האם מעבדי 4 ליבות עדיין רלוונטיים כיום? השוואה מעניינת - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם מעבדי 4 ליבות עדיין רלוונטיים כיום? השוואה מעניינת


huber

Recommended Posts

בהשוואה הבאה לקחו מעבדי i7-6700K (מעבד 4/8 ליבות) ו i5-6600K(4/4 ליבות) ובדקו האם הם רלוונטיים כיום, והאם שווה לשדרג למעבד עדכני כגון ה 3600 או 3700 למשל.

 

בגדול התשובה היא שה 6700K עדיין רלוונטי בחלק מהמיקרים, אבל מעבד 4 ליבות כגון ה 6600 בהרבה מאוד מיקרים כבר מהווה צוואר בקבוק מורגש.

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אמ;לק - 6600K הוא אחלה מעבד ואני לא מסכים עם מסקנתך.

 

למרות שהוא חתיך הורס, אני מעדיף לחכות למאמר הכתוב שבו יהיה  אפשר בקלות לדלג בין הגרפים.

( סתם, בחור טוב, נרשמתי לערוץ שירוויח כמה סנטים ) 

לא הקשבתי כי למה שהוא אומר אין הרבה משמעות מבחינתי מעבר לגרפים.

גם בגרפים חסר מידע מאוד מהותי - 6600K ב OC , אנשים לא קנו את המעבד הזה למטרות עבודה בסטוק .

 

לגבי מסקנתך ש6600K מהווה צוואר בקבוק מורגש - זה נכון רק במידה ואתה משדך אותו לכרטיס מסך high end במחיר מופקע . 

 

אם מסתכלים על טומב ריידר שזה המשחק שבו ה 6600 מהווה את צוואר הבקבוק העיקרי ( עבור ה 2080 ti xc ultra  ) 

רואים שהוא מספק 50% מהביצועים המיירבים של 9900ks  ב5.2 .

50% מ 2080ti זה  מה שאתה מקבל מ gtx1070   1660TI ו 1660S .

אז 6600  ו 6600K ללא OC הינם מעבדים מושלמים לשידוך לכרטיסים הנ"ל ליצרת מערכת מאוזנת .

 

אם נעשה ל 6600k   אוברקלוק סביר ל 4.7 נקבל שיפור ביצועים של 20% כי בניגוד לריבוי ליבות,  MHZ לרוב נותנים שיפור לינארי 

ונגלה ש 6600K ב OC הוא גם מעבד מתאים עבור כרטיסים כמו ה 1080,1070ti,vega56 ואפילו rtx2060 ו vega64 . 

 

כל זאת כאשר אנחנו מדברים על המשחק עם הסטייה הכי גדולה , בהגדרות מדיום על FHD .

אם נעלה ל QHD - העומס מתגבר על כרטיס המסך מבלי באמת להתגבר על המעבד.

אם נעלה להגדרות HIGH -העומס מתגבר על כרטיס המסך מבלי באמת להתגבר על המעבד.

 

אז לשדך  2080 TI ל 6600K זה  בהחלט דבילי , אבל מי שרכש מעבד כזה , ככל הנראה כיוון לתמורה גבוהה למחיר  עם יכולת  OC לשמירת ערך עתידית  ולכן הוא כנראה לא ישדך למעבד הזה כרטיס מסך במחיר מופקע אלא כרטיס מסך במחיר משתלם  כמו אלו שהזכרתי . 

 

נ.ב 1 

4690K על 4.6 נמצא שם בין ה 6600 ללא OC לזה שב 4.7 . 3570K בOC מכובד כנראה גם נמצא מקביל ל 6600 ללא OC .

מי שיחסית "אכל אותה" הם כל אלו שקנו מעבדי i5 נטולי OC ובעלי מהירות שעון נמוכה .

 

נ.ב. 2

המציאות היא שהכדור נמצא אצל מפתחי המשחקים , הם אלו שחייבים להתאים את המשחקים לשוק הנוכחי מרובה הליבות.

https://www.overclock3d.net/reviews/software/borderlands_3_pc_performance_review_and_optimisation_guide/8

https://www.overclock3d.net/reviews/software/call_of_duty_modern_warfare_pc_performance_review_and_optimisation_guide/3

האחד כבד , השני קל , שניהם לא ממש נהנים מריבוי ליבות .

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התגובות פה יתחלקו ל 2 - אנשים שיש להם מרובעי ליבות ולא רוצים לקבל את העובדה שבסוף 2019 4 ליבות זה צוואר בקבוק בהרבה מקרים, ואנשים שיסתכלו על התוצאות, יראו את המספרים כמו שהם אובייקטיבית ויקבלו את העובדה. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא חושב שהוא טועה. עבור הרבה מאוד שימושים (ובמקרה של משחקים, בשילוב עם כרטיס mid range ברזולוציה FHD) המעבד הזה יתן ביצועים מספקים לגמרי.

ואני אומר את זה כמישהו עם מעבד 16 ליבות ו-32 תהליכונים. הרסתי לך את התיאוריה? ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של huber

התגובות פה יתחלקו ל 2 - אנשים שיש להם מעבדים מרובעי ליבות ולא רוצים לקבל את העובדה שבסוף 2019 4 ליבות זה צוואר בקבוק בהרבה מקרים, ואנשים שיסתכלו על התוצאות, יראו את המספרים כמו שהם אובייקטיבית ויקבלו את העובדה. 

 

אין לי  ספק שמטודולוגיית הבדיקה של סטיב נכונה וגם אני לא מטיל ספק שהמספרים שלו נכונים .

חבל שהוא לא בודק טווח יותר רחב של משחקים וחבל שהוא לא בדק את ה 6600 ב OC.

הבעיה היא לא עם המספרים שלו אלא עם המסקנה שהבעת שהיא נטולת עומק 

 

אם נלך בצורה עיוורת ומטופשת אחרי המספרים , אנחנו עוד עלולים לרכוש מעבד 4 ליבות כיום .

9350 עם OC , יתן  בחלק מהמשחקים ביצועים עדיפים על פני 3600  

https://www.tomshardware.com/reviews/intel-core-i3-9350kf-review-coffee-lakes-stagnant-waters/4

לשמחתנו , בטום'ס יודעים גם לחשוב קצת מעבר לאף והם לחלוטין לא ממליצים על המעבד.

 

 

 

 

ציטוט של Moon-Mage

צריך שמישהו יעשה אותו דבר עם כרטיסי ביניים ויהיה מאד פשוט לראות

בלי כוונה ישירה, ב anandtech עושים את  זה כל הזמן למורת רוחם של הרבה קוראים .

הם עדין עובדים עם 1080 לבדיקות של מעבדי קצה עליון  ו 1080 זה כבר כרטיס ביניים  (נגיד שגבול עליון של mid range ) 

https://www.anandtech.com/show/14605/the-and-ryzen-3700x-3900x-review-raising-the-bar/15

 

בmodern warfare , ה 1660ti נושק ל 1080 .

https://www.techpowerup.com/review/call-of-duty-modern-warfare-benchmark-test-performance-analysis/5.html

( האמת כל המספרים במשחק הזה מפתיעים , הטורינג המסורסים עובדים הרבה יותר יפה מפסקל ) 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

yoavke - אתה שוב ושוב חוזר על המנטרה "המסקנה שאתה הבעת". אני לא "הבעתי" כלום. אני הבאתי סקירה וציינתי מה המסקנות שהגיעו אליה בסקירה. ואם אתה אכן מאמין כפי שציינת שאתה חושב שהתוצאות שאליו הוא הגיע מדויקות - לא מבין איך אתה מצליח להתווכח עם המסקנות הברורות מאליהן אליהן הוא מגיע.

 

אני קורה לזה נאמנות מוצר, דרך מאוד ישראלית להיקשר למוצר שאצלך ולהגן עליו באופן עיוור, למרות שהמציאות והמבחנים מראים אחרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של huber

yoavke - אתה שוב ושוב חוזר על המנטרה "המסקנה שאתה הבעת". אני לא "הבעתי" כלום. אני הבאתי סקירה וציינתי מה המסקנות שהגיעו אליה בסקירה. ואם אתה אכן מאמין כפי שציינת שאתה חושב שהתוצאות שאליו הוא הגיע מדויקות - לא מבין איך אתה מצליח להתווכח עם המסקנות הברורות מאליהן אליהן הוא מגיע.

 

אני קורה לזה נאמנות מוצר, דרך מאוד ישראלית להיקשר למוצר שאצלך ולהגן עליו באופן עיוור, למרות שהמציאות והמבחנים מראים אחרת.

 אני מתנצל , לא הבנתי  שזאת מסקנה שנאמרת בסרטון, חשבתי שזאת מסקנה שאתה מסיק מהסרטון.

סליחה.

 

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

2 הסנט שלי בנושא, למי שאכפת.

 

6600K בשילוב 2080 TI הוא לגיטימי כשרוצים להראות כמה פריימים יכול המעבד לדחוף החוצה מבלי מגבלה גרפית לצידו. ככה עובד "לימוד אקדמאי" להראות יכולת של מעבד להתמודד עם משחקים בלי מגבלה מצד כרטיס מסך.

 

כן מאמין שאוברקלוקינג יכול לעזור, לא חושב שזה משנה גורלות בשביל מעבד כמו 6600K.

 

מעבדים בקונפיגורציית 4\4 כמו i3 9100F למשל הם עדיין כאלה שיכולים לספק כמות פריימים טובה כשכרטיס המסך מאפשר. אמנם, זה סופר דופר תלוי במשחק, בין כה וכה.

zQwbAbv.png

 

זו, למשל, רשימת 10 הפופולאריים של סטים. כאן 6600K יוכל בקלות לספק 120FPS יציב אם כרטיס המסך יאפשר, בכל העשרה. יש שוק שעדיין יכול להסתמך על כמות העיבוד ש-6600K מעניק, וזה שוק הרוב.

 

אמנם, אני לחלוטין לא הייתי שולח את 6600K למשימת Star Citizen למשמל, דוגמה קיצונית ככל שתהיה. הוא לא יכול לתת מספיק משאבים לכרטיס מסך אפילו ברמת 2060 כדי להינות שם.

 

אני מאוד חושב שרלוונטיות העוצמה של 6600K היא Case by case היום בדיוק כמו רלוונטיות של מעבדים אחרים שטובים במטלות מסוימות אבל לא ממש במטלות אחרות. אני לא חושב שרוב הגיימרים היום "יסבלו" עם 6600K, חלש ככל שיהיה בצמוד ל- 2080 TI בהשוואה למעבדים אחרים, עם כל הכבוד. ברור שהגרפים יהיו שטוחים משמעותית אם היה שם 2060 למשל, דבר שיעצור את המעבדים מלספק עוד פריימים לשניה, לבצע עיבוד נוסף.

 

בכל זאת, יש הגיון בשימוש של כרטיס מסך שלא עולה 5000 שקלים במערכת עם מעבד שהיום שווה 350 שקלים (ע"ע 9100F). אם היום שואל אותי האם שווה לשדרג את ה6600K שלו במעבד חדש, גם יש לו RTX 2060, אני חושב שהתשובה שלי תהיה שלילית - היא תהיה "ברגע ש-6600K באמת יגביל אותך ויגרום לחוויה לא נעימה, זה זמן ללחוץ על הדק השדרוג". בסך הכל, משחק שיאלץ היום משתמשי 6600K לשדרג הוא משחק שיפגע לעצמו במכירות ובכמות השחקנים.

 

אגב לשאלה - האם זמנם של מעבדי 4\4 לגיימינג נגמר?

ובכן... כן, ברור. יודעת את זה, ובסוד... גם (עוברים לקונפיגורציית 4C8T בקרוב ב-i3). אין סיבה גם ככה להצטייד במעבד עם כל כך מעט משאבים כשרייזן 2600 עולה שקל תשעים, בהתחשב בתקציב של מחשב גיימינג ממוצע כיום.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אם יעשו (וכבר עשו במקומות אחרים) בדיקה דומה עם מעבדי 2500K ו-2600K התשובה לא תשתנה. 
אחרי OC אפשר לסחוב איתם גם עם GPU עדכני סטייל 2060S או 5700XT ומטה.
האם מעבד חדש ייתן יותר FPS? כמובן
אבל האם מעבד ישן יאפשר לשחק בצורה סבירה את המשחק? ברוב המקרים כן ולכן שדרוג שילוש ממש לא מחויב המציאות. עדיף להשקיע ב-GPU חדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני דווקא ממש ממש ממש לא מסכים עם שניכם בתור אחד ששידרג ממעבד i5 6500 לr5 3600 עם כרטיס ביניים.
זה נכון שהממוצע לא משתנה בהרבה, אבל האמת שלא כזה אכפת לי אם יש לי 92 או 95 FPS ממוצע העניין הוא שחלק מהשינוי בממוצע נובע מזה שהתקיעות(אצלי לפחות) נעלמות לחלוטין והן חד משמעית הדבר שהכי הכי מפריע לי במשחקים.
במשחקים כמו BL3 שהיו לי תקיעות פה ושם הן נעלמו לחלוטין והמשחק מרגיש כל כך הרבה יותר טוב, האם זה ככה בכל המשחקים? לא יודע אבל ההבדל הזה בין לא לקבל תקיעות בכלל ללקבל כמה תקיעות כל כמה דקות הוא מאד משמעותי ולהערכתי יותר משמעותי משדרוג כרטיס מסך אפילו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

BL3, לרקורד, הוא דוגמה לא הוגנת כי הוא מותאם בצורה מאוד עצלנית למעבדים. הוא סובל מנפילות פריימים במעבדי 4C\4T בלי סיבות מוצדקות מדי, מלבד חוסר היכולת לבצע רינדורים רחוקים בצורה יעילה. זה משחק שההבדל בין איך שנראה לאיך שעובד הוא מבין היחסים הגרועים ביותר שראיתי מימי.

 

אני יודע שזה לא תירוץ, כי BL3 הוא משחק לגיטימי סה"כ, ועם תירוצים לא הולכים לבנק, אבל פה הנושא זז מ"אפשר להסתדר עם מעבד כמו 6600K כי לרוב הוא מתאים" ל-"יש משחקים שעוברים אופטימיזציה מאוד עצלנית, מעבד עם יותר ליבות הוא ביטוח נגד זה".

 

פה גם נכנס החלק של 

ציטוט של djelectric

"ברגע ש-6600K באמת יגביל אותך ויגרום לחוויה לא נעימה, זה זמן ללחוץ על הדק השדרוג"

מאוד הגיוני שכאן הגיע החלק שבו החלטת שצריך להתקדם מעבר למעבד שלך.

 

אני גם רואה לחלוטין איך 2020 הולכת בצורה משמעותית עוד יותר להפעיל לחצים כאלה על בעלי מעבדי 4C\4T, לגמרי. מזל ששדרוג למעבדי 6C12T מעולם לא היה קל יותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...