חוות דעת על מפרט למחשב גיימינג + VMs ב-6300 - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוות דעת על מפרט למחשב גיימינג + VMs ב-6300


תומר -

Recommended Posts

אשמח לשמוע מה דעתכם על המפרט הבא:

 

דגם מחשב: הרכבה עצמית של מחשב נייח

      מעבד AMD: מעבד AMD Ryzen 5 3600 3.6Ghz AM4 - Box - Box 1
      מאוורר למעבד: קירור למעבד Noctua NH-L12S 1
      לוחות אם למעבדי ‏AMD: לוח אם Asus TUF B450M-PLUS GAMING AM4, AMD B450, DDR4, 2xPCI-E, DVI, HDMI 1
      זכרונות: זכרון למחשב HyperX FURY Black 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 Kit 1
      כרטיסי מסך: כרטיס מסך Gigabyte RTX 2060 SUPER GAMING OC 8GB GDDR6 HDMI 3xDP USB Type-C 1
      כונני SSD: כונן קשיח ADATA XPG SX8200 Pro PCIe NVMe M.2 2280 2TB SSD ASX8200PNP-2TT-C 1
      ספקי כוח: ספק כח אקטיבי מודולארי Antec High Current Gamer 850W 80+ Gold HCG850 Retail 1
      מארזים: מארז ללא ספק Antec DP301M Micro-ATX  צבע שחור 1
  הרכבה: הרכבת מחשב שלם - מחלקים של קיי.אס.פי

מחיר החבילה: 6325 שקל
עמוד מוצר

 

המחשב מיועד לגיימינג 1440p בשנים הקרובות ולהרצת VM-ים (לכן 32 ג'יגה ראם).

אני יודע ש-1TB לא יספיק לי ונמאס לי מהארד דיסקים, לכן של 2 טרה 😄 ראיתי ביקורות טובות על ה-SX8200 אז זאת נראית לי כמו אחלה אופציה.

לגבי הספק, בכל מקרה הייתי קונה 750/850 ליתר ביטחון, וראיתי שה-850 עולה בערך אותו דבר, אז למה לא 😀

 

אני מאמין שהמחשב עומד בדרישות שלי מבחינת ביצועים (אם אתם חושבים שלא, אשמח לשמוע למה), אבל יש כמה דברים שהייתי רוצה להתייעץ לגביהם, כי חשוב לי גם שהמחשב יהיה קריר ושקט:

1. כרטיס מסך - אני הולך על ה-2060S במקום 5700XT גם כי הוא אמור להיות שקט יותר, וגם כדי להפחית את הסיכוי ל-BSOD-ים בגלל דרייבר עם באגים (סבלתי מזה יותר מדי בכרטיס הנוכחי שיש לי). כרגע בחרתי את הדגם עם 3 המאווררים כי נראה לי ש-3 מאווררים עדיפים על 2. אבל אולי לא? אני מניח שאם יש 3 מאווררים, כל אחד מהם יפעל בקצב איטי יותר ולכן יהיה פחות רעש. הגיוני או שאני טועה?

2. מה דעתכם על הקירור למעבד? מספיק? מוגזם?

3. הייתם מוסיפים עוד מאווררים למארז? אם כן יש לכם המלצה למאווררים איכותיים ושקטים? אני לא מעוניין במאווררים עם LED-ים, או לפחות אם יש תאורה, שיהיה ניתן לכבות אותה.

 

תודה מראש לעוזרים 😀

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש פה צורך ספציפי במיקרו ATX או שהמטרה היא חלקים זולים יותר? מרגיש לי לא נכון לשים מפרט של 6300 שקל במארז של 150 שקל. אם אין צורך ספציפי אתה מוותר על נוחות, פיצ'רים וקירור של , התאמה רחבה יותר לשיפוצים שתרצה לעשות בעתיד, ובאופן כללי מחשב חם ורועש יותר כי זרימת אוויר יותר מוגבלת. בנוסף לקחת מעבד low profile, יש סיבה מסוימת?

 

את הספק בוודאות הייתי מוריד ל650 וגם זה כי יאללה למה לא, לא כי יש צורך. פשוט חבל על הכסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ag43

כמה VMים במקביל ומה הם יריצו? 6 ליבות זה מאוד גבולי. זו הסיבה שלקחתי 1950X :)

לגבי SSD - רוב הסיכויים שעדיף לך 500-1000GB + כונן מכני גדול.

כנראה שזה יהיה VM אחד חזק לפיתוח או 2 VM-ים חלשים יותר במקביל לעתים רחוקות (נניח להדמיית רשת). אמנם יש למעבד רק 6 ליבות, אבל הוא תומך ב-12 ת'רדים במקביל, אז אני מאמין שהוא יעמוד בזה - נניח 4 ליבות וירטואליות ל-VM עדיין ישאירו 8 פנויות במחשב הראשי, או 2 VM-ים שכל אחד ירוץ עם 2 ליבות גם יכול להיות סבבה.

בנוגע ל- - למה אתה חושב ככה? יש סיבה נוספת מעבר לחיסכון כספי? אם כן אני מעדיף להשקיע יותר כדי שהמחשב יהיה נקי מרכיבים מכניים ואיטיים כאלה 😄

 

 

ציטוט של ch33

יש פה צורך ספציפי במיקרו ATX או שהמטרה היא חלקים זולים יותר? מרגיש לי לא נכון לשים מפרט של 6300 שקל במארז של 150 שקל. אם אין צורך ספציפי אתה מוותר על נוחות, פיצ'רים וקירור של לוח אם, התאמה רחבה יותר לשיפוצים שתרצה לעשות בעתיד, ובאופן כללי מחשב חם ורועש יותר כי זרימת אוויר יותר מוגבלת. בנוסף לקחת קירור מעבד low profile, יש סיבה מסוימת?

 

את הספק בוודאות הייתי מוריד ל650 וגם זה כי יאללה למה לא, לא כי יש צורך. פשוט חבל על הכסף.

אין צורך מיוחד בגודל הזה. פשוט ניסיתי למצוא מארז שימצא חן בעיניי, בלי תאורה מעצבנת שאי אפשר לכבות ויש בו 2 חיבורי USB3.0 מקדימה. פשוט לקחתי את הספק הזול ביותר שענה על הדרישות האלה 😄 אבל נקודה טובה, בהמשך אתייחס שוב לנושא המארז עם אופציה חלופית. אשמח לדעתך.

לגבי הספק - אני מעדיף אחד מודולרי כדי שהכבלים יהיו יותר מסודרים בפנים. לא ראיתי ש-KSP מוכרים ספק 650W מודולרי במחיר יותר משתלם מזה. אם אני אשלם יותר על ספק 650 מאשר 850, למה לקחת את ה-650? זה נשמע לא הגיוני. אני גם חושב שספק של 850W שיעבוד רוב הזמן בתפוקה של נגיד 50%, יחזיק יותר זמן מספק של 650 שיעבוד בתפוקה של 75%.

 

ציטוט של Jabberwock

קירור מתאים למארזים נמוכים וחנוקים. להחליף.

ספק כוח לרדת ל-650W וגם זה עדיין מרווח ביטחון.

קירור 3 מאווררים יותר שקט בדר"כ זה נכון.

הייתי מחליף את המארז לאנטק P8.

אז איזה עדיף לקחת במקום? לא איכפת לי להשקיע בקירור איכותי, רק שיעשה את העבודה ויהיה שקט.

בנוגע למארז, לא אהבתי את זה שה-P8 בא עם מאווררים מוארים. מה דעתך על זה https://ksp.co.il/?uin=58777 במקום?

 

תודה רבה לכולכם על המענה המהיר 😃

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ככה -

 

א. כל מנגנון או תאורה כזה או אחר ניתן לכבות, בין אם בשליטה דרך לוח האם או פשוט לא לחבר את הכבל .

ב. 2 חיבורי 3.0 זה הסטנדרנט שתמצא בכל מארז.

ג. מארז - אני לא ממש מכיר את המארזים של אנטק ובKSP אין מבחר גדול של (או ספקי כוח לצורך העניין, או קירורים). מומלץ פשוט מארז Mid tower סטנדרטי. הP8 נראה בסדר עבור המחיר שלו. כאמור את הלד על המאוורר אפשר פשוט לא לחבר.

ד. - יש הבדלים בספקים מעבר להספק שלהם. ספציפית זה שבחרת הוא איכותי אבל גם יש לו דגם 650W שפשוט משום מה לא נמכר בKSP, כמו שאמרתי מבחר מוגבל מאוד שם. הנה הוא בTMS -

https://www.tms.co.il/index.php?route=product/product&product_id=18302

320 שח באילת.

 

ציטוט

אני גם חושב שספק של 850W שיעבוד רוב הזמן בתפוקה של נגיד 50%, יחזיק יותר זמן מספק של 650 שיעבוד בתפוקה של 75%.

 

זה לא עובד ככה. ולגבי צרכי המערכת שלך, חשב מחדש... 50% אתה אולי תנצל מה650. המחשב הזה לא ייקח יותר מ400 וואט מהקיר תחת שיא העומס וגם זו התפרעות. גם יחידה של 550 יותר ממספיקה לך, אבל המחיר של הספק שקישרתי מספיק נמוך שיאללה, למה לא, אולי יום אחד תרצה לדחוף שם 4080TI ולעשות איזה או שלוש.

 

ה. - אם רק צריך לעשות את העבודה ולהיות שקט, לא צריך להוציא 200 שקל. משהו כזה יעשה את העבודה -

 

https://ksp.co.il/?select=.1066..39..182..107.&kg=&list=1&sort=2&glist=1&uin=60162&txt_search=&buy=&minprice=0&maxprice=0&intersect=&rintersect=&store_real=

 

אפשר אפילו לרדת עוד במחיר ולמצוא אופציות מעניינות אבל שוב מבחר מוגבל בKSP. אז לסיכום... חייב KSP? יש עוד חנויות באילת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ch33

אז ככה -

 

א. כל מנגנון RGB או תאורה כזה או אחר ניתן לכבות, בין אם בשליטה דרך לוח האם או פשוט לא לחבר את הכבל RGB.

ב. 2 חיבורי USB 3.0 זה הסטנדרנט שתמצא בכל מארז.

ג. מארז - אני לא ממש מכיר את המארזים של אנטק ובKSP אין מבחר גדול של מארזים (או ספקי כוח לצורך העניין, או קירורים). מומלץ פשוט מארז Mid tower סטנדרטי. הP8 נראה בסדר עבור המחיר שלו. כאמור את הלד על המאוורר אפשר פשוט לא לחבר.

ד. ספק כוח - יש הבדלים בספקים מעבר להספק שלהם. ספציפית זה שבחרת הוא איכותי אבל גם יש לו דגם 650W שפשוט משום מה לא נמכר בKSP, כמו שאמרתי מבחר מוגבל מאוד שם. הנה הוא בTMS -

https://www.tms.co.il/index.php?route=product/product&product_id=18302

320 שח באילת.

 

 

זה לא עובד ככה. ולגבי צרכי המערכת שלך, חשב מחדש... 50% אתה אולי תנצל מה650. המחשב הזה לא ייקח יותר מ400 וואט מהקיר תחת שיא העומס וגם זו התפרעות. גם יחידה של 550 יותר ממספיקה לך, אבל המחיר של הספק שקישרתי מספיק נמוך שיאללה, למה לא, אולי יום אחד תרצה לדחוף שם 4080TI ולעשות איזה אוברקלוק או שלוש.

 

ה. קירור - אם רק צריך לעשות את העבודה ולהיות שקט, לא צריך להוציא 200 שקל. משהו כזה יעשה את העבודה -

 

https://ksp.co.il/?select=.1066..39..182..107.&kg=&list=1&sort=2&glist=1&uin=60162&txt_search=&buy=&minprice=0&maxprice=0&intersect=&rintersect=&store_real=

 

אפשר אפילו לרדת עוד במחיר ולמצוא אופציות מעניינות אבל שוב מבחר מוגבל בKSP. אז לסיכום... חייב KSP? יש עוד חנויות באילת.

א. אתה בטוח לגבי התאורה? בהכרח יהיה כבל אחד למתח וכבל נוסף לתאורה? חשבתי שמאווררים שתמיד מאירים יעבדו עם חיבור יחיד. אם אפשר פשוט לנתק את הכבל (או לבקש שלא יחברו אותו בהרכבה) אני בסדר עם זה.

ב. אני מסכים שזה סטנדרטי, אך עדיין מוכרים ישנים שאין להם את זה.

ג. 👍

ד. איפה אפשר לבדוק האם ספק כלשהו הוא איכותי? אולי אני אוותר על המודולריות של הספק בשביל אחד זול יותר ואשקיע את הכסף במקום אחר (אולי שדרוג ל-3700X).

ה. אחלה 😀 אעדכן את המפרט.

 

כמה מאווררים כדאי שיהיו בסה"כ במארז כמו ה-P8 כדי שהמחשב יישאר קר אבל לא ירעיש מדי? אחד אחורי + 2 קדמיים?

 

לא הבנתי מה הקשר לאילת 😄 אני לא גר שם, ואין לי שום בעיה לקנות את המחשב מחנות אחרת. ניסיתי לבדוק גם את TMS אבל לצערי הם לא מוכרים איכותי ומשתלם בנפח 2 טרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. תאורה על מאוורר חייבת להתממשק עם משהו. זה סלט גדול כי כל חברה עושה שטיק אחר אבל אני לא מודע למאווררים שבהם זה לא רכיב נפרד שאפשר פשוט לא לחבר. כדאי לוודא מול החנות שמרכיבה ליתר בטחון למקרה שנפלת על משהו אקזוטי ומיוחד.

 

ב. לשאול פה או לחטט באינטרנט אם אתה יודע מה לחפש. פעם היינו אומרים רק להרים 2 ספקים ולדעת לפי משקל מי הזבלה ומי האיכותי, לא יודע כמה זה תופס ב2019. משך האחריות נותן אינדיקציה קלה לכמה אמון יש ליצרן במוצר שלהם, אז אפשר להסתכל גם על זה. אבל בגדול, אתה תלוי בביקורות מקצועיות של אנשים עם ציוד בדיקה שעולה יותר מכל המחשב שלי ושלך ביחד. הHCG Gold מבוסס על פלטפורמה אמינה ומוצלחת של Seasonic שהיא אחת היצרניות המובילות בתחום, בא עם 10 שנים אחריות (עד כמה שזה שווה משהו בארץ) ואיכשהוא לא משלמים עליו פרמייה מטורפת בהשוואה למחיר בחו"ל (הייתי מתעניין לדעת פעם למה כל המוצרים של בארץ כ"כ זולים ביחס לתחרות).

 

מודולריות זה לא בעיה. יהיה קשה למצוא היום ספק כוח שכדאי לקנות שהוא לא חצי מודולרי לפחות, כשהכוונה היא שהכבלים של ומעבד מחוברים תמיד לספק והשאר מודולרים. פרקטית אין שום הבדל עם מודולרי מלא כי מדובר ב2 כבלים שתמיד מחוברים גם ככה. הHCG 650W מודולרי מלא.

 

ג. רעש של מאווררים לדעתי תלוי יותר באיכות המאווררים מאשר בכמות. 4+ מאווררים של או be quiet ירעישו פחות מ2 מהסוג הזול שבדרך כלל מגיעים מורכבים במארזים. זרימת אוויר סטנדרטית וטובה היא בדרך כלל 2 מקדימה שמכניסים אוויר + 1 אחורה ו1 למעלה שמוציאים אוויר. אפשר להתפשר גם על נניח אחד קדימה ואחד אחורה.

 

הנחתי אילת כי כשאני לוחץ על הקישורים אצלך אני מקבל מחירים של אילת, אולי זו בעיה אצלי.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי מה הקשר לאילת 😄 אני לא גר שם, ואין לי שום בעיה לקנות את המחשב מחנות אחרת. ניסיתי לבדוק גם את TMS אבל לצערי הם לא מוכרים SSD איכותי ומשתלם בנפח 2 טרה.

 

איזה אתה מחפש?

 

תשלח לינק מאחד החניות בארץ ונעלה אותו לאתר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Kirill-TMS

לא הבנתי מה הקשר לאילת 😄 אני לא גר שם, ואין לי שום בעיה לקנות את המחשב מחנות אחרת. ניסיתי לבדוק גם את TMS אבל לצערי הם לא מוכרים SSD איכותי ומשתלם בנפח 2 טרה.

 

איזה SSD אתה מחפש?

 

תשלח לינק מאחד החניות בארץ ונעלה אותו לאתר

הנה:

https://ksp.co.il/?uin=70537

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של תומר -

כנראה שזה יהיה VM לינוקס אחד חזק לפיתוח או 2 VM-ים חלשים יותר במקביל לעתים רחוקות (נניח להדמיית רשת). אמנם יש למעבד רק 6 ליבות, אבל הוא תומך ב-12 ת'רדים במקביל, אז אני מאמין שהוא יעמוד בזה - נניח 4 ליבות וירטואליות ל-VM עדיין ישאירו 8 פנויות במחשב הראשי, או 2 VM-ים שכל אחד ירוץ עם 2 ליבות גם יכול להיות סבבה.

בנוגע ל-SSD - למה אתה חושב ככה? יש סיבה נוספת מעבר לחיסכון כספי? אם כן אני מעדיף להשקיע יותר כדי שהמחשב יהיה נקי מרכיבים מכניים ואיטיים כאלה 😄

 

 

 

 

אופטימיות זה דבר טוב. מינימום פיזית למעבד, מומלץ 2 (למכונות חלשות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
ציטוט של Kirill-TMS

 

נעלה לאתר ביום רביעי

יש עדכון? ראיתי שעדיין לא העליתם את ה- לחנות וזה החלק היחיד שחסר לי.

 

אגב, אני כנראה בסוף לוקח דווקא את ה-3700X יחד עם 2070Super. אני לא מתכנן לשדרג אותו שוב בעתיד, ככה הוא יהיה יותר "maxed-out", וגם אני אוכל לדאוג פחות מהרצה של VM-ים 😃

שאר הדברים שאשמח לשמוע את דעתכם עליהם:

קירור למעבד Be Quiet! PURE ROCK BK008 SLIM

ספק כוח Gigabyte 750W PFC Gold 80+ Modular G750H

מארז P8

מאווררים למארז Be Quiet! PURE WINGS 2 120mm Fan

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי הולך דווקא על הלוח אם הזה 
https://www.tms.co.il/index.php?route=product/product&product_id=17758

יש לו ביקורות טובות מאוד יחסית לB450. 
לגבי ספק, במערכת כזו יקרה, הייתי הולך על סדרה איכותית כמו של CROSAIR..
https://www.tms.co.il/cp9020092eu

לגבי קירור, יש סיבה שהקירור הסטנדרטי של לא מספיק?

לגבי הNVME, יש בTMS של 1TB, עד כמה שאני זוכר הלוח שהבאתי תומך ב-2 כוננים כאלו בPCIE3, לכן תוכל לקנות 2 של 1 TB ואולי זה עדיף לשים על אחד את מערכת ההפעלה הראשית, ועל האחר את הVMS.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...