המדריך השלם להאצת המחשב שלכם - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המדריך השלם להאצת המחשב שלכם


D.A.Y.C

Recommended Posts

המדריך השלם לביצועי המחשב
במדריך זה נביא הרבה טיפים וטריקים להאצת ביצועי המחשב.
המדריך כולל ניקיון המחשב, ביצועי , ביצועי המחשב, האצת העכבר, כרטיס מסך וכו'.
1)
ניקיון המחשב:
דבר העלול לגרום למחשב לבצע פעולות בצורה איטית הוא קבצי הזבל. על מנת למחוק את הקבצים הלא חיוניים, תוכלו להשתמש בתוכנות שונות לניקוי המחשב,כגון SPY BOT וכו'.
שלב ראשון: מחיקת קבצי ה TEMP.
קבצי ה TEMP הינם קבצים זמניים אשר יושבים במחשב. כאשר מתקינים למשל תוכנה מסויימת, לרוב קבצי ההתקנה של התוכנה מובאים לתקיית Temp ומשם הלאה. ניתן למחוק את הקבצים המצויים בתיקיית ה Temp ללא כל חשש(Temporary Files)..
כעת כנסו לתיקיה הבאה:
C:\Documents and Settings\Windows XP\Local Settings\Temp

ומחקו את כל מה שיש בה ללא חשש.
שלב שני: קבצי ה Temp של האינטרנט אקספלורר.
כן, גם לאינטרנט אקספלורר יש קבצי Temp משלו אשר ללא ספק תופסים המון מקום בדיסק הקשיח שלכם.
על מנת למחוק קבצים לא נחוצים אלו, פתחו את האינטרנט, לחצו על "כלים" (Tools) ובחרו ברשימה "אפשרויות אינטרנט". בחלון הקטן שנפתח לכם, לחצו במרכז על "מחק קבצים..." (Delete Files…) ובדיאלוג שנפתח לכם, אשרו את פעולתו. עוד ניקוי קטן ונחוץ זה ניקיון ההיסטוריה של הדפדפן clean history.
שלב שלישי: מחיקת תיקיית ה Prefetch.
Prefetch, 
הינה שיטת טעינת פקודות מן הזכרון וסידורן בשביל קריאת המעבד.
על מנת לבטל זאת, נווטו לתקייה הבאה:
C:\WINDOWS\Prefetch

ומחקו אותה לגמרי,פעולה זאת תביא שיפור לביצועי טעינת הוינדוס.
שלב רביעי: מחיקת קבצים לא רצויים.
האם יש לכם משחק כבר שנים מותקן במחשב ואתם בכלל לא משחקים בו? מחקו אותו. ויחד עם זאת, מחקו גם תוכנות אחרות שאתם לא משתמשים בהן (ע"י "הוספה/הוסרה" בלוח הבקרה). ערכו סריקה ידנית בתיקיות הפרטיות שלכם ומחקו גם קבצים אחדים שאין להם שימוש כלל. דבר זה יהיה ללא ספק לא רק סידור נוח לכם, אלא גם למחשבכם.
שלב חמישי: מחיקת קבצי ריגול.
אחת המכות הקשות ביותר שעוברות על המחשב בשנים האחרונות (לא רק בישראל) הם קבצי הריגול. ישנם קבצים לא נחוצים אשר מאיטים לכם את המחשב, פותחים לכם ללא סיבה פרסומות ומשנים לכם הגדרות רבות, לטובתם. על מנת להילחם במכה זאת השתמשו בתוכנה Spybot - Search & Destroy כדאי להוריד את התוכנה לחצו על השם של התוכנה.עוד תוכנה מצוינת לניקוי המחשב המלצה שלי קוראים לתוכנה TuneUp Utilities 2004 ניתן להוריד אותה מאתר של ליון.
שלב שישי: מחיקת קבצים דרך Disk Cleanup של וינודוס כנסו למחשב שלי ליחצו מאפיינים על כונן שאתה רוצים לנקות ואז למטה יש מנקה דיסק ליחצו עליו ואז הוא ינקה את כול הקבצים הישנים והלא רצויים בדיסק.
2)
האצת עליית הוינדוס:
שלב ראשון:כדי להאיץ את עליית הוינדוס כנסו לערך הבא:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SessionManager\
Memory Management\PrefetchParameters

ושמה לחצו דבל קליק על EnablePrefetcher ושנו את המספר מ -3 ל-5.
שלב שני: הווינדוס נתקע בהתחלה:
טוויק זה נועד לאנשים שהXP פשוט "קופא" להם לכמה דקות בעת התחלתו.
כנסו להתחל > הפעל, רישמו בתוך תיבת הטקסט msconfig, וליחצו אישור. לאחר שנפתח לכם החלון, כנסו ללשונית "שירותים" (Services) ותורידו סימון מ.-Background Intelligent Transfer Service
שלב שלישי: אני בטוח שכמה מכם סובלים מאיטיות בלתי נסבלת כאשר המחשב עולה. יחד עם העלאת מערכת ההפעלה מופעלים גם תוכנות רבות אחרות, שלא תמיד אנו רוצים שהן יעלו בעת פתיחת המחשב. על מנת לגרום לתוכנות אלה לא לעלות יחד עם הפעלת ה , כנסו להתחל > הפעלה. בתיבת טקסט רישמו "msconfig" (ללא המרכאות) וליחצו אנטר. ייפתח לכם חלון קטן אשר בתוכו כל ההגדרות לשם העלאת הווינדוס. כנסו היישר ללשונית "איתחול" (Startup), ושם תוכלו להוריד את הסימון של תוכנות לא רצויות שעולות יחד עם מחשבכם. אני ממליץ שתורידו משם הכל, חוץ מדברים חשובים באמת כמו אנטי-וירוס או פיירוול.
3)
ביצועי המחשב:
שלב ראשון: שינוי מהירות תפריטי ההתחיל
לחצו שנייה על התחל (Start), ולאחר מכן עמדו עם הסמן של העכבר על "כל התוכניות" (All Programs). שימו לב כי קיים זמן מוקצב עד לפתיחת התפריט. את הזמן ניתן לקבוע ע"י שינוי ערך מסויים ברג'יסטרי. בשינוי זה לא קיימת שום סכנה, וכולכם יכולים לעשות זאת ע"פ רצונכם.
על מנת לשנות את זמן התפריטים, נווטו בעורך הרג'יסטרי (הפעל>הרץ ורישמו בתיבה regedit) למיקום:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

מצאו בתקייה הזאת קובץ בשם MenuShowDelay אשר ערכו עומד על 400. דאבל קליק על היישום יאפשר לכם לשנות את ערכו. שנו את הערך מ400 ל-0. כעת התפריטים בהתחל יוצגו לכם באופן ישיר ללא שתצטרכו להקליק עם הסמן או לחכות זמן מיותר.
שלב שני: דיווח שגיאות
למי מכם אף פעם לא צץ החלון של דיווח השגיאות (Error Reporting) כאשר עשיתם פעולה קלילה בXP ? אני בטוח שאין אחד כזה. על מנת לתקן זאת לחצו קליק ימני בעכבר על "המחשב שלי" ולאחר מכן בחרו ב "מאפיינים". כנסו ללשונית "מתקדם" (Advanced) ולמטה לחצו על כפתור "דיווח שגיאות" (Error Reporting). שם תוכלו לבטל את דיווח השגיאות. דבר זה יעזור לרובכם ויקל על הרבה משתמשים שסובלים מהבעייה הזו החוסמת להם אפשרויות רבות.

שלב שלישי: מצב DMA בדיסקים הקשיחים
ללא ספק אחד הטוויקים הפופלאריים ביותר. ה DMA הינה פונקציה בדיסק הקשיח הגורמת לו לפעול בצורה הרבה יותר מהירה ונגישה.
על מנת להפעיל את מצב הDMA , כנסו למנהלי התקנים (Device Manager), וברשימה תחת IDE ATA/ATAPI controllers, ליחצו פעמיים על Primary IDE controller. ייפתח לכם חלון, שם כנסו ללשונית "אפשרויות מתקדמות" (Advanced Settings), ובידקו כי תחת "התקן 0" ו-"התקן 1" מסומן "DMA אם זמין". אם ברשותכם שני דיסקים קשיחים, עשו זאת גם להתקן Secondary IDE controller.
שלב רביעי: אי טעינת קבצי DLL
המחשב לפעמים יכול לטעון קבצי DLL ולהשאיר אותם לאורך זמן רב במערכת, גם לאחר שסיים להשתמש בהם. על מנת לגרום לכך לא לקרות יותר, נווטו בעורך רג'יסטרי לתקייה הבאה:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Explorer

עליכם ליצור עכשיו תקייה חדשה (Sub-Key, ובעברית: "מפתח") וקראו לה:
AlwaysUnloadDLL

בנוסף, שנו את ערכה של התקייה מ 0 ל 1.
שלב חמישי: ביטול ה Indexing של ה XP
הXP שומר עותק של כל הקבצים על מנת לאפשר לפעולת החיפוש להתבצע בצורה מהירה יותר. דבר זה מוריד מביצועיו השונים. על מנת לבטל זאת, כנסו ל"המחשב שלי" (My Computer) וליחצו קליק ימני על הכונן שבו מצוי הXP . ברשימה, בחרו ב"מאפיינים" (Properties) ויפתח לכם חלון. אם תסתכלו למטה, תראו שמסומן בקטן: "Allow indexing service....". ביטול פעולה זו תביא לביצועים טובים יותר של המערכת.
שלב שישי: להאיץ את הNTFS שלכם
הטוויק הבא נועד לבעלי כונן מערכת קבצים מסוג NTFS. על מנת לבדוק אם הכונן הוא NTFS, כנסו למאפיינים של כונן הווינדוס שלכם.
על מנת להאיץ בטיפה את ביצועי הכונן שלכם, נווטו בעורך הישום למיקום הבא:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentContolSet\Control\Filesystem

ושנו את הערך של NtfsDisable8dot3NameCreation מ 0 ל 1.
שלב שביעי: ביטול המראה של ה - למחשבים ישנים
אחד הגורמים לאיטיות רבה במחשבים ישנים המריצים , הוא המראה הכחול והיפה של הווינדוס. אתם לא ממש רוצים להפטר ממנו, אבל יש כמה מכם שיעשו הכל בכדי לשפר את הביצועים בצורה משמעותית.
על מנת להעלות בצורה משמעותית את ביצועיהם של מחשבים ישנים תחת , עליכם לבטל את המראה היפה של האקס פי, אשר גורם למחשבכם לפעול איטי כצב. ליחצו קליק ימני על "המחשב שלי" (My Computer) ולאחר מכן בחרו בתפריט "מאפיינים" (Properties). בחלון שנפתח, כנסו ללשונית "מתקדם" (Advanced) וליחצו תחת "ביצועים" (Performance) על "אפשרויות" (Settings). כעת, בחלון החדש שנפתח לכם תופיע לכם רשימה, שככל שתסירו ממנה יותר דברים - כך מחשבכם יפעל מהיר יותר, אך יהיה פחות יפה לעין.
לבעלי מחשבים ממש איטיים, אני ממליץ להגדיר את רמת הצבעים על 16 ביט במקום 24 או 32, על מנת לשפר במקצת את הביצועים הכלליים בסביבת המערכת.

שלב שמיני: איחוי דיסק
לאחר שכבר האצתם את המערכת ע"י השינויים שערכתם, תנו למחשב שלכם להתפנק בקינוח לסיום - איחוי הדיסק. איחוי הדיסק מסדר את הקבצים בכונן כך שיהיו נגישים יותר לעבודה, מה שיביא לשיפור משמעותי מאוד בביצועי המערכת הכלליים.
על מנת להפעיל את איחוי הדיסק, ליחצו על "התחל" (Start) > "כל התוכניות" (All Programs) > "עזרים" (Accessories) > "עזרי מערכת" (System Tools) > "איחוי דיסק" (Disk Defragmenter). יופיע לכם חלון המאחה דיסק, בו תצטרכו לסמן את כונן הXP שלכם וללחוץ על "איחוי". כעת שבו בנחת על הכיסא וחכו עד סיומו של תהליך האיחוי (תלוי במהירות המחשב).
4)
ביצועי זיכרון:
שלב ראשון:הטוויק הבא יגדיל את מהירות התגובה של טעינת קבצים.
התניעו את ה regedit: HKEY_LOCAL_MACHINE / SYSTEM / CurrentControlSet / Control / Session Manager / Memory management
שמה תמצאו קובץ בשם 'IoPageLockLimit' אם אין לכם את זה, תיצרו אותו ב DWORD (ימני של העכבר, New / DWORD) ושימו ערך: עבור 128MB או פחות 8192, עבור 256MB שימו 32768 ועבור 512MB שימו 65535.
שלב שני: אם אתם לא מתכננים להשתמש ב Hibernet function וזה מה שרוב המשתמשים עושים, אז אתם יכולים לקבל חזרה כמה Megabytes בגודל ה שלכם על הדיסק הקשיח:
Control Panel / Power Options / Hibernet

תורידו את הוי מ 'Enable hibernation' ולחצו OK.
שלב שלישי: אופטימיזציה לקבצי SWAP
קובץ SWAP קבוע לא מפוצל הנו יותר יעיל מקובץ SWAP שהגודל שלו משונה דינמית ומפוצל. עבור מערכות עם קטן השינוי הזה יכול להביא לשיפור רב. ישנם צעדים נוספים ל XP שיהיו בסוגריים רבועים:
• Control Panel / System / [Advanced] / Performance / [Advanced] / Virtual Memory

עבור XP ו 2000, בחרו 'Custom size' ועבור 98 ו ME בחרו 'Let me specify my own virtual memory settings'
בחרו את הערך המינימלי והמקסימלי ל "גודל אחד מתאים להכל" של 256MB, ולחצו Set ב XP ו 2000.
לחצו OK ובצעו ReBOOT
5)
האצת האינטרנט:
שלב ראשון: החזרת 20% מהרוחב פס הQoS
QoS הינו Quality of Service, אשר מהווה חלק מפקודות ה API שתוכנות משתמשות בו להעברת מידע. ה XP במקור לוקח 20% מרוחב הפס של עידכון הווינדוס או שליטה מרחוק של ומנצל אותו לצרכים אחרים. יש האומרים שכאשר מנסים את הטוויק הזה מרגישים הבדל לטובה בביצועים של האינטרנט, ויש האומרים שלא רואים הבדל כלל. תחליטו בעצמכם
 : - )
על מנת לעשות זאת, ליחצו על "התחל" ואחר כך על "הפעלה". בשורת הטקסט רישמו את הדבר הבא:
Gpedit.msc

ייפתח לכם חלון. נווטו לתקייה הזאת:
Computer Configuration > Administrative Templates > Network > QoS Packet Scheduler

לאלה שיש להם בעברית:
תצורת המחשב > תבניות מנהליות > Network > QoS Packet Scheduler

דאבל קליק בצד השני של החלון על Limit reservable bandwidth, ובחלון שייפתח סמנו "זמין" (Enabled) ורישמו במקום ה20% את הספרה 0.
שלב שני: להעיף את הפופ-אפים
הפופ-אפים (חלונות הפרסומת הקופצניים) אולי אינם פוגעים ישירות ברוחב-הפס שלכם, אבל בהחלט מאטות את הגלישה, ובכלל, מהוות מטרד לא קטן. עד לחודשים האחרונים תוכנות רבות הציעו פתרונות רבים ושונים לחיסול הבעיה – אף אחד מהם הצליח להתמודד עם המשימה לאורך זמן. אז באו , עם הסרגל החדש שלהם, ולקחו את כל הקופה. מלבד היותו סרגל חיפוש יעיל ושימושי עבור חובבי-, הוסיפו לו בחברה גם פיצ'ר נוסף וחביב: חוסם פופ-אפים. בגוגל כמו בגוגל, לא עושים חצי עבודה. החוסם הקטן, הסתבר להיות לא פחות ממחסל הפופ-אפים האולטימטיבי, וחיסל גם באותה הזדמנות את כל המתחרים בשוק. להורדה
שלב שלישי: הסרת פרוטוקולים מיותרים
במדריך קצר זה תלמדו כיצד ניתן לשפר את מהירות הגלישה באמצעות "התנקשות" בפרוטוקולים מיותרים. בכל מקרה, ועל אף שכל השינויים כולם הפיכים לגמרי, כל שינוי שיעשה הוא על אחריותכם בלבד.

אז מה זה פרוטוקול? פרוטוקול הוא בעצם סדרת סטנדרטים המאפשרים לתכנן מערכות בכל העולם כך שיוכלו לתקשר אחת עם השנייה. למשל, ה-http (ראשי תיבות של hyper text transfer protocol) שיושב לכם למעלה בדפדפן, הוא פרוטוקול האינטרנט הנפוץ ביותר, ותפקידו לאפשר לכם לראות עמודי רשת מסביב לעולם. פרוטוקול התקשורת הסטנדרטי בין מחשבים הוא פרוטוקול ה-TCP/IP, שבו משתמש המחשב שלכם על מנת להתחבר לאינטרנט. מיקרוסופט לא דגלה אף פעם ביעילות או בחסכנות, לפחות לא בכל מה שקשור לטובת המשתמשים. דוגמה קלאסית לחוסר היעילות של מיקרוסופט היא כמות הפרוטוקולים המיותרים ש- מגדיר על כל חיבור . כל פרוטוקול תופס חלק מרוחב הקו ובכך מאט את הגלישה שלנו.

כאן תלמדו כיצד להיפטר משלושה פרוטוקולים ש- מתקין בלי לשאול אף אחד, ואין להם מה לעשות בחיים חוץ מלהאט לנו את החיבור. כל ההגדרות שיובאו כאן, אנו חוזרים, הפיכות לחלוטין, ואלו הן:
NetBios 
הוא פרוטוקול מיקרוסופטי המיועד לניהול רשתות קטנות. רובם הגדול של המשתמשים לא צריך אותו (ומי שצריך אותו יודע). בקיצר – אפשר להעיף. המלצה זאת, אגב, אינה תקפה אם יש לכם ביתית/משרדית.

Network Monitor Driver 
הוא פרוטוקול המאפשר ניטור של המערכת שלנו על ידי ה-Network Monitor. אם לא שמעתם בחיים על הכלי הזה ואם אתם לא מתכננים לבצע בקרוב מחקר מקיף על ביצועי הרשת שלכם ביחס לאחוזי פריחת חפציצית הגליל, ניתן להעיף גם אותו.

כדי להגיע למסך בו ניתן להגדיר את הפרוטוקולים ניכנס ללוח הבקרה, נבחר ב- "Network Connections", נעשה קליק ימני על חיבור הרשת ונבחר Properties. בחלון שנפתח מוצגת רשימת הפרוטוקולים המותקנים, ולידם קופסת סימון מסומנת ב-V. ייתכן כי במחשב שלכם לא יופיעו כל הפרוטוקולים, זאת מכיוון שלא כולם מותקנים (למזלכם). בכל מקרה, נוריד את ה-V שמסומן ליד NetBios וליד Network Monitor Driver. אם פעלתם על פי הרשום ואינכם מצליחים להגיע בשום אופן לרשימת הפרוטוקולים, קרוב לוודאי שהם אינם מותקנים אצלכם כלל, ומטרד אחד קטן נחסך מכם מראש.

שלב רביעי: טיפ זה מאפשר האצת מהירות הגלישה באינטרנט ע"י הקצאת חוצץ (Buffer) בזיכרון הפנימי לטובת טיפול בפסיקות המגיעות מהמודם או כרטיס הרשת.
לחצו התחל ואז הפעל ותרשמו System.ini עכשיו נוסיף את השורה Irq11=4096 מתחת ל [386Enh] עכשיו לחצו שמור.
שלב חמישי: האצת ביצועי רשת LAN
הטיפ הבא יפעל רק על כרטיסים מסוג זה!
כרטיסי רשת של החברות ו 3Com מכילים מעבד האצת תקשורת, דבר שמאפשר ביצוע העמסה – Off Loading וכמובן שיפור ניכר בביצועי התקשורת.
באופן ספציפי המדובר בסדרת Pro 100 של ובסדרת 3C905 או 3C920 של 3Com.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\ Parameters
ושמה תיצרו ערך בשם DisableTaskOffload מסוג
 REG_DWORD (DWORD Value)
תילחצו דבל קליק על הערך ורשמו 1.
6)
האצת העכבר:
שלב ראשון:תנועת עכבר חלקה
אם יש לכם עכבר שמחובר ב PS/2 אז זה בשבילכם:
Control Panel / System / Hardware / Device Manager 
ותגללו לעכבר שלכם.
תחת Advance Settings הכניסו את הערך 200 ל sample rate.
7)
כרטיס מסך:
שלב ראשון:
קליק ימני על שולחן עבודה->מאפיינים->טאב של הגדרות תצוגה->מתקדם->טאב של צג ושם משנים למינימום של 75 MHZ.
רוב המסכים של ימינו 17 אינטצ' יתמכו ללא בעיה ברזולוציה הנ"ל. כמו כן מומלץ לעבור לרזולוצית מסך של 768/1024.
😎
האצת סגירת המחשב:
שלב ראשון: לכבות את המחשב - בצורה מהירה!
לכמה מכם נתקע הווינדוס כאשר אתם מנסים לכבות אותו? לרובכם. על מנת לפתור זאת כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לשנות כמה ערכים מסויימים ברג'יסטרי.
שלב ראשון: פתחו את עורך הרג'יסטרי ונווטו לתקייה הבאה:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

חפשו קובץ בשם HungAppTimeout ותשנו את ערכו ל 2000.
באותה תקייה, חפשו קובץ נוסף בשם WaitToKillAppTimeout ותשנו את ערכו מ 20000 ל 4000.

שלב שני: כנסו לתקייה הבאה ברג'יסטרי:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control

וחפשו קובץ בשם WaitToKillServiceTimeout ושנו את ערכו ל 4000.

שלב שלישי: כנסו לתקייה הבאה:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

ושנו את ערכו של AutoEndTasks מ 0 ל 1.
שלב שני: ביטול מוזיקת הכיבוי
מה קורה כאשר אתם מכבים את המחשב? נכון, קודם כל ישנה ואחר כך המחשב מתחיל לכבות את עצמו. דבר זה גוזל מכם עוד כ-5 שניות מכיבוי המחשב. מיועד לאנשים רציניים שתמיד ממהרים.
על מנת לבטל את המוזיקה עם כיבוי הווינדוס, כנסו ללוח הבקרה ומייד אחר כך פתחו את "צלילים והתקני שמע" (Sounds and Audio Devices). בחלון הקטן שנפתח, כנסו ללשונית "צלילים" (Sounds), ומקמו את עצמכם ברשימה על "יציאה מהמערכת" (Exit Windows). מתחת לזה, ביחרו ברשימה ב"(none)", ככה שלא תהיה בעת כיבוי המחשב.

מקווה שעזרתי!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...