בעיית ניתוקים לאחר שדרוג מודם בהוט - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיית ניתוקים לאחר שדרוג מודם בהוט


lharpaz

Recommended Posts

היי כולם,

 

אנסה לתת את כל הפרטים על מנת שהבעיה תהיה ברורה, אז סליחה מראש על הפוסט הארוך.

 

ה-setup אצלי הוא כזה: מודם של הוט, אליו מחובר ראוטר tp-link Archer C2. אל הראוטר מחובר מחשב בכבל אחד, וכבל שני הולך לחדר אחר ובו יש switch אליו מחוברים עוד 3 מכשירים. כל החיבורים הם בכבל רשת (חיבור לא רלוונטי לבעיה הנוכחית שלי, וכבוי רוב הזמן).

הכל עבד מצויין, עד ששדרגתי את מהירות האינטרנט ל-100 מגה, ולכן נאלצתי להחליף לדגם אחר של מודם - בוקס 1. דרך ה- UI של המודם הגדרתי בו brigde mode (על מנת שישמש כמודם בלבד, ואוכל להשתמש בראוטר שלי).

מאז החלפת המודם לדגם בוקס 1 אני חווה ניתוקים. לעיתים עוברות כמה שעות עד שמתחילים הניתוקים, אבל לפעמים זה לוקח כמה ימים. ניתוק של המודם מהחשמל והחזרתו פותר את הבעיה (עד לפעם הבאה).

במהלך החודשיים האחרונים היו אצלי 3 טכנאים: אחד חליף איזה כבל, השני החליף "קונקטור" בקופסה של למטה, והשלישי בדק וטען שהכל תקין מבחינת עוצמות.

הבעיה הזו מאתגרת את השירות הטכני של (איתם דיברתי כבר יותר מ-10 פעמים), ייתכן בגלל בעיית מקצועיות של הנציגים - יש נציגים שטוענים שהכל תקין ואין שום בעיה (גם בזמן שאצלי יש ניתוקים), ואחרים שאומרים שהם רואים שיש ניתוקים. מדובר גם בנציגים ה"רגילים" וגם ב"בכירים" יותר (אני חושב שהם קוראים להם "צוות 2" או משהו כזה? אולי עיברות של tier 2?)

את המודם החלפתי כבר 3 פעמים (האחרונה לפני כמה ימים), אז אני קצת בספק שמדובר במודם תקול כל כך הרבה פעמים (אלא אם כן המודמים הדפוקים עוברים את הבדיקות שלהם ומגיעים שוב ושוב ללקוחות...).

 

העובדה שניתוק של המודם מהחשמל והחזרתו פותרת את הבעיה, וכן העובדה שהבעיות התחילו בדיוק כשהחלפתי את המודם לדגם אחר (הוטבוקס 1), גורמות לי לחשוד שהבעיה היא במודם. (אולי הדגם הזה יותר רגיש לבעיות שהדגם הקודם הצליח להתמודד איתן? בכל מקרה, הם טוענים שאין להם אפשרות לספק hot box 2, ומסרבים לתת את דגם hot box 4, אז גם אם הבעיה היא בדגם הזה נראה שאין לי ממש פתרון).

מצד שני, לאחר העבודה של שני הטכנאים הראשונים הבעיה השתפרה (כמות הניתוקים ירדה, אך עדיין קיימת), ולטענתם כמות ה-errors תקינה (כרגע, לאחר 3 ימים מאז ה- reset האחרון, יש 1135 Correctables ו- 780 Uncorrectables - אני לא יודע כמה מהם הם בעקבות הניתוקים, וכמה הצטברו לאורך הימים בהם זה עבד בסדר).

 

מצד שני, אני חושש שהגעתי למיצוי היכולת הטכנית של הוט, והייתי רוצה לוודא שהבעיה לא בראוטר שלי בכל זאת (מאוד הייתי רוצה לפתור את הבעיה בלי לעבור לתשתית של , מאחר ואני בדירה שכורה שאין בה תשתית וזה נראה לי קצת בלאגן להתעסק עם ההתקנות האלה...).

שמתי לב שכאשר יש ניתוקים הראוטר מציג נורה כתומה. למעשה, כך אני מזהה את הניתוקים גם כאשר אף אחד לא משתמש בחיבור לרשת.

בממשק של הראוטר ראיתי שהוא מציין ב- Status ערך של "poor network".

רציתי לנסות לשדרג גרסת firmware בראוטר: הגרסה הנוכחית שלי היא 3.0.0 Build 20160713 Rel. 74035(EU), ובממשק של הראוטר נראה שיש גרסה חדשה יותר זמינה: 3.0.1 Build 20180423 Rel. 53178. אבל, באתר של tp-link ממליצים לשדרג מהאתר הרשמי של מקום הרכישה (רכשתי בארץ), ושם מופיעה רק גרסת ה- firmware שכבר מותקנת אצלי. האתר: https://www.tp-link.com/il/support/download/archer-c2/v3/#Firmware

 

אשמח לכל רעיון או עזרה בנושא -

האם למישהו יש רעיון מה עוד אפשר לבדוק?

משהו ספציפי שאפשר לבקש מהוט לעשות או לבדוק? (קחו בחשבון שרוב הנציגים טוענים שאין שום בעיה, ורק מעטים מהם רואים שיש בעיית ניתוקים).

(אצלי המודם מוגדר ב- bridge mode, אבל אצלם לא. לטענתם זה בסדר, אבל אני כבר לא יודע עד כמה אפשר לסמוך על המקצועיות של הנציגים שם)

אולי משהו שקשור להגדרות של הראוטר שלי? (קצת מוזר בעיני שעם המודם הקודם הכל עבד בצורה יציבה, ושהחלפת מודם תדרוש שינוי בהגדרות, אבל אני פתוח להצעות ומוכרח להודות שאני לא ממש מבין בזה...).

האם "בטוח" / כדאי לשדרג את ה- firmware של הראוטר?

 

תודה מראש לעוזרים (ולכל מי שטרח וקרא את כל זה :) )

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...