תוצאות בדיקת דיסק קשיח פנימי, האם להחליף? - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תוצאות בדיקת דיסק קשיח פנימי, האם להחליף?


daniel2019

Recommended Posts

שלום

מחשב מדגם - Dell Latitude E5420, ברשותי כבר כמה שנים טובות, בגדול אני מרוצה.

כבר תקופה ארוכה שאני סובל מדי פעם ממסכים כחולים ו/או קריסה של המחשב והפעלה מחדש. בו בזמן שבדיקת דיאגנוסטיקה שמובנית במכשיר (מקישים בהפעלה F12) תקינה.
ובבדיקה עם תוכנה לתקינות הדיסק קשיח היה תקין (אף שהופיע מבחינת אחוזי 90 אחוז).

מאתמול אני סובל יותר ממסכים כחולים, וכן בבדיקת הדיסק קשיח זה ירד מ 90 אחוז ל 78 אחוז. כ"כ בבדיקת דיאגנוסטיקה פנימית בחלק מהפעמים אני מקבל הודעה על בעיה בדיסק קשיח ׁ(error code 2000-0142) וכן לפעמים הודעת שגיאה על משהו שקשור לכבל (אבל אולי זה בגלל שבדקתי בלי לחבר את המטען?)  (error code 2000-0415).

כ"כ לחברת יש גם אפשרות לעשות בדיקת דיאגנוסטיקה דרך האתר שלהם לפי תג הזיהוי של המחשב, ושם אני נתקל בבעיה שבכל פעם שאני מפעיל את הסריקה, בשלב כלשהו המחשב קורס.

מצ"ב תמונה מהתוכנה שבודקת את תקינות הדיסק קשיח

1. מה זה קוד השגיאה error code 2000-0142? אני מבין שזה קשור לדיסק קשיח, זה הדיסק עצמו או החיבורים/כבלים? 
2. האם יש קשר לקוד שגיאה שקשור בכבלים error code 2000-0415?
3. בקשר לתוצאות הבדיקה של התוכנה לבדיקת הדיסק קשיח
העובדה שמאתמול זה ירד מ90 אחוז ל 78 אחוז, זה בהכרח אומר לאן הכיוון הולך? 
מה המשמעות של 8 סקטורים פגומים?
ושאלה לגבי התוכנה עצמה, מופיע שם כמה שעות זה עבד, וכמה ימים נשאר, מה הכוונה בכמה ימים נשאר? זה אומר שהדיסק קשיח בעוד 78 יום הולך? לפי מה זה נקבע והאם יש להתייחס לזה?

באם המסקנה היא שחובה להחליף את הדיסק הקשיח, לאיזה מומלץ להחליף? מכני או , ומה יכול להתאים ספציפית למחשב שלי?
זה מחשב יחסית ישן, גודל הדיסק קשיח 2.5, החיבור הוא SATA. כיום יש מכני של 500 ג'יגה (מהירות 7200).

תקלה.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ככל הנראה מקור הבעיה הוא הדיסק עצמו שכבר לא תקין.

הייתי מחליף אותו ב- בנפח 500GB.

תנסה לנצל את המבצע משלוח חינם לארץ מאמאזון כדי לקנות כונן כמו ה-MX500. גם 860 EVO או Blue מומלצים בקטגוריה.

 

אם יש תקציב ואתה זקוק ליותר נפח אז אפשר ללכת על כונן של 1TB כמובן.

 

לא הייתי מחליף לדיסק מכני אחר משתי סיבות: הראשונה היא שיפור התגובתיות של המערכת, המעבר מכונן מכני ל- מורגש. המערכת תעלה מהר יותר, תוכנות יפתחו מהר יותר. השנייה היא אחריו. כוננים מכניים מגיעים היום עם שנה או שנתיים אחריות. כל כונני ה- הנ"ל מגיעים עם 5 שנות אחריות. הסיבה היחידה להעדיף היום מכני היא רק אם צריך נפח גדול יחסית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוספת לשאלה:

 

אציין שהמחשב נוטה להתחממות יתר, ואני חושב שהקריסות קשורות לזה, ולכן שאלתי האם הבעיה היא בדיסק הקשיח?
האם הוא גורם להתחממות יתר? או שיש בעיה במערכת הקירור (המאוורר תקין) וזה מה שפגע בדיסק הקשיח (שהתחמם) ואז ממילא גם אם אחליף דיסק קשיח הבעיה לא תיפתר?
איך אפשר לדעת מה מקור הבעיה?

מצ"ב מהסריקה עם הקודים, בעיה אחת של דיסק קשיח, ובעיה שניה (שאין לי מושג מהי ואם היא קשורה לדיסק הקשיח) של כבלים.

 

תודה

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של About:blank

ככל הנראה מקור הבעיה הוא הדיסק עצמו שכבר לא תקין.

הייתי מחליף אותו ב-SSD בנפח 500GB.

תנסה לנצל את המבצע משלוח חינם לארץ מאמאזון כדי לקנות כונן כמו ה-MX500. גם Samsung 860 EVO או Western Digital Blue מומלצים בקטגוריה.

 

אם יש תקציב ואתה זקוק ליותר נפח אז אפשר ללכת על כונן של 1TB כמובן.

 

לא הייתי מחליף לדיסק מכני אחר משתי סיבות: הראשונה היא שיפור התגובתיות של המערכת, המעבר מכונן מכני ל-SSD מורגש. המערכת תעלה מהר יותר, תוכנות יפתחו מהר יותר. השנייה היא אחריו. כוננים מכניים מגיעים היום עם שנה או שנתיים אחריות. כל כונני ה-SSD הנ"ל מגיעים עם 5 שנות אחריות. הסיבה היחידה להעדיף היום מכני היא רק אם צריך נפח גדול יחסית.

אשמח אם תראה את תגובתי הקודמת, חשוב לי לדעת לפני שאני משקיע בדיסק חדש שהבעיה תיפתר ולא שאסכן דיסק נוסף.

 

כ"כ תודה על ההמלצה, ואם אחליף, אלך על ה-SSD, כנראה של 1 טרה, ואפילו אקנה בארץ, הסתכלתי בקישור ששלחת, באמאזון המשלוח חינם, אבל זה עולה 107 דולר פלוס 22 דמי ייבוא, זה יוצא 460 ש"ח, ובארץ אפשר להשיג את זה ב 500 ש"ח כאן למשל: https://ksp.co.il/?uin=45471&select=.1033..152..489..2077..371.&txt_search=

 

תודה 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יכול להגיד לך אם ההתחחמות האיצה את הבלאי של הדיסק או לא. בגדול אין קשר בין הדברים.

קוד תקלה 0412 לפי מעיד על תקלה בדיסק והסקטורים הפגומים בבדיקה שהרצת מאשרים זאת. יותר סביר שהקריסות הן בגלל הכונן התקול מאשר התחממות.

 

קוד התקלה השני מתריע על כבל רופף של ה-Touch Pad.

 

כשאתה אומר שהמחשב מתחמם אתה מתכוון למעבד או שמרגיש שכל החלק התחתון מתלהט? או במילים אחרות מה גורם לך להגיד שהמחשב מתחמם.

המאוורר ופנים המחשב נקיים מאבק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל החלק התחתון ממש מתחמם

המאוורר ופנים המחשב נקיים מאבק, אני פותח ומנקה מדי פעם, גם החלפתי משחה טרמית, ועדיין אותו הדבר

בפעם האחרונה שפתחתי לאחר שהמחשב פעל, הצינור נחושת שמגיע מהמעבד למאוורר ממש רתח, כך זה אמור להיות?

 

לגבי קוד התקלה השני שמתריע על כבל רופף של ה-Touch Pad. מה הפתרון לזה?  

אציין שמשטח העכבר עובד, אם כי הלחצנים שמתחת לא מגיבים, אבל יש עוד צמד לחצנים נוספים מעל שהם עובדים (אולי זה עניין של הגדרות)

 

תודה

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה שומע את המאוורר מסתובב כל הזמן בזמן שהמחשב עובד? או לחילופין, בדקת שהוא מסתובב כשהמחשב עובד?

תיכנס ל- ותבדוק אם יש הגדרות של פרופיל קירור. תעקוב גם אחרי טמפ' המעבד והעומס על המעבד בזמן עבודה שוטפת. תבדוק לפי ה-Service Tag אם יש עדכוני . לפעמים Dell משפרים את פרופיל הקירור דרך עדכוני .

 

לגבי הכבל, בעקרון צריך לפתוח את המחשב (תחפש את ה-Service Manual שלו) ולבדוק מה קורה עם הכבל. בגלל שמבחינתך הכל עובד אני לא יודע אם הייתי טורח, אלא אם הגישה לכבל ממש פשוטה. הלחצנים למעלה שייכים לגוי'סטיק הזה שתקוע באמצע המקלדת. ייתכן באמת שאם הלחצנים התחתונים לא עובדים זה בגלל כבל משוחרר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של About:blank

אתה שומע את המאוורר מסתובב כל הזמן בזמן שהמחשב עובד? או לחילופין, בדקת שהוא מסתובב כשהמחשב עובד?

תיכנס ל-BIOS ותבדוק אם יש הגדרות של פרופיל קירור. תעקוב גם אחרי טמפ' המעבד והעומס על המעבד בזמן עבודה שוטפת. תבדוק לפי ה-Service Tag אם יש עדכוני BIOS. לפעמים Dell משפרים את פרופיל הקירור דרך עדכוני BIOS.

 

לגבי הכבל, בעקרון צריך לפתוח את המחשב (תחפש את ה-Service Manual שלו) ולבדוק מה קורה עם הכבל. בגלל שמבחינתך הכל עובד אני לא יודע אם הייתי טורח, אלא אם הגישה לכבל ממש פשוטה. הלחצנים למעלה שייכים לגוי'סטיק הזה שתקוע באמצע המקלדת. ייתכן באמת שאם הלחצנים התחתונים לא עובדים זה בגלל כבל משוחרר.

אני שומע את המאוורר עובד כל הזמן, וגם פתחתי פיזית ואני רואה אותו מסתובב.

לגבי עדכוני ביוס אבדוק

מה הכונה בלבדוק דרך הביוס הגדרות פרופיל קירור? מה אני אמור לראות שם? והאם זה משהו שניתן לשחק בהגדרות?

אכן הלחצנים העליונים שייכים לג'ויסטיק, התחתונים לא מגיבים אף שמשטח העכבר עצמו עובד, כך שאולי הכבלים קשורים לזה (זה לא מפריע לי כי ממילא אני משתמש בעכבר אלחוטי).

 

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Ivan

רצוי לבדוק את הדאפמים, אולי יחכימו.

הם נמצאים אם קיימים בתיקיה c:\windows\minidump

תעלה כמה מהם  מכווצים לפורום.

יש לי הרבה קבצים כאלו בתיקיה

 

ניסיתי להעלות, ולא מתאפשר להעלות כאן קובץ DMP

איך אפשר להעלות?

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Ivan

יש אינדיקציה גם לבעיה בקריאה מהכונן.

הרץ בדיקה ותיקון  כונן עם הפקודה Chkdsk /f /r  בחלון ה CMD אולי זה יתקן את הבעיה.

מצ"ב צילום מסך ממה שעשיתי (בהנחה שלזה התכוונת) זה לא ביצע בדיקה, אלא מיד קיבלתי את מה שכתוב לאחר מכן (אני לא טוב באנגלית)

ואגב, הכונן שלי הוא C אם זה רלוונטי למשהו.

 

אשמח לשמוע את דעתך גם בנוגע לשאלה האם הדיסק תקול, האם הוא גורם למאמץ ולהתחממות המחשב ולקריסות והמסכים הכחולים, או שיש בעיה אחרת וגם אם אחליף דיסק קשיח הבעיה לא תיפתר ו/או שהדיסק החדש גם יתקלקל.

 

תודה

2019-12-24_150448.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צריך להפעיל את שורת הפקודה כצנהל. לחיצה ימנית על האייקון בתפריט ההתחלה ואז הרץ עם הרשאות מנהל.

 

כדאי להריץ את נבדיקה למען הסדר הטוב, אבל הכונן מדווח על 8 סקטורים פגומים (תקלה פיזית). גם אם המידע יסודר מחדש כדי לא לשבת בהם, לדעתי כדאי להחליף את הכונן בהקדם האפשרי. ברגע שצצים סקטורים פגומים כבר אי אפשר לסמוך על הכונן ככונן ראשי.

 

המאוורר עובד כל הזמן במהירות מלאה?

 

לגבי פרופיל הקירור, כן – מדובר בהגדרות שמאפשרות להגדיר איך יתנהג המאוורר לפי הטמפ'. לא בטוח שזה קיים במחשב שלך, אבל כדאי להציץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...