסות לעדכן ביוס, אולי משהו כן יזוז או שיש פגם בלוח

נערך על-ידי andralamusya
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנראה שלא הייתי ברור מספיק. לוח האם לא היה מחובר קודם לשום דבר. הוא יצא "בתול" מהקופסא. נכון שנרכש לפני קרוב לשנתיים, אבל שכב ללא שימוש. גם הדיסק הקשיח חדש לחלוטין וכך גם סטיק הזכרון. כמו שציינתי קודם, מוזר לי שאין כל התייחסות לחיבורי ה-sata במנואל של הלוח. האם הסידור הזה של המחברים הוא מעין "תקן" או שזה רק בלוחות של ג'יגהביט. מה שעוד מוזר זה שהאדם בחנות של וולקום לא ידע שזה הפתרון, למרות שהסברתי בברור שזו הבעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שכתבתי, הבעיה עם הדיסק הקשיח נפתרה, הודות לעצתו של אנדרלמוסיה. אני רוצה להתקין במחשב הזה גם SDD. יש לי אחד חדש לגמרי, SANDISK 120GB. גם כאן לוח האם לא מזהה אותו - בביוס - באף אחד מארבעת חיבורי הsata. לצורך בדיקה, חיברתי אותו למחשב ישן יותר עם לוח אם של והוא מזוהה ללא כל בעיה. שוב, אני מניח שזה קשור להגדרה כלשהיא. אשמח לקבל כל הצעה/רעיון.

sdd.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה. בתחילה גם אני חשבתי ככה אבל מסתבר שג'יגהבייט כנראה שינו את התצורה של הביוס. ראשית, זה לא התצורה הרגילה המוכרת וכזאת שמופיה בצילום במנאול. הם שינו את זה למשהו יותר גרפי וגם ההגדרות כנראה שונו. בכל אופן, מה שיש אצלי תחת הלשונית Peripherals, יש סעיף Sata and RST cunfiguration. כניסה לסעיף הזה פותחת חלון שלפי מה שאני מבין שלוש השורות העליונות משותפות לכל ארבעת תושבות ה-sata. שלוש השורות הן:

Sata controller(s)      Enabled

Sata mode selection         AHCI

Aggressive LPM support       Enabled      (מה זה?)

לאחר מכן ישנם ארבע קבוצות כשל אחת מתייחסת לתושבת אחרת. הראשונה -

Sata 0         not installed

Software preserve        Unknown

Port 0              Enabled

Hot plug          disabled

Configured as Esata      Hot plug supported

כאמור יש כאלה שלוש קבוצות נוספות, ל- Sata 1, 2 ו- 3

רעיון מה צריך לשנות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...