nec_000 פורסם 2020 במרץ 19 Share פורסם 2020 במרץ 19 חיכינו לזה הרבה זמן, בימים נוראים כהיום כל אפשרות להסחת דעת מבורכת, תהנו: קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 במרץ 20 מחבר Share פורסם 2020 במרץ 20 וואי וואי, תראו מה קרה: בטעות בלתי נתפסת, חברת Bethesda המפיקה של הכותר Doom eternal האגדי שכל כך חיכינו לו, אשר משווקת אותו בשני ערוצי שווק, האחד הוא תחת Steam והשניה באופן ישיר דרכה (בפלטפורמה של Bethesda) , לא שמה לב, אבל בגרסה שהיא משווקת בעצמה ישירות, היא שכחה בטעות נוראית ובלתי נתפסת, את הקובץ exe שמפעיל את המשחק במצבו טרום ההצפנה על ידי הגנת Denuvo. ולכן לקחו שעות בודדות ממש עד ששמו לב לכך בקהילת הגיימרים, וגרדו את הראש, איך זה יכול להיות. למעשה המשחק לא דורש פריצה בכלל, הוא פתוח להעתקה חופשי לכל מי שחפץ בכך על ידי לא אחרת מאשר יצרנית הכותר. מאז וכמצופה המשחק הופץ ברשת למי שרוצה את הגרסא בחינם. אנשי Bethesda בצעו תיקון מהיר בגרסא שבאתרם כדי להעלים את הקובץ הפתוח, אבל זה כמו שאומרים, כבר מאוחר מדי מי שרוצה לקרוא אל הפיאסקו הזה, מוזמן להנות בקישור שלהלן: https://www.reddit.com/r/CrackWatch/comments/fli390/um_guys_i_think_i_cracked_doom_eternal_serious/ **נובע מכך, שמי שרוצה להשיג את הכותר מבלי לשם עבורו 60$, יכול, אם יחפש 10 שניות בגוגל, למצוא אותו בגרסא הפתוחה בקלות בלתי נתפסת. הוא כבר נמצא בכל פינה אפשרית. יודגש שוב - לא מדובר בפריצה בכלל, אלא בטעות אנוש של היצרנית בעצמה, ששחררה את זה לאויר העולם, וכשעלו על זה, כבר היה מאוחר מדי. ישנה סברה שמדובר בנקמה של אחד העובדים מתוכה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 במרץ 20 מחבר Share פורסם 2020 במרץ 20 בנתיים בגלל הדליפה הנוראית ב- day 0, נאלצו מיד להוריד את מחיר הכותר כדי לשכנע יותר צרכנים לרכוש בכסף. המחיר העדכי 47$... (לאמריקאים) זה היה מהיר. אלא שכשמנסים להזמין מהפלטפורמה של Bethesda מהארץ - החוצפנים מבקשים 70 אירו. מבחינתי שילכו לחפש, ממני הם קבלו (רק בגלל החוצפה שלהם) אפס. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Dr.Shawarma פורסם 2020 במרץ 21 Share פורסם 2020 במרץ 21 בניגוד לרוב המשחקים השנה, המשחק הזה שווה כל שקל, ורץ פיצוץ על המחשב הנכה שלי- 50+ פריימים לשניה על i5 דור 3 וGTX 1060 6GB בסטינגז של Nightmare ברזולוציה קבועה של 1200p. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 במרץ 21 מחבר Share פורסם 2020 במרץ 21 אצלי בדקתי את הביצועים עד כה בשתי מערכות, תחילה בשלי 2500k מומהר ל- 4.4Ghz משולב מאיץ 1080ti, שברור שהוא אובר קיל על המעבד, ותחת רזולוציה 1080P. הערכים המתקבלים הם בין 95 - 165 FPS. לרוב טיפוסי בין 110-130 FPS באמצע המשחק, כמובן בהגדרות הגרפיות הכבדות ביותר שיש, nightmare ultra. ניטור המצב מעלה שהכותר צורך 7200MB זכרון VRAM מכרטיס המסך, והמחשב קצת מעל 5GB RAM של מערכת ההפעלה, שזה מדהים בימים של 2020, משמע שכל מחשב עם 8GB זכרון יריץ אותו מושלם. אחרי זה נסיתי במחשב שלי בני, i7 920 שאינו מומהר בכלל שימו לב, ויש בו רק 8GB זכרון (שאנו כבר יודעים שמספיק לכותר הזה) ובליווי מאיץ RX580 של Sapphire. באופן מפליא הביצועים שקולים לאלו שנצפו על ה- 2500k בכל הנוגע ל- FPS. לא ברור מאליו. מה שכן היתה עליה ב- latency וזה מורגש ביד ובעין וגם במדידה עליה לכ- 9ms במקום 6ms, כמו גם שיהוקון אקראי פה ושם באמצע חיסולה של איזו מפלצת אבל באמת נדיר, לא משהו שמפריע באיזה שהוא אופן. כלומר ה- FPS לבדו אינו מספר לנו את כל התמונה, ה- latency וחלקות חשובים יותר. או מה שנקרא, שלא יהיו drop-ים. סה"כ הכותר הזה מאופטמז היטב והוא מתאים גם למערכות מחשב ישנות מלפני 10 שנים בלי כל חשש. ראיתם, i7-920. גם לא צריך עבור 1080P מאיץ גראפי כבד, שכן ציוד ישן או (חדיש אבל בינוני/חלש) יעבוד היטב בהחלט. להערכתי המקדמית כל דבר מעל HD7970 יריץ אותו מצוין. לכן עוד מעט אעשה ניסוי עם מאיץ שכזה במכונה שלישית, ואעביר לכבודכם תוצאות להשוואה שתתרשמו. בטוח שידרש להוריד הגדרות גראפיות, משום של- hd7970 יש רק 3GB זכרון VRAM וההגדרות הכי כבדות ששמנו ראינו כי צרכו מעל 7GB VRAM, משמע מצריכות כרטיס מודרני עם 8GB בתור נקודת מוצא להפעלה תקינה. אז הגדרות גראפיות שיתאימו ל- 3GB יצריכו להתפשר בהיבט הזה, אך ספק אם הן יפגעו משמעותית באיכות הגראפית, מנסיוני, לרוב זה בקטנה ובשוליים, ולא משהו שממש מציק. בטח לא כשהאנימציה טסה ב- fast action Gaming כזה, שלא ממש מסתכלים על הפרטים הקטנים. השארו בהאזנה... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Jabberwock פורסם 2020 במרץ 21 Share פורסם 2020 במרץ 21 יש לו Vulkan ? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 במרץ 21 מחבר Share פורסם 2020 במרץ 21 ציטוט של Jabberwock יש לו Vulkan ? ככל שאני יודע לכותר הזה יש רק Vulkan. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 במרץ 21 מחבר Share פורסם 2020 במרץ 21 לאחר בדיקה זריזה על מחשב אחר עם 2500k במהירות 4.4Ghz גם הוא, ועם כרטיס מסך HD7970/280x. התברר כי הכותר אינו מרשה לתת הגדרות גראפיות מעבר ל- הגדרת High (שהיא יחסית באמצע הדרך כי יש כמה וכמה מעליה) ועם הגבלה נוספת, והיא טקסטורות ברמה מינימאלית שזה Low. שכן אם מנסים להרים את ההגדרות מעבר, הכותר זועק שאין מספיק Vram ואינו מאשר זאת. בהגדרות אלו יש לנו סביבות 60-100FPS, ויותר טיפוסי 65-85 בתוך המשחק עצמו. רואים ירידה באיכות של הטקסטורות, אבל השאלה החשובה והיא האם זה משהו שמפריע למשחקיות ? ממש לא. עדיין הגראפיקה נאה ואינה נופלת ממשחקי עבר, שהספיקו להם 3GB Vram בימים ההם. קרי למחשב ישן, לילד, וכדומה... אין בעיה להריץ גם עם מאיץ גרפאי מיושן שכזה (משנת 2011). אבל משהו מעניין אחר ששמתי לב אליו ושימו לב כי זה חשוב: למרות שה FPS לכאורה יותר נמוך מהמערכת הקודמת i7 920, התגובתיות וה latency מעולים כמו המחשב החזק שלי. ולא פלא, זה אותו מעבד 2500k גם באותו תדר עבודה. גם נעלמו השיהוקים האקראיים פעם ב... מה שמלמד אותי שהפלטפורמה i7 920 כן מראה לנו נחיתות לעומת 2500k (תגובתיות - latency) ומנגד ה- FPS ממש אינו מספר לנו את התמונה המלאה. הנה ה- FPS במכונה עם 7970 נמוך יותר אבל זה טס תגובתי ומגיב מיידי ואין פגיעה בחווית משחק שהיא חשובה. מסקנתי היא שה- FPS ממש אינו מספר את התמונה הנכונה, ה- Latency הוא מה שקובע יותר מהכל, במיוחד בכותר fast person shooter כמו Doom ואין משחק מהיר ממנו בתחום המשחקים. כך שהוא בנצ'מארק טוב למוסבר וממחיש למשתמש את החשיבות של הנושא. ללא ספק עשו עבודת קידוד מדהימה על המשחק הזה. שמים לב שיש נקודות שבהם יש עומס גראפי גדול וכדי שהמערכת לא תרד מ- 60FPS, היא מתחילה לבצע רנדור ברזולוציה נמוכה יותר ועושה scaling לרזלוציה 1080P והכל ב- real time. זו פונקציה של המנוע הגראפי החדש של id tech. שאפו. לא תחושו בירידה בחלקות האנימציה על כרטיס מסך שנחנק בעומס, המערכת תוריד רנדור ב- real time כדי לשמר min FPS שקבעתם בממשק ההגדרות. לכל היותר תחושו שהתמונה פחות חדה, כי בפועל יש פחות פיקסלים מהרזולוציה המוצגת. אפשר לחוש בזה כאשר הניטור של המנוע פתוח ברקע ומלמד אותנו שהוא מפעיל את הפונקציה ובאיזו עוצמה. נתקלתי בזה בכרטיס 7970 קורה . קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
No-One פורסם 2020 במרץ 21 Share פורסם 2020 במרץ 21 מה שכן האקרים עשו זה להפוך את המשחק לOffline לגמרי. כך נמסר בטק-ספוט. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
shay_55 פורסם 2020 במרץ 22 Share פורסם 2020 במרץ 22 הותקן מחדש עובד תקין וחלק קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
No-One פורסם 2020 במרץ 22 Share פורסם 2020 במרץ 22 קצת נופך מרזולוציה גבוהה יותר: לאחר שכיוננתי הגדרות ל1440P, הופתעתי מאוד לגלות שמשחק עם טקסטורה דיי ירודה (מאידך הגיימ-פלי נפלא) יחסית לShooter, בהגדרות גרפיות של הטקסטורה, עם RTX2060 לא הצלחתי לשים הגדרות טקסטורה יותר מHIGH, שלא לדבר על נייטמר ובטח שלא אולטרא נייטמר. עולה הודעה שחסר VRAM(כידוע יש ל2060 רק 6 לדאבוני, ודאגו לשנות זאת בגירסאת הSUPER ל8). זכור לכם סרטונים ארוכים מערוצי החומרה המובילים שניסו לקבוע האם 6GB של VRAM מספיק כיום, אז לפחות ב1440P כנראה שממש לא. נתקלתי במשחקים שבהגדרות מאוד גבוהות, הצריכו אפילו יותר מ8GB, הזוי. נקווה שמהנדסים לנו כרטיסים שיגיעו עם 8 בתוך ברירת מחדל לכרטיסים ברמת כניסה, והלאה ל10 ו12 לא רק בדגמי הקצה... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 במרץ 23 מחבר Share פורסם 2020 במרץ 23 השוואה על השינויים בין DOOM 2016 לחדש eternal 2020 - שווה צפיה, תהנו: קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 במרץ 23 מחבר Share פורסם 2020 במרץ 23 סקירה טובה על המנוע הגראפי החדש id tech 7 המשמש את Doom החדש. ומדוע, תמיד מוצרי חברת id software בתחום FPS - first person shooter הם הטובים והמהירים ביותר בתחומם בכל דור של כותר. זו החברה החלוצית שהמציאה את הג'אנר לפי למעלה מ- 3 עשורים עם Doom 1 המקורי שאז עוד עבד עם מקלדת בלי עכבר על מחשב PC ומערכת הפעלה מיושנת DOS. אני אגב הייתי אז מספיק מבוגר כדי להנות ממנו וזוכר עד היום, לרבות משחקים מרובי משתתפים באמצעות חיבור ל- BBS עם מודם. נוסטלגיה כמו שאומרים. לנסיון המצטבר הזה של id software עם חתירתה לאפס פשרות בכל מה שנוגע ל- performance, ולג'ון קארמק ה- founder של id software שהיה גאון תכנות, מומחה באלגברה לינארית (הנדרשת לתלת מימד) ונחשב לאבי התחום, יש את היתרון היחסי על פני התעשיה כפי שזה נראה ומודגם יפה בכותר הנדון. תהנו: קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Jabberwock פורסם 2020 במרץ 23 Share פורסם 2020 במרץ 23 מבחני ביצועים קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2020 במרץ 24 מחבר Share פורסם 2020 במרץ 24 הסרטון הוסר 😞 קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.