הוספת זכרון DDR3 ללוח ישן GA-B75M-D3H - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הוספת זכרון DDR3 ללוח ישן GA-B75M-D3H


sheff2k2

Recommended Posts

יש לי מחשב i5 מלפני 7 שנים, עם לוח  GA-B75M-D3H. כרגע יש לי 8GB זכרון(שני סטיקים של 4GB, מהירות 1333 של חברת GSKILL אם אני לא טועה). אני רוצה להכפיל את הזכרון, אך מכיוון שכל נושא תאימות לא ברור לי, אני רוצה להתייעץ אתכם בדיוק מה לקנות, כדי שלא תהיה בעיה.

 

קודם כל, האם ניתן באופן עקרוני לשים מספר אי זוגי של זכרונות, כלומר להוסיף סטיק של 8GB לשני הסטיקים של 4GB הקיימים, או שיש צורך לקנות 16GB ופשוט להחליף?

 

כמו כן, מה לגבי תאימות דגמים? מצאתי את הרשימה הזו: https://download.gigabyte.com/FileList/Memory/mb_memory_ga-b75m-d3h.pdf

 מופיעה שם כמות מוגבלת של דגמים- האם זה חקוק בסלע? האם באמת אני חייב לשים אך ורק את אחד הדגמים המצוינים שם? למשל, אני רואה שיש תמיכה ב KVR1333D3N9 של קינגסטון, אך רק בדגמים של 1-4 ג'יגה, בעוד שבאייבורי(למשל) ניתן להשיג את זה בגרסת  8 ג'יגה:

https://www.ivory.co.il/catalog.php?id=10263

 

אודה על כל עזרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניתן לעשות את כל מה שהצעת, למרות ש- הוא קצת קפריזי, אבל אמור לעבוד ברמת העקרון. ייתכן שיהיה עלייך להעלות וולטאז' מעט לזכרונות ליציבות, אבל לא אמור להיות בעייה לשלב. רק תריץ MEMTEST לוודא שהכל בסדר, אתה יכול אפילו לקנות סטיקים של 1600-1866 מגה הרץ, הם יעבדו בתדר המשותף הנמוך יותר ללא בעייה, אם למשל זה יותר משתלם לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי, אז אתה אומר שאני יכול פשוט לקנות סטיק של 8GB ולשלב עם שני הסטיקים הקיימים? מה לגבי איזה dual channel? אני כבר לא ממש זוכר מה זה, אבל נדמה לי שזה עובד רק בקונפיגורציה זוגית. האם יש לזה משמעות אמיתית מבחינת ביצועים? הדילמה פה כרגע היא בעצם האם להוציא 170 שח על סטיק אחד, או 340 שח על שניים.

 

למשל אני רואה פה קצת סקפטיות של אנשים:

https://forums.tomshardware.com/threads/odd-number-of-gb-ram-is-it-possible.2421495/

 

כמובן שאני יכול לקנות אחד ולבדוק אם זה עובד, אבל אני מפחד לגרום נזק למחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן שעדיף שניים, ולשים אותם בצורה מקבילית בלוח, לפי המדריך למשתמש, כך שכל שני סטיקים של 4 ו-8 יעבדו על ערוץ אחד, ועוד 4 ו-8 על הערוץ השני, כך יהיה לך DUAL CHANNEL וביצועים במהירות כפולה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניתן dual channel עם 3 סטיקים.

יש לך 2 ערוצים שכל ערוץ יכול לכלול 2 סטיקים.

אתה שם 2 סטיקים בערוץ אחד ואת הבודד בערוץ השני.

ברגע שהם באותו גודל ואותם מאפיינים הם צפויים לעבוד בערוץ כפול.

אין וודאות, כמו שאין וודאות שאם תקנה 2, הם יעבדו עם הקיים.

במידה ומספיק לך 16GB הייתי קונה 8 ובודק, לא טוב קונה עוד אחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זהו הבעיה היא שהם לא באותו גודל, ואז בעצם יהיה לי 4,4,8 חח. בכל אופן:     האם יש לי מה להפסיד? כלומר, האם יכול להיגרם נזק למערכת, אם אנסה קודם לדחוף אחד חדש של 8, ביחד עם ה4*2 הקיימים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לערבב זכרונות

אתה לא תרגיש בהבדל הביצועים עם או בלי dual-channel

אתה עשוי להרגיש הבדל כתוצאה מתוספת הזכרון (אם אתה לא צורך 8G בשוטף לא תרגיש. אם המון תכניות פתוחות לזמן רב אתה עשוי להרגיש שיפור בזריזות של המערכת באופן כללי).

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...